ChristianMatch

Forum

christelijk Bijbel leesrooster
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3876 3877 3878 3879 3880 3881 3882 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:52

Hierbij stuur ik jullie heel graag een Bijbel lees rooster gemaakt
vanuit de Gereformeerd christelijke kerk:

Elk cijfer staat voor het week nummer. Het nadeel van onderstaand leesrooster is dat er vaak staat van .... Bijbelboek t.m ... Bijbelboek.
Ook loopt niet direct alles synchroom op volgorde.
Ondanks dit vind ik het een heel bijzonder fijn Bijbelleesrooster.

Groeten van Paulus

Hierbij het Bijbel leesrooster:

Week nr

1 Genesis 1 t/m 26
2 Genesis 27 t/m 50
3 Markus
4. Exodus 1 t/m 28
5 Exodus 29 t/m 40
6 Mattheüs 1 t/m 14
7 Mattheus 15 t/m 28
8 Handelingen 1 t/m 14
9 Handelingen 15 t/m 28
10 Leviticus
11 Numeri 1 t/m 18
12 Numeri 19 t/m 36
13 Deuteronomium 1 t/m 18
14 Deuteronomium 19 t/m 34
15 Jozua
16 Richteren
17 Ruth, 1 Samuël
18 2 Samuël
19 1 Koningen
20 2 Koningen
21 Lukas 1 t/m 11
22 Lucas 12 t/m 24
23 1 Kronieken
24 2 Kronieken
25 Ezra, Nehemia, esther
26 Job 1 t/m 19
27 Job 20 t/m 42
28 Psalmen 1 t/m 41
29 Spreuken 1 t/m 15
30 Spreuken 16 t/m 31
31 Romeinen
32 1 en 2 Korinthe
33 Psalmen 42 t/m 72
34 Prdeiker, Hooglied
35 Galaten, Efeze, Fillipenenzen
36 Kolossenzen t/m Filemon
37 Psalmen 73 t/m 106
38 Jesaja 1 t/m 39
39 Jesaja 40 t/m 66
40 Psalmen 107 t/m 150
41 Jeremia 1 t/m 25
42 Jeremia 26 t/m 52
43 Klaagliederen, Daniël
44 Hebreeën, Jakobus
45 1 Petruis t/m Judas
46 Ezechiël 1 t/m 24
47 Ezechiël 1 t/m 24
48 Hosea t/m Jona
49 Micha t/m Maleachi
50 Johannes 1 t/m 11
51 Johannes 12 t/m 21
52 Openbaring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:54

VISSER278 schreef:
'k Was zoooooo duf dat ik hier geen eens antwoord op had. Lachende smiley

HOE DUF IS DUF!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:55

Mijn excuus,

ik zag zonet dat ik mijn post over een Bijbel leesrooster had moeten posten bij het topic (onderwerp) Bijbel en Bijbelstudie.
Nogmaals mijn excuus hiervoor.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 19:14

YES356 schreef:
Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad,
Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben.

Bijzonder stukje inzicht dat je meegeeft. YES. Wat houdt mij allemaal van God vandaan ?
verleiding van de wereld (normen die vervagen), mijn verlangens (o.a mij goed voelen new age had hierdoor succes) én de verleiding door de boze (die inspeelt op mijn zwakte als christen).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 30 mei 2012, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 20:04

Ik draai het even om...ook al blijft dat hetzelfde....
Hoe gaat mijn vriend om met mijn kinderen...
Zelf heb ik net als wat Nicky schrijft...totaal geen problemen met de kinderen van een ander...ik hou van kinderen...om het even hoe ze zijn...
Juist had ik het voorrecht de oudste zoon mijn vriend nog net te hebben ontmoet voor onze relatie stuk liep...een lieve jongen...
Anders verliep het mijn dochter...een autistisch dochter...
In het begin verliep dat redelijk, maar de laatste maanden ook niet meer..
Doordat dat botste...hadden wij ook woorden...
Niet dat ik alles pikte wat ze zei, want soms leek het net of ze hem behandelde als een vriendje inplaats van een volwassene...
Ik kon niet altijd aan haar kant staan...en hadden wij weer onenigheid.
Nu wist hij wel wat er met haar was, maar hoe er mee om te gaan is weer een ander verhaal...DAT...weet ik als moeder des te meer..dat is HEEL moeilijk...Want ook zonder vriend hier in huis is dat vaak heel zwaar!!!

Toch weet ik dat het ook 1 van de redenen is geweest...niet de grootste...van het beëindigen van onze relatie...
Voor mijn exvriend ook heel moeilijk...
Maar doordat het toch een dochter is met veel zorgen zou het niet alleen met hem op problemen gestuit hebben...
En ik werd zodoende ook weer veel herinnert aan de thuissituatie tijdens mijn huwelijk.
Ik probeerde...(en nog) er wel met haar over te praten...maar dan laat ze niet veel los...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:05

Luister,
wees stil
broeder en zuster
hoor zijn stem
luister, stil, luister

Luister
wees stil, luister
naar de merel die zingt
vogels die fluiten
het geluid van wind door de bomen, bloemen
en het gras

Luister
wees stil,
de specht, de koekkoek
hun geluiden
is uitdaging aan jou

Luister
wees stil
Hoor Zijn stem
door alles heen
stilte, beloften
liefde en vreugd

Luister
wees stil
Hij heeft je beloofd
vreugde, liefde
blijdschap en kracht

Luister
wees stil,
Dank voor zijn genade
hij houdt van jou,
Zijn armen zijn om je heen

( mooi gedicht van Joke van der Lelie )

Hoi allemaal,

Morgen alweer de laatste dag van de maand, dan wordt de heerlijke meimaand afgesloten, en gaan we richting zomer Lachende smiley

We nodigen je uit om met ons mee te bidden en te danken,
we dragen zieken, ziekten, noden, problemen aan Hem op, zeker staat dank, lof en ere op de 1e plaats Lachende smiley

We houden bidstond elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 in de gebdsroom,
je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Smiley die vol vragen zit

Getuigenissen naar aanleiding van gebed zijn altijd fijn om te horen, we ervaren steeds weer Gods kracht, liefde en aanwezigheid , en delen dat graag met je.

Vrij ben je om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten.

Voorbedelijst;
Voorbede voor;

Marjo
Sander
Cees
Dirk en Corrie
Peter
Ad
Clasien
Jeanettte
2 families die grote noden hebben

Op de voorbedelijst staan namen van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.

We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe,

Warme lentegroetjes,

Martha Lachende smiley
Herman Verlegen lachende smiley
Rodjer Verlegen lachende smiley

en medebidders Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARTHA725
op woensdag 30 mei 2012, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:14

Woensdag 30 Mei, Psalm 67: 1-5; Het licht van uw gelaat.

Deze psalm begint met de zegen. Althans, dat heeft er veel van. Je herkent zomaar de woorden van de hogepriesterlijke zegen. De Heer zegene u en Hij behoede u. De Heer doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Heer verheffe zijn aangezicht over u en geve u vrede. Daar eindigt een kerkdienst mee. De voorganger heft dan zijn handen en zegent de gemeente, voordat deze huiswaarts gaat. Maar de psalm begint ermee. Het is alsof de dichter van dit lied er niet mee kan wachten. Alles ziet uit naar de zegen van de Eeuwige. En daar bidt hij dan maar om, direct, nog voordat een ander woord gezegd of gezongen is. Goedbeschouwd is dat ook werkelijk het begin en het einde van alles: het licht van Gods gelaat. Dan alleen kan een mens leven. Als je weet dat de Eeuwige zijn gezicht niet van ons afwendt, maar juist naar ons heeft toegewend, dán kun je verder. Als je geloven mag dat Hij tot je spreken wil, naar je kijken wil, naar je horen wil, dán ben je een gezegend mens. Als je weet dat Hij je niet donker aanziet, maar dat het licht van zijn vriendelijk gelaat in jouw richting straalt, wat heb je dan nog meer te wensen?
Of dit alles geen verouderde, achterhaalde beeldspraak is? Wis en waarachtig niet! Als ik niet meer mag geloven in een God die zijn gelaat naar ons heeft toegewend, dan houdt alles op. Dit is het eerste én laatste dat ons leven doet: het geloof dat er Eén is die van mensen houdt!

God zij ons gunstig en genadig.
Hij schenkt ons ’t gezegend licht
dat overvloedig en gestadig
straalt van zijn heilig aangezicht:
opdat hier op aarde / elk uw weg aanvaarde
en tot U zich wend’,
zo, dat allerwegen / ieder volk de zegen
van uw heil erkent.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:26

http://youtu.be/AWb1q36aXQs

Know His power in quietness and trust.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 30 mei 2012, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:44

Klopt zeeland.

Ook ik heb een relatie moeten stoppen .
Niet voor de relatie met hem en mij, maar omdat kinderen van gescheiden ouders , bijzondere kinderen zijn.

En ja sommige vaders kunnen ook niet goed met hun eigen kinderen om, laat staan met die van mij!
En ja ze bedoelen het allemaal zo goed. Het lukt ze gewoon niet.

De mijne zijn gelukkig goed terecht gekomen in het leven , maar er was veel werk aan de winkel.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:56

Ik zal proberen om er morgen weer te zijn en mee te bidden/danken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:58

HERMAN388 schreef:
Ben je soms journalist?
Ik vind dit onbelangrijk nieuws.

doe's aardug, herman......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 22:03

Dank jullie wel voor het bidden voor mij .
Maandags moest ik op sollicitatie gesprek en donderdag avond kreeg ik te horen dat ik aangenomen was.
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 22:34

Toch zie ik mijn kinderen....niet als bijzonder...maar in de thuissituatie zijn er de laatste jaren van ons huwelijk veel dingen mis gegaan, waar de kinderen wel degelijk veel weet van hebben gehad...

Alleen...kijk...een kind wordt niet autistisch...krijgt niet Asperger....kan niet met geld omgaan...DOOR een scheiding...
Ze kunnen wel ""verdwalen""in...en na een scheiding...
Gelukkig waren onze kinderen al wat ouder...en begrepen ze bepaalde dingen beter...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 22:36

Klopt...een mooi stukje....niets moeilijks aan om te begrijpen...open, duidelijk en eerlijk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 22:52

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
mar608, regio 0182, 51 jaar
qsjes546, regio 035, 43 jaar
xabia794, regio belgie, 48 jaar
tink100, regio 072, 44 jaar
nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder
gina238, regio 030, 47 jaar
riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar
tineke986, regio 072, 49 jaar
mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar)
madelief935, regio 0180, 39 jaar

harald940, regio 038, 37 jaar
jan578, regio 0172, 53 jaar
marsjg370, regio 0346, 44 jaar
willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3)
leonard480, regio 0184, 44 jaar
visser278, regio 0113, 44 jaar
jojada952, regio 0512, 48 jaar
ludovis284, regio 0184, 55 jaar
xander435 regio...., 38 jaar?
mar907, regio 0596, 49 jaar
dik, 46 jaar, regio nicky

BBQ en houtskool worden meegenomen door;
- jan578 neemt BBQ mee
- visser zal van de week wel eens kijken of dat ding de winter een beetje fatsoenlijk is doorgekomen. Zo ja , dan mag ie ook mee naar Ede. -
-

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;
-leonard480
-
-
-
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:06

GLORIA404 schreef:
dank je voor je zwaarwegende Knipoog smiley bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk.
bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is....
blijf aub bidden tot 10 juni!

dank jullie wel!

Het is jou dag en geniet er van, en je neus dichtknijpen mag gerust. Wij projecteren op 2 zijschermen https://picasaweb.google.com/baptistenkoudum/OpenDag#5703098458135223234 grote scherm word meesatl voor presentaties gebruikt. Nogmaals neem van mij aan neus dichtknijpen mag, doe je het niet dan heb je, omdat je het niet gewent bent, kans op water in je neus en de gevolgen daarvan zijn hoesten en proesten en dat staat nog slechter op beeld.

Leg al uw bekommernissen in Zijn hand, je doet het om Jezus te volgen, Hij geeft wat nodig is als je Hem er om vraagt dus ook de rust. Praat er over met anderen in je gemeente waarvan je weet dat ze gedoopt zijn en dat die serieus antwoord geven over wat je benauwd, ze zullen je allemaal zeggen dat het mee valt.

Nogmaals sterkte en Gods zegen

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:34

Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 4 juni 2012, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 23:56

Soms denk ik weleens dat voetbal een afgod is geworden, nu weer het EK en je word weer dood gegooid met reclames en tv-specials over het EK of wat dan ook. De ene tv maatschappij probeerd weer een andere af te troeven. Weer een hele tijd groene tv schermen als je door dorp of stad fietst.

Toch even voor hen die niet begrijpen Knipoog smiley wat voetbal inhoud

http://www.youtube.com/watch?v=krpb45K-oGk

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:17
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 07:51

MANNA420 schreef:
Ik zal proberen om er morgen weer te zijn en mee te bidden/danken.

Welkom Manna, vorige week was je nieuw, zal wel een beetje vreemd geweest zijn. Zo bidden a la chat. Maar het was weer vruchtbaar ! Welkom aan de nieuwelingen.
Knipoog smiley Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 09:23

GLORIA404 schreef:
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....

Niet bang zijn Gloria, Jezus is bij jou. Zelf ben ik een super bangerik, Ik heb straatangst gehad, ben nu bijna voor 100 procent genezen.Zonder medicijnen,maar met het woord van god als medicijn. Doordat ik ermee naar jezus ging en vertrouwende op jezus weer de straat opging. zoals corrie ten boom schreef ooit: als je over 2 weken een reis met de trein gaat maken, koopje je treinkaartje niet 2 weken van tevoren, maar 5minuten voordat je de trein instapt, zo geeft god je je kaartje ,op het moment dat je het nodig heb. vertel je angsten aan jezus en vertrouw op hem dat hij je helpt wanneer het eenmaal zover is. En daar kan je rustig op vertrouwen, ben inmiddels een ervaringsdeskundigge geworden op het gebied van dingen doen, waar je bang voor bent, denkende help.... en toch doen vertrouwende erop dat jezus met je meegaat en je helpt,wanneer het temoeilijk voor je is.
liefs en geweldig dat je je laat dopen
En ik zou me er niet druk om maken, hoe je eruit ziet voor andere mensen, eh alsof andere mensen er altijd perfect uitzien, so wat als je je neus dichthoud??? Als anderen daar een probleem mee hebben is dat hun probleem,niet jouw probleem van maken.

Laatst aangepast door
PETRA411
op donderdag 31 mei 2012, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 10:03

NICKY298 schreef:

Hier ben ik het mee eens, echt even de kat goed uit de boom kijken.

Ruimschoots de tijd nemen en dat is toch iets wat niet zo snel meer gebeurd.

Vooral als er ook kinderen in het spel zijn is het verstandig om ruim de tijd te nemen om elkaar te leren kennen.
want iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind.
Andermans kind begrijpen is een stuk moelijker maar ook dat kind moet wennen en de andere partner gaan acepteren.wat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Ik denk dat ik het wel met je eens ben nicky. Allereerst: ruimschoots de tijd nemen. Dat vind ik zelf een hele belangrijke. Wij hebben dit gedaan, en als ik nu naar mijn kinderen kijk zie ik dat ze gelukkig zijn in ons gezin(met stiefvader...wat een rotwoord)

Iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind.... Hier reken ik ook pleegkinderen onder hannah Knipoog smiley Ook dat is logisch. Je kent je eigen kind beter als dat van een ander. Maar als je wat moeite wil doen is het ook prima mogenlijk om andermans kind net zo goed, of beter te gaan begrijpen als het jouwe. Begrijpen heeft ook te maken met kennen en aanvoelen. Hier in is de ene mens beter als de andere. Als ik kijk naar mijn kinderen begrijpt mijn man ze beter als hun eigen vader. Dit is niet zo verwonderlijk aangezien hij bij mijn kinderen woont, en de vader hen maar af en toe ziet.

Gelukkig had mijn partner geen kinderen. Met alle plezier had ik hen erbij genomen, maar ik zie dat dit toch een stuk makkelijker gaat.
Ik denk dat er mensen zijn die iedereens kids in het hart kunnen sluiten, maar dat er ook mensen zijn die hun eigen kids niet eens kunnen liefhebben en begrijpen.
Maar...neem de tijd als er kinderen in het spel zijn. Kinderharten win je met aandacht zonder opdringerigheid
Naar boven

Auteur Bericht
MOPPIE742

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 10:27

HERMAN968 schreef:
Welkom Manna, vorige week was je nieuw, zal wel een beetje vreemd geweest zijn. Zo bidden a la chat. Maar het was weer vruchtbaar ! Welkom aan de nieuwelingen. Knipoog smiley Lachende smiley Engeltje smiley

Engeltje smiley Lieve mensen, zullen we de gebedsroom vanavond om 20.00 uur niet vergeten? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd in de Hemel en bij ons hier op aard. Een vriendelijke groet en tot ziens vanavond!
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 10:33

Hi daar,

Ik ben nieuw lid en knal er gelijk maar even in....

Wat mij opvalt op dit form is dat veel personen praten over wat hij of zij denkt. Is het niet zo dat we als Christenen (daar onderscheiden wij ons toch in van de wereld) beter naar Gods woord kunnen kijken en in de Bijbel op zoek gaan naar antwoorden?

In de Bijbel kan ik niet is vinden dat we sex mogen hebben voor het huwelijk. Sterker nog dat sex alleen binnen het huwelijk plaats mag vinden (en vindt). Ik noem het expres maar sex, want voor de rest (wat je er ook allemaal er bij mag denken) mag wel! Alhoewel met z'n tweeen lekker vriemelen maak je het wel erg lastig om de kleine stap naar sex maar niet te doen. Getuige de vele reacties van personen die uberhaubt hier mee worstelen. Mij lukt het in ieder geval niet.

Zelfbevrediging wordt als egoisme gezien (niet alleen binnen het Christelijke geloof overigens) en leidt (om voor je zelf de druk er af te halen na) verder niet tot iets waar God dit voor bedoeld heeft. Zeker als je dit vaak doet zal dit op termijn leiden tot emotionele blokkeringen of een vals beeld geven van de liefde hoe God het uiteindelijk bedoeld heeft. Met alle gevolgen van dien. Zeker als je daar internet plaatjes/video's bij nodig hebt.

De duivel is echt niet gek. Hij weet hoe belangrijk intimiteit tussen twee mensen voor God is en hoe God het bedoeld heeft. Ook weet hij dat wij als mensen het erg lekker vinden. Het is voor de duivel dan ook een makkelijk middel om mensen van God af te brengen of twijfels te zaaien. Niemand zal na sex voor het huwelijk of na zelfbevrediging kunnen zeggen: bedankt Heere fijn dat ik dit heb mogen doen zoals U het bedoeld heeft. Toch?

Mee eens dat het wel onzettend lastig is om iets, wat ook zo onzettend fijn, mooi, intiem en lekker is, niet te doen. Maar bidden zal zeker helpen. God helpt overal in en zeker met dit onderwerp, hoe lastig het ook is. Hij wist voor ons bestaan al dat wij geboren zouden worden en met welke problemen wij zouden worstelen. Hij zal je ook laten zien hoe hij het wel bedoeld heeft en ons te helpen bij dit dilemma.

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 10:50

Kan zijn dat ik iets later binnenkom, afhankelijk van hoe laat ik thuis ben vanavond.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 11:20

DAAF423 schreef:
Hi daar,

Ik ben nieuw lid en knal er gelijk maar even in....

Wat mij opvalt op dit form is dat veel personen praten over wat hij of zij denkt. Is het niet zo dat we als Christenen (daar onderscheiden wij ons toch in van de wereld) beter naar Gods woord kunnen kijken en in de Bijbel op zoek gaan naar antwoorden?

In de Bijbel kan ik niet is vinden dat we sex mogen hebben voor het huwelijk. Sterker nog dat sex alleen binnen het huwelijk plaats mag vinden (en vindt). Ik noem het expres maar sex, want voor de rest (wat je er ook allemaal er bij mag denken) mag wel! Alhoewel met z'n tweeen lekker vriemelen maak je het wel erg lastig om de kleine stap naar sex maar niet te doen. Getuige de vele reacties van personen die uberhaubt hier mee worstelen. Mij lukt het in ieder geval niet.

Zelfbevrediging wordt als egoisme gezien (niet alleen binnen het Christelijke geloof overigens) en leidt (om voor je zelf de druk er af te halen na) verder niet tot iets waar God dit voor bedoeld heeft. Zeker als je dit vaak doet zal dit op termijn leiden tot emotionele blokkeringen of een vals beeld geven van de liefde hoe God het uiteindelijk bedoeld heeft. Met alle gevolgen van dien. Zeker als je daar internet plaatjes/video's bij nodig hebt.

De duivel is echt niet gek. Hij weet hoe belangrijk intimiteit tussen twee mensen voor God is en hoe God het bedoeld heeft. Ook weet hij dat wij als mensen het erg lekker vinden. Het is voor de duivel dan ook een makkelijk middel om mensen van God af te brengen of twijfels te zaaien. Niemand zal na sex voor het huwelijk of na zelfbevrediging kunnen zeggen: bedankt Heere fijn dat ik dit heb mogen doen zoals U het bedoeld heeft. Toch?

Mee eens dat het wel onzettend lastig is om iets, wat ook zo onzettend fijn, mooi, intiem en lekker is, niet te doen. Maar bidden zal zeker helpen. God helpt overal in en zeker met dit onderwerp, hoe lastig het ook is. Hij wist voor ons bestaan al dat wij geboren zouden worden en met welke problemen wij zouden worstelen. Hij zal je ook laten zien hoe hij het wel bedoeld heeft en ons te helpen bij dit dilemma.

Gr
Daaf

He Daaf,

Welkom op het forum, goed dat je er gelijk in knalt hoor. Ben benieuwd naar je bijbelse onderbouwing over zelf bevrediging
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:00

ROELANDE345 schreef:
He Daaf,

Welkom op het forum, goed dat je er gelijk in knalt hoor. Ben benieuwd naar je bijbelse onderbouwing over zelf bevrediging

Nergens zegt de Bijbel dat het verkeerd is om een bepaalde plaats van je lichaam aan te raken, daarvan te genieten en tot een orgasme te komen. Bij veel mensen is zelfbevrediging echter veel meer dan slechts een lichamelijke ervaring. De fantasie komt er vaak bij, en dan begeef je je in een heel ander gebied, waarover de Bijbel wel heel scherpe, waarschuwende dingen zegt.

Sommige mensen denken in de bijbel te lezen dat zelfbevrediging zowat het ergste is wat je met je lichaam kunt doen. Dat geloof ik niet, omdat de Bijbel dat nergens zegt. Het is niet gezond om krampachtig je lichaam te ontkennen en te doen alsof Gods schepping verkeerd is.

Door je seksuele verlangens te aanvaarden en God er volkomen in te betrekken, kunnen verkeerde gedachten juist geen invloed meer op je hebben. Ook zul je veel minder gekweld worden door onnodige schuldgevoelens. Je zult Gods liefde en begrip veel meer gaan ervaren. En dat is de vrijheid die Jezus je wil geven.

Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken.

Hij wil dat we ons hele leven aan Hem onderwerpen. Dus ook onze seksualiteit! God houdt van ons zoals we zijn , ook zonder je kleren... Hij heeft ons lief, naar geest, ziel en lichaam. God vindt ons lichaam niet vies!
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:35

Hi Roelande,

@Yes356: Dat het niet in de Bijbel staat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je het wel mag doen.

Hier een stukje over 1 korintiers 6
U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen. 13 U zegt: ‘Het voedsel is er voor de buik en de buik is er voor het voedsel, en God zal aan beide een einde maken.’ Maar bedenk dat het lichaam er niet is om ontucht mee te plegen: het is er voor de Heer en de Heer is er voor het lichaam. 14 God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. 15 Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit! 16 Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’ 17 Maar wie zich met de Heer verenigt wordt met hem één geest. 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. 19 Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? 20 U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.

Hier kan je in iedergeval uit opmaken dat sex voor het huwelijk niet goed is. Het woord 'ontucht' heeft overigens een diepere betekenis.

En Korintiers 7:1-8
1 Dan nu de punten waarover u mij geschreven hebt. U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man. 3 En een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. 4 Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. 5 Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden. 6 Ik zeg u dit niet om u iets op te leggen, maar om u tegemoet te komen. 7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze, de ander die. 8 Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.

Zelfbevrediging past hier, hoe lastig het ook is om het niet te doen, echt niet tussen! Er zijn overigens nog veel meer Bijbelteksten te vinden. Succes...

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:40

He Yes,

Heel mooi gezegd! Ik ben het helemaal met je eens!
Maar er wordt inderdaad vaak gezegd door christenen dat het volgens de Bijbel niet mag. Dan ben ik altijd benieuwd naar waar ze dat vandaan halen.
Mijn oma zei vroeger al als je God er voor kunt danken dan is het goed. En dat is denk ik zeker een criterium bij zelfbevrediging maar ook bij heel wat meer dingen; eten bijv of je hobby. Het hoort allemaal bij ons mens zijn, sexualiteit net zo goed als iets anders ook als je alleen bent>
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 12:43

gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIACH691

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 13:19

Wat een mooi getuigenis, ik ervaar dat ook zo: God laat je niet los ook al dwalen wij wel eens af. IK heb van mijn 14e t/m 23e de Heer niet gevolgd en ben toen op een gegeven moment weer gaan bidden en heb God opnieuw in mijn leven toegelaten, daar heb ik geen spijt van gehad.
groetjes Mariach en Gods zegen als je aan het avondmaal gaat, dat is ook een heel kostbaar iets, een mooi symbool dat Jezus al je zonden heeft vergeven en dat zijn opstandingskracht in ons woont.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3876 3877 3878 3879 3880 3881 3882 ... 6194 Volgende
Pagina 3879 van 6194