Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 21:22
|
|
|
INGE721 schreef: | Alleen Willem Ouweneel heeft op elke vraag een antwoord |
Nee, Inge hij heeft een -evenwichtige- prediking die duidelijk is én heelwat christenen tot nadenken zet. Trek altijd via de Bijbel na wat je leest. Mocht je inhoudelijk iets fout vinden, aarzel niet om de discussie te openen, hé.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 mei 2012, 08:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 21:40
|
|
|
Dinsdag 29 Mei; Psalm 66: 16-20; Een lofzang op mijn tong.
Soms gaat het heel snel. Het ene moment zit je diep in de put. Het volgende moment zing je het hoogste lied. De dichter van deze psalm heeft ook zo’n ervaring gehad. Nauwelijks had hij om hulp geroepen of God gaf al antwoord in de vorm van redding. Alsof de Allerhoogste klaarstond om hem uit de narigheid te halen! Het zal je maar gebeuren: je hebt je mond nog niet dicht na het uiten van een klaagzang of je ontdekt dat je je mond gewoon kunt openhouden voor een loflied. Dat geeft te denken. Nee, nu bedoel ik niet te zeggen dat het er vaak heel anders aan toe gaat in de omgang met God. Meestal moet je de tijd nemen. God is geen ballenjongen, die direct na jouw missslag de bal uit het net vist. Hoe waar dat ook is, ik bedoel iets anders. Ik wil nu alleen maar zeggen dat het wijs is niet al te snel te zijn met zo’n klaaglied. Een mens denkt al gauw dat de wereld vergaat of dat op z’n minst zijn laatste uur heeft geslagen. Ik weet heel goed dat je bij God met alles wat je bezwaart, kunt aankomen. Er is geen kleinigheid te klein voor Hem. Maar of het wijs is altijd maar direct met het minste of geringste bij Hem aan te kloppen, dat is nog maar de vraag. Je zou ook rustig kunnen vertrouwen. Je zou wat langer kunnen wachten met schietgebeden en klaagliederen – in het vertrouwen dat God je leven leidt en zelfs met het slechtste iets goeds bereiken kan. Bovendien, het kan geen kwaad ook eens een tijdlang in je leven door een dal te gaan. Dan is je waardering voor het hooggebergte des te groter…
Gij die God vreest, ik zal u spreken van al wat aan mij is geschied. Nauw richtte ik tot Hem mijn smeken, of in mijn hart was reeds een lied. Zou God mij hebben willen horen, wanneer ik onrecht had beraamd? Maar Hij nam mijn gebed ter ore, Hij heeft mijn bidden niet beschaamd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 21:44
|
|
|
10 ways to love: listen, speak, give, pray, answer, share, enjoy, trust, forgive, promise.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 22:48
|
|
|
Kon maar niet wakker worden vandaag met alle gevolgen vandien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kon maar niet wakker worden vandaag met alle gevolgen vandien. |
...... dat je nu dus, terwijl je slaapt, hier op het forum aan het posten bent??? Hm..... misschien kun je mij dat ook es leren? Is misschien best wel een tijdsbesparende optie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:28
|
|
|
INGE721 schreef: | Werd ze "gegrepen" door de geest????
|
yep, die was er volop aan het werk grappige was dat iemand uit de groep er eentje had gevonden voor 5 euro, die sterker, beter en er leuker uit zag ... God voorziet hopelijk krijg ik er men centen voor terug, maar ik vrees ervoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:47
|
|
|
Het is voor mij (ook voor anderen) pijnlijk wat jij geschreven hebt. Scheiding is natuurlijk niet fijn en ook pijnlijk. In de Bijbel staat ook op dat de mens niet goed om alleen te zijn. Mag ik niet hertrouwen na mijn scheiding? Want ik ben alleenstaande vader van 3 kinderen. De dominee heeft geen moeite mee dat ik binnenkort weer ga trouwen. Heb je dan bezwaar Manna? Je weet nooit of je leuke vrouw ontmoet die ook gescheiden is. Ik wens je succes ermee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:50
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Weer teleurstelling
Dinsdag wordt mijn hand voor de 8 keer geopereerd. 1 van de 3 schroeven is gebroken, het was tijdens laatste operatie misgegaan, het was duidelijk zichtbaar bij röntgenfoto. |
Vanavond weer thuis. 3 schroeven zijn vervangen door 1 nieuwe schroef. Ik heb nu heel veel pijn maar wel blij weer thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 23:52
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Vanavond weer thuis. 3 schroeven zijn vervangen door 1 nieuwe schroef. Ik heb nu heel veel pijn maar wel blij weer thuis. |
nou en dan nu hopen dat het helpt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 00:33
|
|
|
misschien dat het op jou overkomt als dat mensen het "minder nauw" nemen manna, maar dat hoeft niet zo te zijn. mijn ervaring is, dat er veel mensen worstelen met de vraag of zij een nieuwe start mogen maken als ze opnieuw van iemand zouden kunnen houden.........
misschien kun je het ook zien als dat mensen wat meer gedetailleerd bijbelonderzoek gaan doen, naar aanleiding van de scheiding / verlating...........?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 06:15
|
|
|
Ik was een paar dagen geleden met wat mensen, ongelovigen, aan het praten, over dit en dat.
Toen zei ik zoiets van dat ik dat vroeger ook wel deed, maar sinds ik gelovig ben niet meer.(wát ik deed vroeger, dat doet er ff niet toe, in ieder geval iets wat overduidelijk tegen de bijbelse geboden ingaat).
Toen zei een man, een beetje sceptisch, cynisch en ironisch van jaahaa, dat mag je dan nu niet meer he, nu je gelovig bent.... Ik zei van dat 'het' wel mag, maar dat ik het niet meer wíl, omdat ik gelovig ben...
Da's een heel verschil he? Iets niet meer mogen, of iets niet meer willen..
Want juist als dingen niet mogen worden ze extra aantrekkelijk.
En wij als volwassenen, als je gelovig bent wíl je bepaalde dingen niet meer, die tegen Gods gebod ingaan, lijkt mij.
Groetjes en Fijne en Gezegende Dag!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 06:22
|
|
|
XABIA794 schreef: | Het was weer een Woord van opbouw... Alles draait om de Liefde | [color=0000FF][i] Maar daarom kan het wel degelijk gebeuren dat een gelovige na een heel erge zonde weer een gevoel van ellendigheid over zichzelf heeft. Denk erom, zie eerder in het boek van Willem J. Ouweneel, Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei- ik heb al gezegd dat een gelovige niet goedkoop zondigt. Een zonde van ee ngelovige is ernstiger dan van een ongelovige, juist omdat een gelovige niet had hoéven te zondigen. De kracht van de Heilige Geest staat hem immers voortdurend ter beschikking, en het is zijn eigen schuld als hij een moment niet op die krachtbron aangesloten is. Daarom zal hij altijd treuren over zijn zonden als hij in een ogenblik van onwaakzaamheid toch in de zonde valt. Maar dat treuren mag je niet tot een normale toestand van een gelovige maken, want dat treuren is slechts de overgang naar de hernieuwde vreugde van de hernieuwde gemeenschap met God (vgl ps 51:14a waarin David zegt nadat hij tot Batseba had gekomen "hergeef mij de blijdschap van uw heil"). Ja, zelfs in dat treuren is er de blijdschap in de God die vergeeft. Het is dus niet een treuren dat de mens weer in de put terugduwd, dat hem weer zo ellendig maakt alsof hij weer van God gescheiden is... En dan blijft toch de blijdschap/vreugde voorop staan! Niet een oppervlakkige blijdschap/vreugde, maar een diepe vrede in de God die altijd weer herstelt.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 30 mei 2012, 07:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 07:35
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi Petra, mooi |
AMEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOPPIE742
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:04
|
|
|
Volgens mij is dat Barry, de knapste van het stel! MOPPIE742
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:24
|
|
|
Mooi stukje Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:36
|
|
|
Ik heb een ongelovige vriend Dik genaamd uitgenodigd om mee te gaan picknicken en BBQ . Hij vind het heel leuk en heeft ja gezegd! IK wilde vragen of jullie dat goed vinden? En of hij welkom is.
Hij is geloof ik 46 jaar maar ik zal het navragen.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 30 mei 2012, 08:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:40
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik heb een ongelovige vriend Dik genaamd uitgenodigd om mee te gaan picknicken en BBQ . Hij vind het heel leuk en heeft ja gezegd! en wilde vragen of jullie dat goed vinden? En hij welkom is.
Hij is geloof ik 46 jaar maar ik zal het navragen. |
Dik is meer dan welkom, nicky; iedereen die gezellig doet kan meedoen.
bij deze Dik; je staat op de lijst; tot volgende week!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 08:42
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar) madelief935, regio 0180, 39 jaar
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar dik, 46 jaar, regio nicky
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - - -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 09:39
|
|
|
Nogmaals mijn bedoeling is nooit geweest om mensen aan te vallen. Ik vroeg mij gewoon af hoe we dit moeten lezen en hoe mensen hier een antwoord op die vraag gevonden hebben.
Ik heb de topicstart even aangepast.
Laatst aangepast door
|
MANNA420
|
op woensdag 30 mei 2012, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 10:42
|
|
|
MANNA420 schreef: | Nogmaals mijn bedoeling is nooit geweest om mensen aan te vallen. Ik vroeg mij gewoon af hoe we dit moeten lezen en hoe mensen hier een antwoord op die vraag gevonden hebben.
Ik heb de topicstart even aangepast. |
Beste Manna,
Ik zie de discussie hier op het forum, en de gevoelige snaar die daarbij aangeraakt wordt. De Bijbel in het nieuwe testament zoals Jezus die bedoelt is voor een christen belangrijk. De wet is niet afgeschaft door Hem, maar heeft weer het hart zoals het bedoeld is. De wetten van het NT zijn de wetten van de Geest van God en niet naar de letter (die maakt nl dood). Dus: wanneer wij leven naar de Geest en in Christus, dan wordt alles pas helder. Kijk naar Galaten 5: vruchten van de Geest (goed en opbouwend) en naar de vruchten van het vlees (wereldgelijkvormig en veelal afbrekend, eigen visie'
In een christelijk huwelijk ga er ervan uit, en stel je je erop in dat God de leiding heeft over jouw leven. Daar kies je voor (of niet). Alle keuzes hebben concequenties. Cruciaal hierin is: ben je het hierover met elkaar eens, en ben je bereid je ego te kruisigen en aan Jezus over tegeven als het minder gaat met jezelf de ander of jullie samen. God kan overal bij: voor Hem is niet onmogelijk. Het heeft allemal te maken met je eigen vrije wil, en vertrouwen dat Hij het door je heen kan doen.
Zelf ben ik weduwe, en zie enorm veel gescheiden mensen om me heen (vooral hier), die er op hun eigen wijze naar kijken met de Bijbel in de hand.
Ik heb er voor gekozen hiernaar te wilen kijken vanuit Gods visie. Hij heeft tenslotte het beste met je voor, je bent Zijn geliefd kind. de Vader heeft zelfs Zijn Zoon voor ons gegeven. Dus wie ben ik om allelei verordeningen etc maar aan te passen aanmijn eigen )beperkte visie.
Voor mij en mijn gezin is dit zeer vruchtbaar en zegenrijk gebleken, achteraf zie ik dat nog veel duidelijker..... en dank Hem ervoor. Hij heeft mij ook behoed voor stappen die ik niet moest maken..engeleid op wegen die ik naders niet zou zijn gegaan, en mij als mens laten groeien naar beter )langs veelal de onderste weg...
Nou, tot zover, ik hoop dat je er wat aan hebt, en leest wat ik bedoel te schrijven begrijpend lezen blijft weleens lastig...... Liefs, en God bless,
Roos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 11:33
|
|
|
ROOS423 schreef: | Beste Manna,
In een christelijk huwelijk ga er ervan uit, en stel je je erop in dat God de leiding heeft over jouw leven. Daar kies je voor (of niet). Alle keuzes hebben concequenties. Cruciaal hierin is: ben je het hierover met elkaar eens, en ben je bereid je ego te kruisigen en aan Jezus over tegeven als het minder gaat met jezelf de ander of jullie samen. God kan overal bij: voor Hem is niet onmogelijk. Het heeft allemal te maken met je eigen vrije wil, en vertrouwen dat Hij het door je heen kan doen.
Zelf ben ik weduwe, en zie enorm veel gescheiden mensen om me heen (vooral hier), die er op hun eigen wijze naar kijken met de Bijbel in de hand.
Ik heb er voor gekozen hiernaar te wilen kijken vanuit Gods visie. Hij heeft tenslotte het beste met je voor, je bent Zijn geliefd kind. de Vader heeft zelfs Zijn Zoon voor ons gegeven. Dus wie ben ik om allelei verordeningen etc maar aan te passen aanmijn eigen )beperkte visie.
Voor mij en mijn gezin is dit zeer vruchtbaar en zegenrijk gebleken, achteraf zie ik dat nog veel duidelijker..... en dank Hem ervoor. Hij heeft mij ook behoed voor stappen die ik niet moest maken..engeleid op wegen die ik naders niet zou zijn gegaan, en mij als mens laten groeien naar beter )langs veelal de onderste weg...
Nou, tot zover, ik hoop dat je er wat aan hebt, en leest wat ik bedoel te schrijven begrijpend lezen blijft weleens lastig...... Liefs, en God bless,
Roos |
Hi Roos, ik heet niet Manna maar reageer even. Zie vetgedrukte stukjes in jouw tekst.
Allereerst over eigen keuze... soms is die er niet en overkomt je eb en vloed. Je staat er bij en kijkt er naar. Of God nu centraal staat in je leven of niet, soms heb je geen invloed, geen controle over iets en eigen keuze al helemaal niet. Was het maar zo SIMPEL en zo oplosbaar. Kijken vanuit Gods visie... hadden we dat maar op voorraad... Voor God is niets onmogelijk??? Voor God is het "onmogelijk" langs de wil van de mens heen te gaan en soms laat Hij muren staan. Triomfantelijke liedje: "Wij doorbreken elke muur in de naam van de Heer.." zing ik niet zo snel mee. Soms vraagt Hij om een muur heen te lopen en je er niet stuk op te breken.. dat vergt diep en intens luisteren... Hij respecteert vrije wil want Hij heeft dat gemaakt in ons. Vertrouwen dat Hij het in je kan doen.. ja mee eens... maar soms doet Hij het niet en leert je dat er een andere weg is waar jij nog niet aan hebt gedacht omdat je het Woord van God nou eenmaal zo interpreteert zoals het je overgeleverd is. Verordeningen aanpassen aan eigen visie? Ik proef hier een bepaalde invulling maar kan het mis hebben.. Wat bedoel je precies? Dat (veel) gescheiden mensen Gods woord toepassen zoals het hun uitkomt? De onderste weg gaan.. soms zijn er vele varianten hierop...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 31 mei 2012, 08:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 15:04
|
|
|
Het omgaan met kinderen is niet voor iedereen een makkie! Ook zal er jalouzie zijn tussen jouw en zijn kinderen. Vooral de puberteit is een moelijke periode . Ik zelf heb niet zo erg veel moeite met kinderen en vooral niet met die van de ander! Ik heb zelfs met de meeste kinderen een goede band . Ook met de kinderen die moeilijk opvoetbaar zijn en die ik naar school gebracht heb. Maar als je partner zijn best doet maar het niet kan en niet snap?
Dit telt met veel dingen , zoals omgaan met geld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 15:05
|
|
|
Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad, Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 16:29
|
|
|
YES356 schreef: | Tegen Gods geboden ingaan blijf voor mij iets wat lastig is.Zijn ze alle 10 gelijk? Is dat voor iedereen het zelfde? Vind God dat dat voor iedereen het zelfde gelden? Of kan dat ook verschillen per land? Cultuur, Provincie? Kerkelijke achtergrond? Leeftijd? Individu? Pikken wij er iets uit en maken we dat belangrijker dan een ander gebod? Als ik in mijn leven terug kijk en dan ook nog verder in mijn voorgeslacht. Dan zie ik dat ik dingen doe die vorige generaties tegen de wil van God en Zijn geboden in vonden gaan. Bv. Christenen vonden in een “ver”verleden het tegen de geboden van God om : Radio te luisteren,foto’s te maken,op zondag te reizen,voorbehoeds middelen te gebruiken,Tv te hebben,internet te gebruiken,mannen en vrouwen samen in een zwembad, Ik den dat de meeste christenen nu wel radio luisteren,wel foto’s maken,op zondag wel reizen, wel voor behoedsmiddelen gebruiken, wel tv en internet hebben,en gemengd zwemmen geen probleem vinden. Is God veranderd? Als ik de bijbel lees denk ik het niet! Zijn de geboden veranderd? Ik denk het niet! Zijn wij en onze wereld veranderd ik denk het wel! Onthielden onze vorige generaties zich van dingen die misschien wel “mochten” ? Ik denk dat ze probeerden te leven naar wat God van hen vroeg en wat Hij hen wilde geven. Ik denk nee dus.Doen wij dingen tegen Gods geboden omdat onze voorgeslachten het lieten of deden op grond van de bijbel? Ik denk het niet. Geloof en de bijbel en de relatie met God is heel persoonlijk. En daarom om op mijn eerste zin terug te komen niet voor iedereen het zelfde. Ik kijk er dankbaar op terug dat ik in mijn voorgeslacht mensen heb (gehad) die dicht bij God en zijn geboden leefden. En dat doorgaven. Mijn kinderen zullen ongetwijfeld dingen gaan doen en laten die ik nu doe of laat op grond van wat God van mij vraagt. Maar ik hoop dat ze later net zo terug mogen kijken als ik. God veranderd niet! Hij gaat niet bij ons weg! Hij gaat met ons mee en kent onze wereld waarin we wonen en leven Wij kunnen bij hem weggaan! En dan blijft Hij op ons wachten. De wereld veranderd (zoals al de eeuwen door) en de christenen ook. Onze gezinnen zijn kleiner. Zijn we minder vruchtbaar geworden? Uit cijfers bijkt wat de gemiddelde leeftijd is wanneer jongeren voor de eerste keer sexueel contact hebben. Uit cijfers blijkt dat de groep mensen die geen sex heeft voor het huwelijk snel minder wordt. Ik las een stukje over Amerikaanse christenen “Een aanzienlijk aantal evangelische jongeren in de Amerikaanse staat Tennessee zegt uit geloofsovertuiging hun eerste kus te bewaren voor de huwelijksceremonie” christenen doen en laten dus denk ik dingen uit persoonlijke geloofsovertuiging in hun persoonlijke relatie met hun God. Ergens op het forum las ik “zijn er speciale christelijke hormonen” denk het niet!!(gelukkig niet) Er zijn wel christelijke normen en waarden en de norm bepaal je zelf in je persoonlijke relatie met Hem die je door en door kent. Omdat Hij mij en jou bedacht,gemaakt,en gewild en een plan met ons heeft. De 10 geboden aan ons heeft gegeven. Met daarnaast(gelijk) naar mijn idee het belangrijkste. God liefhebben boven alles. Van je zelf houden(liefhebben) en op die zelfde mannier (van daar uit) anderen liefhebben. |
PRACHTIG ! GISTEREN DE HELE DAG ROND GELOPEN MET DE WOORDEN IS GOD VERANDERD? ZIJN WOORD STAAT VAST ...MOOI OM DIT DAN NU TE LEZEN . ERE ZIJ GOD!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 17:03
|
|
|
De Evangelische alliantie (EA), de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) en de Rooms-Katholieke Kerk (RKK) in Nederland hebben besloten officieel een dialoog met elkaar aan te gaan. Dit besluit is het resultaat van verkennende gesprekken die sinds 2010 tussen de RKK, de VPE en de EA gevoerd zijn. De dialoog zal in de komende periode gaan over het gebed. De RKK had tot nu toe alleen informele contacten met de EA en de VPE. Vanuit een wederzijds gevoeld verlangen wrd in opdracht van de Bisschoppenconferentie en van de besturen van de VPE en de EA in 2010 een voorbereidingstraject uitgeze dat zou kunnen uitmonden in een inhoudelijke oecumenische dialoog. Daarvoor werden twee voorbereidingscommissies ingesteld, waarin van katholieke zijde ook de bisschoppen J. van Burgsteden en G. de korte zitting hadden. n hun eindrapport waren de commissieleden unaniem van mening dat het waardevol is om de contacten voort te zetten in een officiële dialoog. De Bisschoppenconferentie en de besturen van de EA en de VPE stemden in met dit voorstel. Het eindrapport staat als 0357 op www.stucom.nl die sinds 1999 mede door de Katholieke Charismatische Vernieuwing werden, georganiseerd (zie www.stucom.nl/dialoog) hebben het aangaan van de officiële dialoog mede mogelijk gemaakt.
Bron : Tijdschrift Bouwen aan de Nieuwe aarde Jaargang 40 - 19 Mei 2012 Nr. 3
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 17:22
|
|
|
Zaterdag 6 Oktober in Den Haag is er een nationale ontmoetingsdag van wij Kiezen Voor Enheid, voor christenen uit alle kerken en gemeenschappen. Voor verootmoediging, verzoening en aanvaarding. Met medewerking van: Bisschop De Korte, PKN-scriba Plaisier, Focolare, Katholieke Charismatische Vernieuwing, Pinksterbeweging Evangelische Alliantie, Evangelisch Wekverband e..a.
6 Oktober op het Malieveld
Anno 2007 vierde de Pinksterbeweging in Nederland haar honderdjarig bestaan. Op het eeuwfeestin het Olympisch Stadion vroeg Bas Plaisier (toenmalig scriba van de Protestantse Kerk in Nederland, PKN) vergeving vooor de minachtende houding van de PKN tegenover de Pinksterbeweging: ¨Broeders en zusters, ik wil u zeggen, dat ik me hiervoor schaam. Voor zo´n houding hebben we vergeving nodig.´ In november van hetzelfde jaar vroeg Peter Sleebos namens de Pinksterbeweging in Nederland aan de synode van de PKN vergeving voor het arrogante en exclusieve gedrag van de Pinksterbeweging in Nederland ten opzichte van andere geloofsgemeenschappen: ´Door onze triomfantelijke en diskwalificerende uitingen, alsof de Geest alleen nog maar in de Pinksterbeweging zou werken, hebben we medegelovigen in andere kerken regelmatig pijn gedaan. Ook wij hebben daar vergeving voor nodig.´ Vervolgens groeide in de harten van verschillende leiders uit de evangelische en charismatische beweging het verlangen om een ´dag van verootmoediging´ te organiseren waarin verootmoediging en verzoening centraal zouden staan. Die dag van Wij Kiiezen voor eenheid wordt georganiseerd op zaterdag 6 oktober 2012 in Den haag, in een grote tent op het Malieveld. Een nationale ontmoetingsdag voor christenen uit alle kerken. Info en aanmelding: www.wijkiezenvooreenheid.nl
Ik ga er zeker te weten heen. Gaan er onder jullie cm leden ook naar toe?
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ...... dat je nu dus, terwijl je slaapt, hier op het forum aan het posten bent??? Hm..... misschien kun je mij dat ook es leren? Is misschien best wel een tijdsbesparende optie.... |
'k Was zoooooo duf dat ik hier geen eens antwoord op had.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:38
|
|
|
Ben je soms journalist? Ik vind dit onbelangrijke nieuws.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: woensdag 30 mei 2012, 18:45
|
|
|
De in goede aarde gezaaide is hij, die het woord hoort en verstaat, die dan ook vrucht draagt en oplevert, deels honderd-, deels zestig-, deels dertigvoudig. Mattheüs 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|