ChristianMatch

Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3871 3872 3873 3874 3875 3876 3877 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:09

VERTROUW937 schreef:
Wat dacht je van alle mensen die zwart bij verdienen naast hun gewone salaris. Maar dat is blijkbaar oke. Als je een uitkering hebt ben je blijkbaar vogelvrij verklaart. Iedereen mag op je schieten. En al die flauwekul als je wil werken is er wel werken. Wordt altijd gezegd door mensen die het goed hebben en niet weten waar ze over praten. Als je ouder bent wordt er bijna nooit voor je gekozen. Wat kun je daar aan doen?. Het is o zo makkelijk om iets te zeggen over iemand als je het zelf zo goed hebt. Is dat christelijk. Help deze mensen liever door jou netwerk te gebruiken om deze mensen aan het werk te helpen.

Ja, maar die mensen wérken dus. En zwart bijverdienen naast werk kan ook niet, wel wit, net als bij uitkering. mag ook niet, met spullen van de baas effetjes in het weekend zwart vaste klantjes afpikken, ásociaal....

Het is inderdaad niet waar: dat als je wil werken is er werk, ja, daar kan ik me ook aan ergeren..was het maar waar.....

Ja, ik zit zelf ook in een(90% v/h) minimum wao...want ik werd ziek toen ik part time werkte en getrouwd was, maar ja, ik wou ook weer geen alimentatie, doordat ík wegging, doordat ik ziek was, en mijn ex veel verdriet deed. Ziekte: ptst en dissociatieve identiteit stoornis, ofwel DIS, borderline, alle veroorzaakt door extreme mishandeling in de gehele kindertijd door ouders en sommigen aanverwanten.

Ben daar nu, eindelijk, na een leven met uitkering, slechts 2 jaar part-time, en dat is al heel lang geleden....gewerkt, uit aan het komen, kan nu, eindelijk pas zeggen dat ik het zie zitten. Komt ook door het geloof als belangrijkste factor.

Fijne pinksteren! Ook al is iemand alleen, dan ook!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 mei 2012, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:11

Ik wilde er verder niet op in gaan maar dat ik de goede dingen van God zie wil niet zeggen dat ik daardoor mijn ogen sluit voor de dingen die niet goed gaan in mijn leven en in dat van anderen. Gebed is vaak een goede eerste stap om in beweging te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:17

Ik ben 24 en vrees dat de vrouwen daar minstens van de dubbele leeftijd zijn dus nee zal er niet bij zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 16:59

GLORIA404 schreef:
ik zou niet zonder kunnen!!
de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. Engeltje smiley later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? Verlegen lachende smiley
pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze Smiley met dichtgeplakte mond ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn....
ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....)

Ook mij is dit overkomen ,geen christene werkt gewoon niet.

Gloria ik ben het met je eens. Ik ga ook voor het drievoudige snoer! Lachende smiley

Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 27 mei 2012, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:06

SILVIA267 schreef:
kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt ..

IK vind het wel heel goed dat je de mooie en goede dingen ziet van GOD. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:18

Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!

Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat.
geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.

Wat vinden jullie hier?

Want ook hier hebben er mensen vooroordelen.
Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. Clown smiley
misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is.
Lachende smiley Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!

Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 27 mei 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 20:15

De Titel kwam in mij op,toen ik hier op scheveningen een meeuw op een muurtje zag liggen rusten..maar dit een gedachte die ik even wilde delen.

Tijdstippen;
Ja,op welk tijdstip van de de dag voel jij je op je best of t'lekkerst Lachende smiley
Je kan uiteraard ook meer zeggen dan sóchtends..s'middags of s'avonds.
Hoewel je t'meeste op de profielen kan terug lezen,toch ook hier even..

Zelf ben ik meer een ochtend mens,vooral zomers lig ik vaak met de eerste vogels die fluiten al te draaien om er ook uit te kunnen gaan.

Ook een ritme is vaak erg verstandig hoorde ik ooit!
oh.. m'n aardappelen koken over..

Hoe heb jij dat? Lachende smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 27 mei 2012, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
GLORIA404

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 20:19

YES356 schreef:
Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen Knipoog smiley

dank je wel yes... word er verlegen van... Verlegen lachende smiley
ik ben idd open en eerlijk, waarom niet? al dat bedekte gedoe... en vooral op een forum, je kent elkaar niet.... ik ga echt niet in de kerk voorin zo eerlijk zijn.. Zieke smiley maar onder vriendinnen/vrienden... het is juist nodig, denk ik, om dit te delen.. dus als mensen hier hun voordeel mee doen: prima!
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:13

O Heil'ge Geest,werk in mijn hart.
Wil mij vertroosten in mijn smart.
'k Gevoel in zonden mij verward.
Wil m' onderwijzen telkens weer,
ondek mijn schuld mij meer en meer.

Beschijn mij door Uw helder licht.
Geef mij een duidelijk gezicht
en maak dat heel mijn hart zich richt
op Christus en Zijn Midd'laarswerk,
volbracht ten goede van Zijn Kerk.

Ja meer,geef dat het waarheid zij:
volbracht,ten goede ook voor mij.
Toon Zijn gezegende waardij
en wijs mij op Zijn dierbaarbloed,
zo rijk,zo vol van overvloed.

Wees mij in alle nood en strijd,
in nachten van onmoog'lijkheid,
mijn Leidsman, Die mij steeds weer
leidt
tot Christus,Gods geliefde Zoon;
door Hem tot Gods genadetroon
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:24

NICKY298 schreef:
Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!

Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat.
geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.

Wat vinden jullie hier?

Want ook hier hebben er mensen vooroordelen.
Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. Clown smiley
misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is.
Lachende smiley Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!

als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval Knipoog smiley )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.

2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. Lachende smiley het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.

wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed Verlegen lachende smiley ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.

de boodschap was gericht naar onze gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:29

Ik heb de Bijbelteksten geplaatst en de naam van het boek en schrijver er onder gezet. tot slot is het een goed boek Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOJADA952

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:42

NICKY298 schreef:
MIjn eerste aardbei geproeft Lachende smiley

heb ik ook gedaan veel lekkerder dan in de winkel.jojada 952
O wat lekker
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:53

mijn hele dag was een mooi moment Lachende smiley de kerkdienst was zeer goed Lachende smiley het koffiedrinken daarna was heel gezellig (was jammer dat ik weer naar huis mocht) maar thuis heerlijk met de hond gewandeld en daarna op het balkon gelegen in het zonnetje in mijn nieuwe "waterkleding" met een goed boek en iets te drinken en goede muziek (waaronder de nieuwe opwekkings cd). nu is het bijna 22.00 uur en loopt mijn dag ten einde. Huilende smiley, smiley in tranen

maar ... morgen is er nog 1 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 23:12

mijn mooiste moment?
ik zat vanavond in de kerk, komt de overbuurman binnenstappen!!

de pastoor!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 00:10

HANNAH810 schreef:
mijn mooiste moment?

was die nou helemáál begeesterd? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 00:46

Maandag 28 Mei, Psalm 66: 8-15; Heel mijn leven.

Wat je belooft, moet je ook doen. Een bekend gezegde. Maar ik hoor al protest: Dat zal zeker waar zijn, maar er wordt zoveel beloofd… Als je alles moet doen wat je ooit beloofd hebt kun je beter maar direct ophouden met ademhalen. Overdrijven is ook een kunst. En bovendien: hoe jong ben je niet als ze je van alles en nog wat laten beloven? Dat is toch niet menselijk meer!
Wie in zulke filosofietjes gelooft, kan maar beter dit boek beter direct dichtdoen. Die kan trouwens heel de Bijbel maar beter direct dichtdoen. In de Bijbel is het aan de orde van de dag: geloften afleggen. Trouwens, als ik naga hoe vaak ik zelf plechtig aan God iets heb beloofd, kom ik ook een heel eind. Toen ik belijdenis deed beloofde ik de ander in mijn leven soldaat te zullen zijn in het leger van Gods liefde. Toen ik trouwde, beloofde ik de ander in mijn leven lief te zullen hebben als mijn eigen vlees en bloed. Toen we onze kinderen lieten dopen, beloofde ik hen te zullen leiden in de lichtkring van Christus en zijn kerk. En toen ik dominee werd, beloofde ik het Woord van God te zullen verkondigen en mij te verzetten tegen alle wat daartegen strijdt. Dat is nogal wat! Maar of er veel van terechtgekomen is?
Wat je belooft, moet je ook doen. Misschien is deze dag een goede dag op opnieuw te beginnen. Om eindelijk te doen wat je ooit je Redder hebt beloofd.

Ik kom met gaven in mijn handen.
Zie, tot uw tempel treedt uw knecht
En brengt U, Heer, de offeraden,
U in benauwdheid toegezegd,
Brandoffers wil ik U bereiden
en zoete geuren op doen gaan.
Ik wil U heel mijn leven wijden:
aanvaard het, neem mijn offer aan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 00:50

JOL252 schreef:
was die nou helemáál begeesterd? Lachende smiley

Hij had het helemaal (hoog)mis Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 01:04

HANNAH810 schreef:
mijn mooiste moment?

Was hij nou de weg kwijt, of had hij juist de Weg gevonden?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 05:34

Stef Bos-Dingen Gedaan

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 28 mei 2012, 05:43
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 07:52

YES356 schreef:
Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen Knipoog smiley

Is zo YES. Wie ook nog mooi kan verwoorden is Willem J. Ouweneel in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei. Hij vertelt over zijn geloofsgroei inzake behoudenis. We kunnen soms zo teleurgesteld zijn in onszelf. Hij schrijft op blz 165-166 het volgende.

“Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet.”, Rom 7:18

Zolang je teleurgesteld ben in jezelf, heb je de les van romeinen 7 nog niet goed geleerd. Ineens, in een flits, zag ik het; Wat betekent “teleurgesteld in jezelf raken”? Wij worden teleurgesteld in mensen omdat we van die mensen een hogere verwachting hadden dan ze verdienden. We dachten dat ze zus of zo zouden zijn, maar ze bleken te falen. Je wordt teleurgesteld als iets of iemand niet aan je verwachtingen voldoet. Waarom wordt een mens dus teleurgesteld in zichzelf ? Omdat hij niet aan zijn eigen verwachtingen voldoet. Maar dat betekent dat hij dan toch bepaalde verwachtingen van zichzelf heeft. En dat is verkeerd, want wat ben je nu helemaal in jezelf? Zelfs het nieuwe leven in je heeft in zichzelf geen kracht. Het is als een pasgeboren baby’tje, dat wel leeft, maar geen kracht heeft. Het heeft net zoveel kracht als een elektrisch apparaat, dat geweldige mogelijkheden in zich heeft, maar volkomen krachteloos is als het niet op het elektriciteitsnet is aangesloten. De kracht komt voor een gelovige uitsluitend van boven. Maar ja, je kunt het elkaar proberen uit te leggen, maar christenen kunnen het alleen maar in de praktijk leren.
... Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij niet alleen mijn zonden vergaf die ik voor mijn bekering had gedaan, maar ook de zonden die ik helaas nà mijn bekering nog zou doen. Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij mij door en door kende, dat Hij wist wat en hoe ik zou zijn gedurende de rest van mijn leven. Hij wist hoevele malen ik zou falen tegenover mijn vrouw mijn kinderen mij collega ‘s, mijn medemensen. En ondanks dat Hij al mijn zonden kende die ik ook als christen zou begaan, heeft Hij mij aangenomen als Zijn kind. Daarom heb ik, ook in die jaren dat ik aan mezelf twijfelde, Goddank nooit hoeven te twijfelen aan mijn behoudenis, dat wil zeggen aan God. Dit is pas zekerheid. Want geen enkele macht, ook het vlees dat nog in ons is, kan ons scheiden van de liefde van God die in Christus Jezus onze Heer is (8:38). Het gaat er niet om lichtvaardig over de zonde te spreken, nee, het gaat erom dat de duivel niet de kans krijgt vanwege jouw falen jou van de zekerheid van je behoudenis af te houden. Hoezeer mijn kinderen zich ook mogen misdragen, ze kunnen nooit ophouden mijn kinderen te zijn. En een kind van God kan diep vallen, maar geen macht macht der hel kan hem rukken uit de hand van de Heer Jezus Christus en uit de hand van de Vader (Joh 10:28,29).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 28 mei 2012, 07:52
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 08:26

TINEKE986 schreef:
als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval Knipoog smiley )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.

2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. Lachende smiley het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.

wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed Verlegen lachende smiley ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.

de boodschap was gericht naar onze gemeente.

Mooi om te horen tinneke.

Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 08:38

At the Foot of the Cross

Fearing the battle was over
and I'd already lost the war,
I was tired of trying and failing.
I just couldn't fight anymore.

So, dragging my battle-scarred body,
I crawled to the foot of the cross.
And I sobbed. "Oh please, Father forgive me.
But I tried...I tried.. and still lost."

Then the air grew silent around me.
I heard his voice just as clear as the dawn:
"Oh, My child, though you are tired and weary,
you can't stop, you have to go on."

At the foot of the Cross , where I met Him,
At the foot of the Cross, where He died,
I felt love, as I knelt in His presence .
I felt hope, as I looked in His eyes.

Then He gathered me lovingly to Him,
as around us God's light clearly shone.
And together we walked though my lifetime
to heal every wound I had known.

I found bits of my dreams, long forgotten ,
and pieces of my life on the floor.
But I watched as He tenderly blessed them,
and my life was worth living once more.

I knew then why I had been losing.
I knew why I had not grown.
At the foot of the Cross came the answer:
I'd been fighting the battle alone .

At the foot of the Cross, where I met Him,
At the foot of the Cross, where He died,
Then I knew I could face any challenge
together--just my Lord and I
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 09:12

Van wie is het?

Er leefde ooit een wijze nederige vrouw. Regelmatig kwamen er jongeren bij haar om gezellig bij elkaar te zijn. Op een dag kwam een hoogmoedige jongere bij het huis van de vrouw aan. Hij was vast besloten de eerste te zijn die de vrouw met woorden kon verslaan. Behalve sterk, was de jongere ook sluw en wist hij iedere zwakheid van zijn tegenstander uit te buiten. Hij had de gewoonte om te wachten tot die als eerste in de aanval zou gaan om te zien waar haar zwakheden lagen en sloeg dan met genadeloze kracht en snelheid toe. Niemand had het in een gevecht lang tegen hem uitgehouden.
Tegen het advies van zijn vrienden in accepteerde de vrouw datook hij in hun midden was. Toen de jongere een meningsverschil kreeg met de vrouw, begon de jongere de vrouw uit te schelden en grove beledigingen naar haar hoofd te slingeren.
Hij begon ook letterlijk met spullen te gooien en spuugde haar verschillende keren in het gezicht. Urenlang bleef hij zo doorrazen. Maar de vrouw reageerde niet. Kalm en bewegingsloos liet zij de storm over zich heen gaan. Toen de jongere zichzelf tenslotte had uitgeput, gaf hij het op. Beschaamd draaide hij zich om en stapte het huis uit. Ontdaan en teleurgesteld over het feit dat zij zich in het openbaar zo vreselijk had laten beledigen en vernederen, kwamen de andere jongere om de vrouw heen staan en vroegen haar: 'Hoe kon u dat nu over u heen laten gaan? Zoiets vernederends! Waarom hebt u dat allemaal over uzelf laten zeggen?'
De vrouw zweeg eerst een tijdje, ondertussen elke jongere diep in de ogen kijkend.
Toen antwoordde zei: 'Als iemand je iets wil geven, maar je neemt het niet aan, VAN WIE IS HET DAN?'

AANGEPAST!
Naar boven

Auteur Bericht
FREDBUNT691

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 09:20

Ik hep nog een plaats over wie wil er met mij meerijden naar Amerongen.
Vanuit zeeland ik hoor wel
Naar boven

Auteur Bericht
GLORIA404

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 10:25

FREDBUNT691 schreef:
Ik hep nog een plaats over wie wil er met mij meerijden naar Amerongen.
Vanuit zeeland ik hoor wel

wat is er in amerongen te doen dan?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 11:31

GLORIA404 schreef:
wat is er in amerongen te doen dan?? Clown smiley

lees maar bij singless event
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 11:52

Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Knipoog smiley Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Knipoog smiley Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” Knipoog smiley persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 28 mei 2012, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:02

YES356 schreef:
Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Knipoog smiley Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Knipoog smiley Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” Knipoog smiley persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen

helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 28 mei 2012, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:04

Bij ons was er vandaag nog een kerkdienst...
25 jonge mensen deden belijdenis van hun geloof....
Dat op zich was al heel mooi...
Bovendien was dit de laatste dienst voor onze dominee, die hij hier hield i.v.m zijn vertrek naar Canada....
Daarbij.. zaten we toch nog in Pinksteren...
Welk een mooie tekst voegde hij samen...
Belijdenis...een afscheid en Pinksteren...Handelingen 2:42
EN ZIJ WAREN VOLHARDENDE IN DE LEER DER APOSTELEN> EN IN DE GEMEENSCHAP,EN IN DE BREKING DES BROODS, EN IN DE GEBEDEN....

Tegen de jonge mensen zei hij...Denk niet dat het ophoud bij het doen van belijdenis...Zoek de Heere dagelijks...Zoek de gemeenschap op!!!!
Zoek God maar veel, zoek God maar vroeg...want wie God vind, die vind GENOEG!!! Die vind het LEVEN...een Leven tot in eeuwigheid!!!
Bij het geven van hun jawoord...moest ik ook veel denken aan mijn eigen belijdenis...ons trouwen...en de doopbelofte van de kinderen..
Wat kunnen dan de gedachten vermenigvuldigen...
Dat ja-woord uitgesproken....maar er dan maar meteen aan toe te voegen..NIET IN EIGEN KRACHT!!! God Almachtig wilt U ons daarbij helpen!!!
Ook wees hij erop dat nu de gemeente HERDERLOOS is...
Maar wees ons erop maar op te zien naar die OPPERHERDER!!!
Die God is hetzelfde...hier en in Canada...Hij gaat met ons mee, maar blijft ook hier bij u als gemeente!!!
Blijf volharden in het geloof...in de kerkgang...ook als er geen dominee is...Bid maar veel om een andere herder....
Een ontroerende dienst...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 28 mei 2012, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:07

ROELANDE345 schreef:
helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968

Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 28 mei 2012, 12:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3871 3872 3873 3874 3875 3876 3877 ... 6194 Volgende
Pagina 3874 van 6194