Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik weet niet waar ik het neer moet zetten....
mooi moment dat het kabinet gevallen is? |
nee, weinig moois aan, wat er ook gebeurt, de boel staat weer n dik jaar stil en de recessie gaat gewoon door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | weet niet waar ik het neer moet zetten.....
slechtste moment dat het kabinet is gevallen? |
dat was het op 1 na slechtste moment, op nr 1. staat iets anders hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In mijn ogen heeft vergeven pas zin als de ander erkent fout te zijn geweest. Als men verder door gaat met leven zoals men altijd al deed, en de houding heeft van alsof er niks gebeurt is, dan heeft het geen zin.
Want wat vergeef je dan eigenlijk?
Want hoe kan je in feite bidden met mensen die hun fouten niet willen erkennen? | Staat die voorwaarde in de bijbel dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat was het op 1 na slechtste moment, op nr 1. staat iets anders hier. |
En dat is???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | weet niet waar ik het neer moet zetten.....
slechtste moment dat het kabinet is gevallen? |
Ja vind ik wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:23
|
|
|
Vandaag bijna heeeele dag zon.... maar dan wel in noord NL
+ gezellig dagje bijkletsen bij m'n vriendin
140km is ook eigenlijk veulste veel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:29
|
|
|
NICKY298 schreef: | Wat leuk ik val met de neus in de boter.
Het klinkt wel erg leuk allemaal.
Ik ga kijken of ik ook kan komen.
Want het is wel erg kort dag. Ik geloof dat ik mijn eigen eten moet mee nemen ,maar dat komt goed. |
leuk dat jullie er bij hopen te zijn, nicky en carry!! en ja; als je alles meeneemt wat je denkt nodig te hebben is het goed. er wordt overigens ook een bbq aangestoken; had je dat begrepen? dus als je een hamburgertje meeneemt en een broodje, dan komt het helemaal goed.....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 23 april 2012, 21:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:30
|
|
|
we willen dus op zaterdag 28 april voor de tiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
HANNAH810 schreef: | hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) BBQ Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar met dochter (12 jaar) BBQ heeft nog ruimte over in de auto (via eindhoven A50) Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 44 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders qsjes546, 43 jaar, regio 035 zou graag met iemand meerijden jol252, 49 jaar, regio 071 carla111, 42 jaar, regio 0172 BBQ carry445, 33 jaar, regio 0512 nicky298, 46 jaar, regio 0345
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) frankt627, regio 076, 48 jaar BBQ harald940, regio 038, 36 jaar, BBQ heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon (heeft nog ruimte over in de auto) bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907, regio 0596, 49 jaar jan853, regio 078, 51 jaar BBQ met twee kinderen (11 en 14 jaar) buzzly904, regio 0317, 39 jaar ludovis284, regio 0184, BBQ 55 jaar leonard480, regio 0184, 44 jaar harro, regio 0172, 36 jaar, BBQ jan578, regio 0172, 53 jaar BBQ herman968, regio belgie, 56 jaar bert168,regio 0599,43 jaar.BBQ hendrik447, 54 jaar, regio 0578 kwispel011, 67 jaar, regio0172 BBQ ton108, 40 jaar, regio 0346
41 volwassenen; de lijst blijft groeien; LEUK! |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 23 april 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 21:35
|
|
|
Maandag 23 April, Psalm 48: 10-15; Tot de dood.
Zo eindigt de psalm: met een credo, een geloofsbelijdenis. Uit mijn jeugd herinner ik mij dat het na de geloofsbelijdenis vaak werd gezongen werd, in de oude psalmberijming: ‘Want deze God is onze God, Hij is ons deel ons zalig lot, door tijd noch eeuwigheid te scheiden: ter dood toe zal Hij ons geleiden.’ Of in het Hebreeuws van de psalm die woorden ‘ter dood toe’ werkelijk hebben gestaan, is niet duidelijk. De geleerden zijn het er niet over eens. Zo zie je maar dat die psalmen allereerst liederen van doodgewone mensen, die werden opgeschreven door andere doodgewone mensen, en later weer vertaald moesten worden – opnieuw door doodgewone mensen. Al die gewone doodgewone mensen maakten doodgewone fouten, bij het lezen, bij het dicteren, bij het overschrijven. En dat is er dan de reden van dat wij nogal eens eerlijk moeten bekennen dat moeilijk te achterhalen valt wat oorspronkelijk werd bedoeld. Is dat erg? Helemaal niet. Want juist door al die doodgewone duisternissen, schittert het levensluchtige licht van Gods belofte. Eeuwig zal Hij ons leiden! Dat te weten is genoeg. Tot de dood? Vast en zeker! Ook al stond het er niet bij, dan nog geloofden wij dat! Je denkt toch niet dat de Eeuwige laat varen wat zijn hand begon? Zeg het maar voort, van geslacht tot geslacht: op deze God kun je rekenen. Hij is de betrouwbaarheid zelve! Wat wij van Hem weten, is maar een fractie van zijn alles te bovengaande werkelijkheid. Daarom is zijn naam dan ook in alle eenvoud: de Eeuwige, Ik ben die Ik ben – je moet Me maar nemen wie zoals Ik ben: degene die belooft bij je te zijn, vandaag, morgen en altijd.
Meldt het aan het nageslacht, wat God heerlijk heeft volbracht; ja, gij zult uw kinderen leren: deze God is onze Here; nimmer zal Hij van ons scheiden, tot de dood blijft hij ons leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 22:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Staat die voorwaarde in de bijbel dan? |
ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 22:16
|
|
|
Tjonge, van jou had ik toch een bijbeltekst verwacht. Ik zal dit nog even specificeren: waar staat in de bijbel dat je alleen mag vergeven als de ander daar om vraagt???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 22:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, weinig moois aan, wat er ook gebeurt, de boel staat weer n dik jaar stil en de recessie gaat gewoon door |
Een recessie erbij bedoel je. Eerst een economische recessie en nu ook een politieke recessie. plus dat de boel nu niet alleen een jaar stilstaat maar dat het laatste jaar weer voor noppes is geweest.
Lang leve de belastingcentjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTINA458
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 22:29
|
|
|
vraag me af of dit op elke christelijke site zo is. Als ja, wat zou de reden daarvan zijn? Als nee, dan wil ik die sitenaam weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 22:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | misschien kunnen we ook nog POSITIEVE reacties plaatsen?
hannah.........wordt hier zooo moe van.............. |
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 23 april 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:04
|
|
|
Ik dacht aan het onze vader.
En daar staat geen voorwaarde bij , alleen dat je moet vergeven. Opdat u worde vergeven,
We kunnen het nooit gelijk , maar met de tijd gaat het vast welk lukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:21
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 24 april 2012, 17:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:22
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LAIKA882
|
op dinsdag 24 april 2012, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:23
|
|
|
INKTVIS960 schreef: | Schrijven is geen kunst,...kunst is te schrijven dat een ander het gelooft.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:28
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Dat iemand mij een mailtje stuurt.uche..wel van iemand met veel levens ervaring denk ik???.. en met hele mooie onderwerpen op cm forum. Ik hoop niet dat iemand anders dit ook overkomt. |
haha een mail vol "wijse leves-lessies"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | haha een mail vol "wijse leves-lessies"? | Ik denk dat jij aan een half woord genoeg hebt tenminste?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 23 april 2012, 23:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In mijn ogen heeft vergeven pas zin als de ander erkent fout te zijn geweest. Als men verder door gaat met leven zoals men altijd al deed, en de houding heeft van alsof er niks gebeurt is, dan heeft het geen zin.
Want wat vergeef je dan eigenlijk?
Want hoe kan je in feite bidden met mensen die hun fouten niet willen erkennen? |
ik vind dat zo mooi om te lezen in handelingen 7: 54-60. een stukje waarin staat dat Stefanus gestenigd werd. Op het moment dat dat gebeurde stond de Heer ter rechterhands Gods ipv dat Hij zat. Vlak voor Stefanus overlijd vraagt hij; Here reken hun deze zonde niet toe. in mijn ogen is dat vergeven met een hoofdletter. Stefanus weet dat de wraak aan God toebehoort. er staan veel mooie teksten (waarheden) in de Bijbel over de broederliefde. b.v Rom 12: 9-21. Opwekking tot liefde. in feite komt het allemaal neer op dat we onze naaste lief mogen hebben. als je vergeeft gebeurd er wat in de geestelijke wereld. als je het hardop zegt (je hoeft dan nog niet eens het gevoel te hebben dat je het wilt) kom zowel jij zelf als de andere in een geestelijke ruimte waardoor Gods Geest kan werken. in jouw en in de ander. als je zelf niet wilt vergeven omdat je op de ander wacht, zet je ook jezelf vast. kan je verbittert raken met alle gevolgen van dien. het gebod is ons gegeven uit liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 00:29
|
|
|
HERMAN388 schreef: | je aansluitkabel aan de bovenleiding aansluiten, dat gaat natuurlijk sneller |
Even ter correctie... Op een bovenleiding van de trein staat tussen de 1500 en 25000 volt. Enfin, ga jij daar maar lekker je komploetertje aan hangen, veel succes! Ik doe het je in ieder geval niet na.... O ja, laat me het even weten of je dat avontuur hebt overleeft, wil je?
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op dinsdag 24 april 2012, 00:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 03:26
|
|
|
[quote=MARISKA601]4567 - 30 = 4537
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 24 april 2012, 03:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 03:30
|
|
|
Aan de neerslagkans te zien zullen we wel tenten nodig hebben... Of we kunnen allemaal in de wagen blijven zitten en er een drive-in picknick van maken...dat is ook weer eens iets anders Zonneschijn (%) 20 Neerslagkans (%) 80 Middagtemperatuur (°C) 11/16 Windrichting NO Windkracht (bft) 3
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 24 april 2012, 03:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 03:34
|
|
|
[quote=FRANKT627]
op de vroege morgen aan het rekenen?? toch wel goeie momenten dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 07:38
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik vind dat zo mooi om te lezen in handelingen 7: 54-60. een stukje waarin staat dat Stefanus gestenigd werd. Op het moment dat dat gebeurde stond de Heer ter rechterhands Gods ipv dat Hij zat. Vlak voor Stefanus overlijd vraagt hij; Here reken hun deze zonde niet toe. in mijn ogen is dat vergeven met een hoofdletter. Stefanus weet dat de wraak aan God toebehoort. er staan veel mooie teksten (waarheden) in de Bijbel over de broederliefde. b.v Rom 12: 9-21. Opwekking tot liefde. in feite komt het allemaal neer op dat we onze naaste lief mogen hebben. als je vergeeft gebeurd er wat in de geestelijke wereld. als je het hardop zegt (je hoeft dan nog niet eens het gevoel te hebben dat je het wilt) kom zowel jij zelf als de andere in een geestelijke ruimte waardoor Gods Geest kan werken. in jouw en in de ander. als je zelf niet wilt vergeven omdat je op de ander wacht, zet je ook jezelf vast. kan je verbittert raken met alle gevolgen van dien. het gebod is ons gegeven uit liefde. |
Het gebed dat Jezus ons gegeven heeft zegt: vergeef, Heer, onze schulden, z o a l s wij ook aan die anderen hun schuld aan mij vergeven.
Ergens anders zegt Jezus over God de Vader in de Bijbel: als jij een ander niet eerst vergeeft, dan kan ik jou niet eens vergeven. (verhaal van de ondankbare dienaar met weinig schulden) Dit heet de onderste weg gaan. Dit is de Koninklijke weg, die Jezus en Stefanus en anderen ons voorgegaan zijn.
Je hoeft niet je gelijk te halen, wraak of genoegdoening, zand erover is ook niet genoeg: een vergevend hart dat bes;luit te vergeven, ondanks alles.
Vader, vergeef het hun, want ze weten echt niet wat ze aan het doen zijn (Dat bad Jezus aan het Kruis, en Stefanus bij zijn steniging.
... een voorbeeld om na te volgen.... struikelend achter Jezus aan gaan wij en werk in uitvoering zijn wij, Dank U Jezus.
Laatst aangepast door
|
ROOS423
|
op dinsdag 24 april 2012, 09:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 08:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Aan de neerslagkans te zien zullen we wel tenten nodig hebben... Of we kunnen allemaal in de wagen blijven zitten en er een drive-in picknick van maken...dat is ook weer eens iets anders Zonneschijn (%) 20 Neerslagkans (%) 80 Middagtemperatuur (°C) 11/16 Windrichting NO Windkracht (bft) 3 |
niet op voorhand al zo negatief wezen !!! gewoon geloven dat het droog blijft, en zelfs met druppels maak je'r toch wat prettigs van ...
lien die gewoon was om zelfs door regen en wind motor te rijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 09:01
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik vind dat zo mooi om te lezen in handelingen 7: 54-60. een stukje waarin staat dat Stefanus gestenigd werd. Op het moment dat dat gebeurde stond de Heer ter rechterhands Gods ipv dat Hij zat. Vlak voor Stefanus overlijd vraagt hij; Here reken hun deze zonde niet toe. in mijn ogen is dat vergeven met een hoofdletter. Stefanus weet dat de wraak aan God toebehoort. er staan veel mooie teksten (waarheden) in de Bijbel over de broederliefde. b.v Rom 12: 9-21. Opwekking tot liefde. in feite komt het allemaal neer op dat we onze naaste lief mogen hebben. als je vergeeft gebeurd er wat in de geestelijke wereld. als je het hardop zegt (je hoeft dan nog niet eens het gevoel te hebben dat je het wilt) kom zowel jij zelf als de andere in een geestelijke ruimte waardoor Gods Geest kan werken. in jouw en in de ander. als je zelf niet wilt vergeven omdat je op de ander wacht, zet je ook jezelf vast. kan je verbittert raken met alle gevolgen van dien. het gebod is ons gegeven uit liefde. |
inderdaad mooi neergezet Vergeving werkt inderdaad voor het geestelijk vrij worden van verbittering... Verbittering is een ernstig kwaad dat je hele leven kan beheersen. En gelukkig staan we hier niet alleen in. We hoeven niet in staat te zijn zelf op ons eentje te kunnen vergeven, Hij is onze Helper ook voor vergeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 09:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Aan de neerslagkans te zien zullen we wel tenten nodig hebben... Of we kunnen allemaal in de wagen blijven zitten en er een drive-in picknick van maken...dat is ook weer eens iets anders Zonneschijn (%) 20 Neerslagkans (%) 80 Middagtemperatuur (°C) 11/16 Windrichting NO Windkracht (bft) 3 |
niet om het weer maar weet niet zeker of ik kom!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 11:32