ChristianMatch

Forum

5 juni,Transplant-Erendag!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 374 375 376 377 378 379 380 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:47

Een dag vol dankbaarheid – Stichting Transplantatie Nu! organiseert Transplant-Erendag

Om de twee jaar organiseert de Stichting transplantatie Nu! een Transplant-Erendag. De Transplant-Erendag is een bijzondere herdenkingsbijeenkomst, bedoeld voor getransplanteerden en nabestaanden van donoren.

Op zaterdag 5 juni 2010, van 12.00 tot 15.00 uur, organiseert Stichting Transplantatie Nu! De Transplant-Erendag voor de zevende keer. Het wordt weer een bijzondere herdenkingsbijeenkomst waarin donoren in dankbaarheid en respect worden herdacht. Vanwege het grote succes in 2008 en de prettige omgeving, zal de bijeenkomst wederom gehouden worden in de Grote Kerk te Naarden.

Kring van licht
Nabestaanden van donoren, getransplanteerden en genodigden zullen samenkomen om stil te staan bij dat moment waarop de één een dierbare verloor en de ander een nieuw leven tegemoet ging. Er worden diverse voordrachten gehouden door o.a. getransplanteerden en nabestaanden van donoren. Tevens zal een belangrijke Nederlander als spreker niet ontbreken. De dag wordt begeleid met zang en muziek en een kring van licht.

Aanmelden
Als u bij deze bijeenkomst aanwezig wilt zijn om samen dankbaarheid en blijdschap, maar ook verdriet te delen, meldt u zich dan vóór 10 mei per e-mail aan bij de STNu!: info@stnu.nl, of schriftelijk via: Postbus 2358, 1200 CJ Hilversum. Wees er snel bij, er kunnen 650 mensen deelnemen en vol is vol!

http://www.stnu.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SPIT085

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:53

Liefde is:

het gevoel dat je hebt voor een persoon die je hele leven lang je buddy zal zijn.

Laatst aangepast door
SPIT085
op woensdag 31 maart 2010, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:26

CHATULIEM619 schreef:
In een heleboel gevallen leest men gewoon niet wat er staat. Als er ja staat is dat niet uit te leggen als nee.

Ik lees heel goed wat er staat en toch interpreteer ik het anders dan jou, het is dan nogal wat om te zeggen dat een ander niet goed de bijbel leest!
Ik vind wel dat je erg zwart wit denkt om te stellen:men leest niet wat er staat.....
Je moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die er een andere beleving bij hebben en die hoeft helemaal niet minder waardevol te zijn dan jouw mening.....ja is ja en nee is nee is voor mij wel erg kort door de bocht! Waarschijnlijk vind je mij dan te soft.....
Jammer dat je hier niet wat milder naar kan kijken.....
En ik ga er vanuit dat je hier-kijk maar naar de avondsmaaldiscussie- nog veel van een ander kan opsteken of leren....

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 31 maart 2010, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:27

Voor mij betekend "goede vrijdag" niet veel.

Bijbels gezien en vanuit de joodse wortels is de Here Jezus gestorven voor de "grote shabbath". Dat zou inhouden op woensdag. Net zoals het daarvoor lettelijk tussen twee avonden een lam geslacht werd vanuit de O.T. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 31 maart 2010, 17:28
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:28

MARIJAN072 schreef:
Het zonnetje schijnt hier hoor, dus je hoeft alleen maar een plekje uit de wind te zoeken. Lachende smiley

Wonen we vast bij elkaar in de buurt......Bij mij schijnt ook de zon.....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:31

Cross,ik heb zelden een artikel gelezen waarin nog meer cliches stonden.

De conclusie.......trek een kort truitje aan en je ouders gaan scheiden,je oma wordt weduwe,je moeder wordt ziek,je vader verdwijnt,je hebt onbeschermde seks,je neemt een abortus .......vervolgens kom je terecht bij je huisarts die zich nooit om je bekommerd heeft(!!!!!!) .....en die verteld je dat mannen er nou eenmaal niets aan kunnen doen dat ze hitsig worden van vrouwen........

Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:41

WILLEMIJN232 schreef:
Wonen we vast bij elkaar in de buurt......Bij mij schijnt ook de zon.....

Willemijn

Dat klopt nog ook, 'k heb even gekeken op je profiel. Knipoog smiley In de tussentijd zijn er wel een paar buien gevallen, maar die vergeet ik voor 't gemak maar even. En op zo'n moment denk ik maar; achter de wolken schijnt de zon en na regen komt zonneschijn. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 31 maart 2010, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:44

Zijn mannen echt zo erg? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINA495

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:51

Een avondje uit??!!!!

Hallo allemaal,

Zin in een gezellige/sportieve avond uit met singles van 30 jaar en ouder?
Kom dan zaterdagavond 24 april a.s. naar Bowling en Sportcafé Helsdingen, ’t Slijk 1, 4133 EA te Vianen. (ligt aan de A2)
Voor routebeschrijving zie http://www.bowling-partyservicehelsdingen.nl/contact.html

We heten je welkom met een kop koffie/thee en iets lekkers vanaf 20.00 uur.
Tussen 21.00 uur en 23.00 uur kun je samen met anderen de kegels omver werpen.
Houd je niet van bowlen? Ook dan ben je van harte welkom om gezellig te kletsen onder het genot van een drankje (voor eigen rekening) en een hapje.

De kosten liggen tussen de € 10,- en € 15,- (afhankelijk van het aantal personen dat zich aanmeldt), te betalen bij binnenkomst.
Opgeven is wel noodzakelijk, want de ruimte is beperkt!!! ]
Dus doe dit vóór donderdag 15 april a.s.

We zouden het leuk vinden als je iemand meeneemt, bijv. van het koor, vakantie, sportvereniging, uit de gemeente of uit je vriendengroep.

Wil je even doormailen als je van plan bent te komen? Of heb je vragen, mail gerust.

Tot mails! 

Groetjes van Christina

PS: Stuur dit mailtje gerust door naar mensen die je ook wilt uitnodigen !!

Laatst aangepast door
CHRISTINA495
op maandag 3 mei 2010, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:19

ANITA324 schreef:
ik zit in een vreselijke dip heb de hele dag zitten te huilen om niks.
Voel mij zo verdrietig van hart mijn hele zijn.
Alle dagen thuis zitten 9 maanden lang.
Gelukkig af en toe wel erop uit maar geen werk.
9 maanden geen werk soms oproepwerk wat heel schaars is.
ik leef vanuit een wajong en iedereen schrikt daarvan heb ik het idee.
Alsof ik een spook ben terwijl ik met mijn verstand en handen niks aan het handje is.
Ik ben misschien alleen wat traag van tempo de maatschappij heeft mij uitgespuugt en word zelfs door mede gelovige uitgespuugt omdat ik dan te zwart/wit denk en in geloof bijbel getrouw standvastig ben. Dit pakt ook niemand van mij mijn Here Jezus blijft voor mij nummer 1.
Ook ik als mens met mijn beperking mag er zijn en ik schaam mij er ook niet voor omwat ik ben so what iedereen mag het wel weten!

Niets zeggen alsof ik tegen een muur praat of gewoon dood laat bloeden niks aan het handje terwijl er veel is ja ik ben terleur gesteld ik denk dat ik na 15 april niet mijn abonee meer verleng pijn in mijn hart.
De Waarheid word niet meer voor lief genomen alleen de dingen die men graag wil horen naar meningen van mensen ik kan daar niet mee om gaan. Laat de Bijbel spreken die God heeft gezegt laat je trots en hoogmoed opzij en werp jezelf omlaag als een klein nederig kind bij Vader op schoot.

Hartelijke groet,

Anita

Niet de moed laten zakken hoor! Soms duurt het even voordat je weet en ervaart wat goed voor je is....
Jij krijgt ook je plekje in de maatschappij daar ben ik van overtuigd! En de dingen die je gedaan hebt moet je maar zien als een goede ervaring, daar heb je toch ook veel van geleerd?
En als een ander het raar vind dat je een Wajong uitkering hebt.....niks van aantrekken, laat ze dat lekker vinden.......
In ieder geval veel sterkte en ben benieuwd hoe het je verder gaat....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:21

MARIJAN072 schreef:
Vanaf een bepaalde leeftijd schijnt 'tandsteen verwijderen' er standaard bij te horen. Twijfelende smiley

Succes ermee, het komt vast allemaal goed! Jij hoeft niks te doen, alleen maar te liggen en je mond open te doen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Doet me denken aan een bepaalde psalm.... Smiley met dichtgeplakte mond

Die stoel ligt ook niet zo makkelijk. Je kunt er niet zo snel uit lopen. Kweenie hoor.... Was het alvast maar een maand later. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:22

LEANNE226 schreef:
Gefrustreerde smiley Boze smiley

Zo,dat lucht op!

Zo, dat is wel errûg off-topic. Maar het mag hoor! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:31

Over tandartsen gesproken Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
Loop al 3 jaar met de jongste bij de Bert en Ernie tandarts...Ben er naar doorverwezen door men vorige tandarts... Was nml beter is een speciale kindertandarts....
Elke 3 maand erheen en soms vaker een ommelandse reis want uiteraard weer ver weg en moeilijk bereikbaar Zieke smiley
Maar tot mijn grote schrik kreeg ik vorige week te horen dat de kindertandarts helemaal geen tandarts is Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley En zeker geen tandheelkundige handelingen mag verrichten Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Morgen naar men eigen tandarts om de "schade"aan het gebitje van de kleine meneer op te nemen.... Ben heel erg benieuwd...Mocht er schade zijn ontstaan dan krijgt dit muisje zeker nog een staartje zo niet een hele dikke staart... MOI is BOOS heel BOOS. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:37

ROBBEDOES873 schreef:
Over tandartsen gesproken Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley
Loop al 3 jaar met de jongste bij de Bert en Ernie tandarts...Ben er naar doorverwezen door men vorige tandarts... Was nml beter is een speciale kindertandarts....
Elke 3 maand erheen en soms vaker een ommelandse reis want uiteraard weer ver weg en moeilijk bereikbaar Zieke smiley
Maar tot mijn grote schrik kreeg ik vorige week te horen dat de kindertandarts helemaal geen tandarts is Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley En zeker geen tandheelkundige handelingen mag verrichten Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Morgen naar men eigen tandarts om de "schade"aan het gebitje van de kleine meneer op te nemen.... Ben heel erg benieuwd...Mocht er schade zijn ontstaan dan krijgt dit muisje zeker nog een staartje zo niet een hele dikke staart... MOI is BOOS heel BOOS. Woedende smiley

Tjonge, wat heftig en sneu!! Ik kan me goed voorstellen, dat je heel erg boos bent. Het lijkt mij meer een kindermishandelaar, dan een kindervriend. Hij heeft toch hopelijk geen dingen vernield aan het gebit van je zoon? Sterkte!! En ik zou er zeker werk van maken!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 31 maart 2010, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 18:47

ROBBEDOES873 schreef:

Dat is is zwaar knudde. Dat verwacht je ook niet. Maar ja, een tandarts uit Sesamstraat.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:03

goed alternatief!!

en gelijk een aandachtspunt voor hen die nooit over donorschap nagedacht hebben!

donors, er zijn er nooit genoeg!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:05

Tja, waarom zou God de mens bekleed hebben???........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:10

MARIJAN072 schreef:
Dat klopt nog ook, 'k heb even gekeken op je profiel. Knipoog smiley In de tussentijd zijn er wel een paar buien gevallen, maar die vergeet ik voor 't gemak maar even. En op zo'n moment denk ik maar; achter de wolken schijnt de zon en na regen komt zonneschijn. Lachende smiley

Klopt! Ik had voor het gemak ook maar even overgeslagen dat ik in een regenbui fietste.....
Maar verder scheen de zon Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:21

WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees heel goed wat er staat en toch interpreteer ik het anders dan jou, het is dan nogal wat om te zeggen dat een ander niet goed de bijbel leest!
Ik vind wel dat je erg zwart wit denkt om te stellen:men leest niet wat er staat.....
Je moet ook kunnen accepteren dat er mensen zijn die er een andere beleving bij hebben en die hoeft helemaal niet minder waardevol te zijn dan jouw mening.....ja is ja en nee is nee is voor mij wel erg kort door de bocht! Waarschijnlijk vind je mij dan te soft.....
Jammer dat je hier niet wat milder naar kan kijken.....
En ik ga er vanuit dat je hier-kijk maar naar de avondsmaaldiscussie- nog veel van een ander kan opsteken of leren....

Willemijn
Zoals je gelezen hebt ben ik begonnen met het stellen van vragen. En die vragen blijven nog steeds overeind. Misschien is dat in je ogen zwart wit denken, maar dat komt voort uit het respect voor de Bijbel. Als je de Bijbel serieus neemt, dan laat je die ook boven je eigen mening, gevoelens en gedachten prevaleren. Dat is de functie van Gods Woord, die ons een spiegel voorhoudt.
Het argument van eigen interpretatie vind ik niet steekhoudend. Temeer omdat ik de voorbeelden gebruik die duidelijk in Gods Woord staan. En toch worden ze niet op hun merites beschouwd, maar worden ze vervormd naar eigen theologie.

Wat mij opvalt aan je bijdrage, is dat je een andere strategie kiest als ik. Net zoals jij besef ik dat ieder mens zondig is, maar ik kies er niet voor dit maar goed te praten, of maar meer te vertrouwen dat God je wel accepteert zoals je bent.
Voor mij ligt de oplossing is bevrijding en vergeving. God bevrijdt je van zonde, alleen dan is het wel nodig dat je die zonde belijdt. Gods bevrijding gaat verder dan alleen maar goedpraten. God ziet onze zonde, Hij ontkent ze niet, Hij praat ze niet goed, nee, Hij vergeeft ze als we bereid zijn te belijden dat het zonde is wat we doen.
Psalm 31 schreef:

Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,
als in zijn geest geen spoor van bedrog is.

3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,
kreunend leed ik, de hele dag.
4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,
mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela

5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela

6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden
als zij in zichzelf een zonde vinden. Noot [sluiten]
(32:6) als zij in zichzelf een zonde vinden – Betekenis van het Hebreeuws onzeker. Ook mogelijk is de vertaling: ‘zolang u zich laat vinden.’Stormt dan een vloed van water aan,
die zal hen niet bereiken.

7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding. sela

8 ‘Ik geef inzicht en wijs de weg die je moet gaan.
Ik geef raad, op jou rust mijn oog.
9 Wees niet redeloos als paarden of ezels
die met bit en toom worden bedwongen,
dan zal geen kwaad je treffen.’

10 Een slecht mens heeft veel leed te verduren,
maar wie op de HEER vertrouwt wordt met liefde omringd.
11 Verheug u in de HEER, rechtvaardigen, en juich,
zing het uit, allen die oprecht zijn van hart.

De reden dat ik zonde zonde durf te noemen, is niet omdat ik mensen wil veroordelen, maar om mensen te wijzen op de vergeving van die zonde. Ik geloof nl. dat God vergeeft en bevrijdt. Ik geloof dat Jezus Zijn leven gegeven heeft om ons te bevrijden van zonde. Ik geloof dat Hij met Zijn opstanding aangetoond heeft dat Hij de kracht heeft de dood, de zonde te overwinnen.
Een ding geloof ik niet, dat mensen in staat zijn anderen te overtuigen van zonde. Maar wat ik wel geloof, is dat God dit doet. En de vraag is, wat doet de mens ermee. Vers 5 spreekt zo duidelijk hierover. Mensen kunnen gebukt gaan onder hun zonde. En als ze dan van anderen horen dat het geen zonde is, blijven ze gebukt gaan onder schuldgevoel. De enige oplossing die ik zie, zoals in deze psalm beschreven is, is zonde te belijden. Dan kan God vergeven. En vergeving en bevrijding vormt voor mij het centrale thema van het evangelie.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 31 maart 2010, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:24

SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Net als Chatuliem ben ik ook van plan om VVD te gaan stemmen.

Jammer dat u deze partij niet kunt waarderen, een ander doet dat wel. Enig respect hiervoor lijkt mij wel op haar plaats. Ook in uw eigen belang want u maakt zichzelf lichtelijk belachelijk door een keurige politieke beweging af te beelden als een soort antichrist.

De VVD is socialer dan u denkt, maar gezien uw woonomgevingsregio denk ik dat u lichtelijk of zwaarlijk aangetast bent door het communistisch vuur dat in die uithoek van het land nog welig tiert. Dit vermoeden is mede gesterkt door diverse uitspraken op het forum, door u gedaan.
De boze bazen lijnrecht tegenover de zielige arbeider die, begeleid door hoongelach van zijn baas, met een jodenfooi als salaris naar huis strompeld na gedane arbeid.
Uw referentiekader is er ook 1 van de tijden van koning Willem I schijnbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afgezien van heel misschien de SGP is er geen enkele partij waar de bijbel zo strak gehanteerd word als jij wenst.
De CU en CDA zijn zinloze alternatieven, beide partijen hebben bewezen hun achtergrond graag te verkwanselen voor een bord linzemoes ( lees: het regeringspluche )
In een ander topic las ik hoe u over het gebod van bedekte hoofden denkt, dus zo fundamenteel als u zich hier op het forum voordoet, bent u geenszins!! Dus die SGP gaat het bij u ook niet worden, vrees ik.

Iedereen maakt dus zelf zijn of haar afweging met betrekking tot de stemkeuze. Ook Chatuliem, ikzelf en ja, zelfs Solafide mag zelf haar afweging maken.

Anyway, verder schrijft u (soms) best grappige stukjes hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RINGO975

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:30

CROSSROAD317 schreef:
ach ja, een kinderhand is snel gevuld ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

een ander diens hobby gunnen is erg lastig zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:39

ARIENNEZ498 schreef:
Ik ben misschien niet zo thuis in de Bijbel als jij Chat, ....maar ik ken wél De Schrijver ervan!
Daar ben ik heel blij om.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 31 maart 2010, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:39

EVA685 schreef:
Jij bent zeker voetbalfanaat? Lachende smiley

Ik kijk zondags naar Nederland zingt en family7 ken je die zender?

Ach....ook wel andere programma.s hoor, maar geen sport.

Tja......waarom eigenlijk niet Smiley die vol vragen zit
waarom wel omdat het de dag des Heren is en op deze manier doen wij aan zondag.s heiliging 1 extra dag in de week .ons bezinnen en te laaten voeden door zijn woordt en liederen.zondag is rustdag dan doe je geen dingen die niet met geloof te maaken hebben.o ja zondag heeft 24u .s.morgens kerk en daarna klussen of terasje pakken daar is de zondag niet voor.geniet op zo dag van de schepping en de schepper
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:45

CHATULIEM619 schreef:
Zoals je gelezen hebt ben ik begonnen met het stellen van vragen. En die vragen blijven nog steeds overeind. Misschien is dat in je ogen zwart wit denken, maar dat komt voort uit het respect voor de Bijbel. Als je de Bijbel serieus neemt, dan laat je die ook boven je eigen mening, gevoelens en gedachten prevaleren. Dat is de functie van Gods Woord, die ons een spiegel voorhoudt.
Het argument van eigen interpretatie vind ik niet steekhoudend. Temeer omdat ik de voorbeelden gebruik die duidelijk in Gods Woord staan. En toch worden ze niet op hun merites beschouwd, maar worden ze vervormd naar eigen theologie.

Wat mij opvalt aan je bijdrage, is dat je een andere strategie kiest als ik. Net zoals jij besef ik dat ieder mens zondig is, maar ik kies er niet voor dit maar goed te praten, of maar meer te vertrouwen dat God je wel accepteert zoals je bent.
Voor mij ligt de oplossing is bevrijding en vergeving. God bevrijdt je van zonde, alleen dan is het wel nodig dat je die zonde belijdt. Gods bevrijding gaat verder dan alleen maar goedpraten. God ziet onze zonde, Hij ontkent ze niet, Hij praat ze niet goed, nee, Hij vergeeft ze als we bereid zijn te belijden dat het zonde is wat we doen.

De reden dat ik zonde zonde durf te noemen, is niet omdat ik mensen wil veroordelen, maar om mensen te wijzen op de vergeving van die zonde. Ik geloof nl. dat God vergeeft en bevrijdt. Ik geloof dat Jezus Zijn leven gegeven heeft om ons te bevrijden van zonde. Ik geloof dat Hij met Zijn opstanding aangetoond heeft dat Hij de kracht heeft de dood, de zonde te overwinnen.
Een ding geloof ik niet, dat mensen in staat zijn anderen te overtuigen van zonde. Maar wat ik wel geloof, is dat God dit doet. En de vraag is, wat doet de mens ermee. Vers 5 spreekt zo duidelijk hierover. Mensen kunnen gebukt gaan onder hun zonde. En als ze dan van anderen horen dat het geen zonde is, blijven ze gebukt gaan onder schuldgevoel. De enige oplossing die ik zie, zoals in deze psalm beschreven is, is zonde te belijden. Dan kan God vergeven. En vergeving en bevrijding vormt voor mij het centrale thema van het evangelie.

Begrijp ik nu uit je woorden dat jij suggereert dat ik de bijbel niet goed lees?
Mag je vinden hoor maar ik vind het nogal wat om dat van een ander te zeggen.
Ik ben ontzettend blij dat ik niet zo'n zonde geloof heb en ook nog blij mijn geloof mag beleven. Het zondegeloof is mij veel te eng en te beperkt.
Het is ook vaak een angstgeloof waar ik me graag buiten hou.......
Niet voor niets hebben mensen jaren nodig om zich te ontwortelen aan zo'n schuldgeloof.....
Heb je het boek van Aleid Schilder; "hulpeloos maar schuldig"wel eens gelezen? Ik raad het je aan....

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:47

SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ik zie veel mensen die gebukt gaan onder de sociaal democratie. Bij hen wordt geen rekening gehouden met privé, ze worden gezien als hulpeloos.
Wat mij de Bijbel leert is, dat ieder persoon zijn waarde heeft. Dat hijzelf de moeite waard is en niet opgaat in een massa. Dat God zijn persoonlijke situatie kent en zijn persoonlijke leven.
Daarin voel ik me thuis. Dat vind ik terug bij de liberalen. Mensen zijn zelf in staat hun leven te leiden en hoeven niet geleid te worden door de regering. Wel is er sturing nodig, daar hebben we de gemeente en Gods Woord voor. Maar de kern voor mij, is dat als de mens de mogelijkheden krijgt, hij in staat is tot veel meer dingen, dan alleen maar de regering volgen.
Als we onze economie op orde willen krijgen, hebben we mensen nodig die creatief zijn. Deoplossing ligt niet bij de regering, maar meer bij de mensen zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:49

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Eva ... wat kijk je sip ... Knipoog smiley
Als je het niet bevalt ga je toch iets anders doen ... je eigen hobby ofzo ?
Een idee ?? Engeltje smiley
sip ze schrikt nooit van zondagsheiliging gehoordt dat zou de hobby van alle christene moete zijn.en geen wereldsvermaak op de dag des Heren .valt ons tegen op een christelijke sitte hoe julli over zondag denke
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:53

Goede Vrijdag

De Kruisberg wordt zo stil, zo angstig donker,
zo zwart als op de dag dat God zei; " Daar zij licht!"
Geen licht van zon of maan, geen stergeflonker;
God slaat Zijn handen voor Zijn lichtend aangezicht.
Nu moet Zijn Zoon, Zijn eerstgeborene, sterven,
En Hij, Die in de donk're nacht geboren werd,
Moet in nog dieper nacht Zijn Vader derven,
De duivel heeft de weg voor engelen versperd.
Hier kunnen zij hun ; "Eer zij God "niet zingen,
Het licht van Efratha lijkt eeuwig uitgedoofd,
En vrede op aarde is een van die dingen
Waar slechts een dwaas, waar slechts een kind nog in gelooft.
t Wordt donkerder op Golgotha- Gods handen,
Waarop de Vader steeds de Zoon gedragen heeft,
En die de hemel en aard omspanden,
Zij laten Jezus los- en d 'aarde heeft gebeefd.-
Nu zal de duisternis de aard bedekken,
De engel van de dood zweeft om de heuveltop,
De derde dag zal God Zijn Zoon weer wekken,
Dan is het Pasen.- Zie, de Morgenster gaat op!

uit ; een boom in de wind ; van Nel Benschop

Hoi allemaal,

Weer veel gebeurd deze dagen, tv staat bol van ellende,
in persoonlijke kringen bij cm leden is nood, ziekte, moeilijkheden.

De vrouw van dr. Schijns is overleden, we bidden deze familie kracht en Troost toe in deze moeilijke tijd.

MAAR, laten we opzien naar het grote wonder wat is geschied aan het kruis op Golgotha, Het bloed dat is vergoten tot redding voor ons, dat we daardoor mogen bidden"Heer, bedek ons onder Uw bloed" wat geweldig dit grote offer!

De opstanding van Hem, wat zijn we bevoorrecht dat met elkaar te mogen delen.
We nodigen jullie uit om in de gebedsroom samen te bidden en te danken, samen te zingen, ja, zingen doen we ook, we typen de woorden in, en zingen hardop, sommigen hebben muziek op achtergrond aan. Knipoog smiley

We houden gebedsroom elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 ,
je kan het vinden als je chatbox aanklikt, dan rechts naar beneden gebedsroom aanklikken Knipoog smiley

We wensen jullie allen een zeer gezegend Pasen toe,

Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha en Eva Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 20:04

Ik ben blij dat je dit gemeld hebt, ik wist niet dat het bestond.

In 1998 heb ik een nier aan mijn verstandelijk beperkte broer Roelof gegeven. Vijf jaar heeft hij er plezier van gehad, daarna ging het weer bergafwaarts met hem. In 2007 is hij op 43 jarige leeftijd overleden.
Het zou fijn zijn lotgenoten te treffen op een dag als deze. dank je wel voor de tip!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 20:14

ARIENNEZ498 schreef:
Chat, ik wil graag reageren op jouw stukje maar weet nu nog niet zeker of ik mijn gedachten goed in woorden om kan zetten.

Toen ik tot geloof kwam, had ik een 'werelds' leven achter me liggen. Ik kwam tot geloof...maar om nu te zeggen dat álles direct veranderde? Niet direct. Ik vond bepaalde dingen heel normaal, dingen zoals samenwonen bijvoorbeeld. Ik dácht er niet eens aan dat het verkeerd zou kúnnen zijn. Ik voelde ook geen afwijzende reaktie van God's kant....maar juist Zijn liefde voor mij.
Toch ben ik in de loop der jaren veranderd, ben ik anders gaan denken over bepaalde zaken. Ik heb beslissingen genomen, dingen die ik eerst wél deed, de rug toegekeerd en nieuwe dingen opgepakt, goede dingen.
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dit:

God wilde mij in Zijn leven hebben en vertelde mij van Zijn liefde. Daar heeft nooit een veroordeling in gelegen, echt nooit, hoe ik ook was. Maar....Hij hield téveel van mij om me zo te laten! En heel rustig, heel geleidelijk kwamen de veranderingen. Nooit door druk, door veroordeling of iets dergelijks.
Die veranderingen gaan door...en ik hoop dat dit nooit ophoudt, totdat ik bij Hem mag komen.
Hij heeft NOOIT met opgeheven vingertje naar mij gewezen....en dát, beste Chat, is iets wat ik hier op het forum wél eens voel/ervaar! Regels, wetten, móéten! Ik mis Zijn liefde in die verhalen, zo ook in jouw verhalen, helaas....
Wat Hij mij leert, dagelijks? Is nooit door middel van 'straf, hel of verdoemenis gebracht'....alleen maar door LIEFDE.

Om bij het voorbeeld van samenwonen te blijven: ik zag in, dat God het beste met mij voorheeft en dat het bijzonder pijnlijk is als je een relatie verbreekt als je als man en vrouw geleefd hebt. Daar zag/zie ik geen veroordeling in, daar zie ik liefde in...God's liefde die het beste met mij voor heeft en mij wil bewaren voor een stuk ellende waarvan Hij weet dat 't komen gaat als ik daarmee doorga.
Dát is het verschil tussen Hém en degene met het opgeheven vingertje... daarom leg ik alleen verantwoording aan Hem af...Hij wijst mij de weg wel...in Zijn LIEFDE.

Ik geloof, wanneer iemand een relatie met de Heere heeft, God die veranderingen zal maken. Vertrouw maar een beetje meer op Hém!

Zo ervaar ik God ook meestal Ariënne, niet als een bijl aan de wortel, maar als een fluistering in de ziel. Want God is lankmoedig en liefdevol en laat niet varen wat Zijn Hand begon. Hij is Liefde en oneindig geduldig met ons. Hij heeft ons lief want Hij maakte ons zoals we zijn. Soms is God onverbiddelijk omdat we ook moeten leren van onze 'fouten' en dat voelen we, weten we, als we op Hem afstemmen.
De wetten van Mozes zijn niet voor niets aan de mens gegeven. Er is ook het kwaad, dat ons kan beïnvloeden en verleiden.
De Bijbel zwart op wit lezen is eendimensionaal proberen te leven, dat is naar de mens niet mogelijk. De Bijbel is driedimensionaal die je het best leert interpreteren als je die alleen leest, na een gebed om inspiratie van De Geest en samen met andere zoekers, onder leiding van een dominee, een priester, een pastor. Samen of alleen zoeken in de Bijbel naar Zijn bedoeling, naar Zijn Boodschap is een prachtig avontuur waarin de mooiste schatten te vinden zijn in het verstaan van Zijn Woord.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 20:21

Kunnen we het weer over voetbal hebben? Als alle zuurpieten nu eens anderen een pleziertje gunnen. Discussies over zondag kun je een nieuw topic over beginnen. Ik denk er over een jaarabbo te nemen op FC Groningen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 374 375 376 377 378 379 380 ... 6194 Volgende
Pagina 377 van 6194