Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 14:46
Onderwerp: Belijdenis
|
|
|
Ik snap beide kanten van het verhaal wel. Zelf ben ik in ieder geval blij dat ik het heb gedaan. En ik voelde me donderdag dan ook heel gelukkig toen ik deel mocht nemen aan het Heilig Avondmaal. Tja, nu hoorde ik er toch echt bij. Het was een mooi moment en het geeft zoveel meer betekenis aan het Avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:17
Onderwerp: Voor jullie gelezen
|
|
|
Voor zover de mens weet is er geen buitenaards leven op andere planeten (bacteriƫn niet meegerekend) en God heeft ons ook nooit via de bijbel of een profeet laten weten dat we 'niet alleen' zijn. Ik denk dus niet dat er nog andere levensvormen bestaan. Stel dat het wel zo is, dan zou het niet God Zijn bedoeling zijn geweest dat de mens daarmee in contact zou komen. Anders was dat toch al lang eens geprofeteerd?
Groetjes
Laatst aangepast door
|
SPIT085
|
op donderdag 1 april 2010, 17:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:53
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Liefde is:
het gevoel dat je hebt voor een persoon die je hele leven lang je buddy zal zijn.
Laatst aangepast door
|
SPIT085
|
op woensdag 31 maart 2010, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:33
|
|
|
Bedankt voor al de leuke reacties. Wel wil ik nog even kwijt dat het echt mijn eigen keuze was. Tijdens de catechisatie waren er nog meer jongeren maar die kozen ervoor nog geen belijdenis te doen. Dat was geheel hun eigen keuze, toch vond ik het geweldig dat ze vervolgens wel bij mijn belijdenisdienst aanwezig waren. Ik zal die dag zeker niet vergeten en zoals mijn moeder zei: 'Het is geen eindpunt maar juist een nieuw begin.'
Gods zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 13:22
|
|
|
Hallo lieve mensen,
gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen. Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam. Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.
Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig!
Laatst aangepast door
|
SPIT085
|
op maandag 29 maart 2010, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|