ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 10:28

koud buiten en heel veel wind.. lijkt wel herfst. Huilende smiley, smiley in tranen

waar blijft het mooie voorjaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 10:46

ARIENNEZ498 schreef:
Eva,
Het is m.i de (on)zuiverheid van de geest die het gedrag of de gedachten bepaald, NIET die ander...., niet dat meisje

Ik word van dit soort discussies altijd een beetje moedeloos. Alsof kleding een soort rechtvaardiging zou voor verkrachting. Ik zie ook wel meiden lopen, waarvan ik denk nou, kan dat nou wel zo? Mijn zoon ziet dat anders, het is leuk, ik mag er graag naar kijken zegt ie.
Tja.
Ik vind, ongeacht wat iemand aanheeft, het mag voor NIEMAND, maar dan ook niemand, een aanleiding zijn om aan een ander te zitten, zonder diens toestemming.
En dan zal je je moeten beheersen, nou en?
Goed voor je karakter denk ik dan maar.
Naar boven

Auteur Bericht
ALICE495

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:02

Blijkbaar is het gewoon te moeilijk om een relatie te hebben met elkaar als je totaal niet op 1 lijn zit qua geloof oppervlak.
Je kunt nog zo je best doen en elkaar zo lief vinden en gek op elkaar zijn.
Maar het belangrijkste gedeelte in je leven kan je nooit delen met de man waar je de rest van je leven mee verder zal moeten gaan.
Als dat gewoon niet goed zit heeft het gewoon geen kans van slagen.
Het heeft me behoorlijk veel pijn gedaan en zijn behoorlijk veel discussies over en weer geweest, maar uiteindelijk zijn we allebei van mening dat het niet gaat werken.
Ik wil als nog iedereen bedanken voor jullie steun en gebed en noem maar op.
Maar je moet maar zo denken, we leren er allemaal weer van, althans ik dan...
Dit werkte voor mij gewoon niet.
Jammer maar helaas....
Ik wens iedereen heel veel geluk en suc6 met ieder zijn of haar keuze.
Ik heb mijn keuze gemaakt en dat zal dus nooit gaan met iemand die heel anders in zn geloof staat dan ik.
Ik wens daarom ook iedereen Gods zegen toe en ik ga mij nu fijn op Hem richten en mn rust vinden wat Hij wel met mij wilt, want elke x een gebroken hart wil ik niet meer...
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:08

GRACE015 schreef:
Ik word van dit soort discussies altijd een beetje moedeloos. Alsof kleding een soort rechtvaardiging zou voor verkrachting. Ik zie ook wel meiden lopen, waarvan ik denk nou, kan dat nou wel zo? Mijn zoon ziet dat anders, het is leuk, ik mag er graag naar kijken zegt ie.
Tja.
Ik vind, ongeacht wat iemand aanheeft, het mag voor NIEMAND, maar dan ook niemand, een aanleiding zijn om aan een ander te zitten, zonder diens toestemming.
En dan zal je je moeten beheersen, nou en?
Goed voor je karakter denk ik dan maar.

Grace, jij zegt precies wat ik bedoel! thanks! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:14

.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 31 maart 2010, 11:23
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 11:20

ARJAN007 schreef:
Voor de zekerheid heb ik het bewuste stukje maar weggehaald. Dus nu staat het er niet meer Knipoog smiley

Ja, ik wilde met dat stukje mee zeggen dat we inderdaad van de beste bedoelingen moeten uitgaan, zolang het tegendeel niet is bewezen. Het valt niet mee om het allemaal zo nauwkeurig mogelijk op te schrijven.
Uit voorzorg heb ik het stukje nu dus maar weggehaald.

Dank je wel... Rest mij niet anders dan hetzelfde te doen.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:34

pindakaas
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:45

ARJAN007 schreef:
Sja... er zijn af en toe ook mannen die (wellicht zonder dat ze dat nou expliciet bedoelen) uitdagend gekleed gaan. Zoals de man die in een soort legging of fietsbroek langs de openbare weg liep.
Ik kan het me goed voorstellen als zo'n man de aandacht van vrouwen trekt.... m.i. vraagt hij er gewoon om, of hij dat nou bedoeld heeft of niet..... Zoals ik al vaker zei: kleding is niet altijd neutraal.

Alleen....een man hoeft niet zo bang te zijn, dat hij door een vrouw verkracht wordt.....Je hoort niet echt zo vaak, dat een man is verkracht door een vrouw Clown smiley Geschokte, onthutste smiley

Ik zou niet weten hoe een vrouw DAT voor elkaar zou kunnen krijgen.....ze is zo wie zo al fysiek de mindere van de man, terwijl dat andersom wel een zeer belangrijke factor is.

Wel kan een man verkracht worden door een andere man en m.i. gebeurt dat ook wel........
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:52

MARISKA601 schreef:
koud buiten en heel veel wind.. lijkt wel herfst. Huilende smiley, smiley in tranen

Dat moet opnieuw besteld worden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:52

MARISKA601 schreef:
pindakaas

Kwijlende smiley (wel met suiker a.u.b.)
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:54

Nou, van die tandarts ben ik nog niet af. Hij wil weer gaan boren en vullen. En ik schijn ook tandsteen te hebben. Huilende smiley, smiley in tranen

Daar ben ik dan weer mooi klaar mee. Woedende smiley Gefrustreerde smiley Zieke smiley Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 12:57

IMRE695 schreef:
Nou, van die tandarts ben ik nog niet af. Hij wil weer gaan boren en vullen. En ik schijn ook tandsteen te hebben. Huilende smiley, smiley in tranen

Daar ben ik dan weer mooi klaar mee. Woedende smiley Gefrustreerde smiley Zieke smiley Twijfelende smiley

leuk toch? Knipoog smiley

die man moet ook geld verdienen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:01

IMRE695 schreef:
Het is te vondeling gelegd. Ik zou zeggen: erop af! En adopteer het ei.

Heb net weer de boel bekeken. Zowel de steenuil als de houtduif waren nu beiden gelijktijdig thuis, maar het leek, alsof moe houtduif niet naar binnen durfde..... totdat pa houtduif ook kwam en ze even op het ei ging zitten in het voorportaal. He, he.....eindelijk......

Moe steenuil in spé, die beneden in haar nesthokje zat te dutten, reageert echter behoorlijk scherp op de geluiden in het voorportaal boven haar....ze kijkt af en toe behoorlijk fel uit haar ogen, maar ze heeft nog geen aanval gedaan om de duif weg te jagen, zoals ze enige dagen geleden wel heeft gedaan.

Pa houtduif inmiddels weer weggevlogen en moe houtduif is ook weer van haar ei afgekomen.........

Volgens mij wordt het een zorgenkindje....... Twijfelende smiley Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 31 maart 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:12

Ik denk dat het voor een meisje van 16 jaar een onschuldige manier van aandacht trekken is.
Het is juist de vaderrol waar het aanschort hoe deze met hun kinderen vooral hun dochters omgaan en/of bijbrengen.

Hoeveel vaders halen hun eigen dochter weg wanneer ze zien of weten dat hun dochters op de verkeerde tijd en plek zijn???

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 31 maart 2010, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
CLAUDIA469

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:24

JONATHAN890 schreef:
oeps...... ik hoop niet dat ik dat veroorzaakt heb. Had er mijn beste bedoelingen mee.

t Werd idd een beetje heel erg rommelig...10 topics per dag starten.

Zou ik ook kunnen doen.

ben gister niet naar de kerk geweest
de zomertijd was vanmorgen een verschrikking.... uur te vroeg wakker
t werken was aangenaam dankzij de koffie
de dag afgesloten met een borrel
mijn baas is toppie...iedereen een paas-doos met vanalles
moest vreselijk naar de wc
weet niet wat ik eten moet
straks naar bijbelstudie avond
ga ik nog slapen vandaag...of wordt t morgen?
ik weet niet wat ik soms zeggen moet

Hahahhaha waar haaaaaaal je de titels vandaag......hoe krijg je ze verzonnen.
Als je nog wat tips wilt over wat je moet eten:
peekluts, preiprol, pannekoeken met frenzen.......
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:25

MARISKA601 schreef:

Welnee, hij heeft al lang z'n schaapjes op het droge. Twijfelende smiley

Maar goed, de volgende afspraak is pas eind april. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:26

MARISKA601 schreef:

Toch een hij hè, Maris! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:28

IMRE695 schreef:

Vanaf een bepaalde leeftijd schijnt 'tandsteen verwijderen' er standaard bij te horen. Twijfelende smiley

Succes ermee, het komt vast allemaal goed! Jij hoeft niks te doen, alleen maar te liggen en je mond open te doen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:53

CROSSROAD317 schreef:
Dat overkomt alleen een vrouw ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik rij anders nooit tegen stilstaande bomen Engeltje smiley
alleen tegen stilstaande lantaarnpalen Verlegen lachende smiley
en die lantaarnpaal staat er al jaren Gefrustreerde smiley
en dan nog schelden tegen die Woedende smiley paal
hoe blond kun je wezen he Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:55

HANNAH810 schreef:
wie zegt dat niemand de achtergronden kent, mar?
ik ken de achtergronden, en ik weet van meer mensen dat zij die kennen;
dus je doet een onjuiste aanname, ben ik bang.......

de hele offerdienst is overigens erg leerzaam, de enige verplichte offers waren offers, waarvan de symboliek onmisbaar is voor de verlossing van de mens; de offers die God zelf eren, waren vrijwillig.
dat vond ik persoonlijk een nadenker!

Waar ik op doel is de sedermaaltijd welke in elk joodse huisgezin werd gehouden en daar de diepere betekenis van.
Deze avondmaal hield de Here Jezus ook met zijn discipelen.

Op de link kun je o.a. iets meer van lezen: http://www.stadopeenberg.nl/html/downloads/joodse%20wortels/sedermaaltijd-achtergronden.pdf

Het laatste avondmaal was een Sedermaaltijd

De Sedermaaltijd komt ook in het Nieuwe Testament voor, omdat dit de maaltijd was die men gewoon was te vieren.
Wanneer Jezus met zijn discipelen het “laatste avondmaal” viert, is dit
een Sedermaaltijd. Het is immers het begin van het feest der ongezuurde broden (Luc.22:7, Matth.26:17) en dat begin wordt gevierd met de Sedermaaltijd.

De tekst “Toen het uur was aangebroken” slaat op de in Leviticus genoemde avondschemering waarop het Pascha moest worden gehouden.
Jezus zegt aan het begin van de maaltijd: "Ik heb vurig begeerd dit pascha
met jullie te eten, eer Ik lijd” (Lucas 22:14,15). Dat dit pascha een Sedermaaltijd was blijkt ook uit wat er tijdens die maaltijd gebeurt.
Zo worden er in Lucas ten minste twee bekers genoemd, terwijl in het avondmaal zoals wij dat kennen er maar één beker is (Lucas 22;17 en 20).
In de Sedermaaltijd worden er in totaal vier bekers gedronken worden, elk met een eigen betekenis. Er staat ook dat Jezus “de dankzegging” uitsprak bij het brood en de beker. In de Sedermaaltijd wordt er bij het breken van het brood en bij elke beker een dankzegging uitgesproken. Door de liturgie van de Sedermaaltijd weten we zelfs welke dankzegging er bij het brood en de beker wordt uitgesproken; De zegenbede bij het brood luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, U
die het brood uit de aarde doet voorkomen.
(in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam4 ha-motzi lehem min ha-aretz)
De zegenbede en bij de beker luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, Schepper van de vrucht van de wijnstok .
(in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam borei p’ri ha-gafen)

Wat Jezus doet is na de dankzegging een nieuwe betekenis aan de beker(s) geven, om te wijzen op Zijn lijden; “Deze beker is het nieuwe verbond in mijn bloed, die voor u uitgegoten wordt” (Lucas 22:20).
De voetwassing zoals Johannes die verhaalt was ook een bijzondere invulling door de Heer van een vast onderdeel van de Sedermaaltijd, namelijk het wassen van de handen door iedereen (Joh.13:1-15).
Jezus wilde hiermee zijn discipelen nog een laaste boodschap meegeven: weest nederig en laat de leider onder u dienen.

Het aanzeggen van het verraad van Judas vindt plaats door het indopen van het brood in de sausschaal met de bittere kruiden, die tijdens de Sedermaaltijd klaar staat.
Er worden (alleen) op die avond bittere kruiden gegeten.De Sedermaaltijd wordt tenslotte afgesloten met het hallel, vertaald de lofzang.
Er staat dat zij na het hallel naar de Olijfberg gingen (Mat.26:30, Marc.14:26)5.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:02

MARIJAN072 schreef:
Dit lied vind ik ook mooi!

Grace - Michael W Smith

http://www.youtube.com/watch?v=YRXDsbRQNlA&feature=related

Wauw, Grace
Ik ben er stil van.
Grace

His Grace is all we need toch?
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:03

MARIJAN072 schreef:
Dit lied vind ik ook mooi!

Grace - Michael W Smith

http://www.youtube.com/watch?v=YRXDsbRQNlA&feature=related

Wauw, Grace
Ik ben er stil van.
Grace

His Grace is all we need toch?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:24

MARISKA601 schreef:

Het weer in Nederland doet doorgaans het hele jaar aan de herfst denken, een soort koude herfst in de winter en een warme herfst in de zomer. Niet zeuren over de harde wind nu: de herfst begint gewoon wat vroeg dit jaar.

Thomas, die weer wil zeilen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:29

CHATULIEM619 schreef:
Net een wedstrijd gezien tussen Bayern en Manchester. Leuke wedstrijd, verrassend einde. 2-1. Zie uit naar volgende week.
Maar eerst nog Arsenal- Barcelona. Smullen deze week!!!!

ach ja, een kinderhand is snel gevuld ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:32

THOMAS968 schreef:
Het weer in Nederland doet doorgaans het hele jaar aan de herfst denken, een soort koude herfst in de winter en een warme herfst in de zomer. Niet zeuren over de harde wind nu: de herfst begint gewoon wat vroeg dit jaar.

Thomas, die weer wil zeilen.

en ik wil buiten zitten, in de zon, zonder wind. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:33

RENSKE067 schreef:
ik rij anders nooit tegen stilstaande bomen Engeltje smiley
alleen tegen stilstaande lantaarnpalen Verlegen lachende smiley
en die lantaarnpaal staat er al jaren Gefrustreerde smiley
en dan nog schelden tegen die Woedende smiley paal
hoe blond kun je wezen he Smiley die vol vragen zit

Daar ken ik er nog één van, benieuwd of ze ondertussen al het glas uit haar hoofd heeft ..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:50

MARISKA601 schreef:
en ik wil buiten zitten, in de zon, zonder wind. Clown smiley

Het zonnetje schijnt hier hoor, dus je hoeft alleen maar een plekje uit de wind te zoeken. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:30

Gefrustreerde smiley Boze smiley

Zo,dat lucht op!
Naar boven

Auteur Bericht
SPIT085

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:33

Bedankt voor al de leuke reacties.
Wel wil ik nog even kwijt dat het echt mijn eigen keuze was.
Tijdens de catechisatie waren er nog meer jongeren maar die kozen ervoor nog geen belijdenis te doen. Dat was geheel hun eigen keuze, toch vond ik het geweldig dat ze vervolgens wel bij mijn belijdenisdienst aanwezig waren. Ik zal die dag zeker niet vergeten en zoals mijn moeder zei:
'Het is geen eindpunt maar juist een nieuw begin.'

Gods zegen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 16:38

Bij deze, voordat er nog meer onduidelijkheid onstaat over het onderwerp zoals alfa het plaatste, het hele onderwerp, zoals dit in Terdege heeft gestaan.

Kort van stof

In een recente Terdege ging het over seksualiteit, normen enzovoort bij jongeren. Dat deed me denken aan vele voorbeelden in de praktijk. De biologische kant kennen veel jongeren (en ouderen). De psychologische ook?

tekst xxxxxxxxxx, huisarts

Zestien jaar oud en toch veel levenservaring. Opgegroeid in een gebroken gezin, gescheiden ouders, geen contact meer met vader, moeder ligt vaak op bed door rugpijn en een hernia. De enige die zich om het gezinnetje bekommert, is oma, weduwe.
Op het spreekuur is ze voor problemen met de menstruatie, ontstaan na het plegen van een abortus. Blijkbaar had ze de eenzaamheid willen oplossen door het vertrouwen en de bijstand bij een vriendje. ’k Heb alleen maar een brief gekregen van de abortuskliniek... Haar moeder en oma weten van niks.
Ze zit voor me in een alles onthullend truitje.Iemand zei eens: „Kort van stof en diep van inzicht.” Als ik eerlijk ben, voel ik me ongemakkelijk met een mooie jonge vrouw die op deze manier voor me zit. Dit wil ik niet en dit wil ik wel. Plots neem ik het besluit om maar eens als een ‘vader’ met haar te praten. Eerst praten we even over wat de afgelopen maanden is gebeurd. Of ze iets geleerd heeft?
„Het was per ongeluk gebeurd, het komt over je heen.” Ja, dat zijn mooie zinnetjes, maar zo werk het niet.
„Eh, Manon, luister eens. Als ik zeg dat mannen en vrouwen verschillend zijn, zeg ik niks vreemds, dat snap jij ook wel. Maar een vraag: Hoe denk jij dat ik, een man, jou nu zie?”
Verbaasde ogen. „Nee... ik weet het niet?”
„Bloot.”
„Wat? Bloot? Eh, ik ben toch gewoon aangekleed?”
„Ja natuurlijk, je hebt gelijk. Als je aan je vriendin vraagt: ‘Hoe vind je dit truitje’, dan zegt ze: ‘Leuk.’ Maar ik wil je iets zeggen over mannen. Mannen zijn en kijken anders. Mannen zijn visueel ingesteld. Doordat jij delen van je lichaam laat zien, vullen de hersenen van mannen de rest aan. Misschien denk je: ‘Ligt dat niet aan het soort man? Dat doen toch alleen bepaalde mannen?’ Nee, dat is een eigenschap die bij mannen hoort. De vraag is of je dat wilt. Wil jij dat mannen jou zo zien? Als je dat niet wilt, dan moet je bepaalde delen van je lichaam bedekken. Dat is niet truttig of zo, maar zo bescherm je jezelf.”
Een maand later kwam ze weer, in hetzelfde truitje, bedekt door een vest. Zou ze toch iets geleerd hebben?

Visueel ingesteld.
Het boek ‘Wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van mannen’ gaat in op dit onderwerp. Wat betekent het dat mannen visueel ingesteld zijn? (Vrouwen niet.) In de eerste plaats zijn vrouwen een magneet voor de ogen van mannen. Dit is een automatisme, een eigenschap. Het heeft niets te maken met gedrag of betrouwbaarheid. In de tweede plaats hebben mannen een mentale kaartenbak vol met beelden die in hun gedachten kunnen dringen of opgeroepen kunnen worden. Als je weet dat dit een eigenschap is, dan moeten we (mannen) extra kritisch zijn op wat onze ogen mogen zien (Psalm 119).
Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle mannen (98%) voorspellen dat het voor hen ónmogelijk is níet aangetrokken te worden door een mooie vrouw. Een man kan niet niet willen kijken. Vrouwen, en met name tieners, moeten leren (door opvoeders!) dat mannen zo zijn. Dat is niet goed of slecht maar een eigenschap. Goed of slecht is wat een man ermee doet. Iedere man is daarin anders. Voor de een is het vervelend, voor de ander een struikelblok of een verzoeking. Voor veel mannen geldt: als ze konden, zouden ze de verleiding, die automatische knop, direct blokkeren. Ze hebben een hekel aan deze verleiding.

Zijn mannen heiligen? Nee. Maar mijn ervaring is dat veel meisjes/vrouwen niet weten dat het zo werkt bij mannen. Regelmatig merk ik dat vrouwen deze eigenschap uitleggen als ‘ik ben niet aantrekkelijk (genoeg)’. Daar heeft het niet mee te maken. Het is een eigenschap die, als mannen geen ‘wacht’ voor hun ogen stellen, gemakkelijk leidt tot zonde (7e gebod).
Vrouwen moeten door hun kleding geen aanleiding geven tot ‘kijken’. Dus geen spaghetti bandjes-kleding, geen inkijk, geen grote delen van hun benen laten zien. ‘Daar moeten die mannen maar tegen kunnen...’ Nee, ze ‘kunnen’ er niet tegen en vrouwen moeten ‘eerbaar’ zijn, niet visueel uitkleedbaar. Wil je dat bijvoorbeeld je leraar je zo ziet?

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 31 maart 2010, 16:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 373 374 375 376 377 378 379 ... 6194 Volgende
Pagina 376 van 6194