Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 20:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wij kunnen niet denken zoals Jezus deed want zo groots zijn wij niet he? Ik heb altijd moeite met die term....je zet je dan op hetzelfde voetstuk als Hem en dat gaat me net een brug te ver..... |
Volstrekt niet, het gaat er om dat je als christen probeert te doen wat Hij ons heeft voorgeleefd, meer niet. Wij staan gelijk met "ik vind" en "dat staat in de Bijbel" klaar, mischien omdat het zo geleerd is of begrepen.
Waar de precies bedoeling is, dat we in Zijn Liefde met elkaar omgaan, zonder onze eigen intepretaties vanuit eigen inzichten. Er zijn veel christenen, die op grond van wat er in de Bijbel staat willen leven, voor de een is het leven met de kinderdoop en de ander de volwassendoop. Je mag je afvragen wat Jezus zou vinden van hoe men zo met elkaar omgaat, een ieder probrend zijn/haar gelijk te halen.
Het GELIJK ligt bij JEZUS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 21:01
|
|
|
PIETER619 schreef: | Eigenlijk was ik met zijn drieën getrouwd. Het kerkelijk huwelijk was voor mij enorm waardevol. Ik had eerst een jaar samengewoont, maar na mijn jawoord in de kerk kreeg ik wel een gevoel van nu is het goed. Een verbond tussen man/vrouw samen met God.
Omdat God de liefde gebied, zal men moeten werken aan een huwelijk, Helaas komt soms de sleur er in, dan is het, ik hou niet meer van jou dus wil ik scheiden, niet wetend wat eigen gemak voor anderen te weeg brengt.
God heeft de relatie man/vrouw zo gesteld dat er geen andere oplossing is dan er voor elkaar zijn. Wanneer het egoïsme hoogtij gaat vieren en de één zijn/haar doen boven alles stelt, en over de schreef gaat kan er wel gescheiden worden, maar ook daar zijn voorwaarden aan verbonden.
Een nadenker, wanneer is een kerkelijk huwelijk voor God ontbonden? | Waarpm denk je dat dat op een ander moment is dan een wereldlijke scheiding? En welke bijbelteksten horen daar dan bij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | 2e paasdag hebben we ook al ja lekker dagje vrij op kosten van de baas, net als goede vrijdag trouwens. ik heb niks tegen verplichte kerkelijke feestdagen, maar dan wel naar de kerk he! ow... en de scholen zijn HIER wel 2 weken dicht Thomas |
Nou , morgen vrijdag een gewone werkdag hoor. Als ik het zo allemaal eens lees geloof ik dat je er haast jaloers op ben , Pieter. Maar daar staat weer tegenover dat we 30 april wèl vrij zijn. En 5 mei ook , maar dat komt doordat het dit jaar op zaterdag valt, anders èg nie.
Gelukkig valt er via internet ook te luisteren
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 5 april 2012, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet....... Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk...... |
Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat, Willemijn; "nodig" is een ruim begrip Er zijn mensen die zoveel alimentatie krijgen dat zij niet meer hoeven te werken, en er zijn mensen die zonder alimentatie hun handen zo hard laten wapperen dat ze er van leven kunnen. Er zijn echter ook mensen die als het als alleenstaand ouder "nodig" hebben onderhouden te worden door de gemeenschap.
Én er zijn mensen die het wérkelijk nodig hebben; hetzij door minder draagkracht, door hun lichamelijke of emotionele conditie, of wat dan ook..
Zelf ben ik dankbaar in staat te zijn voor mijzelf te kunnen zorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou , morgen vrijdag een gewone werkdag hoor. Als ik het zo allemaal eens lees geloof ik dat je er haast jaloers op ben , Pieter. Maar daar staat weer tegenover dat we 30 april wèl vrij zijn. En 5 mei ook , maar dat komt doordat het dit jaar op zaterdag valt, anders èg nie.
Gelukkig valt er via internet ook te luisteren |
koninginnedag doe ik niet aan, ik heb het er sowieso niet op, als republikein zijnde... ´s avonds planten we de Maibaum en drinken een biertje rondom de bbq met de (oude) buren... das WEL leuk. de dag erop, 1 mei, mogen jullie weer lekker werken en ligt hier de boel weer stil wegens dag der arbeid die gevierd word met n dagje niksdoen, op kosten van de baas uiteraard (blij dat er per 30 april 2 personeelsleden minder zijn) zelf ga ik die dag lekker op klantenbezoek naar t buitenland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 22:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als we niet met elkaar over onze verschillen mogen praten, zijn we dan werkelijk één? Ware eenheid ervaar je pas echt als je de verschillen durft te benoemen. Dit is voor mij de belangrijkste reden om niet mee te doen met interkerkelijk werk, omdat er geen echte eenheid is. We mogen meedoen, als we onze identiteit maar begraven... |
Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....
Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt. En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 april 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik niet met je eens Chatuliem.....Het probleem is denk ik dat de absolute Waarheid(identiteit) door ons mensen nogal eens verschillend wordt ervaren en gezien wordt.....En dan kan je je afvragen is er een absolute Waarheid? Ik lees dezelfde Bijbel als jij dat doet dus we lezen hetzelfde maar interpreteren het anders.....Ik denk dat het niet mogelijk is om zeker te weten wat de Waarheid is......Het is jouw waarheid(of die van je gemeente) want je kiest de Waarheid die bij jou past...... Ik denk dan ook dat de echte Waarheid een utopie is.....
Als je je dat bewust bent , ik bedoel dus te weten hoe beperkt we zijn in ons denken, hoeven we en mogen we een ander ook niet veroordelen in de andere Waarheid die hij/zij aanhangt. En dat maakt dat juist interkerkelijk werk je dichter tot elkaar brengt en ook zo belangrijk maakt......dan leer je elkaar verstaan en te respecteren........In verbondenheid....... | Zo zou het moeten zijn, maar helaas is de praktijk anders. Je mag niet met elkaar praten over de verschillen, die verschillen moeten verborgen worden, interkerkelijk werk uit zich juist vaak in het hebben van geen identiteit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo zou het moeten zijn, maar helaas is de praktijk anders. Je mag niet met elkaar praten over de verschillen, die verschillen moeten verborgen worden, interkerkelijk werk uit zich juist vaak in het hebben van geen identiteit... |
Als je er al met zo'n veroordelend blik naar kijkt komt het zeker niet van de grond.......Je moet ook willen.......en dat vraag ik me weleens af...het is natuurlijk veiliger om bij je eigen gemeente horen en je grenzen niet te verplaatsen.......kijk alleen naar het PKN proces.....je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......dus over kerkmuren heen kijken is in de praktijk wat moeilijker.....en jij zet nu net de toon met je opmerking: je mag niet met elkaar praten over de verschillen zeg je? Wie zegt dat dat niet mag? Daar ben je toch zelf bij......? De praktijk is volgens mij meer dat we niet open staan voor andere Waarheden dan de onze.......en dan krijg je nooit en te nimmer dat gevoel van verbondenheid.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 23:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | koninginnedag doe ik niet aan, ik heb het er sowieso niet op, als republikein zijnde... ´s avonds planten we de Maibaum en drinken een biertje rondom de bbq met de (oude) buren... das WEL leuk. de dag erop, 1 mei, mogen jullie weer lekker werken en ligt hier de boel weer stil wegens dag der arbeid die gevierd word met n dagje niksdoen, op kosten van de baas uiteraard (blij dat er per 30 april 2 personeelsleden minder zijn) zelf ga ik die dag lekker op klantenbezoek naar t buitenland. |
Je weet niet wat je mist Pieter.....Ik vind Koninginnedag zo'n leuk feest......Lekker naar de Vrijmarkt en iedereen goede zin......heerlijk toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELICEMOI790
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 00:05
|
|
|
Vanavond samen het pesach maaltijd herdacht, gedachten uitwisselen, heerlijk! En nu lekker slapen hoop ik, om morgen fris en proper de voorberijding en te treffen voor mjn zijlweekeinde op t IJselmeer, hatsikide!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 00:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo zie je maar weer, zijn net echte mensen die christenen! Mensen kom op......geef het goede voorbeeld en praat het uit en vergeef het elkaar! En dit is toch ook de boodschap van Pasen? Maar daar gaan jullie aan voorbij? Heeft zo'n gebedsroom toch ook geen waarde? |
Willemijn,
IK heb vergeven, en Ik heb geprobeerd uit te praten, maar van uitpraten wilden ze niet weten. Ik weerd GEBLOKKEERD.
Omdat ik niet meer meedoe, moest ik wel even uitleggen waarom ik weg ga, ik kan niet zomaar weg gaan zonder iets te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 00:54
|
|
|
JOL252 schreef: | ik zeg ook niet dat ik de inhoud wil weten en eigenlijk bedoel ik het zelfde als jij. Het is jammer dat dit op deze manier gaat inderdaad... hopelijk wordt dit ook uit dit forum geskipt. |
Ik heb verzocht om alles hier uit te knippen en te verwijderen, ik heb dit ook gedaan zover dat voor mij mogelijk was,
Martha heeft Herman en Rodjer er uit geknipt.
Charles
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 01:41
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Is dit soms heilige gebedssroom? Geestelijk gevecht?
Sterkte leid(st)ers |
Mensen die de macht pakken,
of leidertje willen spelen, maar geen leider zijn,
kunnen beter verdwijnen,
charles
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 03:57
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Willemijn,
IK heb vergeven, en Ik heb geprobeerd uit te praten, maar van uitpraten wilden ze niet weten. Ik weerd GEBLOKKEERD.
Omdat ik niet meer meedoe, moest ik wel even uitleggen waarom ik weg ga, ik kan niet zomaar weg gaan zonder iets te zeggen.
|
Misschien dat de mensen van de gebedsroom dan toch een korte verklaring kunnen geven zonder inhoudelijk op de feiten in te gaan..... Op deze manier is een gebedsroom niiet echt uitnodigend voor de mensen die er behoefte aan hebben......en als gebedsroom kom je niet echt geloofwaardig over.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 03:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | welnee, het is maar welk beroep je hebt, bij jouw beroep kom je vaak in aanraking met de dood, in mijn beroep niet of nauwelijks. en of je wilt of niet, omgaan met de dood is voor jou toch een beetje routine... |
Klopt wel wat je zegt, het hoort een beetje bij je leven he? Rare woordspeling maar is wel zo.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 04:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De meeste mensen die een uitkering krijgen vinden het nodig, dat is nu net het probleem denk ik.....En werkenden kijken daar wat anders tegen aan denk ik......Ik denk dat sommige mensen ook best wel kunnen gaan werken en niet zo moeten zeuren van: ik wil wel maar ja ik kan het niet....... Dus wat men nodig vind is ook weer per individu verschillend en ook heel persoonlijk...... |
Hai Willemijn,
Ik neem het niet persoonlijk hoor.
Altijd bepalen arbeidsdeskundigen en bedrijfsartsen dat.
En als iemand niet drie stapels a-viers afwijzingen kan laten zien, heeft ie ook een probleem.
Ik vind dat geen zeuren. Wel pijnlijk.
Kijk, jij denkt dat sommigen best kunnen werken. daar kan je je op verkijken, iemand kan goed overkomen, maar zolang je niet weet wat er speelt....je kan je zo vergissen, bedoel ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 05:01
|
|
|
Ik heb deze topic niet gestart. toch voel ik me ermee verbonden.
Wat ik wel mee eens ben is dat het zo ontzettend vervelend is als mensen met een uitkering gaan lopen klagen dat ze zo weinig geld hebben. Dan denk ik van wees blij dat je het krijgt, en je hebt veel vrije tijd, doe een cursus om die in te vullen.
Als mensen geen werk hebben, ja, dan vind ik het naar dat ze geen werk hebben.
En voor mezelf: ja, ik heb het al een tijdje geaccepteerd. De laatste keer dat ik naar het arbeidsburo ging, konden ze niets voor me doen, fase 3 heet dat, dan ben je niet aan werk te helpen.
En verder: Ik weet wel dat Pieter dat goed bedoelde, want dat zou anders niet stroken met andere dingen de hij schrijft
En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.
Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten.
En iedereen, arm rijk, ertussen, en alle soort mensen, iedereen heeft zijn eigen gevecht(en) te leveren.
Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen
nb: En Hannah, bedankt voor je laatste posting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 05:11
|
|
|
Pieter: het ZIJN er gewoon heul erg veul.
Eigenlijk zou de controle in grote steden drastisch moeten worden verhoogd. Als je daar woont en bent geïntergreerd, heb je het idee dat bijna iedereen zwartwerkt, en het nog normaal vind ook. Men vindt het ook normaal, iedereen doet 't toch? als je niet zwartwerkt ben je een loser.
Als je een uitkering hebt, is vaak het eerste wat men je vraagt, wat je je erbij doet...zwart...
Waarom is er in grote steden 1 sociale rechecheur op 1000 mensen en in kleine steden en dorpen 1 op 100????? Ik kon persoonlijk mensen die vier keer zoveel als hun uitkering zwart erbij verdienen. Door deze oneerlijkheid nemen ze 't met andere zaken ook niet meer zo nauw. Gestolen spullen kopen, ja, 'christenen' die dat doen. Toen ik er wat van zei, was het van ja, als ik het niet koop, koopt een ander het wel....
Als daar wat tegen gedaan kon worden, zou dat veel beter zijn. Want vergis je niet, als men de regering op zo'n grote schaal loopt te bedonderen, ja, dan raakt men ook op alle andere vlakken z'n moreel kwijt.
Ach ja, en nu woon ik in een soort dorp, waar de gehele jeugd tot 25 jaar, ghb neemt...
De wereld is gewoon gebroken door de zonde.
Ach ja, en Pieter, ik voelde me ff aangesproken, omdat ik ook een uitkering hebt, maar je hebt wel gelijk hoor.
Net zo goed als hier iemand zit, die zich aangesproken voelde, omdat in de kerk, waartoe hij behoort, veel seksueel kindermisbruik voorkwam. Dat snapte ik toen niet, dat ie zich aangesproken voelde, ik dacht van ja, maar jij doet dat toch niet? Nu snap ik het wel, tis een groep waar je toe behoort.
In bedrijven wordt ook fraude gepleegt.
Ja, als een topic daarover in verzandt, en je hebt een eigen bedrijf, kan je je aangesproken voelen, hoeft niet, kan wel. Omdat je ook tot zo een groep behoort.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 6 april 2012, 05:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 08:14
|
|
|
Vrijdag 6 April, Psalm 40: 5-9; Gelukkig.
‘Gelukkig’, zeggen de mensen dan. ‘Gelukkig dat je nog gezond bent. Gelukkig dat je nog auto kunt rijden. Gelukkig dat je nog werk hebt. Gelukkig dat je…’ Maar wat is eigenlijk ‘geluk’? Wanneer is een mens werkelijk gelukkig? Als ie tevreden is? Sommige mensen zijn met weinig tevreden. Andere mensen zijn nooit tevreden. Hangt ‘geluk’ helemaal af van mijn eigen, toevallige stemming? Is er in het geheel geen objectieve thermometer waaraan je kunt aflezen in welke mate iemand gelukkig is? Ja! De psalm van vandaag biedt ons zo’n geluksthermometer aan. Gelukkig is de mens die op de Eeuwige vertrouwt. Daar kun je aan aflezen in welke mate iemand gelukkig is! Maar dan wel goed lezen: er staat in de psalm niet: Gelukkig is de mens die vertrouwt op God. Er staat: ‘Gelukkig de mens die vertrouwt op de Heer.’ Vier letters, vier hoofdletters – wat een kapitaal! Het zijn vier letters van de Godsnaam in het Hebreeuws, de veelzeggende karakteristieken van die ene, specifieke, wonderbaarlijke God van Israël. Hij mag geen Naam hebben! Niemand kan Hem kennen. Deze verborgen God laat zich alleen kennen met een werknaam: Ik ben die Ik ben. Je moet mij nemen zoals Ik ben. Maar ook: Ik zal bij je zijn, Ik zal je ziel bewaren! Pas echt gelukkig ben je als je in deze God fiducie hebt…
Zalig is de man die op de Heer vertrouwt. geen acht slaat op de eigenwaan van die hun eigen wegen gaan, maar die leugen uit zijn leven houdt. Mijn God, ik wil U roemen en al uw daden noemen, niets is aan U gelijk. Wil ik ze tellen, Heer, ik zie er telkens meer, ’t gaat boven mijn bereik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 08:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | welnee, het is maar welk beroep je hebt, bij jouw beroep kom je vaak in aanraking met de dood, in mijn beroep niet of nauwelijks. en of je wilt of niet, omgaan met de dood is voor jou toch een beetje routine... |
Hmm... ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Inderdaad het is iets wat bij me werk hoort/ voorkomt. Maar om over routine te spreken... nee dat wordt het voor mij niet. Vanzelf beleef je een overlijden de eerste keer totaal anders dan de 50 ste keer. Gelukkig neem je alle problemen ook niet "mee naar huis'' , zou ook niet gezond zijn....! Het maakt ook verschil of je iemand jaren verzorgd hebt of dat je degene net een dag kent.
Elk overlijden maakt wel indruk op me. Ik realiseer me altijd wat diegene (hopelijk) voor plaats in een anders leven innam. Daarnaast maakt het ook steeds weer indruk op me dat betreffende op dat moment voor Gods troon staat. Dat beseffende is het niet zomaar iets...
Daarom zie ik duidelijk een verschil met een leuk offerte uitbrengen. Maar daarnaast heeft de zorg ook hele leuke kanten die wel vergelijkbaar zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 09:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je er al met zo'n veroordelend blik naar kijkt komt het zeker niet van de grond.......Je moet ook willen.......en dat vraag ik me weleens af...het is natuurlijk veiliger om bij je eigen gemeente horen en je grenzen niet te verplaatsen.......kijk alleen naar het PKN proces.....je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......dus over kerkmuren heen kijken is in de praktijk wat moeilijker.....en jij zet nu net de toon met je opmerking: je mag niet met elkaar praten over de verschillen zeg je? Wie zegt dat dat niet mag? Daar ben je toch zelf bij......? De praktijk is volgens mij meer dat we niet open staan voor andere Waarheden dan de onze.......en dan krijg je nooit en te nimmer dat gevoel van verbondenheid....... | In het verleden heb ik vaak meegedaan met interkerkelijk werk. Die zgn veroordelende blik is gebaseerd op praktijk, Wmijn.. Hoe kom je er bij dat ik niet over kerkmuren heen wil kijken. Het probleem is meer dat je niet je eigen identiteit mag uitdragen.. Je ervaart pas echte eenheid als je de moeite neemt de ander te leren kennen. En dat leren kennen doen we ook via het forum. Toen we begonnen met de discussie jaren geleden moest ik vechten tegen het vooroordeel dat evangelische mensen alleen maar de beleving centraal stellen en verder eigenlijk een zootje ongeregeld waren. Dat beeld is volgens mij door de loop van de jaren behoorlijk rechtgezet. Een paar daar gelaten, die mij zien als sekteleider, is er wel meer begrip gekomen voor elkaar. Door het uitwisselen van onze ideeën en gedachten, soms verstandelijk, maar vooral ook emotioneel, kan ik zeggen, dat men juist dichter bij elkaar gekomen is door deze discussies...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 6 april 2012, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 09:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien dat de mensen van de gebedsroom dan toch een korte verklaring kunnen geven zonder inhoudelijk op de feiten in te gaan..... Op deze manier is een gebedsroom niiet echt uitnodigend voor de mensen die er behoefte aan hebben......en als gebedsroom kom je niet echt geloofwaardig over..... |
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb een korte verklaring gegeven.
Ik hoop dat anderen dat ook willen doen.
Charles730
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:00
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hmm... ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Inderdaad het is iets wat bij me werk hoort/ voorkomt. Maar om over routine te spreken... nee dat wordt het voor mij niet. Vanzelf beleef je een overlijden de eerste keer totaal anders dan de 50 ste keer. Gelukkig neem je alle problemen ook niet "mee naar huis'' , zou ook niet gezond zijn....! Het maakt ook verschil of je iemand jaren verzorgd hebt of dat je degene net een dag kent.
Elk overlijden maakt wel indruk op me. Ik realiseer me altijd wat diegene (hopelijk) voor plaats in een anders leven innam. Daarnaast maakt het ook steeds weer indruk op me dat betreffende op dat moment voor Gods troon staat. Dat beseffende is het niet zomaar iets...
Daarom zie ik duidelijk een verschil met een leuk offerte uitbrengen. Maar daarnaast heeft de zorg ook hele leuke kanten die wel vergelijkbaar zijn. |
Overlijden heeft nooit iets vanzelfsprekend he? Wat ik altijd belangrijk vind is of het leven van diegene de moeite waard was om geleefd te worden.......En het blijft een schrikbarende conclusie als je hoort dat dat regelmatig niet het geval is....... Maar het hoort wel bij je werk maar ik ervaar dat als een rijkdom dat je zo een eindje met mensen dat laatste stukje mag gaan.......of ze nu gelovig zijn of niet.......aan de andere kant blijft het verdriet van nabestaanden iets wat nooit normaal is.........ook al leer je dat ook van een afstand te bekijken......en wel een luisterend oor te bieden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In het verleden heb ik vaak meegedaan met interkerkelijk werk. Die zgn veroordelende blik is gebaseerd op praktijk, Wmijn.. Hoe kom je er bij dat ik niet over kerkmuren heen wil kijken. Het probleem is meer dat je niet je eigen identiteit mag uitdragen.. Je ervaart pas echte eenheid als je de moeite neemt de ander te leren kennen. En dat leren kennen doen we ook via het forum. Toen we begonnen met de discussie jaren geleden moest ik vechten tegen het vooroordeel dat evangelische mensen alleen maar de beleving centraal stellen en verder eigenlijk een zootje ongeregeld waren. Dat beeld is volgens mij door de loop van de jaren behoorlijk rechtgezet. Een paar daar gelaten, die mij zien als sekteleider, is er wel meer begrip gekomen voor elkaar. Door het uitwisselen van onze ideeën en gedachten, soms verstandelijk, maar voor ook emotioneel, kan ik zeggen, dat men juist dichter bij elkaar gekomen is door deze discussies... |
Jos had hier op het forum een opmerking over de tekst: ik ben christen maar ik denk niet in hokjes, daar kwam commentaar op....Maar is het wel zo'n rare opmerking.....Denken we -als het er op aan komt- allemaal toch niet in hokjes? We zeggen van niet want we zijn geïnteresseerd in andere gemeentes en zijn benieuwd hoe het daar toegaat.......we kijken over kerkmuren heen zeggen we dan zo mooi.....maar is dat werkelijk zo? En ik doe daar ook aan mee laat dat duidelijk zijn.....Stel dat ze jouw gemeente Chatuliem bij die van mij willen voegen? Kijk je dan nog zo over kerkmuren heen? Ik denk dat we uiteindelijk eigenlijk allemaal in hokjes denken.....want je eigen kerk is wel je basis daar keer je terug en daar heb je je herinneringen........Als ik al kijk hoe moeilijk de gereformeerde en hervormde kerk tot elkaar zijn gekomen en dan dat gebakkelei over kerken en dan heb ik nog niet over hele families die uit elkaar zijn gevallen doordat we wat minder in hokjes willen denken? Misschien zeggen mensen nu: oh nee is niet zo.....maar toch, als het er op aankomt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het toch een vertekend beeld wat je hier neerzet. Je hebt het over velen, die oplichten, en daarmee zet je een bepaalde toon neer. Net zoals Wilders geef je toe aan het onderbuikgevoel van mensen en die algemeenheden zijn niet goed voor een discussie. Als je echter verder leest, zie ik eigenlijk dat we het allemaal wel eens zijn...mensen die het nodig hebben krijgen een uitkering en mensen die kunnen werken moeten gaan werken. Fraude moet worden bestraft..... |
Vind ik ook, vertekenend beeld. Had je hier ook eerst, in Rotterdam. die kut marrokanen, die vanalles deden. Nou zat ik op een volwassenonderwijs, en daar waren jonge marrokanen, op vwo... En dat was voor hun heel pijnlijk.
En zo loop je ook het risico van een zondebok voor de slechte economie: ja, de uitkeringstrekkers die bijklussen. Terwijl dat maar een heel klein gedeelte is.... Kruimelwerk vergeleken met fraude in bedrijfsleven. Maar het is veel makkelijker om een zwakke groep te pakken en de schuld te geven, dan nette heren in mooie pakken; witte boord criminaliteit.
Maar, en dat is de andere kant: ik kan me ook wel voorstellen dat als je als hardwerkend iemand elke keer het gezeik aan moet horen van mensen die een uitkering hebben van te laag, te weinig etc, dat dat je ook de keel uit gaat hangen, en je tot zulke uitspraken komt.
Er zijn meerder kanten aan een zaak.
Maar pas op, je pakt een groep....of verplaatste agressie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:18
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb een korte verklaring gegeven.
Ik hoop dat anderen dat ook willen doen.
Charles730 |
[color=0000FF] CHARLES730 schreef: Herman heeft mijn vriendin lastig gevallen in haar PRIVE -chat, terwijl ze elkaar geen eens kenden. Ik ga hier op deze plaats niet op in. Maar kan zo niet samengaan, dus ik trek mij terug.
Charles730 /
Beste broeder,
ik vraag me af WAAROM jij zo doet, wat je dwars zit?
God smeet 1, en daarbij denk ik aan de andere wang,
Ik weet dat er manupilaties, dwang, leugens etc voorkomen ...
Ik breng je "aanval" alleszins voor Zijn troon en bid voor Zijn volle genade, ook in CM.
Herman
Laatst aangepast door HERMAN968 op donderdag 5 april 2012, 07:10 [/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 6 april 2012, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:19
|
|
|
pagina 2: Quote JOLAN: Ik wil niet zeuren, maar....
zolang je een CM abonnement kunt betalen zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.
Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...
zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur. zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk. zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.
Wat is er groter schande?
Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is. Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.
En dit is kortzichtigheid ten top.
Even de laatste zin: Die Hollanders nemen veel liever een goedkope zwartwerkende Pool dan een witwerkende Hollander.....
En je 1ste zin dat je niet wilt zeuren, doe dat dan ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:20
|
|
|
Zo...dat lucht op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:28
|
|
|
Weet je wat ook oplucht shanita:
Niet overal op reageren. Je hoeft jezelf niet te verdedigen.
Ook dit lucht op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 april 2012, 10:32
|
|
|
Gaan we hier nu ook al ruzie maken....
Vecht het prive uit...
Wat hebben andere cm-ers te maken wat zich achter de schermen afspeelt?
Als het niet via mail op te lossen is het probleem van jullie, zwijg er dan over.
Negeer elkaar dan.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|