ChristianMatch

Forum

ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3730 3731 3732 3733 3734 3735 3736 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:28

VISSER278 schreef:
Gedraag je nou eens als een echte voorbeeldige zeeuw Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ahum...moet jij wel eerst het GOEDE voorbeeld geven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:36

JOSINA022 schreef:
Ahum...moet jij wel eerst het GOEDE voorbeeld geven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kijk...en dat is nou juist wat er nog aan ontbreekt...
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed voorbeeld!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:45

XABIA794 schreef:
ben altijd te vinden voor een bbqtje. De mijne kan ik helaas niet meebrengen want die staat vast in men tuin Knipoog smiley.
Ik als ervaren compacte motorkampeerder weet ook dat je van die éénmaliggebruiksBBQtjes hebt...
Als enig nederlander me nog kan volgen Clown smiley

Jahoor zekers.....bij de Action voor nog geen 2 euro Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:51

niet veel weer van de week Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 21:58

ZEELAND736 schreef:
Kijk...en dat is nou juist wat er nog aan ontbreekt...
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed voorbeeld!!!

Nou , eenvoudiger kan niet ...... gewoon naar de picknick gaan dan .

47 voorbeelden , wat wil je nog meer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 22:08

VISSER278 schreef:
En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen.
Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert.

Hai Beste Visser,

The main point is here, dat de vader zijn kinderen niet te zien krijgt, en dat geen rechter daar iets aan doet. die dingen komen vaak voor.

En ik kon een vader die nog meer betaalde als wettelijk vastgesteld aan alimentatie voor de kinderen, in de hoop dat de moeder dat ook aan de kinderen zou besteden, uit liefde voor de kinderen, omdat ie zich machteloos voelde, omdat zij zich niet aan de afspraken hield, als hij zijn kinderen kwam halen op afgesproken tijd. En hij zo toch het gevoel had dat ie íets deed. want hij zag ze nooit.

Ja, die instanties zijn er, weet ik. Maar de nuance ligt hier anders, snappie?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 22:12

WILLEMIJN232 schreef:
Op je werk op CM valt onder de categorie grijs verzuimen volgens mij.....
Knipoog smiley

haha, nee hoor, gewoon iets eerder naar mijn werk, en iets later weg en in de pauze.

Ja, vrijwilligerswerk is echt wel serieus hoor, je moet ook een contract tekenen. Je bent ook verzekerd dan op je werk. Je hebt wel verantwoording, en je kan niet zomaar ff wat aank@#$.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 22:49

VISSER278 schreef:
Wouwww....de ....( bekende politieke partij) die vandaag een werkbezoek kwam brengen aan ons bedrijf.
Alle radio's uit , iedereen stemmig zich zelf gedragen...... wat zullen ze een geweldige indruk er aan over hebben gehouden. Lachende smiley

hoop doven he, bij groen links, dus radio uit anders horen ze niks. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:24

Mij is ter ORE gekomen dat op .....

ja ja...

1 april

de lobby op slot gaat en het forum weer opgeschoond gaat worden....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:27

MARISKA601 schreef:

ja ja...

1 april

Dat hoorde ik vanavond ook ja....hoe werkt dat dan...is dat al eens meer gebeurd???
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:35

MARISKA601 schreef:

ja ja...

1 april

1 april...hm, tja, ach, jaja....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:38

PIETER619 schreef:
Met we bedoel ik eigenlijk de mensheid in het algemeen. Natuurlijk zijn er veel mesnen die vechten omdat wat er is toch te behouden/redden en van daaruit toch weer de zaak op te pakken, niets mis mee. ik wilde ook wel maar werd zwaar tegengewerkt.

Maar het gemak waarmee men van elkaar kan scheiden is vooral hier in Nederland ergens een crime, het kan nu al alleen met een advocaat als beide partijen overeenstemming hebben ocer alles.

Ik wilde dat er een mediator zou komen, maar wist niet hoe en wat (ook niet gesteund door mijn advocaat). Krijg ik later een oproep om naar de rechtbank te komen, daar werd er raar op gekeken dat het niet gebeurd was, dus scheiding uitgesproken. Er was met goede begeleiding weer heel veel te maken geweest, als door de mediation de misverstanden uit de wereld waren geholpen. Ik heb geprobeerd altijd in liefde te leven met respect voor mijn ex en de kinderen. De kinderen wilden eerst niets meer met hun moeder van doen hebben, maar door wat we hun hebben voorgeleefd, hebben ze op aandringen van mij, weer contact gekregen met hun moeder.

Ondanks wat men meemaakt wens ik een ieder alle goeds toe. en voora, Gods zegen

Ik lees nu een beetje uit je stukje dat jij er niets aan kon doen dat je ging scheiden.......en dat het door het gebrek aan begeleiding kwam dat de echtscheiding werd uitgesproken.....
Ik vind dat persoonlijk een beetje te makkelijk......Je bent altijd ook zelf verantwoordelijk voor je scheiding......als je relatie nog goed was geweest denk je niet over scheiden of wat dan ook.....jij legt de schuld wel erg bij de ander......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:45

VISSER278 schreef:
En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen.
Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert.

Ik denk dat het wel goed is dat er iets als een LBIO bestaat......kinderen hebben nl recht op een financiële bijdrage van hun ouder....en van de ouder is het een plicht, geen gunst zoals weleens wordt gedacht..........en als kinderen bij de moeder wonen heeft die moeder het vaak ook wel hard nodig als bijdrage om studiekosten edg te kunnen betalen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHARLES730

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 09:22

In vrijheid geboren

in vrijheid geboren
het verleden verloren
daar is een nieuw lied
voor wie mij nu ziet

mijn ziel losgerukt
niet langer gebukt
ik ben heel veel waard
voor wie naar mij staart

een bos vol met bloemen
echt om te zoenen
door de hemel omarmd
nu ben ik verwarmd

charles730
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:16

MARISKA601 schreef:

ja ja...

1 april

Ik hoorde ook dat degenen die langer lid zijn dan twee jaar gratis twee maanden verlenging krijgen. Dit vanwege alle ongemakken die er het laatste jaar heeft plaats gevonden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:36

Bijna 2 maanden was ik mijn grote plakboek kwijt...en nu gevonden....
Daarin bewaar ik kaarten...gedichten....ook gewoon afgescheurde papiertjes waarop ikzelf...of de mensen rond me heen, zomaar simpele woorden hebben geschreven. Ook van mensen die inmiddels niet meer leven...De eerste krabbelwoordjes van mijn oudste zoon, waarin hij vertelt..dat ik LIEV ben...een ruzie die via een kaart weer helemaal goed kwam...

Een gedicht is me altijd bijgebleven...wilde het al eens eerder hier plaatsen.
Het is geen eigengemaakt gedicht..
Bij het pubertijdperk....kwam dit nogal eens in mijn hart...als moeder..wanneer opvoeden niet altijd verliep...zoals je hoopte...

Mijn kleine jongen had een bui vanavond,
die elk vermanend woord te tarten scheen.
Tenslotte moest ik wel het vonnis vellen:
naar zolder... op het grote bed alleen.

Toen ik ging kijken, was hij ingeslapen
het dek was nijdig in een hoek geschopt.
En vóór 'k het wist had ik de koude voetjes,
onder de warme dekens weggestopt.

Toen dacht ik: Als onze mensenliefde
dat blote, koude voetje niet verdraagt
en 't stoute kind, dat ons met opzet griefde,
vergeeft, nog éér het om vergeving vraagt,

hoe groot moet dan Uw liefde zijn, o Vader,
Die eindeloos geduldig altijd weer
vergeeft en ons bedekt met Uw genade,
wel zeventig maal zevenduizend keer!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:42

Ef. 2 schreef:
1 U was dood door de misstappen en zonden 2 waarmee u de weg ging van de god van deze wereld, de heerser over de machten in de lucht, de geest die nu werkzaam is in hen die God ongehoorzaam zijn. 3 Net als zij lieten ook wij allen ons eens beheersen door onze wereldse begeerten, wij volgden alle zelfzuchtige verlangens en gedachten die in ons opkwamen en stonden van nature bloot aan Gods toorn, net als ieder ander. 4 Maar omdat God zo barmhartig is, omdat de liefde die hij voor ons heeft opgevat zo groot is, 5 heeft hij ons, die dood waren door onze zonden, samen met Christus levend gemaakt. Ook u bent nu door zijn genade gered. 6 Hij heeft ons samen met hem uit de dood opgewekt en ons een plaats gegeven in de hemelsferen, in Christus Jezus. 7 Zo zal hij, in de eeuwen die komen, laten zien hoe overweldigend rijk zijn genade is, hoe goed hij voor ons is door Christus Jezus. 8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. 10 Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God heeft voorbereid.
11 Bedenk daarom dat u – u die eigenlijk door uw afkomst heidenen bent en onbesnedenen genoemd wordt door hen die door mensenhanden besneden zijn – 12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God. 13 Maar nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. 14 Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken 15 en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede 16 en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. 17 Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: 18 dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader.
19 Zo bent u dus geen vreemdelingen of gasten meer, maar burgers, net als de heiligen, en huisgenoten van God, 20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen. 21 Vanuit hem groeit het hele gebouw, steen voor steen, uit tot een tempel die gewijd is aan hem, de Heer, 22 in wie ook u samen opgebouwd wordt tot een plaats waar God woont door zijn Geest.
Binnenkort is het pasen. Het feest waarin we gedenken dat Jezus voor ons gestorven is en opgestaan. Het feest van de genade, die God ons geeft. Wat betekent die genade voor jou? Leef je uit Zijn genade, of zegt het je eigenlijk niks? Ga je gebukt onder die genade of zorgt die genade ervoor dat je in vrijheid kunt leven?
Bovenstaand tekstgedeelte wilde ik als uitgangspunt gebruiken. Wat zegt deze tekst je, en hoe ga je daarmee om?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 10:46

MARISKA601 schreef:

ja ja...

1 april

En iedereen verplicht wordt om, kalktabletten te slikken, om verzuring tegen te gaan
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 11:43

sommigen al te vroeg met moppen beginnen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 13:38

Zoek en u zult vinden wat u zoekt. Mattheüs 7:7
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 15:04

en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum!
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 15:06

ZEELAND736 schreef:
Bijna 2 maanden was ik mijn grote plakboek kwijt...en nu gevonden....
Daarin bewaar ik kaarten...gedichten....ook gewoon afgescheurde papiertjes waarop ikzelf...of de mensen rond me heen, zomaar simpele woorden hebben geschreven. Ook van mensen die inmiddels niet meer leven...De eerste krabbelwoordjes van mijn oudste zoon, waarin hij vertelt..dat ik LIEV ben...een ruzie die via een kaart weer helemaal goed kwam...

Een gedicht is me altijd bijgebleven...wilde het al eens eerder hier plaatsen.
Het is geen eigengemaakt gedicht..
Bij het pubertijdperk....kwam dit nogal eens in mijn hart...als moeder..wanneer opvoeden niet altijd verliep...zoals je hoopte...

Mijn kleine jongen had een bui vanavond,
die elk vermanend woord te tarten scheen.
Tenslotte moest ik wel het vonnis vellen:
naar zolder... op het grote bed alleen.

Toen ik ging kijken, was hij ingeslapen
het dek was nijdig in een hoek geschopt.
En vóór 'k het wist had ik de koude voetjes,
onder de warme dekens weggestopt.

Toen dacht ik: Als onze mensenliefde
dat blote, koude voetje niet verdraagt
en 't stoute kind, dat ons met opzet griefde,
vergeeft, nog éér het om vergeving vraagt,

hoe groot moet dan Uw liefde zijn, o Vader,
Die eindeloos geduldig altijd weer
vergeeft en ons bedekt met Uw genade,
wel zeventig maal zevenduizend keer!

Dit is heel mooi, toch de echte moederliefde
Simon253
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 16:57

Een lotgenoten groep opstarten voor christelijke alleenstaande moeders, en alleenstaande moeders die affiniteit hebben met het christelijk geloof.

En dan ergens beginnen en uitbreiden door het hele land.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 17:08

Ging trouwens erover dat heel veel moeders, de vaders toegang tot hun kinderen ontzeggen en zo kinderen van de vader vervreemden.

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 17:49

SHANITA130 schreef:
Een lotgenoten groep opstarten voor christelijke alleenstaande moeders, en alleenstaande moeders die affiniteit hebben met het christelijk geloof.

En dan ergens beginnen en uitbreiden door het hele land.

Lachende smiley

En dat kan je dan bijvoorbeeld noemen: "Het wel en wee van de alleenstaande moeder". "Lotgenotengroepen voor alleenstaande moeders die 'lief en leed' willen delen met elkaar....

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:08

HELEEN296 schreef:
en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum!

Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald....
En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:09

VISSER278 schreef:
Nou , eenvoudiger kan niet ...... gewoon naar de picknick gaan dan .

47 voorbeelden , wat wil je nog meer. Lachende smiley

Kan Zeeland mooi met je meerijden Visser...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:10

merciekes hannah en willem voor de hulp in mijne tuin Lachende smiley wow, keiferm gedaan, 20 x .... zonder jullie had ik deze zomer weer geen zon gezien in mijnen hof
kan weer eens ne BBQ organiseren Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:51

WILLEMIJN232 schreef:
Kan Zeeland mooi met je meerijden Visser...... Knipoog smiley Engeltje smiley

Maar visser is er nog lang niet van overtuigd dattie gaat. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 19:14

WILLEMIJN232 schreef:
Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald....
En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar..... Engeltje smiley

Tuurlijk klopt helemaal, maar ik zeg niks meer over geld. Het gaat daar zoveel over, niet alleen dit onderwerp op het Forum. Ik vind het vaak een beetje negatief en natuurlijk weet ik ook dat het leven niet alleen liefde is, maar dat is wel het beste voor een kind. En soms moet je geld dan laten voor wat het is! Ik wilde het bespreken van dit onderwerp ook weer een andere kant op duwen, maar dat komt er niet van, wat Esther ook al eerder concludeerde! 't is toch wel veel wee en weinig wel wat ik lees! Laat ik nog tot slot noemen dat ik veel respect hebt voor alleenstaanden zonder kinderen; volgens mij is dat nog moeilijker dan met!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3730 3731 3732 3733 3734 3735 3736 ... 6194 Volgende
Pagina 3733 van 6194