ChristianMatch

Forum

Wie was Joseph Smith?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3719 3720 3721 3722 3723 3724 3725 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:22

CHATULIEM619 schreef:
De discussie speelde toch echt in jouw kerkelijke richting plaats, niet in de mijne.

Zou je gewoon antwoord willen geven op mijn vraag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:32

HELEEN296 schreef:
Armoede in Nederland?!

Dankzij een potje 'veel belasting terug als je werkt en alleenstaande moeder bent' kan ik met een part-time baan rondkomen en goed voor mijn kind zorgen. Dat ervaar ik als luxe! En ach zolang je nog een huis heb waarin je een vaatwasser zou kunnen plaatsen moeten we maar niet over armoede praten, maar gewoon de afwasborstel ter hand nemen!

Dit onderwerp heet 'Armoede in Nederland', maar 'we' moeten er maar niet over praten als 'we' plek hebben om een afwasmachine neer te zetten?

Er zijn ook alleenstaande moeders met een sd-uitkering, die geen werk kunnen vinden, en dus niets aan die pot hebben.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 maart 2012, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
REBEKKA369

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:33

CHATULIEM619 schreef:
Kijk daar hebben we al iets. Het feit dat je als vrouw ruzie met je man hebt, betekent niet dat je zomaar de kinderen kunt gebruiken als middel om hem te straffen. En volgens mij gaat hem alles aan wat de kinderen betreft, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.

Laatst aangepast door
REBEKKA369
op zondag 25 maart 2012, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:45

MARISKA601 schreef:
Zou je gewoon antwoord willen geven op mijn vraag?
Beide stromingen gaan uit van predestinatie. De vraag echter is, wanneer heeft God beschikt dat Hij Zijn zoon zou sturen ter verzoening? Voor de zondeval of na de zondeval? De supralapsaristen geloven dat dit voor de zondeval was, de infralapsaristen na de zondeval.
In mijn ogen is het een totaal overbodige discussie, omdat je als mens toch niet de motieven van God kunt doorgronden?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 25 maart 2012, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:47

Leuk topic en denk dat het goed is in dit onderwerp niet teveel op elkaars meningen te reageren maar elkaar eens wat complimenten te geven hoe we het doen als alleenstaande moeders. Het moederen is niet zo moeilijk vind ik, maar je moet idd er op letten dat je meer bent dan een moeder. Dat is wel eens moeilijk. Ik heb ook geen weekend alleen omdat mijn kind altijd bij mij is (niet door de reden dat ik de vader afhou, maar een soort van overmacht). ook als ik een avond alleen heb heb je nog geen vrij omdat je dan toch moet ophalen e.d. en ga je ook niet gelijk uit, dus zit je opeens alleen! De ene keer is dat leuk de andere keer niet. Daarom is het goed dat om te draaien en vooraf te bepalen dat je op stap gaat. 1 keer in de maand staat vast en ga ik heerlijk dansen enz. Nu ik dit schrijf denk ik idd dat moet ik meer gaan doen. Goed plan voor deze zomer. Natuurlijk heb ik doordat ik 1 kind heb makkelijk een oppasadres. Dat is voor moeders met meerdere kinderen wel eens lastiger. Dus zet hem op of haar op bedoel ik!
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER420

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:47

hierbij stop ik maar met dit topic...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:52

Waar het mij om gaat is het feit dat er in de bijbel gesproken wordt over
profetien die je kan ontvangen.

Kan God zich geopenbaard hebben aan Joseph Smith?
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:04

SHANITA130 schreef:
Dit onderwerp heet 'Armoede in Nederland', maar 'we' moeten er maar niet over praten als 'we' plek hebben om een afwasmachine neer te zetten?

Er zijn ook alleenstaande moeders met een sd-uitkering, die geen werk kunnen vinden, en dus niets aan die pot hebben.

Als je niet kunt werken wegens gezondheid of dat er geen baan is niet leuk!
Ik heb zelf nooit een sd-uitkering gehad en niet met die hoogte van die uitkering geleefd en de daarbij behorende potjes, maar zit er niet ver boven en weet wat het is met weinig toch leuk te hebben door grote dingen te laten.
En ben heel dankbaar voor het extra potje die er voor mijn situatie is. Maar goed het onderwerp heet idd armoede in Nederland en ik denk dus dat dat relatief is met veel andere landen. Nu weet ik dat je niet alles kunt vergelijken maar de grens wat wij armoede in Nederland noemen ligt in andere landen stukken lager! Dus of je nu werkt of niet ik denk dat we in Nederland een goed sociaal systeem hebben en daar allemaal dankbaar voor mogen zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:06

REBEKKA369 schreef:
Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:11

MARISKA601 schreef:
Waar het mij om gaat is het feit dat er in de bijbel gesproken wordt over
profetien die je kan ontvangen.

Kan God zich geopenbaard hebben aan Joseph Smith?
Nee.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA211

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:14

Dinnerdaten lijkt mij leuk! Dat het in het noorden is is ook best fijn Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:19

CHATULIEM619 schreef:
Nee.

Zou je het kunnen uitleggen waarom dat niet het geval is?
Naar boven

Auteur Bericht
REBEKKA369

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:21

CHATULIEM619 schreef:
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..

Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik ben ook in gesprek met mijn ex over mijn kinderen, maar ga niet met elke vraag meteen naar hem toe. En nogmaals je gaat niet voor niets scheiden en soms is het contact met je ex moeilijker dan je zelf zou willen (om welke reden dan ook). En wat ook belangrijk is: je ex moet er ook wel voor openstaan!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:21

CHATULIEM619 schreef:

Misschien ook omdat jij zelf die keuze maakt omdat te doen en daar ook actief aan meewerkt?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:24

HELEEN296 schreef:
Armoede in Nederland?!

Dankzij een potje 'veel belasting terug als je werkt en alleenstaande moeder bent' kan ik met een part-time baan rondkomen en goed voor mijn kind zorgen. Dat ervaar ik als luxe! En ach zolang je nog een huis heb waarin je een vaatwasser zou kunnen plaatsen moeten we maar niet over armoede praten, maar gewoon de afwasborstel ter hand nemen!

Die potjes verdwijnen he.......de alleenstaande ouderkorting wordt afgebouwd(de aanvullende is al verdwenen),levensonderhoud voor kinderen onder de 30 is veranderd in onder de 18 jaar,de algemene heffingskorting zit al in de afbouw.......en als je het probeert op te vangen door meer te gaan werken gaan je kindgebondenbudget,zorgtoeslag en huurtoeslag ook nog omlaag......
Over een poosje is alleen de kinderbijslag nog over als tegemoetkoming voor ouders Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:37

LEANNE226 schreef:
Die potjes verdwijnen he.......de alleenstaande ouderkorting wordt afgebouwd(de aanvullende is al verdwenen),levensonderhoud voor kinderen onder de 30 is veranderd in onder de 18 jaar,de algemene heffingskorting zit al in de afbouw.......en als je het probeert op te vangen door meer te gaan werken gaan je kindgebondenbudget,zorgtoeslag en huurtoeslag ook nog omlaag......
Over een poosje is alleen de kinderbijslag nog over als tegemoetkoming voor ouders Twijfelende smiley

Dat zou kunnen! Ik mag wel redelijk veel werken wil ik de hele pot van alleenstaande ouder gebruiken! Dat levensonderhoud gewijzigd is naar tot 18 jaar vind ik echt goed. Daarboven kunnen kinderen eigen kost verdienen! Ik merk dat ik met kind boven de 12 jaar al minder moederzorg en meer werktijd overhoud! En als je meer gaat werken en de toeslagen gaan naar beneden, dat is logisch want dan kun je dus ook zelf je geld verdienen en heb je de toeslag niet nodig. Kinderbijslag is leuk. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander iets kleiner gaat wonen en weer 1 auto voor de deur krijgt!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:40

HELEEN296 schreef:
Dat zou kunnen! Ik mag wel redelijk veel werken wil ik de hele pot van alleenstaande ouder gebruiken! Dat levensonderhoud gewijzigd is naar tot 18 jaar vind ik echt goed. Daarboven kunnen kinderen eigen kost verdienen! Ik merk dat ik met kind boven de 12 jaar al minder moederzorg en meer werktijd overhoud! En als je meer gaat werken en de toeslagen gaan naar beneden, dat is logisch want dan kun je dus ook zelf je geld verdienen en heb je de toeslag niet nodig. Kinderbijslag is leuk. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander iets kleiner gaat wonen en weer 1 auto voor de deur krijgt!

Ik ben het niet helemaal met je eens...Hoeveel kinderen van achttien hebben hun studie al af? Dan beginnen de kosten net.......en ook al werken ze bij dan is het nog een hele kluif als je dat zonder studielening wilt doen....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:46

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens...Hoeveel kinderen van achttien hebben hun studie al af? Dan beginnen de kosten net.......en ook al werken ze bij dan is het nog een hele kluif als je dat zonder studielening wilt doen....

Yep,geen kinderbijslag meer maar wel zorgpremie.........vergeet de hogere schoolkosten niet,de studiefinanciering alleen is niet toereikend.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:48

LEANNE226 schreef:
Yep,geen kinderbijslag meer maar wel zorgpremie.........vergeet de hogere schoolkosten niet,de studiefinanciering alleen is niet toereikend.......

Eh, ik weet er alles van.......de laatste is net klaar met haar studie........dus hoe ze bij dat idee komen dat kinderen boven de achttien minder kosten? Mijn ervaring is wat anders......Nu deed ik het met liefde maar dat is wat anders..... Engeltje smiley met liefde worden collegegelden en kamerhuren niet betaald....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 maart 2012, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 23:19

MARISKA601 schreef:
Zou je het kunnen uitleggen waarom dat niet het geval is?
Elke openbaring van God zou rechtstreeks naar Jezus verwijzen, in dit geval doet het dat helemaal niet. Het is ook niet geschreven ter ondersteuning van het werk van Jezus, het zet het apart en noemt het niet.
Dit is een "openbaring" buiten God om, en het is gemaakt om mensen op een dwaalspoor te brengen. Net zoals de Koran overigens. Als we al kunnen spreken van een openbaring, is het een openbaring buiten God om...
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN296

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 23:30

WILLEMIJN232 schreef:
Eh, ik weet er alles van.......de laatste is net klaar met haar studie........dus hoe ze bij dat idee komen dat kinderen boven de achttien minder kosten? Mijn ervaring is wat anders......Nu deed ik het met liefde maar dat is wat anders..... Engeltje smiley met liefde worden collegegelden en kamerhuren niet betaald....

Oja is ook zo, was ik even vergeten nu aan te denken! Bedankt voor de tip! Wat dat betreft zit ik nu in de goede jaren, de middelbare school kost weinig en geen NSO meer betalen. Proberen het potje voor studie aan te vullen en als ze later een dikke baan heeft mag ze mij mee op vakantie nemen.......! En als het echt niet te betalen is dan maar leven zonder studie, maar dat kan ik me haast niet voorstellen!
Naar boven

Auteur Bericht
JACONSU210

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 01:05

Omdat ik anderhalf jaar geleden lid ben geweest van Christian Match krijg ik nogal eens mailtjes over gelegenheden die zij organiseren. En zo was er Speeddaten in Alphen aan den Rijn. Dat wordt gezellig, dacht ik. Wie weet wie ik daar allemaal tegenkom? Deelname kost € 24,95 en werd in het centrum in de Babtistenkerk georganiseerd. Je hoefde alleen maar een leeftijdscategorie aan te kruisen. Ik koos voor 41-49 jaar. Er was plaats voor 100 deelnemers en dames mochten zich niet meer opgeven. Daar hadden ze er al 50 van. Dames vinden het wel wat.
We kregen een naamplaatje en een lijst met de candidaten waar ik mee mocht daten.
Vooraf nog aan de koffie en dan zie je dat de mannen toch weer bij de mannen gaan staan en aan volgende tafel alleen maar weer dames. Soort zoekt soort.
Ik kreeg 6 candidaten. Een jongeman van achter in de 20, die bij mij aan de tafel stond had er 12. Andere leeftijd, meer candidaten.
Voordat we aan tafel gingen werd begonnen met gebed voor een goede afloop....

Ik kreeg dus 6 candidaten en mocht met elk 6 minuten praten. Die 6 minuten zijn zo voorbij. Als ik het niet zo zag zitten met een deelneemster dan begon ik altijd over mijn werktijden. Al jaren zien vrouwen (mijn) nachtdiensten niet zitten. De bedoeling hiervan is dat zij achter mijn naam een 'NEE' invullen. En dat werkt!
Van alle dames waar ik die avond mee gesproken kan ik het volgende meedelen:
Ze waren allemaal héél vriendelijk en er viel goed mee te praten.
Maar ze waren ook allemaal boven de ...50. Daar had ik dus niet om gevraagd. En ze waren allemaal...grijs. Ik had dus het idee met oma's aan het daten te zijn.

Mijn laatste candidate kwam niet opdagen. Ik liep naar de voor ons gereserveerde tafel en wachtte en wachtte tot er opeens een dame aankwam lopen van opnieuw boven de 50. Je zou denken dat er niets anders in de zaal zat.
Ik vroeg: Moest u misschien bij deze tafel zijn?
Nee hoor zei ze. Ik zeg: Mijn date niet komen opdagen...
Ach, zei ze, dat ben ik vanavond al 2x meegemaakt.
Nou zullen wij dan even met elkaar praten?
Dan vond ze goed.
Ze kwam helemaal uit Arnhem. Dus je reist meer dan 100 km om erachter te komen dat .... de voor jou gereserveerde tafelgenoten niet zijn komen opdagen.
Het gesprek was net als alle andere gesprekken prettig, maar zonder klik.
Opeens betrapte ik mij dat ik jalours begon te worden.
Aan een tafel rechtsachter ons zat een beeldschone dame ook te daten.
En niet dat ik haar tafelgenoot zijn geluk niet gunge....in tegenstelling, maar de man aan haar tafel liep met een witte stok met 2 rode streepjes.
Dus hij had een beeldschone vrouw tegenover zich, zonder dat hij haar kon zien, en ik zat daar de hele avond met grijze omaatjes om me heen. Die ik maar al te goed kon zien. Om moedeloos van te worden.
In de pauzes kon ik mij tegoed doen aan een frisje en een hapje. En ook hier mocht je buiten het boekje om daten. Een voor het oog aantrekkelijke dame werd door mij uitgenodigd voor een gesprekje en ze zei nog ja ook. Een gezellig doch inhoudsloos gesprek volgde. Het gaat over het werk, ervaringen met speeddaten enz enz. Maar ze had ook haast en meer oog voor de klok dan voor mij. En zo is er altijd wat...
Ik stopte mijn mond nog maar eens vol met plakjes rookworst en nam nog een bitter lemon en zuchtte nog maar eens diep.
Maandag zouden we de uitslag krijgen. Welke kandidaten hadden mij met een mmm of een ja beoordeeld? Eenmaal thuis checkte ik al mijn gesprekspartners en wat bleek? Ook degene waar ikzelf spontaan op was afgegaan bleken allemaal midden 50 te zijn. Van sommige had ik het erg leuk gevonden als ze me beter hadden willen leren kennen. Leeftijd zegt niets, het is de uitstraling die telt.

Speeddaten. Je hebt er geen invloed op wie er op je lijst komen te staan. Ik vind niet dat de organisatie zich iets heeft aangetrokken van de categorie die ik wilde.
Waren er geen 40ers?
Is het z'n geld waard? Ach, je bent uit. maar verder.....
Doe ik het nog eens? Dat denk ik wel. Daarvoor was het toch best leuk genoeg.
Maar verwachtingen....die kun je maar beter niet hebben.

En s'maandags kwam de uitslag:

Beste JACONSU210,

Zoals beloofd ontvang je hierbij een overzicht van je matches van de ChristianMatch speeddate-avond afgelopen zaterdag. Matches zijn degenen met wie je een gesprekje hebt gehad, en waarbij jullie allebei 'ja' hebben aangekruist, of waarbij een van jullie 'ja' en de ander 'mmm' heeft aangekruist.

Helaas, je hebt geen matches.

We hebben vandaag je abonnement met 1 week verlengd. Als je een verlopen abonnement had, betekent dit dat je vanaf nu weer kunt inloggen op www.christianmatch.nl en kunt mailen met je matches - en met de andere 2100 christelijke singles die actief zijn op ChristianMatch.

We wensen je veel surf- en mailplezier toe.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch

Zo heb ik het ervaren.
En jullie?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 01:30

HELEEN296 schreef:
Als je niet kunt werken wegens gezondheid of dat er geen baan is niet leuk!
Ik heb zelf nooit een sd-uitkering gehad en niet met die hoogte van die uitkering geleefd en de daarbij behorende potjes, maar zit er niet ver boven en weet wat het is met weinig toch leuk te hebben door grote dingen te laten.
En ben heel dankbaar voor het extra potje die er voor mijn situatie is. Maar goed het onderwerp heet idd armoede in Nederland en ik denk dus dat dat relatief is met veel andere landen. Nu weet ik dat je niet alles kunt vergelijken maar de grens wat wij armoede in Nederland noemen ligt in andere landen stukken lager! Dus of je nu werkt of niet ik denk dat we in Nederland een goed sociaal systeem hebben en daar allemaal dankbaar voor mogen zijn!

Is dit wel zo?
Ik weet dat er mijn omgeving veel bejaardenhuizen draaien op vrijwilligers.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 01:33

jongens waar praten we hier over ? als je gezond bent ben je al rijk , kijk eens om je heen in verpleegtehuizen .
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 01:40

JACONSU210 schreef:
Omdat ik anderhalf jaar geleden lid ben geweest van Christian Match krijg ik nogal eens mailtjes over gelegenheden die zij organiseren. En zo was er Speeddaten in Alphen aan den Rijn. Dat wordt gezellig, dacht ik. Wie weet wie ik daar allemaal tegenkom? Deelname kost € 24,95 en werd in het centrum in de Babtistenkerk georganiseerd. Je hoefde alleen maar een leeftijdscategorie aan te kruisen. Ik koos voor 41-49 jaar. Er was plaats voor 100 deelnemers en dames mochten zich niet meer opgeven. Daar hadden ze er al 50 van. Dames vinden het wel wat.
We kregen een naamplaatje en een lijst met de candidaten waar ik mee mocht daten.
Vooraf nog aan de koffie en dan zie je dat de mannen toch weer bij de mannen gaan staan en aan volgende tafel alleen maar weer dames. Soort zoekt soort.
Ik kreeg 6 candidaten. Een jongeman van achter in de 20, die bij mij aan de tafel stond had er 12. Andere leeftijd, meer candidaten.
Voordat we aan tafel gingen werd begonnen met gebed voor een goede afloop....

Ik kreeg dus 6 candidaten en mocht met elk 6 minuten praten. Die 6 minuten zijn zo voorbij. Als ik het niet zo zag zitten met een deelneemster dan begon ik altijd over mijn werktijden. Al jaren zien vrouwen (mijn) nachtdiensten niet zitten. De bedoeling hiervan is dat zij achter mijn naam een 'NEE' invullen. En dat werkt!
Van alle dames waar ik die avond mee gesproken kan ik het volgende meedelen:
Ze waren allemaal héél vriendelijk en er viel goed mee te praten.
Maar ze waren ook allemaal boven de ...50. Daar had ik dus niet om gevraagd. En ze waren allemaal...grijs. Ik had dus het idee met oma's aan het daten te zijn.

Mijn laatste candidate kwam niet opdagen. Ik liep naar de voor ons gereserveerde tafel en wachtte en wachtte tot er opeens een dame aankwam lopen van opnieuw boven de 50. Je zou denken dat er niets anders in de zaal zat.
Ik vroeg: Moest u misschien bij deze tafel zijn?
Nee hoor zei ze. Ik zeg: Mijn date niet komen opdagen...
Ach, zei ze, dat ben ik vanavond al 2x meegemaakt.
Nou zullen wij dan even met elkaar praten?
Dan vond ze goed.
Ze kwam helemaal uit Arnhem. Dus je reist meer dan 100 km om erachter te komen dat .... de voor jou gereserveerde tafelgenoten niet zijn komen opdagen.
Het gesprek was net als alle andere gesprekken prettig, maar zonder klik.
Opeens betrapte ik mij dat ik jalours begon te worden.
Aan een tafel rechtsachter ons zat een beeldschone dame ook te daten.
En niet dat ik haar tafelgenoot zijn geluk niet gunge....in tegenstelling, maar de man aan haar tafel liep met een witte stok met 2 rode streepjes.
Dus hij had een beeldschone vrouw tegenover zich, zonder dat hij haar kon zien, en ik zat daar de hele avond met grijze omaatjes om me heen. Die ik maar al te goed kon zien. Om moedeloos van te worden.
In de pauzes kon ik mij tegoed doen aan een frisje en een hapje. En ook hier mocht je buiten het boekje om daten. Een voor het oog aantrekkelijke dame werd door mij uitgenodigd voor een gesprekje en ze zei nog ja ook. Een gezellig doch inhoudsloos gesprek volgde. Het gaat over het werk, ervaringen met speeddaten enz enz. Maar ze had ook haast en meer oog voor de klok dan voor mij. En zo is er altijd wat...
Ik stopte mijn mond nog maar eens vol met plakjes rookworst en nam nog een bitter lemon en zuchtte nog maar eens diep.
Maandag zouden we de uitslag krijgen. Welke kandidaten hadden mij met een mmm of een ja beoordeeld? Eenmaal thuis checkte ik al mijn gesprekspartners en wat bleek? Ook degene waar ikzelf spontaan op was afgegaan bleken allemaal midden 50 te zijn. Van sommige had ik het erg leuk gevonden als ze me beter hadden willen leren kennen. Leeftijd zegt niets, het is de uitstraling die telt.

Speeddaten. Je hebt er geen invloed op wie er op je lijst komen te staan. Ik vind niet dat de organisatie zich iets heeft aangetrokken van de categorie die ik wilde.
Waren er geen 40ers?
Is het z'n geld waard? Ach, je bent uit. maar verder.....
Doe ik het nog eens? Dat denk ik wel. Daarvoor was het toch best leuk genoeg.
Maar verwachtingen....die kun je maar beter niet hebben.

En s'maandags kwam de uitslag:

Beste JACONSU210,

Zoals beloofd ontvang je hierbij een overzicht van je matches van de ChristianMatch speeddate-avond afgelopen zaterdag. Matches zijn degenen met wie je een gesprekje hebt gehad, en waarbij jullie allebei 'ja' hebben aangekruist, of waarbij een van jullie 'ja' en de ander 'mmm' heeft aangekruist.

Helaas, je hebt geen matches.

We hebben vandaag je abonnement met 1 week verlengd. Als je een verlopen abonnement had, betekent dit dat je vanaf nu weer kunt inloggen op www.christianmatch.nl en kunt mailen met je matches - en met de andere 2100 christelijke singles die actief zijn op ChristianMatch.

We wensen je veel surf- en mailplezier toe.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch

Zo heb ik het ervaren.
En jullie?

weet je je praat over grijze haren misschien heb je ze nog niet , maare je praat net of jij moeders mooiste nog bent , jij zit echt in midelife , misschien effe kijken naar 20 + , denk je dat dat alles is ?? je kunt beter naar het hartje kijken en hoe iemand is , net of mannen op die leeftijd wel aantrekkelijk zijn , neem een ander zoals die is .
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 07:49

Ja...zo ervaarde ik jouw reactie ook Jaconsu...
Ik ben bijna 55...maar ook bijna ...nog niet grijs.

Ook nog geen Oma en zo voel ik me ook niet..ook al had ik een spoor van grijs.

Je bent zelf ook aan de 50 rand!!!!!!!!
Het voelt ook of je een beetje afgeeft op ons..vrouwen...waarbij de sporen van grijs zich gaan vertonen...
Het doet inderdaad niet af aan de binnenkant...die veel mooier dan grijs kan zijn.
Ook ik heb een vriend die veel grijze sporen heeft maar daartussen zit nog dat mooie zwart wat eens overheerste...
Je zal een blonde man treffen....maar een vreselijk karakter hebben....
Nee...geef dan mij de grijze....grijzende man....(zo charmant!!!)

Enne...een paar jaar ouder of jonger....maakt ook niet uit....
Het zal maar fijn zijn samen....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 26 maart 2012, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:41

WILLEMIJN232 schreef:

Nou Willemijn, ik geloof dat je helemaal gelijk hebt, en blij mag zijn dat je uit de kindertijd bent.
Met wat er nu allemaal op de plank ligt, althans dat willen ze, de leer plicht leeftijd verhogen naar 23 jaar.
Dus alle potjes weg + dubbel pech Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:45

SHANITA130 schreef:
'we' moeten er maar niet over praten als 'we' plek hebben om een afwasmachine neer te zetten?

hebben die alleenstaande moeders wel een afwasborstel, shanita? Engeltje smiley

overigens denk ik dat het wel verschil maakt, hoe je sociaal netwerk opgebouwd is;
zelf kreeg ik vorige week een grote boodschappentas (bijna nieuwe) prachtige kinderkleding aan de deur afgeleverd; ik hoef niet eens naar de stad, (ik heb al zo'n hekel aan winkelen!!) en 't is allemaal helemaal mijn smaakje!!
zo'n tas vol kleding die je zo uit kunt hangen in je kast scheelt nogal in je uitgavenpatroon uiteraard.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:53

REBEKKA369 schreef:

Ik ken je van iets dichterbij, rebekka; en ik denk dat je het super goed doet!!

hannah.......investeerden maar meer ouders zoveel in hun kinderen!

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 maart 2012, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:58

HELEEN296 schreef:
Leuk topic en denk dat het goed is in dit onderwerp niet teveel op elkaars meningen te reageren maar elkaar eens wat complimenten te geven hoe we het doen als alleenstaande moeders. Het moederen is niet zo moeilijk vind ik, maar je moet idd er op letten dat je meer bent dan een moeder. Dat is wel eens moeilijk. Ik heb ook geen weekend alleen omdat mijn kind altijd bij mij is (niet door de reden dat ik de vader afhou, maar een soort van overmacht). ook als ik een avond alleen heb heb je nog geen vrij omdat je dan toch moet ophalen e.d. en ga je ook niet gelijk uit, dus zit je opeens alleen! De ene keer is dat leuk de andere keer niet. Daarom is het goed dat om te draaien en vooraf te bepalen dat je op stap gaat. 1 keer in de maand staat vast en ga ik heerlijk dansen enz. Nu ik dit schrijf denk ik idd dat moet ik meer gaan doen. Goed plan voor deze zomer. Natuurlijk heb ik doordat ik 1 kind heb makkelijk een oppasadres. Dat is voor moeders met meerdere kinderen wel eens lastiger. Dus zet hem op of haar op bedoel ik!

he, wat leuk; je zit dus in dezelfde situatie als ik, Heleen;
ik ben ook fulltime pleegmoeder omdat jeugdzorg mijn ex-echtgenoot uit de pleegouder-rol heeft geplaatst.
het maakt het inderdaad wel eens wat ingewikkelder om een afspraak te plannen.
wat dat betreft denk ik soms wel eens; t is toch wel een luxe als je kinders om het andere weekend bij een ex doorbrengen. het levert sloten vrij te besteden tijd op!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3719 3720 3721 3722 3723 3724 3725 ... 6194 Volgende
Pagina 3722 van 6194