Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 22:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | |
stiekum toch iets gedaan wat je niet van plan was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:04
|
|
|
SIMON253 schreef: | Iemand vroeg een oude christen hoe oud hij was. Hij antwoordde dat hij aan de goede kant van de zeventig zat. Toen bleek dat hij 75 was, vroeg men: Maar u zat toch aan de goede kant van de zeventig? Dat is ook de goede kant, zei de oude man, want het is de kant die het dichtst bij de Hemel ligt, mijn gezegende thuis. |
heel mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | stiekum toch iets gedaan wat je niet van plan was? |
Ach Visser, ik weet niet wat ik mot, langer of houwen zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:09
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Visser, ik weet niet wat ik mot, langer of houwen zo |
Nou , volgens mij heb je er vandaag nog 2 om over te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:11
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vast al overgekomen....? |
Wiesjel overkomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBEKKA369
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:12
|
|
|
Hier is het ook geen vetpot, maar kan ook weer niet zeggen dat ik in armoede leef. Met mijn werk verdien ik dan ook niet het allermeeste, maar het is wel dankbaar werk en ben allang blij dat ik werk heb. Ik ben ook blij met alle kortingen en toeslagen die ik vanuit de overheid krijg, anders zou ik echt niet rond kunnen komen. Af en toe is het best wel eens kijken hoe je de maand nu weer doorkomt, maar dan komt er weer eens 'hulp' uit onverwachte hoek. Het geeft best wel een zorgen, maar kan er voor dit moment ook niets anders van maken. Soms moet je dan idd iets laten wat voor een ander de normaalste gang van zaken is. Je bedenkt je wel een paar keer of iets echt nodig is om aan te schaffen.
Neem nu het boodschappen doen: elke winkel afgaan op koopjes. Mijn ervaring is dat hoe meer winkels je in gaat hoe meer je in de verleiding komt om iets te kopen. En soms neem je iets mee omdat het in de aanbieding is, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebt, ben je uiteindelijk nog duurder uit. Mijn tip zou zijn: ga naar 1 à 2 winkels en maak van te voren een lijstje en houdt je daar ook aan. Ik denk ook wel dat je totale houding in dit geheel uitmaakt in hoe de medemens naar je kijkt. Ben je iemand die altijd maar klaagt, zul je weinig medeleven/respect krijgen. Maar probeer je er wat van te maken; is de kans dat men je respecteert veel groter. En als jij zelf wat voor de ander over hebt gunt die ander jou andersom ook eens wat. En dan geeft het niet het gevoel dat je altijd je handje op hoeft te houden...
Het is vooral ook heel belangrijk om je financiën goed bij te houden: dus weet wat er binnen komt, maar vooral ook wat er uit gaat. En wat er uiteindelijk te besteden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | volges mij sporen ze niet |
En dur staat niet eens een houdbaarheid datum bij En zo heb je mensen die niet in een stadion mogen komen. En zo heb je mensen met een Hei verbod, dus plaats je de naam is ook vragen naar problemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:26
|
|
|
GERRIT084 schreef: | dus plaats je de naam |
I just do it my way, herr gerrit.............. if you want it your way; organise something yourself....................
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 maart 2012, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:42
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | http://www.festival316.nl/
Ik hoop er te zijn.
En ehm..... als je wil gaan: reserveer tijdig een kaart! Vorig jaar waren alle kaarten al ruim voor het festival helemaal op...... |
via de zwarte markt is er altijd nog wel aan te komen, hoewel je dan soms wel t dubbele kwijt bent...
(oeps nu staat de picknick opeens niet meer bovenaan in de lijst )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | I just do it my way, herr gerrit.............. if you want it your way; organise something yourself....................
Volgens mij gaat er iets mis
overigens; u mag jij zeggen tegen U |
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 14 maart 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 00:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij gaat er iets mis
overigens; u mag jij zeggen tegen U |
wat gaat er mis dan, gerrit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 00:35
|
|
|
ongelooflijk dat men niet begrijpt dat het hier niet gaat om een doosje kabouter plop koekjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 01:12
|
|
|
Als ik zie hoe ik rond kom, ben ik dankbaar! Ik leef alleen, ok ik kan niet alles,toch ben ik dankbaar! Als ik zie hoe God royaal is en steeds mij weer bij staat, dan sta ik verwonderd! Soms zo maar onverwacht, staat iemand voor de deur of ze bellen en zeggen, kom je bij ons eten? Soms heb ik slapeloze nachten gehad en mij afgevraagd hoe ga ik dat bekostigen en in gebed gegaan en de oplossing kwam, anders dan ik verwacht, het kwam goed! Soms kan het gewoon niet, dan denk ik volgende keer weer beter! Dan laat ik gewoon dat andere staan, dat komt later wel weer! Ik ben God dankbaar, Hij voorziet mijn noden, elke dag weer! groet Joannie
Laatst aangepast door
|
JOHANNIE786
|
op donderdag 15 maart 2012, 01:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 07:41
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ongelooflijk dat men niet begrijpt dat het hier niet gaat om een doosje kabouter plop koekjes |
Of om hagelslag, op een zilveren bonbon schaaltje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 07:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat gaat er mis dan, gerrit? |
Je Kattukse spelling zitter naest
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 15 maart 2012, 07:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 08:43
|
|
|
JOHANNIE786 schreef: | Als ik zie hoe ik rond kom, ben ik dankbaar! Ik leef alleen, ok ik kan niet alles,toch ben ik dankbaar! Als ik zie hoe God royaal is en steeds mij weer bij staat, dan sta ik verwonderd! Soms zo maar onverwacht, staat iemand voor de deur of ze bellen en zeggen, kom je bij ons eten? Soms heb ik slapeloze nachten gehad en mij afgevraagd hoe ga ik dat bekostigen en in gebed gegaan en de oplossing kwam, anders dan ik verwacht, het kwam goed! Soms kan het gewoon niet, dan denk ik volgende keer weer beter! Dan laat ik gewoon dat andere staan, dat komt later wel weer! Ik ben God dankbaar, Hij voorziet mijn noden, elke dag weer! groet Joannie |
die ervaring deel ik met je, joannie; een wonderlijk en veilig gevoel is dat, he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 09:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | Pieter,
Weet het goed gemaakt
Laat God maar bepalen wie hier de meeste vuiligheid geeft.
Ik durf nu wel voor zijn altaar te staan.
Durf jij dat ook
Laatst aangepast door LOVEJEZUS310 op dinsdag 13 maart 2012, 23:02 (Quote)
Volgens de redactie van CM plaats jij de meeste vuiligheid hier. Er is een compleet topic van jou weggehaald omdat de vuiligheid er van afdroop. Lijkt me duidelijk dus |
Pieter denk je nu echt dat God hier intrapt
Dan maak je echt een dolletje.
Niet met mij maar met God
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Of om hagelslag, op een zilveren bonbon schaaltje |
Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | die ervaring deel ik met je, joannie; een wonderlijk en veilig gevoel is dat, he? |
Ja heerlijk Hannah!
Inplaats discussie te voeren of elkaar af te katten, Vertouw op de Here en wees goed voor je naaste! Help elkander juist, ondersteun elkaar! Heel menselijk voor elkaar te zijn!
Joannie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:45
|
|
|
JOHANNIE786 schreef: | Ja heerlijk Hannah!
Inplaats discussie te voeren of elkaar af te katten, Vertouw op de Here en wees goed voor je naaste! Help elkander juist, ondersteun elkaar! Heel menselijk voor elkaar te zijn!
Joannie |
Is wel zo Joannie, maar het spreekwoord luidt: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot....... Ook praktisch blijven denken is niet verkeerd hoor! En wat is er mis met een pittige discussie? Is toch juist boeiend? En daar is een forum ook voor....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 15 maart 2012, 10:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNIE786
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is wel zo Joannie, maar het spreekwoord luidt: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot....... Ook praktisch blijven denken is niet verkeerd hoor! En wat is er mis met een pittige discussie? Is toch juist boeiend? En daar is een forum ook voor.... |
Ja, dat is ook wel weer zo !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken..... |
Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking. Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 11:30
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking. Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten. |
Denk er eens over na Gerrit zou ik zo zeggen, dan kom je misschien wel tot bepaalde inzichten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 11:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Denk er eens over na Gerrit zou ik zo zeggen, dan kom je misschien wel tot bepaalde inzichten.... |
Ach Willemijn, ik maak me alleen maar druk voor me zelf, en over mij en waar ik me geld vandaan haal hoef jij je niet druk te maken hoor. Dat gaat wel goed komen, en mochten er mensen zijn die toch willen gaan werken. Je kan beter 40 baantjes hebben van een uur, dan 1 van 40 uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 11:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | pannekoeken!!!!!!!!!!!! |
Heimwee?! volgens mij heb je ook nog molentjes in je tuin, en loop je op houten klompen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 12:54
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Heimwee?! volgens mij heb je ook nog molentjes in je tuin, en loop je op houten klompen
|
Niks hollands aan Pfannkuchen hoor, die hebben we hier ook Vanavond Zwiebeln mit Rinderbraten und Bratkartoffeln, oftewel hachee met duitse gebakken aardappels
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:08
|
|
|
Ach Willemijn, ik maak me alleen maar druk voor me zelf, en over mij en waar ik me geld vandaan haal hoef jij je niet druk te maken hoor
Dat wisten we toch al Gerrit? Hoef je niet zo expliciet te noemen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking. Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten. |
Ja, men moet niet klagen.
Vertellen dat iets nu en dan moeilijk is, is iets heel anders dan klagen. Dat is gewoon een feit vertellen.
C'est le ton qui fait la musique.
Ja, en ik zei dat leven op de armoede grens ziekmakend is.
Dat ervaar ik af en toe zo, en natuurlijk niet altijd.
Maar ja, als ik zeg dat het moeilijk is nu en dan met weinig geld, kan ik dat op een klaagtoon zeggen, waar ik zelf een grondige hekel aan heb. Of gewoon nuchter als vaststelling van een feit.
Maar ja, dat kan je niet horen op welke toon ik het schrijf...en zien hoe ik erbij kijk als ik het zeg(schrijf).
En de toon van de stem(38%) en uitdrukking van het gezicht(55%) bepalen samen voor 93% hoe de communicatie overkomt, de woorden slechts 7 procent.
Fijne dag! En voor iedereen die werkt, sterkte en een fijne werkdag!
Hier bij mij staat ook een stapel werk te wachten, dat wil je niet weten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 maart 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, men moet niet klagen.
Vertellen dat iets nu en dan moeilijk is, is iets heel anders dan klagen. Dat is gewoon een feit vertellen.
Cést le ton qui fait la musique.
Ja, en ik zei dat leven op de armoede grens ziekmakend is.
Dat ervaar ik af en toe zo, en natuurlijk niet altijd.
Maar ja, als ik zeg dat het moeilijk is nu en dan met weinig geld, kan ik dat op een klaagtoon zeggen, waar ik zelf een grondige hekel aan heb. Of gewoon nuchter als vaststelling van een feit.
Maar ja, dat kan je niet horen op welke toon ik het schrijf...en zien hoe ik erbij kijk als ik het zeg(schrijf).
En de toon van de stem(38%) en uitdrukkig van het gezicht(55%) bepalen samen voor 93% hoe de communicarie overkomt, de woorden slechts 7 procent. |
Veel mensen hebben ook een gebrek aan Vitamine D(ankbaarheid)... Je kan ook kijken wat je wel hebt......maakt het leven gelijk een stuk aantrekkelijker en vrolijker..... Ipv van alles te benoemen waarom het zo gekomen is....Ieder mens heeft zijn levensverhaal en bij niemand zal dat zonder rimpels gegaan zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Veel mensen hebben ook een gebrek aan Vitamine D(ankbaarheid)... Je kan ook kijken wat je wel hebt......maakt het leven gelijk een stuk aantrekkelijker en vrolijker..... Ipv van alles te benoemen waarom het zo gekomen is....Ieder mens heeft zijn levensverhaal en bij niemand zal dat zonder rimpels gegaan zijn..... |
Dat ben ik helemaal met je eens!
|
|
Naar boven |
|
|