ChristianMatch

Forum

de vlinder
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3694 3695 3696 3697 3698 3699 3700 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:31

CHARLES730 schreef:
Heftige discussie, reactie op reactie waar ik vaak weinig mee van doen heb
Daar heb ik het niet voor geschreven!

Ik begrijp je wel charles dat je dat nu zegt maar het is idd een reactie en dat mag he! dat kan het gevolg zijn als je hier wat neer zet!
Hoe ik tegen je gedicht aan kijkt? moet het echt even goed laten doordringen! vind hem wel heftig maar ook goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:34

LENNEKE002 schreef:
geniaal!! voor mij vanavond een heerlijke gehaktbal met aardappels en bloemkool. eet ik niet zo veel want een bloemkool voor je eentje is nooit zo'n goed idee en om die dan te bewaren vind ik ook zo'n gedoe en niet meer lekker enzo en afijn nu heb ik toch heel gezond gedaan dus mag ik morgen van mezelf naar de frietboer Verlegen lachende smiley

Hoezo ? een bloemkool is prima lang houdbaar hoor en vind je hem er wat donkerder uitzien dan gooi je tijdens het koken er een scheutje melk door! Wordt tie weer witter en de smaak is gewoon Knipoog smiley

Heb nog geen idee wat ik ga eten vandaag Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:56

ERIKA129 schreef:
Ik moet momenteel met veel minder geld rondkomen en ja dat is balen en ja dat is moeilijk.
Maar wat helpt het om te klagen? Ik moet dingen laten hierdoor, schande??
Nee schaam me er niet voor ik weet de reden ervan en hoop dat ik dit jaar nog kan zeggen zo alles is weer goed gekomen, maar daarom is het wel pittig!! Maar het ligt wel aan je eigen inzet en insteek hierin!!
En ja Jolan je hebt gelijk hoor!

Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 12:48

HANNAH810 schreef:
pieter en frank;
ik zou het op prijs stellen, als ik dit topic, waarin ik aangeef welk uitje er gepland is en wie de deelnemers zijn, op mijn eigen manier kan vormgeven........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

er zijn soms redenen dat iemand als anoniem op de deelnemerslijst wil staan; en dat is wat mij betreft oke; zonder dat iemand dan gelijk "spoorloos" of "kinderlijk dom" verklaard hoeft te worden.

Als je niet meegaat...schijn je ook niet te mogen reageren....(maar ik doe het WEL!!)

Helemaal gelijk Hannah...dat je dit geluid OOK laat horen...
Wie de schoen past.....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 13:13

ERIKA129 schreef:
Hoezo ? een bloemkool is prima lang houdbaar hoor en vind je hem er wat donkerder uitzien dan gooi je tijdens het koken er een scheutje melk door! Wordt tie weer witter en de smaak is gewoon Knipoog smiley

Heb nog geen idee wat ik ga eten vandaag Twijfelende smiley

OF...neem inderdaad een grote en gebruik de rest voor bloemkoolsoep...zoooo lekker!!!
Of s'avonds ...wat bloemkoolroosjes...met een dipsausje...weer eens wat anders dan chips(kan voor jouw wel Lenneke...geen problemen met je figuur...denk ik)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 14 maart 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:02

JOLAN931 schreef:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen.
Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan.
En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden Zieke smiley

Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.
Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.
Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is.
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Hai Jolan

Lachende smiley

Ben het op 'n punt met je eens.

Dat klagen en dat zeiken van sommigen, en dat kan iedereen zijn Zieke smiley
Dat gaat maar door de hele dag: dat dingen duur zijn, dat die en die meer verdienen, 's avonds voor de tv, bij een praatprogramma, wat die en die wel niet krijgen om daar een paar uur te zitten enzovoort.

@#$%^ echt waar kan daar ook niet tegen, heb ook tegen iemand gezegd, met wie ik omga/ging, dat ik het niet meer over geld wil hebben ook niet indirect. Gewoon, dat is waar 90% van het gezeur en gezeik de hele dag over ging.

Hij/zei wéét dat hij/zei zoveel heeft om van rond te komen, geef je tips, willen ze niet, maar wel doorgaan met dat gezeik....

Dan is het makkelijk, of stoppen met zeiken, dus over bepaalde onderwerpen niet hebben, of de vriendschap is over. Ja, je moet je grenzen stellen.

Kunnen trouwens ook mensen mét geld zijn hoor, staat er los van. Genoeg om over te zeiken, maar je veranderd er niets mee.

---

Inderdaad, creatief zijn, vindingrijk.

En arm blijven is geen keuze, de een kan er prima mee leven met weinig geld, een ander loopt te zeiken (tegen iedereen.).

Dit is ook geen klaag en zeik topic voor arme mensen, of voor mensen die er niet tegen kunnen dat anderen een uitkering hebben.

Dit is elkaar tips geven: Hoe om te gaan met weinig geld, ook psychisch. Of men zich herkent in een situatie waarin je jaar in, jaar uit moet rond zien te komen van weinig geld.

Dit is de openingsposting van Flyaway: "praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?".

Quote:
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Ik ben afgekeurd. wettelijke aansprakelijkheid arbeidsongeschiktheid.

Fijn dat 't voor jou wél haalbaar is Lachende smiley

Quote:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Velen hebben de neiging zich te verdedigen als er onterechte dingen die niet waar zijn over ze wordt gezegd.

Natuurlijk is dat onzin. Je wilt zo graag dat een ander je gelooft en/of je serieus neemt.
Weet je wat er hier allemaal gezegd is over mensen met een uitkering?
Maar ja, wat je zegt, ben je zelf...een liedje dat werd gezongen op de lagere school...

Quote:
Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.

Hoe kan dat nou, ik ben afgekeurd, en dan nog geestdodend werk.

Maar IK zit niet ver in de schulden, en dat kan niet iedereen hier zeggen, IK heb zelfs geld op mijn spaarrekening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Quote:
Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.

Dat was geen keuze. Iedereen wil werk. Werk wat te doen is. Wat verdienen, mee kunnen doen. een autootje kunnen kopen etc.
Niemand kiest er voor om zo ziek te zijn dat ie niet kan werken.
Maar als je dan toch zo ziek bent, ben je wel dankbaar voor je inkomen.

En dit is niet mezelf verdedigen, maar iets uitleggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNIE786

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:06

Een gedicht
komt uit de diepste
van je ziel!

Het is jouw waarheid,
jou gevoel,
al begrijpen de andere niet
Er zullen altijd
mensen erbij zijn
die juist geraakt zijn,
van jou Gedicht!

Alleen de Here God
Kent onze waarheid
onze diepste ziel!
Hij kent jou
beter dan jezelf je eigen kent!

Heb respect voor elkaar
en ieder die in Here God gelooft
heeft zijn eigen waarheid!
God heeft voor ieder Zijn eigen weg,
Al begrijpen we elkaar
vaak niet goed!
Leg het bij de Here neer,
Hij heeft de antwoord
En Hij zal jou..........
de antwoord geven
Als de tijd rijp is....!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:10

FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Hai,

Nog even een aanvulling, kwam ik net op.
Wat ik doe is regelmatig met anderen eten, dan bij mij, dan bij hun.
Doe je samen boodschappen, eentje kookt, of je kookt samen, en dan de kosten delen. Ben je ook een stuk voordeliger uit, en het is gezellig.

Knipoog smiley

O Ja, ik heb in therapie geleerd om positief te denken. ook het positieve in te zien van dingen.

Zeeën van tijd, kwam ik pas achter nadat ik close met iemand omging die werkte 40 uur.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:20

http://youtu.be/t2zLlL-qf5Y
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:22

ANNETTE050 schreef:
http://youtu.be/t2zLlL-qf5Y

Prachtig...krijg ik rillingen van..zo mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNIE786

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:24

http://www.youtube.com/watch?v=xT3Q0ocEZ-A&feature=related

stijgt op als een arend
kracht van Uw liefde

Dit is mijn hou vast,
te weten dat God mij altijd draagt!!!
groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:32

JOHANNIE786 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=xT3Q0ocEZ-A&feature=related

stijgt op als een arend
kracht van Uw liefde

Dit is mijn hou vast,
te weten dat God mij altijd draagt!!!
groetjes

Johannie: De link exact selecteren en op URL kilikken als je je tekst schrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNIE786

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:40

Dankje wel Thomas !!!
Groet Joannie
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 15:23

GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, ik doe ook vaker dan ik eigenlijk wil de cv aan. Ja, kom ik thuis, heb ik 't koud....Maar ja, ik weet hoeveel ik overhou als ik consequent zou zijn daarin, of enkelt cv aan als ik niet alleen in me huis ben....en die poen kan ik best wel goed gebruiken...

Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 16:02

en voor de mensen die de vorige bijdrage ook mooi vonden nog eentje dan:

http://www.youtube.com/watch?v=p8pc4Env4xA&feature=related

Het geheel is ook op iTunes te krijgen in dezelfde uitvoering. Vespra Della Beata Vergine van Monteverdi olv John Gardiner. Het is voor mij een van de grootste muzikale ontdekkingen van de laatste tijd. Jammer dat ik dit niet eerder kende.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 16:14

Mijn mooiste moment vandaag is dat mijn zoontje eindelijk zindelijk is geworden, jippie! Dag dure pampers, dag vieze luiers en natte broeken!!
Naar boven

Auteur Bericht
LENNEKE002

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 16:24

ERIKA129 schreef:

bedankt voor deze culinaire tip.... Lachende smiley toch maar weer snel bloemkool halen Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LENNEKE002

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 16:27

ZEELAND736 schreef:
OF...neem inderdaad een grote en gebruik de rest voor bloemkoolsoep...zoooo lekker!!!
Of s'avonds ...wat bloemkoolroosjes...met een dipsausje...weer eens wat anders dan chips(kan voor jouw wel Lenneke...geen problemen met je figuur...denk ik)

haha dank je wel hoor,
tjonge wat een ideeën, laat de chips nou toch ook op zijn hier...
eet smakelijk voor straks!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 16:49

http://www.festival316.nl/

Ik hoop er te zijn.

En ehm..... als je wil gaan: reserveer tijdig een kaart! Vorig jaar waren alle kaarten al ruim voor het festival helemaal op......

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op woensdag 14 maart 2012, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:00

LENNEKE002 schreef:
bedankt voor deze culinaire tip.... Lachende smiley toch maar weer snel bloemkool halen Kwijlende smiley

Lekker joh!
En ehm....... als je nog ff kunt wachten, of dan gewoon opnieuw eentje gaat halen, natuurlijk: eind april komt de nieuwe oogst Hollandse bloemkool binnen....... Lekkerrrrrr Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:03

STEENTJE178 schreef:
Lekker joh!
En ehm....... als je nog ff kunt wachten, of dan gewoon opnieuw eentje gaat halen, natuurlijk: eind april komt de nieuwe oogst Hollandse bloemkool binnen....... Lekkerrrrrr Knipoog smiley
hoe kan nu al weten dat de nieuwe oogst lekker is terwijl die nog op het land staat? Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:07

GERRIT084 schreef:
ja, Gerrit,

Nu ik er zo over denk, hoe kan iemand nou aan kabouter flop koekjes zien, dat iemand niet met geld kan omgaan, knap hoor.

Ik koop weleens liga's met chocola/melk. alleen als het in de aanbieding is, 2 voor de prijs van 1, anders doe ik het niet.
Die zijn nóg duurder dan de kabouter flop koekjes, als ze niet in de aanbieding zijn....
Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:10

Wordt er ook ge-BBQ-t?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:12

En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
Als je je niet aangesproken hoeft te voelen volgens jou, doe het dan ook niet!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:16

ANNETTE792 schreef:
En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
ach zulke discussies lopen al net zolang als cm bestaat
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:32

http://www.boerzoektvrouw.nl/extras/webcam/
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:36

ANNETTE792 schreef:

Dit onderwerp heet 'armoede in nederland' en was aanvankelijk bedoeld om van gedachten te wisselen en ervaringen uit te wisselen hoe het is om al jaren onder de armoede grens te leven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:48

DANIEL777 schreef:
hoe kan nu al weten dat de nieuwe oogst lekker is terwijl die nog op het land staat? Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Omdat verse, pas geoogste Hollandse bloemkool nu eenmaal dan op zijn lekkerste is. Dus gewoon een stukje bloemkoolvertrouwen, zeg maar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:49

MARIO216 schreef:
http://www.boerzoektvrouw.nl/extras/webcam/

Schattig!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:53

BRIGIT826 schreef:
Ik ben weer terug op cm. Mijn abonnement is verlengd, dank zij een heel lief iemand. Ik kon gewoon niet zonder cm.

Ohoh, ook al last van CM-verslaving??? Geschokte, onthutste smiley .....Clown smiley
Het schijnt in bepaalde gevallen héél ernstig te zijn..... Knipoog smiley
Maar welkom terug dan! Lachende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op woensdag 14 maart 2012, 17:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3694 3695 3696 3697 3698 3699 3700 ... 6194 Volgende
Pagina 3697 van 6194