Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 21:53
|
|
|
HARALD940 schreef: | Ik deed het iets anders vandaag De Lidl heeft nu tijdelijk wat extra producten ivm met aankomende Pasen. Dus vandaag krieltjes in schil met rozemarijn voor in de oven. met daarbij appelmoes, en de frikandel die met de krieltjes mee de oven inging. |
en de salade dan, harald???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en de salade dan, harald??? |
Welke salade, Hannah???
De appelmoes was daarvoor een "zwakke" vervanger vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:24
|
|
|
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto frankt627, regio 076, 48 jaar harald940, regio 038, 36 jaar, heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907
tssss, ze beginnen weer met dat 'anoniem' dit is zo'n kinderlijk dom gedrag...zijn die mensen dan zo belangrijk of angstig???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:25
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou als ik lees hoe het er in die tijd aan toeging, ben ik toch blij dat er nu een andere samenleving is waar vrouwen gelijkwaardig aan mannen zijn en hun wensen meetellen en niet ondergeschikt zijn aan het mannelijk belang. Of de toenmalige samenleving Gods wil weerspiegelt en of Hij echt wil dat we teruggaan naar deze opvattingen, lijkt me niet denkbaar maar het is wel een aardige discussie. Maar goed dat er geen theocratie is in Nederland, in Iran bevalt dat ook niet zo, geloof ik.
Thomas, voorstander van de rechtsstaat. |
Het heeft toch een paar duizend jaar geduurd waarin vrouwen vreselijk werden vervolgd en vogelvrij waren, rechteloze, waardeloze wezens.
Het scheiden van kerk en staat, het humanisme, de emancipatie hebben alle hun broodnodige vruchten afgeworpen en zie nu zitten vrouwen op de troon maar waren er in de bijbelse tijden al niet koninginnen (die van Sheba was puissant rijk).
De vrouwenhaat is echter nog lang niet van deze aardbol geweken en blijkt veelal in religieuze kringen nog voedingsbodem te vinden. Hoewel de Heilige Moeder......
De Bijbel is op velerlei wijze uitlegbaar en we hebben het al eens vermeld. We leven Godzijdank niet meer in de tijd dat de Bijbel werd geschreven, de teksten zijn gerelateerd aan de cultuur in die tijd, he...
Gelukkig is er de Levende God die telkens vraagt om een nieuw lied en dat houdt volgens mij in dat we ons mogen vernieuwen en ontwikkelen en Hem daarvoor danken omdat dat immers in Zijn Schepping besloten ligt.
En dat geldt natuurlijk voor de beide seksen....
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op dinsdag 13 maart 2012, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:38
|
|
|
Ik vind zowiezo dat cm weinig leuke vragen bij zijn profiel heeft staan. Ga maar eens op parship kijken, staan echt leuke vragen tussen. En hebben bijvoorbeeld ook ijsbrekers en een glimlach met de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap bij te sturen. Dat mis ik hier wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:59
|
|
|
[quote=PIETER649][quote=LOVEJEZUS310] Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:14
Pieter,
Weet het goed gemaakt
Laat God maar bepalen wie hier de meeste vuiligheid geeft.
Ik durf nu wel voor zijn altaar te staan.
Durf jij dat ook
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op dinsdag 13 maart 2012, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 22:59
|
|
|
[quote=PIETER649][quote=LOVEJEZUS310] Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto frankt627, regio 076, 48 jaar harald940, regio 038, 36 jaar, heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907
tssss, ze beginnen weer met dat 'anoniem' dit is zo'n kinderlijk dom gedrag...zijn die mensen dan zo belangrijk of angstig??? |
volges mij sporen ze niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBEKKA369
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:05
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.
Vindt het eerlijk gezegd nogal kwetsend hoe sommige je daarmee voor een keuze stellen
Uiteindelijk wordt je geconfronteerd met jezelf, christen of niet.
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen. |
Het is wel offtopic, maar wil toch even reageren:
Johannes 3: 16 t/m 18 en vers 36: 16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.
36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.
Hier staat toch wel heel duidelijk dat er verschil is tussen mensen die wel (echt) en niet geloven. En dat er dus ook consequenties zijn als iemand niet gelooft: diegene gaat verloren.
Laatst aangepast door
|
REBEKKA369
|
op dinsdag 13 maart 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:17
|
|
|
Komt hierdoor: Quote: | Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen. | geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:09
Quote: | JOLAN: 100% afgekeurd, terwijl je nog lopen kunt, en je handen nog kunt gebruiken.... er zijn genoeg beroepen waar je niet meer voor nodig hebt als dat. | geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:48 En deze slaat alles....kortzichtigheid ten top.
Ik ben 80-100% afgekeurd door arbeidsdeskundigen(psychologen zijn dat), en artsen.
Mensen zijn geen robotten.
Ik zie het als Gods voorzienigheid en ben dankbaar dat ik een inkomen krijg, en voor de wijsheid van deskundigen. Omdat ik zo ziek ben, angst, paniek, migraine, hevige schrikreacties, herbelevingen, nachtmerries, slikproblemen door post traumatische stress, etc.
Ik kan eindelijk na 20 jaar therapie een redelijk gelukkig leven leiden, (weliswaar met flinke beperkingen.) En daar steekt het bij sommigen, denk ik.
Men hoort niet gelukkig te kunnen zijn, met een uitkering, met zo weinig geld. Je past niet meer in het plaatje, zo je wil hokje...
Ik heb hiervoor geschreven wat je ook zegt, dat in amsterdam op grote schaal wordt gefraudeeerd:
Quote: | Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken. geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 15:03 |
Kijk, ik kan mijn beide handen gebruiken, en ik mág dat werk niet eens doen, zou er zieker van worden. Omdat ik dan tussen studenten, scholieren en polen zou zitten, zou ik nauwelijks contact hebben. eentonig werk doen. En na een paar dagen niet meer kunnen.
En iemand die dan zegt dat ik omdat ik wel mijn beide handen kan gebruiken en ik te besodemieterd ben om te werken.....
Daar zeg ik wat van.
Ik heb jarenlang aan lopende banden in fabrieken gewerkt, je raakt helemaal besef van tijd kwijt. Dat hield ik steeds niet lang vol. die mensen die daar vast werken melden zich ook regelmatig weken aan een stuk, zelfs maanden ziek, anders is 't niet te doen. En ben je student, en weet je van dit is tijdelijk, ja, dat is wel eventjes heel iets anders.
En zoals ik al paar keer zei, een gebroken arm bijvoorbeeld kan je zien, psychische aandoeningen, niet omdat je gek bent, maar door ernstige gruwelijke mishandeling in de gehele kindertijd, zowel psychisch als lichamelijk, dát zie je niet, en zeker als je een paar jaar al in therapie zit.
Kijk, als ik nog 16-18 was, en ik zou op school zitten/Studeren, ja, dat is iets heel anders.
Kijk, en nu zegt iemand, omdat ik wel mijn handen kan gebruiken dat ik te besodemieterd ben om te werken.
Ik doe vrijwilligerswerk, ik werk in een 2de hands spullen winkel.
Ja, maar dát is weer niet goed voor de economie, mensen moeten blijven kopen, en niet zo lang mogelijk met iets doen, en zelfs nog hergebruiken...Die heb ik nog niet gehoord hier, wel ergens anders. Maar dat komt nog wel denk ik.
Goed, ik zal tomaten plukken, ik begin morgenochtend, hier is er vast een:
klik hier
Stukje verwijderd.
Shanita die het achterlijk vind een topic over armoede, dat men ook nog boos wordt op mensen die hun armen en benen kunnen gebruiken en niet werken. En ophoudt zich te verdedigen enzo.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 maart 2012, 07:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.
Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.
Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.
De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen. Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.
Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden. Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.
Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.
Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken. |
Waarom ben jij eigenlijk in Duitsland gaan boeren, dus wel het zinkende schip verlaten, om vanuit daar commentaar te leveren, op onze verzorgingsstaat. Dat je mee mag draaien op een Nederlandse dating gebeuren, is tot daar aan toe. Maar je bemoeien met onze binnenlandse aan gelegen heden, gaat mij toch echt te ver. Per slot van rekening, draag je niets meer bij, aan onze welvaart, zo is het natuurlijk wel makkelijk mee praten, vanaf de zij lijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 00:07
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik kan je hierin helemaal gelijk geven. daar gaat het inderdaad om, en best verwarrend voor de leden. Ik vind het ook jammer dat ik niet het verschil kan aangeven of ik bezwaar heb dat iemand kinderen heeft, of dat het bedoeld is dat ik er zelf absoluut geen meer op de wereld wil zetten ... |
volgens mij kan je in de vraag ,,wat wil je verder nog kwijt,,zoveel duidelijkheid aan geven als je zelf nodig vind toch .... Als je het belangrijk vind om aan te geven kinderen geen bezwaar,of juist wel kan dit onder deze vraag dacht ik zo..
Ook kan je als je echt in iemand geintresseert ben ,een mailtje sturen met jou vraag ...over wat niet duidelijk overkomt bij jou
denk alleen maar ff mee hoor ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 00:15
|
|
|
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 00:19
|
|
|
CHARLES730 schreef: | Hij koestert mij Hij verteert mij in heerlijkheid brand ik in Hem op leven in eeuwigheid ik leef nu echt volop
opgestane kracht wonder van de nacht een liefdevol geluid maakte mijn leven buit in heerlijkheid geboren nooit meer verloren
van een rups tot een vlinder van een ei tot een adelaar verdwenen in ginder toch niets minder waar? ja waar!
Charles730 |
Heftige discussie, reactie op reactie waar ik vaak weinig mee van doen heb Daar heb ik het niet voor geschreven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 01:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Onze doordachte tegenargumenten als christenen zijn dus van belang en die moeten we ook vormen, zeker in een na-christelijk land als Nederland. Weinig christenen zullen nog precies zo denken en dit soort mensen dragen bij aan een negatieve beeldvorming over het Christendom. |
Ja, doordachte tegenargumenten.
Er is in nederland ook een boek, een vriend van mij, is daardoor niet meer gaan geloven, terwijl hij altijd fanatiek was......
Ik ben de titel kwijt, als ik het vind, zet ik het even hierop....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:09
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Waarom ben jij eigenlijk in Duitsland gaan boeren, dus wel het zinkende schip verlaten, om vanuit daar commentaar te leveren, op onze verzorgingsstaat. Dat je mee mag draaien op een Nederlandse dating gebeuren, is tot daar aan toe. Maar je bemoeien met onze binnenlandse aan gelegen heden, gaat mij toch echt te ver. Per slot van rekening, draag je niets meer bij, aan onze welvaart, zo is het natuurlijk wel makkelijk mee praten, vanaf de zij lijn. |
Ik heb Nederland verlaten omdat het een corrupte bananenrepubliek is. Dat ik niets meer bijdraag aan jullie bodemloze put is onzin. Bijna dagelijks worden hier vrachtauto´s gelost met materialen die ik in Nederland heb gekocht. Over de winst die mijn leveranciers maken, betalen ze belasting. Door het werk dat ze aan mij hebben, heeft hun personeel ook werk en kan daardoor belasting betalen.
Daarnaast verdien ik een koninklijke onderscheiding omdat ik via dit nederlandse datinggebeuren een compleet gezin ( vrouw + 2 kinderen) uit een uitkeringssituatie geimporteerd heb. Dat is inmiddels 3,5 jaar geleden, uitgaande van 14.000 per jaar, heb ik tot op heden jullie verzorgingsstaat dus al een slordige € 50.000,-- bespaard.
Oftewel, mn waarde Gerrit, of jij het nou leuk vind of niet, ik blijf vrolijk commentaar leveren op dat apelandje waar jij woont
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:18
|
|
|
Pieter,
Weet het goed gemaakt
Durf jij dat ook
Laatst aangepast door LOVEJEZUS310 op dinsdag 13 maart 2012, 23:02 (Quote)
Volgens de redactie van CM plaats jij de meeste vuiligheid hier. Er is een compleet topic van jou weggehaald omdat de vuiligheid er van afdroop. Lijkt me duidelijk dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik heb Nederland verlaten omdat het een corrupte bananenrepubliek is. Dat ik niets meer bijdraag aan jullie bodemloze put is onzin. Bijna dagelijks worden hier vrachtauto´s gelost met materialen die ik in Nederland heb gekocht. Over de winst die mijn leveranciers maken, betalen ze belasting. Door het werk dat ze aan mij hebben, heeft hun personeel ook werk en kan daardoor belasting betalen.
Daarnaast verdien ik een koninklijke onderscheiding omdat ik via dit nederlandse datinggebeuren een compleet gezin ( vrouw + 2 kinderen) uit een uitkeringssituatie geimporteerd heb. Dat is inmiddels 3,5 jaar geleden, uitgaande van 14.000 per jaar, heb ik tot op heden jullie verzorgingsstaat dus al een slordige € 50.000,-- bespaard.
Oftewel, mn waarde Gerrit, of jij het nou leuk vind of niet, ik blijf vrolijk commentaar leveren op dat apelandje waar jij woont |
Oke Monfrere , dan plaats ik u wel in de gedoog zone, per slot van rekening, zijn wij allen van Duitse bloed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:28
|
|
|
de vraag waarmee dit topic opende is; herkent iemand zich in een situatie waarin je jaar in jaar uit met weinig financien rond moet zien te komen?
ik zou daar aan toe willen voegen; heeft men tips voor elkaar, naast de al genoemde, om ofwel de inkomsten uit te breiden, ofwel de uitkomsten te minderen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:29
|
|
|
Quote: | FLYAWAY134: praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp? Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 21:44 |
Ja, dat niet stoken herken ik. vaak doe ik het toch, terwijl ik weet dat je zo enkele honderden euro's kan terugkrijgen. Maar ja, dan heb ik het echt zo koud, terwijl ik weet als ik een trui aan zou doen, dan gaat mijn lichaam op den duur, na enkele dagen al, staan naar die temperatuur.
Nadeel daarvan is, als ik dan visite krijg, die hebben het dan erg koud, en ik merk dat dan niet, omdat ik er geen erg in heb soms.
Vakantie, ik ga nooit op vakantie, komt niet eens in me op, dat vakantiegeld is voor mijn spaarrekening, voor mijn buffer zeg maar. Ik heb bij de nibud.nl gelezen dat je met een minimum een buffer van 3000 euro verstandig is. Daar staan trouwens veel slimme tips, op nibud, klik hier
Ja, aandacht voor het onderwerp, ik doe dat, omdat ik met minima optrek, middels vrijwilligerswerk en wijkcentra. Ja, en via de ggz dagbehandeling, heb ik veel mensen leren kennen.
Quote: | FLYAWAY134: je gaat inderdaad het kleine waarderen en genieten van een kop koffie, de zon die schijnt etc.Maar langdurig rondkomen van weinig maakt je wel handig maar wanneer je aan de basisbehoeften niet meer kan komen(eten, warmte) dan wordt het toch lastig om andermans verhalen altijd te moeten aanhoren van de schitterende vakanties of uit eten gaaan of naar de film gaan.Je moet altijd kiezen, je kunt niet alles hebben. Geplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 22:11 |
Ja, je bent heel blij met dingen, die voor iemand met een 'normaal' of hoger inkomen de aller normaalste zaak zijn. Daarom is het zo belangrijk, dat contact met minima, want het is vaak heel erg moeilijk zo weinig geld. Het kan zelfs ziekmakend aanvoelen, zo zie en ervaar ik dat. Ja, en als je vrienden met een minima hebt, dan kan je dat zonder woorden begrijpen, of een half woord is al genoeg.
Ja, andermans verhalen aanhoren op een verjaardag oid. Ken ik. Zat er een vrouw te klagen dat haar skistok is gebroken en dat dat weer 60 euro kost.(voorbeeld). Ja, dan zit ik erbij en denk ik van dat ik niet eens de helft meer heb om nog een week van rond te komen....Dat soort dingen, dus ik mijd plekken waar echt alles wat er gezegd wordt aan geld gerelateerd is. Zouden ze dat niet hebben, hadden ze ook geen gespreksonderwerpen, dacht ik weleens, ja, daar moet je niet als enige tussen zitten. Want je kan dus echt nergens over meepraten dan.
Ja, je moet kiezen, een nieuwe vloer, op vakantie, of een pc. Dit is een voorbeeld. andere mensen kopen alledrie en nog meer. Iemand zei ook, het is op den duur vernederend. Daarom is contact hebben met ook minima zo belangrijk, omdat het echt wel moeilijk kan zijn. Ziekmakend zei ik hiervoor. Zit je op een wekelijkse bijbelstudie, en elke jaar weer, wordt er gebeden voor alle mensen die weer op vakantie gaan. En daarna voor alle mensen die veilig terug zijn gekomen. En al die verhalen, de duurste plekken. Sommigen geven zoveel aan een vakantie uit, waar wij een heel jaar van rond moeten komen.
Ook, als je iets nieuws koopt, daarmee kan je contact maken, met "kijk eens wat ik gekocht heb". Nou, als ik bij sommigen heel trots zou vertellen dat ik een tv voor slechts een paar tientjes op de kop heb getikt, kijken ze je aan of je gek bent, valt er een stilte en gaan ze verder met het gesprek.
Nou ja, wat ik je aanraad, zoek wegen om met groepen minima in contact te komen, hoe dan ook. Ik heb geleerd in therapie om het ook over kleine dingen te kunnen hebben, die bijna niets kosten. Dan kan je wel zeggen van dat je een goed boek hebt gekocht voor drie euro in een 2de hands zaak, zonder dat men je beschaamt aankijkt....Hier, bij mij, zijn ook plekken waar je warm kan eten, van diverse organisaties. Die kan je opzoeken.
Dus, zorg zoveel mogelijk, dat je ook mensen kent en met mensen omgaat die ook een minima hebben. Ja, je kan het ook treffen dat iemand met veel geld je vriendin wordt. Ik had bijvoorbeeld een tijd hulp in de huishouding van wmo, en met die vrouw ben ik vrienden. En toch, zelfs zij snapt niet hoe weinig ik krijg, en ze dacht voor kort dat het veel meer was en was geschokt. Het is sowieso belangrijk, ik heb ook vriendinnen, 2, die ook van een minima leven. Dat contact is zoo belangrijk. Kijk alleen wel uit voor verslaafden, die zitten er ook tussen, in de plekken waar minima komen....Voor je het weet ben je je tas en alles kwijt....en als je ze mee naar huis neemt, is ineens een stapel cd's weg...Dat soort dingen, maar dat kan je ook herkennen hoor, maar niet altijd, dus pas erg op, vraag het des noods aan meerderen....
Sterkte! ik voel het precies aan, wat je bedoelt.
En de mensen die zeggen dat als je wilt werken is er altijd werk, ach, ze weten niet wat ze zeggen. Ik heb dat zovaak gehoord in mijn leven. Maar ja, hier verwacht ik dat dan niet. Ik ben ook 80-100% afgekeurd, en reken maar, dat doen ze niet zomaar. Daar zijn erg veel onderzoeken aan vooraf gegaan bij mij. Wat niet kan, kan niet.
Gisteren is mijn muis met een rotknal op de grond gedonderd, omdat mijn pc tafeltje veel te klein is. Doen enkele functies het niet, of niet meer goed. Kost me weer 6 euro voor een nieuwe, ja, en voor mij is dat erg veel geld. Nou heb ik een ander tafeltje ertegen gezet, zodat het niet meer kan gebeuren. Maar ja, wordt toch een nieuwe muis, denk ik.
Wij hebben het moeilijker, armoede sucks. Maar we kunnen, ondanks moeilijke tijden en momenten, gelukkig zijn. Ik kan dat, wat meehelpt, ik heb 4 jaar lang erg veel geld gehad, getrouwd met een man met eigen zaak die goed loopt. Ik wou niets toen ik wegging, want ik was in de war, en wou hem niet nog een trap na geven door alimentatie te vragen. Daarom weet ik, onder andere, ook, hoeveel de rijken betalen aan de belasting. Maar ja, om dat op ons af te schuiven, ze kunnen beter kijken naar fraude in bedrijfsleven, die vele male hoger is, dan is de fraude, die helaas gebeurt, met mensen in een uitkering, vergeleken daarbij is dat laatste kruimelwerk. En dan nog de bonussen...
Ik zelf zou nooit zwart werken. Ook vanwege mijn geloof. Ik kom uit amsterdam, ik weet van mensen die dat wel doen, ja, voor de rijken. ze moeten dan die uitkering wel houden, anders kunnen ze niet eens een bankrekening openen.
Komt bij, werken is een voorrecht, maar je kan alleen werk doen, wat haalbaar is. In de basis wil iedereen werk, maar ja, zolang ik me kan herinneren, is er al werkeloosheid. Daarom ben ik ook zo blij, dat ik bij een 2dehands winkel terecht kan om te werken, als vrijwilliger. Het voelt toch alsof je erbij hoort. Je fietst erheen, gaat weer terug, je hebt contact met collega's en afleiding.
Ken je die tekst van het NT: Het is moeilijker voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan, dan voor een kameel om door een naald te gaan.
En wat je zegt, langdurig omgaan met weinig geld maakt je handig. ik zelf noem dat altijd vindingrijk. Je wordt slimmer. Ik kreeg een keer, jahaa, 300 euro terug van stookkosten, ik was opgenomen in een kliniek, juist in de winter. Daar was ik zo blij mee, met die meevaller, en zo is bij mij het idee ook ontstaan, om die kachel uit te laten.
Een vriendin van mij ging scheiden, ook van een minima, en die heeft gewoon in haar nieuwe huis één kamer mooi ingericht, maar ze heeft in ieder geval dat huurhuis, op de plek waar ze wil. En die andere kamers komen wel.
Mazzel!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 maart 2012, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:32
|
|
|
pieter en frank; ik zou het op prijs stellen, als ik dit topic, waarin ik aangeef welk uitje er gepland is en wie de deelnemers zijn, op mijn eigen manier kan vormgeven........
er zijn soms redenen dat iemand als anoniem op de deelnemerslijst wil staan; en dat is wat mij betreft oke; zonder dat iemand dan gelijk "spoorloos" of "kinderlijk dom" verklaard hoeft te worden.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 maart 2012, 08:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | de vraag waarmee dit topic opende is; herkent iemand zich in een situatie waarin je jaar in jaar uit met weinig financien rond moet zien te komen?
ik zou daar aan toe willen voegen; heeft men tips voor elkaar, naast de al genoemde, om ofwel de inkomsten uit te breiden, ofwel de uitkomsten te minderen? |
Precies, en toen kreeg het meteen een andere wending, zoiets van een veroordelend karakter. Met velen vooroordelen ook van uw kant, en daar werd niet naar gevraagd, eigenlijk moesten wij ons schamen. Nu wil het natuurlijk ook zo zijn dat sommige antwoorden, vaak weer andere vragen oproepen. En dan kan het voorkomen, dat een verhaal een eigen leven gaat leiden, en dat is hier ook het geval .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 09:19
|
|
|
Mooi wel, al lijken de sopranen mij ietsje jonger dan jij.... 400 jaar? pffffffffff..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 10:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het probleem is veel complexer denk ik. Toen de sociale voorzieningen werden ingesteld, hielden maar weinig mensen er rekening mee dat er ooit op grote schaal mee gefraudeerd zou kunnen worden. Marga Klompé die de bijstand als het sluitstuk voor het sociale gebouw invoerde voor de mensen die tussen wal en schip vielen, rekende op maximaal 50000 aanvragen. Doordat er veel fraude is en veel import uit de derde wereld niet meer bij komt van het lachen vanwege het feit dat ze een uitkering krijgen, is de acceptatie van sociale voorzieningen ook veel minder geworden. Doordat er veel misbruik werd gemaakt, zijn de uitkeringen voor de mensen die het nodig hebben veel te laag geworden. Sociale wetgeving is een belangrijke vorm van beschaving maar dan moet het wel gekoppeld worden aan het gegeven dat je er alleen een beroep opdoet als dat echt nodig is. Daar ontbreekt het aan. Ik vind dat iedereen zijn eigen broek op moet houden en heb wat dat betreft hetzelfde standpunt als Willemijn. Maar verkijk je niet. Onze samenleving kent het verschijnsel vaste baan nauwelijks meer. 97 procent van de nieuwe banen zijn inmiddels tijdelijk. De laatste jaren zijn de voorzieningen erg verslechterd. Dat is echt te wijten aan de mensen die er misbruik of oneigenlijk gebruik van maakten. Daardoor werd de achteruitgang geaccepteerd. Wil je nu nog voor WAO in aanmerking komen dan moet je al redelijk ver heen zijn en is de uitkering vaak laag. Toch vind ik het een goede zaak dat de bijstand er ook is voor vrouwen die willen gaan scheiden. De situatie dat mensen bij elkaar moeten blijven om financiele redenen moet niet te lang duren. En het is een smoesje dat wie wil werken, ook altijd wel werk vindt. Als je te oud bent, dan is het een stuk lastiger en het hele systeem van tijdelijke banen dat we nu hebben, heeft daar niets aan veranderd. Als we een samenleving hebben waarbij mensen wel willen werken maar niks kunnen krijgen dan mogen die best ten laste komen van de gemeenschap. We kunnen het best betalen als land. Het is wel een keuze. Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.
Thomas, armoede is op den duur vernederend. |
Quote: | Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.
Thomas, armoede is op den duur vernederend. |
Villasubsidie? en anders zou het betaalbaar zijn.....
Inderdaad, tis maar net wat je belangrijk vind en voor wie je opkomt.
Armoede voelt op den duur aan als ziekmakend.....juist door die vernedering misschien....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 10:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het woord hel zorgt altijd voor zoveel angstgeloof........mensen die denken het nooit maar dan ook nooit goed te doen en zo bang zijn voor de hel......Ik vind het een vervelende term.....En wie bepaald wannneer je en of je in de hel komt? Vele gemeentes en kerkgenootschappen suggeren dat......en dat maakt mensen bang.... Ik ben meer voor een blij geloof...... Waar draait het om als je christen bent? De hel of dat je probeert een goed mens te zijn ? | Geen van beide, Wmijn. Het draait alleen maar om de vraag of je Jezus als persoonlijke Verlosser kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 10:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | pieter en frank; ik zou het op prijs stellen, als ik dit topic, waarin ik aangeef welk uitje er gepland is en wie de deelnemers zijn, op mijn eigen manier kan vormgeven........
er zijn soms redenen dat iemand als anoniem op de deelnemerslijst wil staan; en dat is wat mij betreft oke; zonder dat iemand dan gelijk "spoorloos" of "kinderlijk dom" verklaard hoeft te worden. |
Mee Eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:10
|
|
|
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?
Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen. Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan. En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden
Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk. Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt. Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is. Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 14 maart 2012, 11:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:18
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?
Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen. Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan. En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden
Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk. Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt. Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is. Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren. |
Ik moet momenteel met veel minder geld rondkomen en ja dat is balen en ja dat is moeilijk. Maar wat helpt het om te klagen? Ik moet dingen laten hierdoor, schande?? Nee schaam me er niet voor ik weet de reden ervan en hoop dat ik dit jaar nog kan zeggen zo alles is weer goed gekomen, maar daarom is het wel pittig!! Maar het ligt wel aan je eigen inzet en insteek hierin!! En ja Jolan je hebt gelijk hoor!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 14 maart 2012, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | Pieter,
Weet het goed gemaakt
Durf jij dat ook
Laatst aangepast door LOVEJEZUS310 op dinsdag 13 maart 2012, 23:02 (Quote)
Volgens de redactie van CM plaats jij de meeste vuiligheid hier. Er is een compleet topic van jou weggehaald omdat de vuiligheid er van afdroop. Lijkt me duidelijk dus |
Mag ik me hier bij aansluiten? dank u wel
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|