Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:17
|
|
|
Tja... omdat er een periode van renaissance en verlichting is geweest en "de samenleving" God heeft losgelaten en de moderne kerk daarin meegaat, hoeft dat nog niet te betekenen dat Gods woorden niet meer gelden....
toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARENDINE325
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:17
|
|
|
Lijkt me leuk. Moet de mijne nog wel even rijdend krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:21
|
|
|
[quote=LOVEJEZUS310] Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:14 [quote=PIETER649]Pieter,
Met wie maak je nu eigenlijk een dolletje
Met mij of met jezelf
Laatst aangepast door LOVEJEZUS310 op maandag 12 maart 2012, 23:15
Ik maak helemaal geen dolletje. Het offer van JEZUS is mij te groot en te dierbaar om dolletjes over te maken. Vandaar dat ik zowel jouw nickname als jouw bijdrages hier op cm te walgelijk voor woorden vind, blasfemist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik schat in dat ik bij de rijkeren onder de cm-ers behoor.
Even een leuk wetenswaardigheidje in het licht van deze discussie... ik heb mijn eerste geld verdiend met.... TOMATEN PLUKKEN.
Ik was nog scholier en ging iedere zaterdag en iedere vrije dag rond een uur of 5 ´s ochtends mn nest uit om te WERKEN.
De afgelopen 32 jaar heb ik me een slag in de rondte gewerkt om te kunnen betalen voor wat ik wilde hebben en wilde kunnen doen. Ik hoop dat nog 32 jaar te mogen doen.
Alleen jammer dat ik van alles wat ik in die jaren verdiend heb, zoveel af heb moeten dragen om via vadertje staat een zooitje parasieten te onderhouden. Mensen die terecht ondersteund worden, heb ik niets op tegen, sponsor ik naast mn verplichte afdrachten nog extra aan bij zelfs.
Maar mensen die kunnen lopen en beide handen kunnen gebruiken maar te besodemieterd zijn om tomaten te plukken, kan ik geen respect voor opbrengen.
Pieter, als je je hand op kan houden, kun je er ook mee werken. | En ik heb mijn eerste geld verdient met 2 krantenwijken, verplicht toen ik 12 was. Ik moest zeggen dat ik 16 was. 4 uur 's nachts en begin avond. Op mijn 16 moest ik het huis uit, mijn vader kwam erachter dat je op je 16 al een uitkering kon krijgen. Kon zo mijn opleiding ook niet afmaken, zat alleen ergens op een kamertje in amsterdam. Ik zat op vwo, en ik wou studeren. Dat kon mijn vader, die zelf laaggeschoold was niet hebben. Allerlei baantjes gehad, fabriek, lopende band etc. Daarna, na een huwelijk hulp gezocht vanwege extreme mishandeling in de kindertijd. Eindelijk, na 20 jaar therapie, eindelijk kan ik weer van het leven genieten. Maar ziek zou ik altijd blijven. Ja, ik kan wel mijn handen bewegen, maar niet tomaten plukken op mijn 40ste.
Dan breng jij maar geen respect voor mij op, interesseert me totaal helemaal niets.
Ik schreef al eerder, een blauwe plek, een gebroken arm oid kan je zien. De gevolgen van psychische mishandeling in de vroege jeugd niet. Ik zou het niet eens volhouden dat tomaten plukken. Je moet 40 uur in de week dezelfde handelingen uitvoeren, en je hebt nauwelijks contact met mensen. Dat zou voor mij funest zijn. Ja, en als baantje toen je jong was, tijdelijk naast school, dat doet en deed bijna iedereen. is iets anders. Ik zou dat dan ook nog tot mijn 65 moeten doen. Dus ik doe vrijwilligerswerk, wat ik leuk vind. Tweede hands dingen verkopen. contact met mensen, halve dagen. Want langer, dan raak in in de war. En dit is voor mij al heel wat, vooral het contact met mensen.
En, grote kans, dat ik weer naar dagbehandeling ga in de zorg. Maar dat moet ik nog overleggen. daar zitten voor en nadelen aan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 19:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:26
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Gisteren ben ik teruggekomen naar het ziekenhuis, de drain is verwijderd van de heup, gelukkig maar. Ik kan nog net mijn broek aantrekken, maar de pijn is erg voelbaar.
In verband met mijn gezondheidsredenen is mijn auto verkocht omdat herstel van mijn hand duurt ongeveer 1 jaar. Of ik later weer auto mag rijden weet ik nog niet. |
Elk nadeel heeft zn voordeel... nooit meer schelden op die boeren die de weg zo smerig maken dat het hullie ze schuld is dat jij je auto moet wassen iedere keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, en daar hoor je niemand over, tis veel makkelijker om de zwakkere aan te vallen. Als je zegt dat je blij bent dat je in een land woont, waar je geld krijgt als je ziek bent, begintiedereen 'van onze belastingcenten'.
Nou, sommigen betalen 52 of 60 % van een heel groot bedrag, niet te vergelijken met de 13.000 bruto die een minima uitkering per jaar krijgt.
Blij dat je dit schrijft.
Ik weet dat er in steden op een bijna schofterige manier wordt gefraudeerd. Ik ken voorbeelden van rijken die bijstandsmensen op hun huis laten passen, zwart, als ze naar het buitenland zijn voor zaken. Dan doen de rijken in dit geval dus ook mee.
Ik had een vriendin vroeger, de vader had een restaurant, alles wat 't kind wou, lp's, hifi spullen ed, kreeg ze, want werd toch van de belasting afgetrokken. zogenaamd voor het restaurant.
Ikzelf werk niet zwart kan niet werken en ook door mijn geloof, zou niet eerlijk zijn.
Maar ik ben 'het graag willen werken' station al voorbij. Dat zit er nier meer in voor mij. dus, ik blij met mij wao.(90% minimum). en ik heb het gevoel dat veel mensen daar niet tegen kunnen. En ook heel agressief doen, van ónze belastingcenten.
En dan de fraude idd in het bedrijfsleven, witte boorden criminaliteit, vele malen hoger. Maar ja, er moet een zondebok zijn, dus lekker makkelijk, de uitkeringsgerechtigden, de zgn zwakkere in de samenleving.
Het is jammer dat er gefraudeerd wordt, met uitkeringen en in het bedrijfsleven nog vele malen meer.
Geld, de krachtigste drug... | Fraude is een zeer relatief begrip. De eisen die men stelt zijn soms zo onzinnig, dat je niet eens weet dat je ze overtreedt. Ik ken iemand die door de Sociale Dienst een reprimande kreeg, omdat ze niet door gegeven had, dat haar moeder het huis verkocht. Dat huis was van haar ouders, en ze woonde er ook niet meer in. Ik ken ook mensen die een relatie hebben, maar niet door de weeks bij elkaar mogen komen, omdat ze anders de kans lopen dat één van hen de uitkering verliest. Bovendien vind ik het een grote verkwisting van geld om op deze manier de fraude te bestrijden. De kosten van het aantal werkuren van de sociale recherche is veel hoger dan de behaalde opbrengst... Als ze economisch zouden denken, zouden ze hier nooit aan beginnen. Ik heb de indruk dat dit een prestige project is van de regering. Ik vraag me af hoeveel nut het in feite heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | Tja... omdat er een periode van renaissance en verlichting is geweest en "de samenleving" God heeft losgelaten en de moderne kerk daarin meegaat, hoeft dat nog niet te betekenen dat Gods woorden niet meer gelden....
toch? |
Nou als ik lees hoe het er in die tijd aan toeging, ben ik toch blij dat er nu een andere samenleving is waar vrouwen gelijkwaardig aan mannen zijn en hun wensen meetellen en niet ondergeschikt zijn aan het mannelijk belang. Of de toenmalige samenleving Gods wil weerspiegelt en of Hij echt wil dat we teruggaan naar deze opvattingen, lijkt me niet denkbaar maar het is wel een aardige discussie. Maar goed dat er geen theocratie is in Nederland, in Iran bevalt dat ook niet zo, geloof ik.
Thomas, voorstander van de rechtsstaat.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:34
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Uit zeer recente ervaring moet ik helaas beamen dat het wel zo voelt, alsof de Here wel voor de man gekruisigd en opgestaan is en hem een nieuw leven biedt, maar dat de vrouw vervloekt blijft. Ik geloof dat de Here jezus ook voor de vrouw gestorven is en zij ook in hem een Nieuw Leven heeft gekregen, een wedergeboren hart. |
Natuurlijk is dat zo Annette, ik zou ook de kerk waar ik lid van was verlaten als ze zo zouden denken..... Zie je bij refo's toch ook nog wel: vrouwen die geen stemrecht hebben....te gek voor woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Natuurlijk is dat zo Annette, ik zou ook de kerk waar ik lid van was verlaten als ze zo zouden denken..... Zie je bij refo's toch ook nog wel: vrouwen die geen stemrecht hebben....te gek voor woorden | Nou, dat laatste heeft toch wel zn voordelen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dit is een site voor ex-christenen.
Boeken over ex-christenen, over hoe te deprogrammeren bijvoorbeeld.
Ook boeken waar de negatieve zaken worden belicht, zoals misstanden in de kerken wb child molestation.
Forum waar je over je ex-christen zijn kan praten. Of als je twijfelt.
En podcasts over debatten, die ik nog niet heb beluisterd.
In ieder geval er staat teveel om even samen te vatten, maar voornamelijk gaat 't over ex-christenen, zoals de titel van de url al zegt. |
Onze doordachte tegenargumenten als christenen zijn dus van belang en die moeten we ook vormen, zeker in een na-christelijk land als Nederland. Weinig christenen zullen nog precies zo denken en dit soort mensen dragen bij aan een negatieve beeldvorming over het Christendom.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou, dat laatste heeft toch wel zn voordelen toch? |
ik geloof dat het maar goed is dat ik mijn leesbril niet op heb.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Fraude is een zeer relatief begrip. De eisen die men stelt zijn soms zo onzinnig, dat je niet eens weet dat je ze overtreedt. Ik ken iemand die door de Sociale Dienst een reprimande kreeg, omdat ze niet door gegeven had, dat haar moeder het huis verkocht. Dat huis was van haar ouders, en ze woonde er ook niet meer in. Ik ken ook mensen die een relatie hebben, maar niet door de weeks bij elkaar mogen komen, omdat ze anders de kans lopen dat één van hen de uitkering verliest. Bovendien vind ik het een grote verkwisting van geld om op deze manier de fraude te bestrijden. De kosten van het aantal werkuren van de sociale recherche is veel hoger dan de behaalde opbrengst... Als ze economisch zouden denken, zouden ze hier nooit aan beginnen. Ik heb de indruk dat dit een prestige project is van de regering. Ik vraag me af hoeveel nut het in feite heeft. |
Je kan het ook zo stellen dat blijkbaar die uitkering belangrijker is dan de relatie?? Ik heb weleens het idee dat als je een uitkering hebt je geen verantwoording wilt afleggen voor wat je wel of niet doet, je krijgt het toch? Kijk hier maar eens naar de verdedigende reacties........ Als je het rechtmatig krijgt en er recht op denkt te hebben waarom verdedigen mensen zich zo dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:43
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 13 maart 2012, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:51
|
|
|
Er is vastgesteld dat ik niet kan werken, door bedrijfsarts, en arbeidsdeskundige.
Dat het lijkt dat ik verdedig, is door domme opmerkingen over tomaten plukken.
Doe het ook niet meer hier reageren, denk maar wat je wil.
Ik heb gelukkig met sommigen hier niets te maken in het dagelijkse leven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach Leanne als je eens echt voor medische kosten komt te staan, en die kunnen hoog oplopen, dan ben je toch blij verzekerd te zijn. Het gegeven dat je bij alle kwalen die je krijgt geholpen wordt wat het ook kost, is ook een vorm van inkomen. Doodgaan aan iets omdat je de behandeling niet kunt betalen, is in dit land haast niet mogelijk. Altijd geholpen worden bij ziekte is wel een zekerheid en een gevoel dat ons zou moeten doen beseffen hoe rijk we zijn.
Thomas, sociale zekerheid is een goed systeem. |
Ik denk toch wel dat je dat in de toekomst gaat krijgen.....In andere landen is dat al vaak het geval....Kijk nu maar eens wat mensen bij moeten betalen bij medicijnen...Vroeger was dat ondenkbaar en kreeg je ze gewoon....... Sinds mensen bij rustgevende of slaapmiddelen bij moeten betalen is het gebruik wel aanzienlijk gedaald..... idem dit in de thuiszorg, als mensen meer moeten gaan betalen hebben ze het toch wel minder nodig....... Zorg vercommmerceelt ook, zorg koop je tegenwoordig, ook als ziekenhuis.....Als het enigszins mogelijk is ga je weer naar huis, of je zorg hebt of niet.....het zakelijk belang speelt..... Dus nu wordt je zonder verzekering wel behandeld maar ik vraag me af of dat zo blijft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er is vastgesteld dat ik niet kan werken, door bedrijfsarts, en arbeidsdeskundige.
Dat het lijkt dat ik verdedig, is door domme opmerkingen over tomaten plukken.
Doe het ook niet meer hier reageren, denk maar wat je wil.
Ik heb gelukkig met sommigen hier niets te maken in het dagelijkse leven. |
Als je schrijft dat je geen zin hebt in tomaten plukken komt dat niet erg werkwillend over......dat zul je toch met me eens zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 19:59
|
|
|
Dinsdag 13 Maart, Psalm 32: 8-11; U ziet mijn oog.
Dat is een mooi plaatje: het oog van de Allerhoogste dat op mij is gericht! God houdt mij in het oog: een vertroostende gedachte! Toch moet e dit psalmwoord wel nemen zoals het is bedoeld. Het gaat hier over de Eeuwige die graag een oogje in het zeil houdt… daar bedoel ik niet mee dat er altijd een loerend oogje is dat mij dag en nacht in de gaten houdt, een eeuwige, hemelse camera, een Big Brother die mij geen moment uit het oog verliest. Nee, hier wordt een goede gids bedoeld, een herder die zijn kudde in het oog houdt. Hier gaat het om leiding, om levenslessen. Zo wil God met je meegaan, de dagen, de jaren door. Hij wil je behoeden voor vallen en falen, voor fouten en valkuilen – en daarom doe je er goed aan zijn wijze lessen te leren en te praktiseren. Natuurlijk ben je vrij het anders te doen. Een mens is geen robot. Je kunt er voor kiezen als een beest te keer te gaan, als een wilde ezel, als een ongetemd paard. Dat lijkt erg aanlokkelijk en er zijn nogal wat mensen, jong en oud, die deze kant op draven. Maar je vergist je: uiteindelijk zal er dan toch een temmer aan te pas moeten komen om je weer in het gareel te krijgen. Met toom en bit zul je gedwongen moeten worden de rechte weg te gaan. Waarom zul je het daarop laten aankomen? Kijk de Eeuwige liever recht in de ogen! Waarom zou je Hem verdriet doen die op ons een oogje heeft?
Zo spreekt de Heer: ‘Mijn weg zal Ik u wijzen, u ziet mijn oog, waarheen gij ook zult reizen. Wees niet een dier dat koppig tegenstreeft, zich slechts aan toom en bit gewonnen geeft.’ Wie God ontvliedt heeft ondergang te vrezen – wie tot Hem komt, mag bij Hem veilig wezen. Gij die oprecht van hart en wandel zijt, verheugt u in de Heer te allen tijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je schrijft dat je geen zin hebt in tomaten plukken komt dat niet erg werkwillend over......dat zul je toch met me eens zijn.... |
Dat komt door dat onzinnege: 'als je je handen kan bewegen kan je ook tomaten plukken'.
Ik kán het niet eens, dan zeg je ook al gauw geen zin, als je iets niet kan.
Maar ja, inderdaad, sommigen snappen het niet....
Ze denken je kan je handen bewegen, dan kan je als een robot tomaten plukken.
Ik zeg er ook niets meer over.
Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.
Echt gevoel dat ik hier me tijd zit te verdoen, gelukkig maar voor een maand ingeschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:08
|
|
|
Alles op een rijtje zetten:
Op zaterdag 17 maart zullen we beginnen bij café de Boa's in Amersfoort. Het smartlappencafë....Groenmarkt 7 te Amersfoort. Aanvang 20.00 uur.
De meest recente lijst
Chatuliem Pieter Annette Bert Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714 Henkeman Susanne Renske Bulldog Frank Clasina Yrma431 Mar907
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 maart 2012, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENNEKE002
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:09
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik had nog genoeg spul voor een goed gevulde bak sla en toen ik het klaar had wilde ik gewoon een lekkere bak patat met een halve kip en geen gedoe. Ok, deze jongen weet ook wel dat veel dingen gezonder zijn maar op naar de frietboer. Heerlijk lui! Vreselijk, vreselijk!
Thomas, maar wel lekker, de sla ging ook wel. |
geniaal!! voor mij vanavond een heerlijke gehaktbal met aardappels en bloemkool. eet ik niet zo veel want een bloemkool voor je eentje is nooit zo'n goed idee en om die dan te bewaren vind ik ook zo'n gedoe en niet meer lekker enzo en afijn nu heb ik toch heel gezond gedaan dus mag ik morgen van mezelf naar de frietboer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:15
|
|
|
PIETER649 schreef: | Elk nadeel heeft zn voordeel... nooit meer schelden op die boeren die de weg zo smerig maken dat het hullie ze schuld is dat jij je auto moet wassen iedere keer. |
Je hebt groot gelijk Pieter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:28
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Je hebt groot gelijk Pieter |
altijd he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | altijd he |
pieter.......gelukkig gelijk gelukkig........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 trijnie671, regio 0549, 50 jaar Erika129, regio 0318, 37 jaar roos489, regio 0180, 38 jaar myrthe113, regio 075, 34 jaar met 3 kinders (7, 9 en 10 jaar) xabia794, regio belgie, 48 jaar Angel086, regio 036, 44 jaar riaatjuh149, regio 030, 49 jaar, etv met zoon (12 jaar) Tink100, regio 072, 43 jaar, evt met dochter blomke935, regio 030, 54 jaar miekjes, regio ???, leeftijd: jong mariach, regio 026, 54 jaar anoniem, drie kinders
markvos129, regio 0548, 32 jaar bert364, regio 0321, 42 jaar met zoon (10 jaar) willem618, regio 0344, 43 jaar, met drie kinderen (15, 13 en 8 jaar) henkeman399, regio 596, 38 jaar heeft nog ruimte over in de auto frankt627, regio 076, 48 jaar harald940, regio 038, 36 jaar, heeft nog ruimte over in de auto marsjg370, regio 0346, 44 jaar, evt met zoon bommie663, regio 0184, 46 jaar gerrit 084, regio 071, 53 jaar vergevorderde gezellige vriend van gerrit fredbunt, regio 0113, 50 jaar mar907, regio 0596, 49 jaar
|
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 15 maart 2012, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHARLES730
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:45
|
|
|
Koning der koningen in vele woningen in handen tastbaar heel wonderbaar
In handel en wandel in alle gangen een straal op jou wangen
een blik in de hemel beneden gewemel een straal van het licht op jouw blauwe gezicht
je benen zo sterk dat is toch Zijn werk je hart heel dichtbij bij jou en bij mij
Laatst aangepast door
|
CHARLES730
|
op woensdag 14 maart 2012, 00:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 20:54
|
|
|
Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.
Ik vind deze opmerking misplaatst en een uiting van provincialisme in de zuiverste vorm. Zoals je die juist buiten de provincies - en dus in de grote steden in het westen - vindt. Het misbruik van bijstand is in de grote steden veruit het grootst. Domweg omdat in de anonimiteit en met weinig controle misbruik welig kan tieren. Veel mensen daar zijn ook niet opgegroeid met het normbesef dat bij een verantwoord gebruik hoort.
Thomas, wat boerenverstand kan zeker in Amsterdam geen kwaad. Erger dan daar kan het haast niet worden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 21:32
|
|
|
Oeps Hannah, stond jouw uitje opeens niet meer bovenaan de lijst ?? Dan moet gauw maar weer een deelnemerslijstje kopieeren he. Vrij onnodig maar je staat wel weer bovenaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 21:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | Oeps Hannah, stond jouw uitje opeens niet meer bovenaan de lijst ?? Dan moet gauw maar weer een deelnemerslijstje kopieeren he. Vrij onnodig maar je staat wel weer bovenaan! |
of jij een brilletje kopen, pieter? er is een naam af, en er is een naam bij............
(oeps..........staat dit topic alwéér bovenaan, door je te antwoorden......'t mos nie magge......... )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 maart 2012, 21:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 21:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik had nog genoeg spul voor een goed gevulde bak sla en toen ik het klaar had wilde ik gewoon een lekkere bak patat met een halve kip en geen gedoe. Ok, deze jongen weet ook wel dat veel dingen gezonder zijn maar op naar de frietboer. Heerlijk lui! Vreselijk, vreselijk!
Thomas, maar wel lekker, de sla ging ook wel. |
Ik deed het iets anders vandaag De Lidl heeft nu tijdelijk wat extra producten ivm met aankomende Pasen. Dus vandaag krieltjes in schil met rozemarijn voor in de oven. met daarbij appelmoes, en de frikandel die met de krieltjes mee de oven inging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|