Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ja, echt verdiend.......mensen uit de zorg toch altijd? |
Zekerrr.... Maar vrees dat ik later nog es met een rollator naar me werk mag gaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:14
|
|
|
[quote=PIETER649]Pieter,
Met wie maak je nu eigenlijk een dolletje
Met mij of met jezelf
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op maandag 12 maart 2012, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:15
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zekerrr.... Maar vrees dat ik later nog es met een rollator naar me werk mag gaan.... |
Dat zeggen wij ook altijd......en ruime parkeerplaatsen voor de scootmobiels van het personeel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:18
|
|
|
Iedereen kan in principe komen.... Of je nu wel of niet mee helpt in de tuin.... Of je nu wel of niet zit te hopen op die brownies... Ik ben een mensenmens...hoe meer zielen..hoe meer vreugd...
Als ik weet wanneer je komt...leg ik de loper uit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | niet nodig, ze heeft daar een mannetje voor |
En wat voor 1!!!!!!!!!!
(tuinman...boekhouder... elektricien..timmerman...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 23:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Iedereen kan in principe komen.... Of je nu wel of niet mee helpt in de tuin.... Of je nu wel of niet zit te hopen op die brownies... Ik ben een mensenmens...hoe meer zielen..hoe meer vreugd...
Als ik weet wanneer je komt...leg ik de loper uit... |
Dat pak je nu net verkeerd aan Zeeland . Veel beter om een hark of een schop klaar te zetten. En brownies zijn niet gezond , stoofperen ...........veeeeeel gezonder.
Zo , zijn we weer ontopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 00:22
|
|
|
De goede strijd
Heer, ik wil doen wat U van mij vraagt Ach, Heer soms moet ik wel beschaamd Toegeven dat ik vaak in eigen zwakheid val En zie ik dalen overal
Maar dan voel ik steeds weer Hoe ik u nodig heb, oh Heer U bloed reinigt ons van alle zonden En wij worden in uw ogen rein bevonden.
Heer, Ik wil strijden de goede strijd Van het geloof in u, dat ik belijd Soms vecht ik tegen de twijfels die me bespringen. Dan kan mijn hart even niet meer zingen.
Maar dan voel ik steeds weer Hoe ik u nodig heb, oh Heer U bloed reinigt ons van alle zonden En wij worden in Uw ogen rein bevonden.
Heer, help mij strijden tegen mijn eigen vlees U gaf ons de wapenuitrusting om te geloven Heer, wij bidden om uw geest Om van U te zingen en U te loven
C Hendrik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 00:32
|
|
|
MANNA420 schreef: | De goede strijd
Heer, ik wil doen wat U van mij vraagt Ach, Heer soms moet ik wel beschaamd Toegeven dat ik vaak in eigen zwakheid val En zie ik dalen overal
Maar dan voel ik steeds weer Hoe ik u nodig heb, oh Heer U bloed reinigt ons van alle zonden En wij worden in uw ogen rein bevonden.
Heer, Ik wil strijden de goede strijd Van het geloof in u, dat ik belijd Soms vecht ik tegen de twijfels die me bespringen. Dan kan mijn hart even niet meer zingen.
Maar dan voel ik steeds weer Hoe ik u nodig heb, oh Heer U bloed reinigt ons van alle zonden En wij worden in Uw ogen rein bevonden.
Heer, help mij strijden tegen mijn eigen vlees U gaf ons de wapenuitrusting om te geloven Heer, wij bidden om uw geest Om van U te zingen en U te loven
C Hendrik |
Heel mooi,
Wat mooier is, strijdt de goede strijd des geloofs en grijpt naar het eeuwige leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 00:37
|
|
|
Gisteren ben ik teruggekomen naar het ziekenhuis, de drain is verwijderd van de heup, gelukkig maar. Ik kan nog net mijn broek aantrekken, maar de pijn is erg voelbaar.
In verband met mijn gezondheidsredenen is mijn auto verkocht omdat herstel van mijn hand duurt ongeveer 1 jaar. Of ik later weer auto mag rijden weet ik nog niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 00:43
|
|
|
God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen.[/
Hoe durft je dat zeggen voor de medechristenen? Wat denkt je over jezelf?
Lukas 18:14b want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:32
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Shanita
Dit kan niet 100% want dan ben je gestopt met roken. Je kan wel 80/100% afgekeurt zijn.
Sjalom. Martin |
Yes I know.
Officieel heet het 80-100%. Maar ja, dat is de hoogste indeling. In ieder geval, ik zeg voor het gemak dan vaak 100%.
Sjalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 03:57
|
|
|
Laat ook maar, verwijderd.
Tis het niet waard.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 04:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...je kunt er mee worstelen....Maar als je echt niet KUNT...werken...aanwijsbare geldige redenen..wie ben ik dan om je daar over aan te vallen??? Praat en luister eens naar mensen...hoe verdrietig het soms is als ze vertellen waarom ze niet meer kunnen of mogen werken. Ik heb veel meer moeite met mensen die wel KUNNEN, maar niet WILLEN!!! Maar even tussendoor...Kan dat zolang in de ziektewet??? Kan herinneren van mijn ex dat dat overging in WW. Ook erger ik me steeds meer aan mensen...die zonder dat ze de reden weten, op voorhand al mensen veroordelen... Mijn eigen zoon tobt al jaren met het zoeken naar werk... Dan weer hier...dan weer daar...Soms is het weer even 3 maanden... En dan die commentaren...ALS JE WIL...IS ER ALTIJD WEL WERK!!! Zo ook een dochter....die wil werken, maar met haar beperkingen...niet in het arbeidsproces past.... Nee dan kan en mag IK niet klagen... Maar ben wel tevreden met een vakantie in mijn achtertuin... En een dagje strand 20 km verderop... Jij hoeft daar niet van te balen Gerrit!!! Als je niet kunt....wat kun je er dan aan doen? Ja...je wordt vindingrijk. Ik merk wel...hoe blij je soms kunt wezen juist met de simpelste dingen... Kleren die ik soms krijg...(nee dat vind ik geen vernedering om aan te nemen) De ene auto na de andere??? Hoe blij kan je niet wezen als je een auto hebt...(ja oke die is wat meer bejaard) maar hij doet het! Ik kan naar de buurman kijken of mijn familie..Het gras is daar toch altijd groener!Die auto ook mooier. Maar ook die buurman kan zorgen hebben hoor!!!Ik ben er niet jaloers op.. Het is niet altijd makkelijk...dat ben ik met je eens... Maar ik besef....OOK....God zorgt... Maar ook ik mopper weleens... |
Helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 04:40
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.
Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.
Niemand zit voor zijn lol in de WAO. Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt..... |
Laa maar zeiken, sommigen hebben geen invoelingsvermogen.
Als jij en ik maar ons kunnen verantwoorden naar God.
En degene die begonnen over tomaten plukken, zijn degene met de grootste schulden. Dat kost de staat een vermogen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 04:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 07:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Laa maar zeiken, sommigen hebben geen invoelingsvermogen.
Als jij en ik maar ons kunnen verantwoorden naar God.
En degene die begonnen over tomaten plukken, zijn degene met de grootste schulden. Dat kost de staat een vermogen. |
Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen. Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen. Net of dat de schuld is van de samenleving. Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 07:45
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en dan vergeet je nog de grootste ergernissen zoals, kindertoeslag hypotheekrenteaftrek allemaal van die potjes, die een vrijgezel en huurder mag vullen. Zonder er ooit van te mogen profiteren, en dan heb je nog de, geskejen wijfies, met koters die bijstand krijgen om voor die koters te moeten zorgen. Net of dat de schuld is van de samenleving. Was ut niet, maar is het wel geworden, en die hebben het meeste commentaar. |
Inderdaad, ik begrijp je wel.
Ik laat me ook niets aanpraten. Ik heb recht op mijn inkomen, en verdien het ook.
En de gescheiden vrouwen met kinderen, die van de bijstand moeten leven, die moeten alle eindjes aan elkaar knopen, en dan moeten ze zich schuldig voelen, als ze geen tomaten willen plukken.
Laten die rijken zelf tomaten gaan plukken, ze kunnen in ieder geval oppas en opvang voor de kinderen betalen, wat de bijstandsmoeders niet kunnen. Ze hebben hulp in de huishouding, kinderoppas dure auto, en dan wel zeiken over bijstandsmoeders die geen tomaten willen plukken. En de oppas en hulp in de huishouding worden bijna altijd zwart uitbetaald, spaart ze een hoop geld uit aan verzekering en premie.
Kijk, ik geef niet af op de rijken tot nu, maar andersom pik ik 't ook niet.
Wat ik zou doen als ik in een arm land woonde, en ik had geen eten....nah jah, ik woon daar nu eenmaal niet. Netzomin als zij.
Ik woon in een sociaal land waar je een inkomen krijgt als je niet kan werken. en het is al een dagtaak om daar rond van te komen. sommigen krijgen een lousie 800 euro per maand, waarvan de helft huur, ja, met de huurtoeslag er al vanaf. Dan blijft er 150 euro over om van te eten, met vier kinderen.
En dan proberen mij aan te praten dat ik mijn inkomen niet verdien, en tomaten moet gaan plukken.
Ja, inderdaad, de hypotheekrenteaftrek afschaffen. En met dat geld de uitkeringen ophogen.
Ik ben blij met mijn inkomen die ik verdien en waar ik recht op heb. Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.
Ik ben vindingrijk, ik kan rondkomen, en heb heerlijk veel vrije tijd.
Jammer voor de mensen die willen dat ik me rot ga voelen, omdat ik een inkomen van de staat krijg. Maar ik heb geleerd, om van de nood een deugd te maken. eerst is het heel erg vervelend, als je te horen krijgt, dat je nooit meer zou kunnen werken, maar middels therapie heb ik geleerd om positief te denken. En ipv te zitten treuren, dat ik nooit meer kan werken, heb ik geleerd om het voordeel in te zien, van zoveel vrije tijd, ja, in therapie.
Dus jammer voor jullie, ik ga geen tomaten plukken, ik doe heerlijk gezellig vrijwilligerswerk in een tweede hands winkel. En ik ben niet van plan me rot te moeten voelen en schuldig, omdat ik geen tomaten pluk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 08:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En wat voor 1!!!!!!!!!!
(tuinman...boekhouder... elektricien..timmerman...) |
un echte multi-task dus.....
Ontopic: ff afwachten wat me voorgeschoteld wordt vandaag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:45
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik hoor hier niemand vertellen hoe ongelooflijk vernederend het voelt om buiten je wil om in een uitkering te komen.
Ook moet je je niet vergissen hoe verschrikkelijk je met de billen bloot moet voor alle instanties voordat je je geld krijgt.
Niemand zit voor zijn lol in de WAO. Als je mijn uitkering wil hebben mag je ook mijn lijf erbij........moet je zien hoe snel je terug wilt..... |
dat is de andere kant, inderdaad, inge; bovenstaande reacties zijn vooral gericht aan mensen die "geen zin" hebben om te werken, en niet aan mensen die "geen mogelijkheid" hebben om te werken.
dat is ook de reden dat ik aangaf dankbaar te zijn voor mijzelf te kunnen zorgen, hoewel dat ook wel eens pittig is. ik ben gelukkig mentaal en lichamelijk byzonder sterk, en dat is nu eenmaal niet iedereen gegeven.
dus als jij jouw lichaam houd, houd ik het mijne nog een poossie.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:48
|
|
|
Vanmorgen nog op de radio, hoe enorm er gefraudeerd word met ( bijstands) uitkeringen. Naar mijn mening ben je gewoon een dief als je onterecht een uitkering krijgt.
Als je ziek bent...ECHT ziek...Oke, dan is het fijn dat het bestaat. Maar ik denk dat meer als de helft van de zogenaamde 'uitkeringsgerechtigden ' eens eerlijk moet worden.
100% afgekeurd, terwijl je nog lopen kunt, en je handen nog kunt gebruiken.... er zijn genoeg beroepen waar je niet meer voor nodig hebt als dat.
Ik ben het wel met Pieter eens: voedselbonnen en een schop onder de reet. Alles wat dan echt niet werken kan, geef die dan wat meer als dat ze nu krijgen, want ook de bijstand(voor hen die het ECHT verdienen), is geen vetpot.
Maar voor hen die wel kunnen werken, maar met een uitkering meer krijgen als met een betaalde baan, daar is de uitkering te hoog voor ipv de lonen te laag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 08:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Inderdaad, Ik laat me ook niets aanpraten. Ik heb recht op mijn inkomen, en verdien het ook.
je verdient het niet; je krijgt het uitgekeerd; dat is iets anders.
En de gescheiden vrouwen met kinderen, die van de bijstand moeten leven, die moeten alle eindjes aan elkaar knopen, en dan moeten ze zich schuldig voelen, als ze geen tomaten willen plukken.
niet alle gescheiden vrouwen hebben alimentatie of uitkering, shanita. en ik heb niemand horen zeggen dat iemand die niet werken KAN zich schuldig zou moeten voelen; wat ik WEL zeg is dat ik dankbaar ben dat ik zelfstandig kan funcioneren zonder afhankelijk te zijn van een uitkering; ieder die voor zichzelf kan zorgen doet dat toch logischerwijze?
Laten die rijken zelf tomaten gaan plukken, ze kunnen in ieder geval oppas en opvang voor de kinderen betalen, wat de bijstandsmoeders niet kunnen. Ze hebben hulp in de huishouding, kinderoppas dure auto, en dan wel zeiken over bijstandsmoeders die geen tomaten willen plukken. En de oppas en hulp in de huishouding worden bijna altijd zwart uitbetaald, spaart ze een hoop geld uit aan verzekering en premie.
ik vind dat je onredelijk reageert in bovenstaande alinea; 1 ik ben niet rijk 2 ik heb geen oppas (ik pas zelf op andermans kinderen) 3 ik heb geen hulp in de huishouding 4 ik heb iets met vier wielen wat je nauwelijks auto noemen kunt 5 ik doe onder schooltijd geestdodender werk dan tomaten plukken.
nu jij weer...............
Kijk, ik geef niet af op de rijken tot nu, maar andersom pik ik 't ook niet.
Wat ik zou doen als ik in een arm land woonde, en ik had geen eten....nah jah, ik woon daar nu eenmaal niet. Netzomin als zij.
Ik woon in een sociaal land waar je een inkomen krijgt als je niet kan werken. en het is al een dagtaak om daar rond van te komen. sommigen krijgen een lousie 800 euro per maand, waarvan de helft huur, ja, met de huurtoeslag er al vanaf. Dan blijft er 150 euro over om van te eten, met vier kinderen.
als je nu al een dagtaak hebt om rond te komen, waar haal je dan die bakken vrije tijd vandaan, shanita?
En dan proberen mij aan te praten dat ik mijn inkomen niet verdien, en tomaten moet gaan plukken.
Ja, inderdaad, de hypotheekrenteaftrek afschaffen. En met dat geld de uitkeringen ophogen.
Ik ben blij met mijn inkomen die ik verdien en waar ik recht op heb. Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.
Ik ben vindingrijk, ik kan rondkomen, en heb heerlijk veel vrije tijd.
Jammer voor de mensen die willen dat ik me rot ga voelen, omdat ik een inkomen van de staat krijg. Maar ik heb geleerd, om van de nood een deugd te maken. eerst is het heel erg vervelend, als je te horen krijgt, dat je nooit meer zou kunnen werken, maar middels therapie heb ik geleerd om positief te denken. En ipv te zitten treuren, dat ik nooit meer kan werken, heb ik geleerd om het voordeel in te zien, van zoveel vrije tijd, ja, in therapie.
Dus jammer voor jullie, ik ga geen tomaten plukken, ik doe heerlijk gezellig vrijwilligerswerk in een tweede hands winkel. En ik ben niet van plan me rot te moeten voelen en schuldig, omdat ik geen tomaten pluk. |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 maart 2012, 09:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 09:06
|
|
|
HELEEN296 schreef: | Ik leef al best wel lang van een laag parttime-inkomen. Het lukt omdat ik als alleenstaande moeder al mijn belasting terugkrijg, huursubisidie, kinderbijslag enz. Mijn kind is nu wat ouder en ik wil graag meer werken. Toch wel leuk als je iets meer kunt doen. Aan de andere kant je vaste lasten laag houden (denk aan geen auto, niet te veel huisdieren, geen abonnementen, niet te veel goede doelen steunen en standaard kleding in de uitverkoop) en je kunt daarnaast nog heel veel leuke kleine dingen doen!
Succes en probeer bv ook als het kan je inkomen uit te breiden met vrijwilligerswerk en/of simpel folderwijkje! |
that's the spirit, heleen!! niet zaniken, maar doorgaan, en vooral kijken naar de mógelijkheden. ik heb respect voor mensen die met weinig financien toch een feestje kunnen maken van het leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 09:51
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Gisteren ben ik teruggekomen naar het ziekenhuis, de drain is verwijderd van de heup, gelukkig maar. Ik kan nog net mijn broek aantrekken, maar de pijn is erg voelbaar.
In verband met mijn gezondheidsredenen is mijn auto verkocht omdat herstel van mijn hand duurt ongeveer 1 jaar. Of ik later weer auto mag rijden weet ik nog niet. |
jammer van je auto herman. veel beterschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 11:17
|
|
|
FRITS494 schreef: | Het laatste eerst dan maar. God is geen naam, maar een begrip. Ik sprak gewoon vanuit de menselijke zijde van het spectrum en jij gaat over het hele andere spectrum spreken. je fiets er in die zin in eens weer iets doorheen en gaat helemaal niet in op wat ik zei. Je gaat echt van het ene uiterste naar het andere uiterste, beetje jammer. Je hebt weinig begrepen van wat ik zei in ieder geval. Als ik zeg dat God voor de mens alleen maar diegene is zoals hij wordt ervaren, dan zeg ik niet dat God los van die ervaring niet meer is. Dat is volkomen irrelevant ook. Wat is God voor de mens is de essentiële vraag. De vraag is hier niet wat God in wezen is. De mens heeft niets aan iets wat hij toch niet kan doorgronden, daar moet hij ook liever niet over spreken. Als we dus over God praten, spreken we dus niet over wat God in zijn godheid is, maar veeleer wat God voor de mens is. God is niet meer dan de menselijke voorsteling in die zin; alles wat boven de menselijke voorstelling uit gaat is hij niet voor de mens, niet omdat hij dat niet in wezen is, maar omdat wij daar überhaupt geen voorsteling van kunnen maken. | God is in mijn ogen geen begrip. Hij is een Persoon. En is het juist niet de taak van de wetenschap het onbekende te doorgronden? En is het ook niet de methode van de wetenschap om te werken vanuit aannames? De Bijbel zelf geeft het antwoord op de vraag of God werkelijk te doorgronden is:
Ef 3 schreef: | Daarom buig ik mijn knieën voor de Vader, 15 die de vader is van elke gemeenschap in de hemelsferen en op aarde. 16 Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, 17 zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. 18 Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, 19 ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid. | In ons eentje kunnen we het niet bevatten, maar samen komen we een eind verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRITS494
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 12:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | God is in mijn ogen geen begrip. Hij is een Persoon. En is het juist niet de taak van de wetenschap het onbekende te doorgronden? En is het ook niet de methode van de wetenschap om te werken vanuit aannames? De Bijbel zelf geeft het antwoord op de vraag of God werkelijk te doorgronden is:
In ons eentje kunnen we het niet bevatten, maar samen komen we een eind verder. |
Laat ik dan maar een verheldering geven: God is een begrip, omdat God een begrip is en geen eigenaam, dit althans linguïstisch gezien. De hebreeuwse Godsnaam is jhwh of EL(ohiem). God is gewoon een verzamelbegrip die in eigenlijke zin niet persoonlijk is. Ik zeg hier niet dat God niet persoonlijk is - wat jij nu in me schoenen lijkt schuiven -, ik spreek hier over de taal resp. woordgebruik. Ook al in mijn vorige reactie heb ik gezegd, dat ik niet over het wezen van God spreek of God in zichzelf; ik spreek vanuit de mens over God evenals de bijbel doet. Hoe kan je dan nu weer 'het begrip God', waarvan ik zeg dat dat slechts een begrip is, verwarren met God in zichzelf?
Wetenschap kan niks zinnigs zeggen over God. God is geen voorwerp die zij kan opsporen. Je hebt gelijk dat de wetenschap van aannames uitgaat, maar die kan zij in de loop van het onderzoek falsifiëren of verifiëren. God is niet te verifiëren noch te falsifiëren. Waarom? God is een geloofsvoorwerp! derhalve een hele andere vorm van kennen, dan het empirisch of wijsgerig kennen. Hoewel deze laatste in die richting gaat.
Tegen alle misverstanden over Gods manifestatie, moeten we zeggen: Waarlijk, U bent een verborgen God, U, God en redder van Israël.(Jes.45:15)
Laatst aangepast door
|
FRITS494
|
op dinsdag 13 maart 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 12:57
|
|
|
Ik verdien het omdat ik er recht op heb.
Een blauwe plek, of gebroken arm kan je zien.
Psychische dingen zoals ptss en dis (beidde zie google) niet. Dan kan je heel normaal overkomen. Je bent dan ook niet gek, het zou juist gek zijn als je op trauma's niet zonder ptss en dis eruitkomt.
Ik ben dankbaar, en zie Gods hand erin dat ik een wao krijg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:25
|
|
|
En een dagtaak om rond te komen bedoel ik, met de fiets, naar de Jumbo, omdat daar dit in de aanbieding is, naar de AH omdat dat daar in de aanbieding is, naar de Plus omdat dat daar deze week in de aanbieding is. Enz. Dus dan kan je weleens een paar uurtjes bezig zijn. Zeker als je tussendoor nog naar huis gaat, om tas met boodschappen te brengen omdat het te zwaar wordt op de fiets.
Ik heb hier gewoon de indruk dat als je een uitkering krijgt, je jezelf daar heel slecht over moet voelen.
Nou ik ben er blij mee
En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost????Uitzonderingen daargelaten.
En dan werk je ook het erbij zwartwerken in de hand.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 13 maart 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb hier gewoon de indruk dat als je een uitkering krijgt, je jezelf daar heel slecht over moet voelen. Neehoor,het ging hier enkel over degene die ONTERECHT een uitkering ontvangen,die zouden zich aangesproken moeten voelen, als je daar niet toe behoort hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
En ik wéét dat de rijken gewoon zwart uitbetaald personeel in dienst heeft, oppas, schoonmakers, wat denk je dat dat de staat kost? Dat gaat dus niet altijd op. Mijn zwarte hulp in de huishouding werkt zich wit een slag in de rondte om maar geen uitkering aan te hoeven vragen. Met het bedrag dat ze bij ons verdient heeft ze precies het bedrag dat ze anders van de bijstand zou krijgen. Wit zou ze dat niet hebben, en dus alsnog een uitkering aan moeten vragen. Dus bespaart ze de staat nu dus juist geld. En aangezien ik over dat geld braaf inkomstenbelasting betaald heb heb ik niet het gevoel dat ik de staat iets te kort doe.
|
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 13 maart 2012, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 13:58
|
|
|
De belastingfraude in het bedrijfsleven overtreft de bijstandsfraude vele malen en dat is ook geen wonder, gezien de bedragen die er omgaan. Maar met het het ene kwaad kun je het andere niet goedpraten. Hoeveel dinertjes worden niet gedaan op kosten van de zaak? Bij de uitvoering van de leasecontracten gaat veel mis. En dat is nog kruimelwerk. Als zaken fraudegevoelig zijn, weet je met de huidige moraal dat het misgaat. Kijk maar naar de persoonlijk gebonden budgetten in de zorg. Vertrauen ist gut und Kontrolle ist besser. Ik heb geen moeite met uitkeringen, het niveau is eigenlijk veel te laag. Ik heb moeite met fraude en oneigenlijk gebruik, zowel aan de kant van de sociale wetgeving als in het bedrijfsleven.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 maart 2012, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:00
|
|
|
FRITS494 schreef: | Laat ik dan maar een verheldering geven: God is een begrip, omdat God een begrip is en geen eigenaam, dit althans linguïstisch gezien. De hebreeuwse Godsnaam is jhwh of EL(ohiem). God is gewoon een verzamelbegrip die in eigenlijke zin niet persoonlijk is. Ik zeg hier niet dat God niet persoonlijk is - wat jij nu in me schoenen lijkt schuiven -, ik spreek hier over de taal resp. woordgebruik. Ook al in mijn vorige reactie heb ik gezegd, dat ik niet over het wezen van God spreek of God in zichzelf; ik spreek vanuit de mens over God evenals de bijbel doet. Hoe kan je dan nu weer 'het begrip God', waarvan ik zeg dat dat slechts een begrip is, verwarren met God in zichzelf?
Wetenschap kan niks zinnigs zeggen over God. God is geen voorwerp die zij kan opsporen. Je hebt gelijk dat de wetenschap van aannames uitgaat, maar die kan zij in de loop van het onderzoek falsifiëren of verifiëren. God is niet te verifiëren noch te falsifiëren. Waarom? God is een geloofsvoorwerp! derhalve een hele andere vorm van kennen, dan het empirisch of wijsgerig kennen. Hoewel deze laatste in die richting gaat.
Tegen alle misverstanden over Gods manifestatie, moeten we zeggen: Waarlijk, U bent een verborgen God, U, God en redder van Israël.(Jes.45:15) | Ik heb de indruk dat de wetenschap niet die neutrale houding aangenomen heeft tegenover God als dat jij beweert. Ik heb meer de indruk dat ze Hem van Zijn godheid hebben willen beroven, van Zijn wonderwerken hebben af doen. Ook dat is een aanname van de laatste eeuw: God bestaat niet, alles moet beredeneerd worden. En als het niet beredeneerd kan worden, is het omdat we nog niet weten hoe het gebeurt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 14:04
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En een dagtaak om rond te komen bedoel ik, met de fiets, naar de Jumbo, omdat daar dit in de aanbieding is, naar de AH omdat dat daar in de aanbieding is, naar de Plus omdat dat daar deze week in de aanbieding is. |
natuurlijk kun je het als zwaar ervaren om boodschappen te doen, shanita; maar dat doet een alleenstaande vader/moeder die vijf dagen werkt ook, en die brengt dan ook nog de kinders naar vriendjes, naar sport, zang, gaat daagjes uit met hen, etc. etc. etc.
het is dus geen wedstrijdje wie het het drukst heeft en of je een post traumatisch stress syndroom hebt, maar de topic-starster vroeg zich af of er meer mensen een laag inkomen hebben en we discuseren erover of je een uitkering zó kunt gebruiken dat je financieel rond kunt komen.
hannah..........komt zonder uitkering goed rond.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 maart 2012, 14:08
|
|
Naar boven |
|
|
|
|