Auteur |
Bericht |
|
TYPMIEP270
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:12
|
|
|
CORINE350 schreef: | Ha allen,
Ik vind het wel herkenbaar dat er soms een soort ongemakkelijkheid is waarmee er met alleenstaanden wordt omgegaan. Laatst had ik er nog een gesprek over met een andere single dame en een getrouwde vrouw die in het bestuursteam van mijn kerk zit. Laatst genoemde was oprecht verbaasd en had nog nooit echt nagedacht over het feit dat de singles makkelijk ondersneeuwden in onze kerk. Ze was heel blij dat wij er over begonnen. Ze ging er aandacht voor vragen in de vergaderingen met het bestuursteam.
Ik denk dat het voor mensen in een relatie lastig is om oog te hebben voor alleenstaanden en dat ze er een beetje bij geholpen moeten worden. Veel mensen gedragen zich exclusief in een relatie (bijv als je met een stel meerijdt, mag de single altijd op de achterbank plaats nemen) terwijl ze dat niet als beledigend bedoelen.
Ik denk dat we kunnen helpen door eerlijk te vertellen wat voor gevoel het ons oplevert en wat we verlangen en nodig hebben als alleenstaanden/singles |
Grappig, ik bedoelde nl eigenlijk het omgekeerde in mijn situatie. Namelijk dat er in de dienst wel aandacht werd besteedt, maar ik me daar heel ongemakkelijk bij voelde. Maar jouw verhaal herken ik ook hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:17
|
|
|
Woensdag 22 februari, Psalm 25: 1-7; Onbedachte jaren.
De zonden uit mijn jeugd… Dat zijn de dingen die je deed toen je nog niet beter wist. Of je wist wél beter en je was ronduit dom. En nu gaan die gebeurtenissen van toen als zwarte bladzijden in je levensboeken mee, tot in lengt van dagen en jaren, tot je laatste ademtocht. De zonden uit mijn jeugd… De dichter bidt dat God er niet aan denken zal. Heeft hij dan nog nooit om vergeving gebeden? Heeft hij voor zijn zonden nooit een offer gebracht in het heiligdom? En heeft hij dan niet geloofd dat de Eeuwige groot is in genade en goedheid? Zeker wel, ongetwijfeld heeft de dichter dat allemaal eens of zelfs meer dan eens in zijn leven gedaan. En toch blijft het knagen. Toch kun je haast niet geloven dat het bij God allemaal in orde is, dat Hij er zelfs niet eens meer aan denkt. Is dat nu wel volgens de gangbare christelijke principes? Als je gelooft dat bij God iets vergeven is, dan mag je daar toch op vertrouwen? God vergeeft en vergeet! Kom er dan zelf ook niet op terug, alstublieft! Ja, dat klinkt logisch en dogmatisch zuiver. Maar het leven is anders. Het leven, ook het leven met God, weet van geloof en ongeloof, van hoogten en diepten, van oude wonden en oude zonden. Wie daar altijd maar over heen gelooft, drukt dingen weg die niet weg te drukken zijn. Dan kun je er toch maar beter over spreken. En over spreken. En over bidden. Wat, bijvoorbeeld? Dat God er niet meer op terugkomen zal! Dat Hij aan jou met liefde zal denken, ondanks alles. En zou Hij dat dan ook doen? Reken maar!
Denk aan ’t vaderlijk meedogen, Heer waar op ik biddend plijt: milde handen vriendlijk’ogen zijn bij U van eeuwigheid. Denk toch aan de zonde niet van mijn onbedachte jaren! Heer, die al mijn ontrouw ziet, wil mij in uw goedheid sparen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:22
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Mooiste moment...... Op je vrije ochtend krant lezen in het zonnetje.... stukkie naar de winkel fietsen terwijl het hèèrlijk weer is.... de vogels horen fluiten... T wordt nu vast echt LENTE!!! |
Maart roert zijn staart en April doet wat wie wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:26
|
|
|
Het mooiste moment voor alle cm-ers komt straks als ik uitlog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:31
|
|
|
Het mooiste moment voor mij was dat ik een mail van mn vrienden kreeg waar instond dat zn bloed goed was en dat de scan vertelde dat er geen kanker meer te vinden was volgens de dokter dus mooier kan dit niet na ander half jaar gemo.s De HEER is groot en goed en dat we dit mogen vragen aan HEM voor genezing. Fantastis. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je hebt gelijk....ik zing vaak(ik kan nu niet zingen en ervaar dat als een missend iets) Vaak zijn het dan geestelijke liederen... Oke...misschien noem ik het dan niet uit mijn dak gaan, maar ik kan me er wel helemaal fijn bij voelen!!! |
Dat bedoelde ik ook . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:46
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig |
Wij doen hier heel normaal tegen de Hollandse minderheid hoor, zij kunnen er ook niks aan doen en wij discrimineren niet. Er zitten ook wel goede tussen.
Thomas, is mijn Nederlands een beetje te volgen?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 februari 2012, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:47
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Mijn liefste collega'tje, mijn muzische maatje, heeft borstkanker Ik ben er kapot van... |
Hallo Tjoklat. Heel veel sterkte voor je vriendin en veel bidden aan onze HEER want gebed is het allerbelangrijkste . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:18
|
|
|
Weekend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NEWINTOWN553
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:45
|
|
|
hey,
ik ga ook naar het Vrij Zijn weekend over een paar weken. Ik wilde eerst niet inhoudelijk reageren, maar het citaat van Wilkin vd Kamp wordt zo wel een beetje uit zn verband gerukt... vandaar dat ik toch even reageer.
Hij doelt (volgens mij) op het feit dat Jezus zelf zegt dat Hem volgen, dagelijks je kruis op je nemen inhoudt/ dat we gesmaad en vervolgd kunnen worden om Zijn naam. etc. Jezus volgens is dus niet altijd even makkelijk.
Het thema Vrij Zijn doelt op vrij zijn van lasten uit heden of verleden (en dat kan van alles zijn).
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar een Vrij Zijn weekend geweest- het is een aanrader! Ik vond het verfrissend- inhoudelijk erg sterk- samenbindend- minder massaal dan Opwekking.
wie weet tot ziens daar! groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:57
|
|
|
MARY052 schreef: | Wow Mariska, ik vind deze reactie van jou weinig respectvol naar Harm toe.
Je weet verder niets over zijn leven. Een kind kan soms al meer meegemaakt hebben dan iemand van 50 jaar!
Harm: dapper van je hoe je dit vertelt op het forum, en blijf gewoon meedoen! Jij mag er ook zijn!!
Mary |
De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad. En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven. Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen. En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien. Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 22 februari 2012, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 22:57
|
|
|
Donderdagavond zien we elkaar weer voor voorbede van onze hartspunten. Het is altijd bijzonder om via de chat de verbondenheid met broers en zusters te mogen ervaren. Bidden voor elkaars zorgen en pijn maar ook de vreugde te voelen die we elkaar door gebedsversterking mogen meegeven. Voel je vrij om mee te bidden en God te loven en te prijzen voor hetgeen Hij allemaal in ons leven doet.
"De binnenkamer" van Coen van den Heuvel is een mooie song die iets zegt over de breedte en de diepte van onze Heer.http://youtu.be/a9tKlkzl5J4
Tot donderdag Herman, Martha, Vandamma, Vogue, Rodjer, Bettie, Gemma, Charles
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 23 februari 2012, 07:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:00
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wij doen hier heel normaal tegen de Hollandse minderheid hoor, zij kunnen er ook niks aan doen en wij discrimineren niet. Er zitten ook wel goede tussen.
Thomas, is mijn Nederlands een beetje te volgen? |
idd een beetje maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:22
|
|
|
VISSER278 schreef: | Weekend! |
...is het al vrijdag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...is het al vrijdag? |
Verschil moet er zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:26
|
|
|
Sjonge, wat een trieste berichten vandaag. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat je daarmee jongeren tekort doet, gerrit!!
ik denk dat wanneer jongeren de statenvertaling zouden lezen, het hetzelfde effect heeft, als wanneer iemand die statenvertaling leest de straatbijbel leest; het verschil in woordgebruik is groot, vergeet dat niet! dezelfde onwennigheid die jij ervaart bij het lezen van de straatbijbel, hebben die groep jongeren bij de "gewone bijbel". | Dat is wel erg overdreven hoor. Ze wonen in NL en kunnen echt wel gewoon NL lezen. Waarom doen mensen zo hun best om ze buiten de gewone maatschappij te plaatsen en ze een bijzonder etiket op te spelden? Want veel van die jongeren zijn gewone jongeren, die gewoon naar school gaan. Een straatbijbel vind ik overbodig omdat je dan het verschil benadrukt in plaats van de overeenkomsten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 00:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik eet geen konijn
Heb lekker aardappetjes gebakken met een tartaatje en doperwten erbij! |
Van dat vermageren komt zeker niet veel meer in huis...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 23 februari 2012, 07:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 00:31
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maart roert zijn staart en April doet wat wie wil | En februari???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 05:39
|
|
|
COOTJE711 schreef: | En februari??? |
Al is februari als maand zo klein, het is de maand waarin de liefste mensen jarig zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARM012
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 06:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad. En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven. Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen. En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien. Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten. |
Oude lul met je nare praatjes. Je hoopt mij de les te kunnen leren he.. Ervaar zelf maar eens iets dergelijks.
Dan praat je wel anders.
Dit noemt zich Christen..
Je praat over respect. Nou ik kan je zeggen dat je respect moet verdienen, dan pas is het wederzijds.
Zoek een hobby en vermaak je daar mee! Dan doe je tenminste niemand kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:01
|
|
|
HARM012 schreef: | Oude lul met je nare praatjes. Je hoopt mij de les te kunnen leren he.. Ervaar zelf maar eens iets dergelijks.
Dan praat je wel anders.
Dit noemt zich Christen..
Je praat over respect. Nou ik kan je zeggen dat je respect moet verdienen, dan pas is het wederzijds.
Zoek een hobby en vermaak je daar mee! Dan doe je tenminste niemand kwaad. |
Ho wacht even, nu heb je mijn respect volledig, althans bijna, ik sta er toch echt wel van te kijken hoor. Het blijkt toch maar weer dat u enige goede normen heeft onthouden van uw opvoeding, ik maak het ook eigenlijk nog zelden mee. Iemand van die leeftijd, die iemand aanspreekt, en begint met 2 woorden.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 23 februari 2012, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:19
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !
herman |
Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen. Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje. Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven. Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 08:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De reactie van Mariska is juist wel met heel veel respect, en uw eigen bijdrage zegt niet veel meer dan het medelijden naar iemand van 18 die een pak slaag heeft gehad. En of iemand van 18 meer mee heeft gemaakt, dan iemand van 50 lijkt mij schromelijk overdreven. Het is maar net wie van 50 je neemt, een coma patient waarschijnlijk, die sinds zijn geboorte licht te slapen. En uit zijn schrijfwijze gezien in dit hele kleine stukje is maar verrotte weinig respect naar anderen te zien. Hij heeft nog maar net zijn laatste flesje melk achter zijn kiezen zitten. |
Gerrit....ook jij laat met deze woorden weinig van respect zien naar andere mensen...Je spreekt zelf ook als een verbitterde man. Dat mag je in mijn ogen ook niet doen!!! Lees je woorden die je hier schrijft!!! Je hebt het over een comapatient!(EN...lees ook verder...) Weet je wel hoe erg dat is, daar doe je ook mensen verdriet mee!!! Waarom doen mensen elkaar zoveel verdriet met woorden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 08:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gerrit....ook jij laat met deze woorden weinig van respect zien naar andere mensen...Je spreekt zelf ook als een verbitterde man. Dat mag je in mijn ogen ook niet doen!!! Lees je woorden die je hier schrijft!!! Je hebt het over een comapatient!(EN...lees ook verder...) Weet je wel hoe erg dat is, daar doe je ook mensen verdriet mee!!! Waarom doen mensen elkaar zoveel verdriet met woorden! |
Ik barst van de respect, ben totaal niet verbitterd, en je bekijkt het vanuit jou ogen, tipje kijk breed. Ga eens in op het onderwerp, en val eens niemand aan op zijn/haar, in uw ogen verkeerde woordkeuze. Het barst al van de moderatoren, die af en toe een greep in de kassa doen, he die zet iets neer wat in mijn ogen niet kan, of mag. Zonder zelf ergens ook maar inhoudelijk op in te gaan, das wel heel erg makkelijk.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 23 februari 2012, 08:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 09:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee tís niet waar he maar denk dat tie bedoeld hoe je gaat proberen af te vallen |
...Erika, laten we ons er niet druk in maken. Het is een noordeling...pffff op de weegschaal gaan staan en het gewicht aflezen...sjonges toch, waar gaat het heen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 09:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ze zeggen ...er moet een knop om... Daar geloof ik zeker in.... Die knop van het roken heb ik gevonden....(nooit gedacht die ooit te vinden!!)
En ik weet...er komt echt weer een moment...dat ik die knop van het lijnen OOK weer vind. Maar nu..?? Nee nu even niet... Ook weet ik dat je elkaar tot een hand en voet kunt zijn... Destijds bij het stoppen met roken ben ik ook op een site gegaan en dat werkte heel goed...
Ik heb altijd gedacht dat stoppen met roker moeilijker was, maar ik ben omgedraaid..omdat ik na het stoppen meer dan 10 kilo aankwam. Vind dus nu dat lijnen veel moeilijker is. |
Kan je dan niet terug beginnen roken? Het is gewoon een kwestie van nuchter nadenken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 09:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Al is februari als maand zo klein, het is de maand waarin de liefste mensen jarig zijn... |
ehhmm...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 09:11
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ehhmm... |
...wat wil je daar nu weer mee zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 09:14
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Heel onverwacht mocht ik naar huis...thuis de antibioticakuur afmaken.
Echt super, want nu kan de bruiloft toch doorgaan. Over twee weken krijg ik weer bloed kweken. Mochten deze niet goed zijn is er een kans dat de ziekenhuisdeuren weer open gaan voor me, maar zoals het aanslaat, ziet dat er niet naar uit. |
Heel goed nieuws Jolan!! Hoop van harte voor je dat de volgende kweken ook goed zijn! Doe rustig an en hopelijk heb je nog een goeie tijd tot je huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|