Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:26
|
|
|
EVA685 schreef: | Kost wel zweetdruppels hè
Geniet maar lekker |
Heeft mij idd veel zweet druppeltjes gekost, ik hebter echt van genoten.
En het is voor herhaling vatbaar. Ik heb nu de smaak te pakken.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 25 maart 2010, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:31
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | idd vergeven en vergeten is belangrijk haha. ik had ook makkelijk velen bans gehad kunnen hebben,maar gelukkign is het niet zover gekomen haha. |
Jij hebt idd veel geluk gehad JF, ik had jou er toen uitgegooit, als ik de baas zou zijn.
Ik denk dat je wel weet wanneer dat was? Zand erover en we denken er niet meer aan , oke?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:32
|
|
|
Het probleem met deze discussie is dat veel mensen oprecht kiezen om hun kinderen te laten dopen. In het verleden heb ik vaker weergegeven hoe ik over deze vorm van doop dacht. En daar mensen persoonlijk mee bezeerd. Laat ik het maar op het volgende houden: de redenering die leidt tot de kinderdoop is in mijn ogen verkeerd. Kinderen worden per definitie behouden, daar is geen doop voor nodig. God stelt nl. kinderen niet verantwoordelijk voor gedrag van hun ouders. Kinderen worden geboren met een zondige natuur, maar daar helpt ook de doop niet voor. Termen als wedergeboorte zijn hier helemaal niet van toepassing. Wedergeboorte ontstaat als antwoord op onze keuze naar God. Niet vanwege de kinderdoop. In mijn ogen heeft het zin als ouders het kind aan de Heer op te dragen, de belofte af te leggen, dat je het kind zult opvoeden in de kennis van de Heer. Maar het ritueel van de doop vind ik hier niet bij passen. Ook besprenkeling is m.i. een vreemde uitvoering van de doop. Kortom in mijn ogen knelt deze vorm aan alle kanten. Het is jammer dat ze dit doop noemen, want dat geeft een enorme verwarring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:41
|
|
|
MARY052 schreef: | Meestal probeer ik ook wat te geven, en inderdaad soms wat drinken of een broodje...maar ook wel es geld. Weet je het is mijn verantwoordelijkheid om uit te delen. en wat die persoon er mee doet is vervolgens zijn verantwoordelijkheid. Wel is het zo als ik vermoed dat het om bijvoorbeeld een drugsverslaafde gaat dan geef ik in natura want het geld zal vervolgens op gaan aan drugs en zo help je die persoon uiteindelijk weer net niet.
Groet Mary |
Volgens mij raak jij daar het punt Mary, in mijn omgeving hoor ik inderdaad mensen zeggen dat zij veronderstellen dat HUN geld verkeerd terechtkomt, doordat de ontvanger er drugs, drank of wat dan ook voor koopt. Dat zou dan betekenen dat je het alleen maar weg wil geven als je als gever denkt dat het verantwoord is. Maar weggeven betekent ook verantwoording bij de ontvanger neerleggen, het is niet meer van jou. Mijn jongste zoon zei toen we het erover hadden, nou, en, ik drink ook weleens heel graag een biertje op z'n tijd, waarom zou je daar dan mee zitten als iemand anders dat ook zou willen? Liefs, Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:44
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, van het marktmechanisme. Zolang er nog goedkope energie in voldoende mate beschikbaar komt op de markt (en oliemaatschappijen winst kunnen maken), dan blijft dat zo. Dat is niet 30 jaar al zo, maar al sinds het einde van WO2.
Alternatieve energie wordt pas interessant als het ook relatief goedkoper is t.o.v. andere (fossiele) brandstoffen om te verstoken of elektriciteit mee op te wekken. Fossiele brandstoffen kunstmatig duur maken, zal niet helpen, want dan vloeit de olie in ieder geval niet meer naar het Westen. Je kunt wel op de muziek vooruit willen lopen, maar landen als India en China zullen eerst door de eerdere fases van de industriële revolutie heen moeten, voordat ze zich op duurzaamheid gaan richten.
Ik weet ook wel dat de aardse bronnen van energie en grondstoffen niet onuitputtelijk zijn. Maar ja, of ik daar als kleine consument daar nou zoveel invloed op kan uitoefenen, weet ik eigenlijk niet. Ik heb iig geen auto (meer), stap nooit in een vliegtuig en mijn afvalbergje is zo klein, dan ik me daar ook niet schuldig over ga zitten voelen. Ik doe heel bescheiden mee met de welvaartseconomie en doe ook heel lang met m'n spullen of koop het 2e hands.
En een auto is veel meer dan een gebruiksartikel: het is een symbool van vrijheid, van mobiliteit, van macht ook, een statussymbool en bovendien hèt vervoermiddel waardoor we eindelijk verlost raakten van trage middelen van vervoer per paard, te voet, per fiets of met de trekschuit. Niemand, maar dan ook niemand laat zich dat vrijwillig afpakken. | Nog even een opmerking van mijn kant. De nadruk bij de particulier ligt volgens mij verkeerd. Als ik naar mijn energienota kijk, kan ik niet meer dan een paar tientjes per jaar besparen aan electriciteit. Eigenlijk niet de moeite. Waar de echte kosten in zitten, is het gasverbruik. En het beste alternatief is niet een grote lelijke windmolen, maar door aardverwarming. Daar kan ik honderden euro's per jaar mee besparen. Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:49
|
|
|
Formulier voor de openbare belijdenis van het geloof
Geliefde broeder(s)/zuster(s),
U staat hier voor God en zijn gemeente om uw geloof te belijden. Ik verzoek u eerlijk te antwoorden op de volgende vragen.
Gelooft u in God de Vader, de Almachtige, Schepper van hemel en aarde, en in Jezus Christus, zijn eniggeboren Zoon, onze Heer, en in de heilige Geest, de Drie-enige God van uw doop?
Erkent dat u zondig en schuldig ter wereld bent gekomen en dat u van nature niet in staat bent te doen wat goed is in Gods ogen en daarom blootstaat aan Gods toorn?
Bekent u dat u met gedachten, woorden en daden de geboden van de Heer vaak hebt overtreden? Hebt u berouw over deze zonde?
Gelooft u dat Jezus Christus u als uw Verlosser geschonken is en dat u door de kracht van de heilige Geest bij hem hoort? Gelooft u dat God u door Christus’ bloed al uw zonden vergeeft?
Gelooft u dat de schriften van het Oude en Nieuwe Testament het verlossende woord van God zijn, zoals de kerk dat ook openlijk in haar geloofsbelijdenis uitspreekt en zoals dat hier in de kerk wordt verkondigd?
Zult u, zolang u leeft, bij deze belijdenis blijven en alles verwerpen wat tegen Gods woord ingaat?
Aanvaardt u de belofte en verplichting van Gods genadeverbond, waarvan de doop afbeelding en garantie is?
Verlangt u ernaar om God en uw naaste lief te hebben, met de zonde te breken, uw oude, zondige aard te doden en eerbiedig met de Heer te leven?
Belooft u dienstbaar te zijn aan de gemeente, trouw met haar naar het woord te luisteren en het avondmaal te gebruiken?
Zult u zich gewillig onderwerpen aan alle christelijke vermaningen?
Wat is daarop uw antwoord?
(Ja)
Zegenbede Al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen. Hem komt de macht toe, voor eeuwig. Amen. Of Moge de God van de vrede, die onze Heer Jezus, de machtige herder van de schapen, door het bloed van het eeuwig verbond uit de wereld van de doden heeft weggeleid, u toerusten met al het goede, zodat u zijn wil kunt doen. Moge hij in ons datgene tot stand brengen wat hem welgevallig is door Jezus Christus, aan wie de eer toekomt, tot in alle eeuwigheid. Amen.
Dit formulier word gebruikt in de GKV.
Het is een antwoord op je doop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENRIKEV355
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:52
|
|
|
Een tijdje geleden is er aan mij gevraagd of het misschien goed is als ik bevrijdingspastoraat aan ga vragen bij mensen uit de gemeente. Dit door persoonlijke omstandigheden. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik van bevrijdingspastoraat moet verwachten, en of dat nu wel de weg is die ik moet inslaan. Kunnen jullie me hierin verder helpen? Door te posten wat het inhoud, en waarvoor het precies bedoelt is, en hoe dat dan in z'n werk gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:59
|
|
|
HENRIKEV355 schreef: | Een tijdje geleden is er aan mij gevraagd of het misschien goed is als ik bevrijdingspastoraat aan ga vragen bij mensen uit de gemeente. Dit door persoonlijke omstandigheden. Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik van bevrijdingspastoraat moet verwachten, en of dat nu wel de weg is die ik moet inslaan. Kunnen jullie me hierin verder helpen? Door te posten wat het inhoud, en waarvoor het precies bedoelt is, en hoe dat dan in z'n werk gaat. | Wees er maar voorzichtig mee Henrike. Het kan heel snel in de hoek van manipulatie terecht komen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 25 maart 2010, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:05
|
|
|
Ik zie het als je je kinderen niet laat dopen, dat je je kinderen niet bij het verbond wilt laten horen. Dat je je kind later laat beslissen of het wilt geloven.
Mijn oudste zus is gedoopt. Ze doet verder niet met het geloof. Dat is haar keus.
Ik heb gekozen om op mijn 21ste belijdenis te doen. Ik gaf antwoord op mijn doop. Ja ik wil bij het verbond van God horen. Ja ik heb een afkeer van mezelf, door mijn zonden.
Je zou kunnen zeggen dat de kinderdoop een verbondsdoop is. En dat de volwassendoop een geloofsdoop is. Voor beiden is wat te zeggen.
Maar wat doe je, als je overstapt naar een andere kerk. Een kerk waar geen kinderdoop is. Laat je je overdopen?
Nee, ik niet. Wie eenmaal gedoopt is, behoort tot het verbond. En ik heb ja gezegd op mijn doop. Als ik mij over zou laten dopen, dan verloochen ik mijn eerste doop en ook mijn belijdenis doen.
Ik vind het jammer, dat niet alle kerken elkaars doop erkend. Men zou dat moeten respecteren.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 25 maart 2010, 10:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:26
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zie het als je je kinderen niet laat dopen, dat je je kinderen niet bij het verbond wilt laten horen. Dat je je kind later laat beslissen of het wilt geloven.
Mijn oudste zus is gedoopt. Ze doet verder niet met het geloof. Dat is haar keus.
Ik heb gekozen om op mijn 21ste belijdenis te doen. Ik gaf antwoord op mijn doop. Ja ik wil bij het verbond van God horen. Ja ik heb een afkeer van mezelf, door mijn zonden.
Je zou kunnen zeggen dat de kinderdoop een verbondsdoop is. En dat de volwassendoop een geloofsdoop is. Voor beiden is wat te zeggen. | Doop is altijd een verbondsdoop. Je gaat een verbond aan met God of liever gezegd, God gaat een verbond aan met jouzelf. Niet met je ouders, maar met jezelf. Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen bijbelgetrouw om te gaan met hun geloof en toch niet zien, dat de doop in de Bijbel een geloofsdoop is. Dat is m.i. een blinde vlek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:41
|
|
|
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden.
Je wilt toch dat je kinderen behouden worden. Want stel dat ze niet gedoopt zijn? Zijn ze dan behouden? Ik zie het bij de kinderdoop zo: je draagt je kind op aan God en vraagt of het behouden mag worden(de verbondsbelofte).
De RK zegt nee, wie niet gedoopt is is niet behouden. Was vroeger althans. Kinderen werden begraven in ongewijdde grond. Er stonden geen namen bij de graven. Daarom deden katholieken vroeger de doop al bij de geboorte, als het dreigde vroegtijdig te sterven. Daar zit wel iets in.
Maar wat als je kind gelooft en de volwassen doop wilt ondergaan, en het sterft voordien, is het dan behouden?
Moeilijk vraagstuk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 10:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden.
Je wilt toch dat je kinderen behouden worden. Want stel dat ze niet gedoopt zijn? Zijn ze dan behouden? Ik zie het bij de kinderdoop zo: je draagt je kind op aan God en vraagt of het behouden mag worden(de verbondsbelofte).
De RK zegt nee, wie niet gedoopt is is niet behouden. Was vroeger althans. Kinderen werden begraven in ongewijdde grond. Er stonden geen namen bij de graven. Daarom deden katholieken vroeger de doop al bij de geboorte, als het dreigde vroegtijdig te sterven. Daar zit wel iets in.
Maar wat als je kind gelooft en de volwassen doop wilt ondergaan, en het sterft voordien, is het dan behouden?
Moeilijk vraagstuk. | Natuurlijk wordt een kind behouden als het niet gedoopt is. Een kind wordt niet verantwoordelijk gehouden zoals een volwassene. Denk je dat God niet de genade kent ten opzichte van kinderen. Het zou een beetje vreemd zijn als God kinderen zomaar afwijst, omdat de ouders ervoor besloten hadden het niet te laten dopen. Dan wordt het dubbel slachtoffer, dat is niet de God die ik mij voorstel, jij wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 11:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden.
Moeilijk vraagstuk. |
Wat is er een onvoorstelbaar leed gedaan aan de mensen die en doodgeboren kindje kregen. Volgens de RK traditie zijn deze kinderen niet behouden… Onze God is toch niet zo’n wrede God??? We geloven toch dat Hij dat kind in de moederschoot heeft geweven…!!? Laat Hij het dan verloren gaan…..?? Zijn eigen maaksel…..??
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden. (Quote Mariska) Ergens anders in de bijbel staat; ieder die de naam van Heer aanroept zal behouden worden! De moordenaar, naast Jezus, aan het kruis geloofde en hij werd behouden, hij werd niet eerst gedoopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 11:33
|
|
|
doet me allemaal denken aan iets met picknick --- indiaan --- squaw loterij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 11:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | doet me allemaal denken aan iets met picknick --- indiaan --- squaw loterij |
Wat bedoel je hiermee Cross?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:12
|
|
|
IMKE917 schreef: | Wat is er een onvoorstelbaar leed gedaan aan de mensen die en doodgeboren kindje kregen. Volgens de RK traditie zijn deze kinderen niet behouden… Onze God is toch niet zo’n wrede God??? We geloven toch dat Hij dat kind in de moederschoot heeft geweven…!!? Laat Hij het dan verloren gaan…..?? Zijn eigen maaksel…..??
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden. (Quote Mariska) Ergens anders in de bijbel staat; ieder die de naam van Heer aanroept zal behouden worden! De moordenaar, naast Jezus, aan het kruis geloofde en hij werd behouden, hij werd niet eerst gedoopt. |
Rom. 10:13 want er staat: ‘Ieder die de naam van de Heer aanroept, zal worden gered.’
In Handelingen 2:20-21 staat ook een gelijksoortige uitspraak, maar dit heeft m.i. betrekking op de toekomende tijd -- 20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed voordat de grote, stralende dag van de Heer komt. 21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:17
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Wat bedoel je hiermee Cross? |
Tja das moeilijk uit te leggen. Vorig jaar was er een picknick gepland ergens op een speelweide. Maar door "wilde" plannen van enkele squaws hier op de site, kwamen er nogal wat afmeldingen, waardoor de picknick en de verloting "letterlijk en figuurlijk" in het water vielen geloof ik ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:25
|
|
|
Quote: | IMRE695 schreef: Er komt binnenkort een Miss Christianmatch-verkiezing. En dan gaat het niet om uiterlijke, maar om innerlijke schoonheid. De kandidaatstelling is geopend!
| aanmeldingen :
miss CM
1. carien 2. 3.
Mister CM 1. 2. 3.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:28
|
|
|
je houd je wel aan je beroeps geheim hoor cross!!
is t een idee om alsnog een daagje te plannen? lekker een daagje de hei op met de kinderen, iedereen een kleedje en wat eten mee, (t woordtje schmink, bamboe-stokken en deken durf ik niet meer te noemen, dat doet me denken aan bloederige indianenrituelen.... )
wie zou t leuk vinden om mee te gaan? ik zou er dan voor zijn om het in de buurt van ede te doen, zodat er zoveel mogelijk gezinnetjes (en alleengaanden) mee zouden kunnen genieten
groetjes van babbelend beekje.........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 25 maart 2010, 12:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:31
|
|
|
Quote: | je houd je wel aan je beroeps geheim hoor cross!!
is t een idee om alsnog een daagje te plannen? lekker een daagje de hei op met de kinderen, iedereen een kleedje en wat eten mee, (t woordtje schmink, bamboe-stokken en deken durf ik niet meer te noemen, dat doet me denken aan bloederige indianenrituelen.... )
wie zou t leuk vinden om mee te gaan? ik zou er dan voor zijn om het in de buurt van ede te doen, zodat er zoveel mogelijk gezinnetjes (en alleengaanden) mee zouden kunnen genieten
groetjes van babbelend beekje......... |
wil je op die dag dan gelijk de finale houden van de verkiezingen?
leuk idee han
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:32
|
|
|
het is heerlijk weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:38
|
|
|
Christus werd als klein kindje besneden.
Als volwassene liet Hij zich dopen.
Kinderdoop is een recht, maar ik verloochen mijn zuigelingendoop niet, als ik mezelf door onderdompeling nogmaals wil laten dopen. Al is dat wel iets, wat ik pas na lang bidden zou doen. Maar het lijkt me veel symbolischer en dieper gaan om ondergedompeld te worden en weer boven te komen, dan een winter belijdeniscatechese volgen en dan 'ja' zeggen, hoe het formulier ook verder luidt. Ik heb in mijn hart al lang 'ja' gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is er dan gelijk ook een prins cm verkiezing imre?? |
Jazeker Hannah, maar een wit paard is daarbij wel verplicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Jij bent jurylid? |
Voorzitter van jury zelfs!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERTJAN655
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk wordt een kind behouden als het niet gedoopt is. Een kind wordt niet verantwoordelijk gehouden zoals een volwassene. |
Kun je uitleggen hoe je daarbij komt? Ik weet zo even niet waar de bijbel dat zegt.
Dat de doop noodzakelijk zou zijn voor het behoud van een overleden kind vind ik een beetje een bureaucratisch idee. Daar kan ik me niet iets bij voorstellen. Uiteindelijk blijft het een symbool, en als je niet in staat bent om dat symbool uit te voeren vanwege tijdgebrek blijft hetgeen wat gesymbolyseerd wordt natuurlijk wel gewoon van kracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is heerlijk weer. |
Veuls te warm voor de tijd van 't jaor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu. |
Een complot?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:56
|
|
|
JOLAN931 schreef: | aanmeldingen :
miss CM
1. carien 2. 3.
Mister CM 1. 2. 3. |
Hannah, Marijanne en Maris .......waar blijven jullie ....en ook de rest?
Zit een mooie prijs aan hoor!
Een heerlijk dagje naar De Veluwsebron.... met je prins misschien wel. Ik hoop wel op een dinsdag .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:57
|
|
|
JOLAN931 schreef: | aanmeldingen :
miss CM
1. carien 2. mary 3. leanne 4. marijan 5. 6. 7.
Mister CM 1. 2. 3. |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 25 maart 2010, 12:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:57
|
|
|
Kijk anders eens op www . bevrijdingspastoraat . nl en oordeel dan zelf Zou er zelf gewoon eerst eens een kijkje gaan nemen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|