Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:20
|
|
|
Een paar jaar geleden ben ik in contact gekomen met de vrij evangelische kerk. Ik stond er eerst beetje sceptisch tegenover maar door er te blijven komen ben ik me er heel erg gaan thuisvoelen. Mijn ouders zijn van huis uit katholiek, ze doen er echter niets mee, gaan nooit naar de kerk, zelfs in de jaarlijkse nachtmis kwam de klad. Toen ze hoorden dat ik naar de vrij evangelische kerk ging zijn ze heel erg kwaad geworden. Gingen rondstrooien dat ik in een sekte zit die er op uit is mij bij hen weg te houden. Op straat word ik uitgescholden voor vieze vuile griffo door hen, ze stoken vrienden van mij op, de kinderen worden tegen me opgezet. Maar wel tegen de communietijd eisen dat twee van mijn kinderen communie moesten doen. Heb daar lang over nagedacht maar het toch niet gedaan en het besluit aan mn ex over gelaten. In een vriendenboekje hadden ze heel kinderachtig gezet bij stomste vak op school: godsdienst en vervolgens wel op zondag je kind communie laten doen. Ik heb zelfs van iemand een hele lange mail gehad met wat ik mijn kinderen aandoe door naar die kerk te gaan. Dat het een schande was..........
Hoewel ik er probeer boven te staan is het toch best lastig. De kinderen staan er tussenin.
Wie herkent dit en hoe ben je er mee om gegaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
HENK710 schreef: | Je vergeet de [ url ] aan het begin en de [ /url ] aan het eind (zonder de spaties die er even tussen zijn gezet om de tekst goed zichtbaar te laten zijn). |
http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit wordt bericht 150. |
Gefeliciteerd! Ga door voor de oorkonde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:22
|
|
|
HENK710 schreef: | Pasen is toch zeker wel een bijbels feest, aangezien het een voortzetting is van het Pesach, de maaltijd die Jezus met zijn leerlingen hield net voor zijn uitlevering. Kerst is weliswaar geen feest dat in de Bijbel benoemd wordt, maar is het daarmee niet bijbels? We staan met Kerst stil bij de geboorte van Jezus, de vleeswording van God. Dat is toch wel reden voor een feessie |
De voortzetting van Pesach is het avondmaal, niet Pasen. Pasen is, net als Kerst idd heidens van oorsprong, waar de kerk "christelijke" feesten en gebeurtenissen aan heeft geplakt. Waarom verschuift Pasen telkens van datum? Genoeg hierover te vinden op internet, en niet verbazend, niet in de bijbel. En dingen gedenken is goed! Zoals het gedenken van Jezus offer, zoals bij het avondmaal, de vervanger van het feest van de ongezuurde brooden, Pesach.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:23
|
|
|
MARY052 schreef: | Hallo allemaal,
Gistermiddag werd ik gebeld.........Karst(mijn zoon van 17) had zijn pink in een machine gehad en het zag er slecht uit. Naar het UMCG in Groningen......... Daar de hele middag op de spoed eisende hulp gezeten en wachten wachten wachten. Uiteindelijk is hij om 21.45 uur geopereerd aan zijn pink. Ze kunnen nu nog niet zeggen of zijn pink herstelt of .........dat de pink af gaat sterven.......Willen jullie bidden voor algeheel herstel? en om rust en vrede voor Karst en mij?
Thanks! Groet Mary |
Heel veel sterkte meis zal aan je denken en voor je bidden...en een hele dikke knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:23
|
|
|
MARIO216 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw |
Ik zal niet meer plagen......... Mario,als je een bericht beantwoord zie je rechts bovenaan "URL" staan,klik daar voor en na het kopieren van de link op et....[url]voila[/url]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:24
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | In mijn dorpje,is de straatprijs gevallen. Op de Helsedijk,waren die winnaars. Mijn dochter,ook een leuk bedrag,geen miljoen dus. Die helsedijkbewoners zijn vrij nuchter,gebleven,in die miljoenen.
De Dame die mij eieren bezorgd,en aardappelen,is samen met haar man,rijkelijk miljonair geworden. Maar gewoon die vrouw gebleven,en haar man,die aanbelt bij mij. Wel hoorde ik van haar man,de smeekbedes,om te lenen. Dat echtpaar had voor dat winnend lot,een grote statis,verworven,in eerlijkheid,en oprechtheid,van eerlijke arbeid,en arm waren zij ook niet.
Hun persoonlijk leven,is anders geworden,door dat fotuin.
Sarie,de vrouw is nog steeds voor mij,het eiervrouwtje,waar een christenmens,veel in te kort schiet. Zij deelt haar Rijkdom met mij,in ongeveinsheid,en belangstelling,in mijn persoonlijk leven. Want voor dat Lot,en na dat Lot,is zij en haar man nooit veranderd.
Ze poten gewoon weer aardappelen,en gaan niet als koningen gekleed. Zelf koop ik nooit loten. Dus om Miljonair te wezen.
Hooguit voor een vogeltjesvereneging,of kerk. |
Bij ons in het dorp is de zomerkanjerprijs eens gevallen. Ze hebben er later een documentaire van gemaakt hoe het met de prijswinnaars is vergaan. Er zat een oude man bij die altijd al heel erg zuinig leefde. Hij won die prijs en had gezegd dat ie daarvan een nieuwe fiets zou kopen . Maar hij heeft m niet gekocht want zn oude was nog goed. Hij leeft nog steeds zuinig en doet ieder jaar een schenking richting familieleden. Mooi dat mensen dan toch gewoon blijven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
|
|
|
ALICE495 schreef: | Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf? Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn |
alice, je zegt het zelf al ... wáárom moet het zo moelijk zijn ... het gaat toch om het zélfde ? ... en naar mijn mening is dat ook zo ...het hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te zijn ... die moeilijkheid creéér je zelf, of beter gezegd beiden ... jullie geloven beiden in de zelfde God ... nou mooi toch? jeetje meid, jullie zijn knetter gek op elkaar, dat is toch het aller belangrijkste in een relatie? ... túúrlijk komen jullie daaruit ... pffff liefde overwint alles hoor ... en samen een meningsverschil? ... so what ... als je echt van elkaar houd kom je daar samen uit ... jullie geloven in dezelfde God ... dan is er ook zóveel ruimte om daar samen uit te komen toch?
ik las iets over de kinderdoop ... mijn idee ... gewoon lekker dat kleintje laten dopen, en later aan hem of haar die keuze zelf laten maken of hij of zei iets ziet in de volwassendoop ... simpel hé ... néé het geloof is niet moeilijk ... dat word door ons mensen gemaakt ... zucht ...
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
|
|
|
ALICE495 schreef: | Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente. De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij. Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval? Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie? |
Ik geloof zeker dat er kans van slagen is voor zo'n relatie, mits jullie allebei de bereidheid hebben om elkaars geloofsstandpunten te respecteren... Het is mijn ervaring dat je ondanks grote verschillen qua kerk het prima eens kunt zijn over de kern van het geloof. En idd, daar draait het om! Toch kunnen de verschillen in de dagelijkse praktijk wel groot zijn. En ook al is dat voornamelijk traditie misschien, het kost wel tijd om daarin je waardes te verleggen... Gun jezelf die tijd! En vertrouw erop dat God een weg banen zal als Hij jullie voor elkaar bestemd heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:26
|
|
|
Jammer dat je door andere mensen zo in de kou gezet wordt. Zeker omdat het mensen zijn die net als jou een relatie met God hebben en die ook nog eens zo dichtbij je staan. En het wordt niet echt makkelijker als anderen zo ook nog eens tegen je opgezet worden. Werkelijk een voorbeeld van de moeite die mensen ten deel kan vallen als ze voor God kiezen...echt een enorme strijd. Veel zegen daarbij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:28
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik snap je hoor! Dus we gaan lekker verder met onzin verkopen, kan heel ontspannend zijn. |
Als dat mag van de redactie van CM. Zo niet dan maken we deel 2.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:29
|
|
|
Wat een schrik is dat! Natuurlijk ga ik voor jullie bidden! Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:30
|
|
|
IMRE695 schreef: | Gefeliciteerd! Ga door voor de oorkonde! |
Wat is de oorkonde en wanneer krijg ik die. En ik hou je eraan, dat weet je he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:32
|
|
|
MARY052 schreef: | Hallo allemaal,
Gistermiddag werd ik gebeld.........Karst(mijn zoon van 17) had zijn pink in een machine gehad en het zag er slecht uit. Naar het UMCG in Groningen......... Daar de hele middag op de spoed eisende hulp gezeten en wachten wachten wachten. Uiteindelijk is hij om 21.45 uur geopereerd aan zijn pink. Ze kunnen nu nog niet zeggen of zijn pink herstelt of .........dat de pink af gaat sterven.......Willen jullie bidden voor algeheel herstel? en om rust en vrede voor Karst en mij?
Thanks! Groet Mary |
teurlijk Mary bid voor je ,zoon voor herstel rust in je en voor genezing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:33
|
|
|
DENNISS669 schreef: | De voortzetting van Pesach is het avondmaal, niet Pasen. Pasen is, net als Kerst idd heidens van oorsprong, waar de kerk "christelijke" feesten en gebeurtenissen aan heeft geplakt. Waarom verschuift Pasen telkens van datum? Genoeg hierover te vinden op internet, en niet verbazend, niet in de bijbel. En dingen gedenken is goed! Zoals het gedenken van Jezus offer, zoals bij het avondmaal, de vervanger van het feest van de ongezuurde brooden, Pesach. |
Toch wordt uit de Bijbel duidelijk dat ons Pasen een voortzetting is van het Pesach. Zoals Pesach staat voor de uittocht uit Egypte, staat Pasen voor onze uittocht uit het zonderijk in Jezus.
Dat vervolgens de invulling van Pasen door mensen wordt vormgegeven, betekent niet dat het feest op zich niet bijbels is. En zoals je zelf al zegt: wat is er mis met gedenken? Als jij het voldoende vindt om dit enkel met avondmaal te doen, prima. Maar waarom dan meteen anderen die ook graag het Paasfeest als Opstandingsfeest willen gedenken afschilderen als onbijbels?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:37
|
|
|
HENK710 schreef: | En dat Lichaam dat is nu juist ook Zijn Gemeente, zoals je zelf al aangeeft. Dat het niet direct in dit gedeelte zo staat, betekent niet dat je het niet door mag trekken naar die andere teksten waar wel over de Gemeente als Zijn Lichaam gesproken wordt. De Bijbel is immers 1 |
De bijbel is immers 1... hoe kom je hier nou op? En wat betekent het voor de toepassing en geldigheid van verschillende verbonden? Klinkt misschien bijbels, maar is echt vragen om problemen om zoals jij hier doet te stellen dat het lichaam de gemeente is in toepassing op waar de citeerde tekst over gaat. Ik sluit me aan bij Liesbeth. Groetjes, Dennis, die geen sokken om zijn handen doet omdat die ook in de kast liggen
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:39
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hoi Imre,
Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer. Dat zijn nl van oorsprong helemaal geen christelijke feestdagen, verder leer ik mn kinderen ook niet dat sinterklaas bestaat!
Wist je dat zelfs de kerstboom een heidens gebruik van oorsprong is?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dat dan ziet/ beleeft......
O ja en ik zie het niet als wettisch maar gehoorzaamheid aan God |
Hoewel de christelijke feesten niet expliciet genoemd worden, is het wel bijbels om feest te vieren. Met dat vieren gedenken we nl. belangrijke gebeurtenissen in ons geloof. Zoals de uittocht voor de joden belangrijk is, is de kruisiging van Jezus dat ook voor ons christenen. Dit geldt ook voor Kerst, waar we vieren, dat Jezus op aarde kwam. Hemelvaart vieren we dat Hij ten hemel ging en met pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Allemaal significante gebeurtenissen die we ook als zodanig mogen vieren. De betekenis is voor veel mensen echter verloren gegaan, en daarom vind ik het altijd heel belangrijk om tijdens de feesten daadwerkelijk stil te staan bij het doel van de viering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:40
|
|
|
ALICE495 schreef: | Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven. Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden. Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd? En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden. Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen. Jezus staat zo centraal. Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt. Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden. Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn. De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet. Zo vind je zoveel verschillen. Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft. Zo dat was wel ff een verhaal hahaha |
Auw.. Alice, wat zal dit pijnlijk voor je zijn... Uit de manier waarop je je verhaal schrijft, blijkt je moed en je geloofsvertrouwen! Daar heb ik bewondering voor... Veel sterkte met alles en ik bid met je mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:40
|
|
|
DENNISS669 schreef: | De bijbel is immers 1... hoe kom je hier nou op? En wat betekent het voor de toepassing en geldigheid van verschillende verbonden? Klinkt misschien bijbels, maar is echt vragen om problemen om zoals jij hier doet te stellen dat het lichaam de gemeente is in toepassing op waar de citeerde tekst over gaat. Ik sluit me aan bij Liesbeth. Groetjes, Dennis, die geen sokken om zijn handen doet omdat die ook in de kast liggen |
De Bijbel is immers 1: we moeten teksten uit de Bijbel niet enkel op zich lezen, maar ook leren verstaan in de context van het totale evangelie. En dan kun je mijns inziens zeker wel het dwarsverband leggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:43
|
|
|
Die tijd wil ik dus eigenlijk wel gunnen, maar we hebben beiden een naar verleden achter de rug waar we allebei heel erg gekwetst zijn. Dit willen we allebij dus niet weer mee maken. Maar ik vind het eerlijk gezegd dat het het idd de tijd nodig heeft om op 1 lijn te gaan zitten of respecteren of een tussen weg te vinden. Maar op dit moment zit er maar 1 ding op het over laten aan God en Hij weet wat het beste is voor ons. Alleen baal ik wel dat wij elkaar nu niet meer zien. Ter bescherming voor ons zelf, voor als het niet goed gaat en als het wel goed komt dan hebben we genoeg tijd om die verloren tijd weer in te halen, dat is wat hij denkt. Ik wil daar in tegen juist wel graag bij hem zijn, maar misschien heeft ie ook wel gelijk. Maar het blijft lastig vind ik, want mis hem best wel. We hebben afgelopen weekend zon heerlijk weekend gehad met zn twee. Lekker samen gebowld uit eten geweest de volgende dag heerlijk gewandeld. O wat was dat weer heerlijk om dat mee te maken. En nu moet ik dat allemaal weer missen. Zijn arm, zijn knuffels en zijn aanwezigheid. Nou ja ik moet maar sterk zijn en wie weet wat voor moois er uit mag komen. Wat ik wel heel mooi zou vinden is misschien een beetje raar om te vragen, maar zouden jullie er voor willen bidden? Ze zeggen toch hoe meer er voor bidden des te sterker het gebed gaat worden?? Ik ben net vorig jaar tot geloof gekomen en voor mij is vooral de bijbel nog het moeilijkste gedeelte. Maar ik weet dat Jezus in mijn hart zit dat hij voor mijn zonden is gekruisigd. Ik heb mij ook in juni mij laten dopen. Ik ben ook als kind gedoopt, maar toen kon ik nog geen keuze maken voor God en nu wel. Al mijn zonden afgespoeld in de rijn. Een geweldige buiten doop was het. Opgestaan net als Jezus een nieuw leven begonnen samen met Hem. Maar echt tof dat jullie zulke mooie en lieve reacties delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:44
|
|
|
Zonder jouw open reactie zouden onze reacties er niet geweest zijn. Jij dus vooral bedankt voor je openheid en je kwetsbare houding!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:46
|
|
|
HENK710 schreef: | De Bijbel is immers 1: we moeten teksten uit de Bijbel niet enkel op zich lezen, maar ook leren verstaan in de context van het totale evangelie. En dan kun je mijns inziens zeker wel het dwarsverband leggen. |
Er kwam een man bij de dokter... De dokter zei, wie dit rekverband heeft aangelegd, weet ik niet, maar het lijkt nergens op... Hmm... dat was ik
Sorry Henk, maar dit rekverband zou ik ook niet aan kunnen leggen... Volgens mij gaat het om twee betekenissen van het lichaam die los van elkaar staan... Desalniettemin ben ik het met je eens dat we de Bijbel als geheel moeten lezen.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel de christelijke feesten niet expliciet genoemd worden, is het wel bijbels om feest te vieren. Met dat vieren gedenken we nl. belangrijke gebeurtenissen in ons geloof. Zoals de uittocht voor de joden belangrijk is, is de kruisiging van Jezus dat ook voor ons christenen. Dit geldt ook voor Kerst, waar we vieren, dat Jezus op aarde kwam. Hemelvaart vieren we dat Hij ten hemel ging en met pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Allemaal significante gebeurtenissen die we ook als zodanig mogen vieren. De betekenis is voor veel mensen echter verloren gegaan, en daarom vind ik het altijd heel belangrijk om tijdens de feesten daadwerkelijk stil te staan bij het doel van de viering. |
Inderdaad! Belangrijke gebeurtenissen voor mensen die Jezus als hun Verlosser aangenomen hebben. En dat mag gevierd worden, waarbij het altijd goed is om stil te staan bij de manier waarop.
Tegelijk doet deze discussie me wel even denken aan een tekst uit Colossenzen 2:
Quote: | 16 Laat niemand aanmerkingen op u maken inzake eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwe maan of sabbat. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel de christelijke feesten niet expliciet genoemd worden, is het wel bijbels om feest te vieren. Met dat vieren gedenken we nl. belangrijke gebeurtenissen in ons geloof. Zoals de uittocht voor de joden belangrijk is, is de kruisiging van Jezus dat ook voor ons christenen. Dit geldt ook voor Kerst, waar we vieren, dat Jezus op aarde kwam. Hemelvaart vieren we dat Hij ten hemel ging en met pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Allemaal significante gebeurtenissen die we ook als zodanig mogen vieren. De betekenis is voor veel mensen echter verloren gegaan, en daarom vind ik het altijd heel belangrijk om tijdens de feesten daadwerkelijk stil te staan bij het doel van de viering. |
Ik ben het met je eens chat, stilstaan hierbij kan ons alleen helpen in ons geloof, dus daarmee zie ik geen probleem! Wordt alleen wel verdrietig als mensen gaan roepen dat we de ware betekenis van kerst en pasen weer in ere moeten krijgen... dat beide feesten een heidense oorsprong hebben is gewoon feit. Dus christelijke belangrijke gebeurtenissen herdenken, prima, maar niet miepen over dat kerst en pasen zo commercieel "geworden" zijn... Niet dat jij dat deed hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:00
|
|
|
Hopelijk nu wel !!
http://www.youtube.com/watch?v=XekXPgltpdU Moest hiervoor effe voor de tweede keer kopieren en plakken (Belgie)
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 23 maart 2010, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:02
|
|
|
Je was de / vergeten......(= einde url)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mmmm klinkt erg goed imke!! ik heb een andere variant voor je als je soms een keer wat minder tijd hebt. zet een grote pan op met water voor de tagiatelli, kruid de zalm met bijv peper zout, en wat dille. bak een pakje zalm (aldi?) in een pannetje neem een wok met wat olijfolie om de uitgelekte spinazie in te wokken, steeds iets meer spinazie toevoegen, peper en zout erdoor voeg de zalm op t laatste moment toe met boursin a la cuisine, of een pakje room-basilicum saus van maggi schep wat tagiatelli op een bordje, en doe de spinazie erover wil je t echt afmaken, serveer het dan met wat veldsla, die je klaarmaakt met olijfolie, pijnboompitjes en croutons
smakelijk |
en dan nu de derde variant ... kant en klare van de C1000 ... niet goed zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:10
|
|
|
HENK710 schreef: | Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn |
Thomas, 164 bijdragen Henk 753 bijdragen
Eh, hoezo zwijgen is goud?
Thomas die vindt dat Henk zijn mond moet houden, helemaal als hij, zoals nu, toch gelijk heeft
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 23 maart 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
|
|