Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zelf (ex-GKV-er), heb moeite met een overstap naar een baptistengemeente of een pinkstergemeente, of een evangeliegemeente. Wil je daar volledig lid worden,is er toch het punt van de volwassen doop. Ik weet dat er mensen zijn die zich laten herdopen in die kerken. Maar verloochen je je dan niet de kinderdoop? |
Waarom zoeken jullie niet samen naar een gemeente waar je t beiden goed kunt vinden. Beiden een beetje water bij de wijn....
De kern van het evangelie is het belangrijkste, de uiterlijke vormen zijn anders.
Het is maar een idee.
Mijn ex was katholiek opgevoed, maar samen vonden we onze weg in een hervormde en later nederlands gereformeerde gemeente.
Veel lastiger wordt t als je stik verliefd wordt op iemand die helemaal niet gelooft. iets waar ik nooit meer aan begin trouwens. Destijds was mijn kerkgaan tot een 0 punt gezakt door omstandigheden, dus dacht er niet zo over na, terwijl ik nog wel geloofde. Maar zelfs toen waren de verschillen te groot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:39
|
|
|
In de gemeente waar ik naar toe ga wordt elke maand het avondmaal in de avonddienst gehouden. Wanneer je voor de eerste keer aan het avondmaal mee wilt doen, wordt je gevraagt om je voor te stellen, en te zeggen wie Jezus voor je is. Daarna wordt je van harte welkom geheten om de maaltijd mee te vieren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:40
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik lees hier dat iemand zich schuldig maakt. Dat is toch iets individueels? Ik weet dat in andere bijbelgedeelten met lichaam ook de gemeente van Christus bedoeld wordt. Als dat was in dit gedeelte had je me overtuigd. Met het lichaam wordt echter in dit verband volgens mij bedoeld het lichaam van Christus. Hij gaf Zijn lichaam en Zijn bloed, voor mij... |
1 Korintiërs 5
Wat vindt je van deze bijbeltekst Liesbeth?
Hier krijg ik wel het idee, dat, omdat er 1 iemand is, die IN ZONDE LEEFT, de hele gemeente (het hele deeg dus) aangetast wordt (zuur gemaakt wordt)!
1 Korintiërs 5 Misstanden in de gemeente
1 Het is algemeen bekend dat er een geval van ontucht bij u is dat zelfs bij de heidenen niet voorkomt: er is iemand die met de vrouw van zijn vader leeft. 2 En u blijft maar trots op uzelf. Zou u niet eerder geschokt en bedroefd moeten zijn en degene die dit doet uit uw midden moeten verwijderen? 3-4 Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, 4 [3–4] 5 moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer. 6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 [color=#FF0000]Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. [/color]9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dat bepaal jij voor mij? |
Tis maar een vrijblijvend advies. Van mijn part lig je heel de middag te ronken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:56
|
|
|
Effe zwijmelen:
http://www.youtube.com/watch?v=NHNY_ga6WmU
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 18:56
|
|
|
Dit wordt bericht 150.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:00
|
|
|
geschreven door Thomas die ditmaal wel heel erg kort van stof is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mmmm klinkt erg goed imke!! ik heb een andere variant voor je als je soms een keer wat minder tijd hebt. zet een grote pan op met water voor de tagiatelli, kruid de zalm met bijv peper zout, en wat dille. bak een pakje zalm (aldi?) in een pannetje neem een wok met wat olijfolie om de uitgelekte spinazie in te wokken, steeds iets meer spinazie toevoegen, peper en zout erdoor voeg de zalm op t laatste moment toe met boursin a la cuisine, of een pakje room-basilicum saus van maggi schep wat tagiatelli op een bordje, en doe de spinazie erover wil je t echt afmaken, serveer het dan met wat veldsla, die je klaarmaakt met olijfolie, pijnboompitjes en croutons
smakelijk |
Dat lijkt heerlijk Hannah!!! Komt in mijn receptenmap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:21
|
|
|
Hallo beste medegelovigen, wat een mooie discussie is dit, fijn ook te merken dat iedereen buiten zijn eigen kerkelijke achtergrond probeert te ontdekken wat er nou feitelijk in de bijbel geleerd wordt!
Dit is zoals ik het zie: De tekst is uit de herziene staten vertaling: Paulus is niet te spreken over de gang van zaken bij de Korinthieërs: 1.Kor11,17: Maar bij wat ik u nu beveel, prijs ik u niet, omdat het er wanneer u samenkomt niet beter maar slechter op wordt. ..20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is. 27 Daarom, wie op onwaardige wijze dit brood eet of de drinkbeker van de Heere drinkt, zal schuldig zijn aan het lichaam en bloed van de Heere. 28 Maar laat ieder mens zichzelf beproeven en laat hij zo eten van het brood en drinken van de drinkbeker. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakken en zieken en velen zijn ontslapen. 31 Want als wij onszelf zouden beoordelen, zouden wij niet met de wereld geoordeeld worden. 32 Maar als wij geoordeeld worden, worden wij door de Heere terechtgewezen, opdat wij niet geoordeeld worden.
Tot zover het woord van God via Paulus. Nu de beantwoording van de vragen:
Wie mag er deelnemen? Het brood en de wijn staan symbool voor het lichaam en het vergoten bloed van Jezus. Het verwijst dus naar zijn offerdood voor ons. Iemand die niet geloofd in deze offerdood van Jezus heeft dus ook niks aan de gedenking van dit offer via het avondmaal. Het avondmaal is dus voor gelovigen. Wie mag dit beoordelen? Paulus zegt dat ieder zichzelf moet beoordelen/beproeven, én zo eten!(vers 28). Dat Paulus hier in geen enkele wijze aangeeft dat mensen op basis van dit beproeven zouden moeten afzien van het avondmaal schijnt hele kerkgemeenschappen te ontgaan. En waarom niet een oudste of voorganger of dominee of priester laten beproeven? Wellicht omdat het de indruk zou wekken dat je het moet verdienen of jezelf bewezen moet hebben, wat van werken spreekt, en niet van geloof. Tegen de kamerling wordt m.b.t. doop gezegd in Handelingen 8: Kijk daar is water, wat verhindert mij gedoopt te worden? En Filippus zei: Als u geen zonde meer hebt in uw leven, en met iedereen in het reine bent, mag u gedoopt worden. Oh nee, dat zei hij niet Hij zei: Als u met heel uw hart geloofd, is het geoorloofd. En hij antwoordde en zei: Ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is. Terug naar het avondmaal: Ieder beproeve zichzelf.. hoe komt men er bij dat het hier gaat om het beproeven van je werken? Op basis van werken is niemand rechtvaardig. Het gaat hier om het beproeven van je geloof! Geloof ik dat Jezus voor mij gestorven is en zijn lichaam en bloed gegeven heeft? Zo ja, dan neem ik deel aan zijn lichaam en bloed via het avondmaal. Daarmee belijd ik dat Hij dit (ook) voor mij gedaan heeft. Maar Paulus heeft het toch over de onwaardige wijze, en dat je dan jezelf tot oordeel drinkt? Paulus zegt dus niet! : Wie onwaardig is, drinkt zichzelf tot oordeel. Onwaardig zijn we namelijk allemaal! Want is dan de onwaardige wijze? Hoezo begint Paulus eigenlijk over het avondmaal in deze brief, ze vierden het al, dus waren er al mee bekend? Wat ging er mis, waarop heeft hij kritiek? 20 Wanneer u dan dan samenkomt op één plaats, is dat niet het eten van de maaltijd van de Here 21 want iedereen gebruikt bij het eten van tevoren al zijn eigen maaltijd en dan heeft de een honger, terwijl de ander dronken is Wat was het gevolg hiervan? Men kwam samen en at en drank, zonder stil te staan bij het feit dat de maaltijd symbool staat voor Jezus offerdood. 29 Want wie op onwaardige wijze eet en drinkt, die eet zichzelf een oordeel, omdat hij het lichaam van de Heere niet onderscheidt. En wat gebeurd er als je voorbijgaat aan het offer van Jezus? Dan wordt je veroordeeld, voor wie Jezus verwerpt is er alleen nog veroordeling over. De boodschap van Paulus is dus: Het avondmaal is een vertegenwoordiging van Jezus offer, wie lichtzinnig met het avondmaal omgaat, gaat lichtzinnig om met Jezus lichaam. Gevolg? Ziekte, zwakte en ontslapen. Bijzonder dat hier Jezus lichaam aan ons lichaam gekoppeld wordt, niet? De vergeving door het bloed / de wijn schijnen we allen te kennen, maar wat symboliseert het brood voor ons nu eigenlijk? Voor wie dat niet beseft, krijgt te maken met ziekte, zwakte en ontslapen. Laatste vraag, waarom is het avondmaal eigenlijk ingesteld? Waarom heeft God bedacht dat het goed zou zijn voor ons om iedere keer opnieuw bij Zijn offer stil te staan? Zijn wij soms vergeetachtig? Kennelijk wel.. En is het niet fijn om na de rompslomp van de week, de drukte en alles, weer keer op keer onszelf te mogen beproeven? Welk oordeel spreekt God eigenlijk over de gelovigen? Wij, die gerechtvaardigd zijn door Zijn Zoon, wat is mijn oordeel over mezelf als ik mijn geloof beproef? Is het niet dit: Ik ben vergeven en rechtvaardig dankzij Jezus! Zo is het weer een vieren van het avondmaal!
Groetjes, Dennis, die graag herinnert wordt aan wat Jezus voor hem heeft gedaan.
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op dinsdag 23 maart 2010, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:21
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | 1 Korintiërs 5
Wat vindt je van deze bijbeltekst Liesbeth?
Hier krijg ik wel het idee, dat, omdat er 1 iemand is, die IN ZONDE LEEFT, de hele gemeente (het hele deeg dus) aangetast wordt (zuur gemaakt wordt)!
1 Korintiërs 5 Misstanden in de gemeente
1 Het is algemeen bekend dat er een geval van ontucht bij u is dat zelfs bij de heidenen niet voorkomt: er is iemand die met de vrouw van zijn vader leeft. 2 En u blijft maar trots op uzelf. Zou u niet eerder geschokt en bedroefd moeten zijn en degene die dit doet uit uw midden moeten verwijderen? 3-4 Wat mijzelf betreft, in persoon ben ik afwezig, maar in de geest ben ik aanwezig; en alsof ik bij u was, heb ik in de naam van onze Heer Jezus de man die dit doet al veroordeeld. Wanneer u en ik dus in de geest bij elkaar zijn, en de kracht van onze Heer Jezus bij ons is, 4 [3–4] 5 moet u die persoon aan Satan uitleveren. Dan gaat zijn huidige bestaan verloren, opdat hij zal worden gered op de dag van de Heer. 6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 [color=#FF0000]Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. [/color]9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap |
Ga je nou twee keer vlak achter hetzelfde bijbelgedeelte citeren Solafide?
Maar goed, het is wel een interessant gedeelte gezien mijn vraag. Als christen mag je dus niet eten met een gemeentelid die zich christen noemt, maar dat in feite niet is. Ja, dat wijst er idd op dat iemand die onwaardig aan het Avondmaal gaat de rest van de tafel verontreinigd.
Dus toch weigeren? Mensen uit de gemeente zetten die als desem zijn? Daar is wel héél véél wijsheid voor nodig om dat op de juiste manier na te leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNA566
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:43
|
|
|
Opwekking is een conferentie tijdens het pinksterweekend. Word gehouden in biddinghuizen, naast walibi. Tijdens dat weekend komen er duizende mensen kamperen. Er worden samenkomsten gehouden enzo. De laatste paar keren ben ik alleen op zondag langs geweest en dan voornamelijk om de sing in. Daar komen 50.000 mensen op af om samen God te prijzen, best gaaf dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:48
|
|
|
ALICE495 schreef: | Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente. De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij. Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval? Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie? |
Ik ben nu een beetje partijdig omdat vrijgemaakten van het oude stempel helaas buiten de vrijgemaakte kerk geen heil zien en soms zelfs beweren dat alleen vrijgemaakten het hemelrijk zullen beerven. Als ze de zogenaamde vrijmakingsideologie aanhangen - taboe om dit te noemen in vrijgemaakte kring - dan kan het wel heel erg lastig worden. De sociale druk en het monopolie op de ware leer bij de vrijgemaakten vormen zeker een factor. Wel verschuift dit ook binnen de vrijgemaakte kerken en neemt men er ook daar vaak stilzwijgend afstand van. Beweging is er, mijns insziens gelukkig, wel. De belangrijkste afsplitsing van de vrijgemaakten vormden de Nederlands Gereformeerde kerken, orhodox maar zonder dit soort ideologie. Daar zou het probleem minder groot zijn. Persoonlijk ken ik nogal wat vrijgemaakten die Baptist geworden zijn. En in de vrijgemaakte kerken is de volwassendoop niet de norm dan wel gewoonte - maar wel toegestaan. Binnen de Evangelische Omroep vinden vrijgemaakten en meer evangelische Christenen elkaar ook. In de praktijk zie je dat vaker. In Friesland is een grote baptistenkerk gesticht die flink wat ex-gereformeerden en ook ex-vrijgemaakten kent. Ik zou persoonlijk een liefde hiervoor nooit opgeven. Het probleem zit hem bij de vrijmakingsideologie en de starheid van de wat meer traditionele vrijgemaakten. Als die er niet is, valt alles wel mee. Zorg er wel voor dat je een vorm vindt waar je je beide bij thuis voelt. Je bent in de bapistenkerk niet verplicht om je als volwassene te laten dopen als je als kind al de doop hebt ontvangen. Wat de een de echte en de andere de herdoop of overdoop noemt, is mijns insziens niet een kwestie van verloochening van de keuze van je ouders maar meer een invulling van een persoonlijke opvatting.
Thomas, die vindt dat de vrijmakingsideologie onnodig leed heeft berokkend
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:57
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Waarom zoeken jullie niet samen naar een gemeente waar je t beiden goed kunt vinden. Beiden een beetje water bij de wijn....
De kern van het evangelie is het belangrijkste, de uiterlijke vormen zijn anders.
Het is maar een idee.
Mijn ex was katholiek opgevoed, maar samen vonden we onze weg in een hervormde en later nederlands gereformeerde gemeente.
Veel lastiger wordt t als je stik verliefd wordt op iemand die helemaal niet gelooft. iets waar ik nooit meer aan begin trouwens. Destijds was mijn kerkgaan tot een 0 punt gezakt door omstandigheden, dus dacht er niet zo over na, terwijl ik nog wel geloofde. Maar zelfs toen waren de verschillen te groot. |
Ik herken dat verliefd worden op een ongelovige.. je geloof daalt eigenlijk, je gaat minder of nooit meer naar de kerk. Nadat ik de relatie had verbroken, was er voor mij meer ruimte om aan geloofsbeleving te doen. Ik zelf zou een partner zoeken binnen mijn eigen geloofsbelevenis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:58
|
|
|
ALICE495 schreef: | Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf? Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn |
Geloof is net als idee van opvoeding en omgang met elkaar een belangrijk onderdeel van relatievorming. Dus er zal toch gezocht moeten worden naar een zo passend mogelijke combinatie. Als je dan te ver uit elkaar staat, kan dat de relatiegroei in de weg staan. Het is dan zaak om met elkaar te zoeken naar de basis die je wel hetzelfde hebt om dan verder te zoeken en te groeien met elkaar.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:59
|
|
|
die muziek linc te plaatsen is idd niet moeilijk maar hoe laat ik dat nu werken zodat je em zo aan kunt klikken pfffffffffffffffffff ben ik blondtdtdt gelukkig heb ik lieve buurm die ff helpt ,het staat er rel
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:03
|
|
|
ALICE495 schreef: | Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf? Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn |
Vroeger (ruim 2 jaar geleden toen ik nog jong was) leerde ik iemand kennen die naar een vrij evangelische kerk ging/gaat. Ik zelf ben van huis uit katholiek. Ik stond er eerst heel erg sceptisch tegenover, was in heel veel dingen teleurgesteld, mijn toenmalige vriend lag ik scheiding, op zondagmorgen zaten ze in de kerk, smiddags vlogen de vervelende smsjes heen en weer. Toch ben ik er open voor gaan staan door een paar keer mee te gaan. Pas nadat het uit was ben ik er heel erg serieus over gaan na denken met als gevolg dat ik vorig jaar belijdenis heb gedaan. Ik denk zelf, als je verliefd bent op iemand die er wel voor open staat dat het zeker moet gaan lukken, jullie vinden dan wel jullie middenweg erin! Het is al superleuk dat je iemand hebt gevonden waar je helemaal van in love bent........geniet er maar van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:03
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik lees hier dat iemand zich schuldig maakt. Dat is toch iets individueels? Ik weet dat in andere bijbelgedeelten met lichaam ook de gemeente van Christus bedoeld wordt. Als dat was in dit gedeelte had je me overtuigd. Met het lichaam wordt echter in dit verband volgens mij bedoeld het lichaam van Christus. Hij gaf Zijn lichaam en Zijn bloed, voor mij... |
En dat Lichaam dat is nu juist ook Zijn Gemeente, zoals je zelf al aangeeft. Dat het niet direct in dit gedeelte zo staat, betekent niet dat je het niet door mag trekken naar die andere teksten waar wel over de Gemeente als Zijn Lichaam gesproken wordt. De Bijbel is immers 1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:04
|
|
|
Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:06
|
|
|
Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven. Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden. Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd? En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden. Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen. Jezus staat zo centraal. Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt. Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden. Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn. De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet. Zo vind je zoveel verschillen. Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft. Zo dat was wel ff een verhaal hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:08
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | JILL658]
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?
------------------------------------------------------------------------------------- waarschijnlijk omdat ze de weg kwijt zijn, of proberen daar een wit voetje te halen.
sorry,maar ik zie het gewoon als belachelijk. |
Moet zeggen dat ik nog niet alle reacties heb gelezen maar vindt deze reactie wel een beetje jammer. Ikzelf ben na mn scheiding naar een waarzegster geweest. Heb wat vervelende ervaringen en wilde alleen maar weten of daar ooit een einde aan zou komen. Bovendien vond ik het verschrikkelijk dat ik vrijgezel was. Als ik zou weten dat ik nog 10 jaar vrijgezel zou zijn dan zou ik daar toen vrede mee gehad hebben maar het idee (toen) dat ik dat niet wist wanneer ik iemand zou ontmoeten.......een verschrikkelijk idee. Paar jaar later ben ik met het geloof in aanraking gekomen en ik vind op het bovenstaande gebied steeds meer rust en kan het steeds meer loslaten. Ik ben iemand die graag zelf de touwtjes in handen heeft alleen sommige dingen moet je los laten en er op vertrouwen dat God het beste met je voor hebt.
Maar de weg kwijt zijn of een wit voetje halen?????? Ik noem het meer teleurgesteld zijn in het leven op dat moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:08
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer. |
Pasen is toch zeker wel een bijbels feest, aangezien het een voortzetting is van het Pesach, de maaltijd die Jezus met zijn leerlingen hield net voor zijn uitlevering. Kerst is weliswaar geen feest dat in de Bijbel benoemd wordt, maar is het daarmee niet bijbels? We staan met Kerst stil bij de geboorte van Jezus, de vleeswording van God. Dat is toch wel reden voor een feessie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:12
|
|
|
ALICE495 schreef: | Ik vind het fijn dat jullie deze mooie reacties hebben gegeven. Dank daar voor en voor jullie bemoedigende woorden. Als het aan mij ligt kan het idd allemaal wat makkelijker, maar ja als de ander al heel anders denkt betreft over het uitverkoren zijn en dat God je uit kiest om bij Hem te mogen zijn enz. Dat vind ik nl heel anders. Waarom is Jezus dan gekomen en gekruisigd? En idd de doop is ook zon probleem. Nu zie ik dus ook al 2 meningsverschillen en dat blijf je volgens mij houden. Ik ben in juni ook gedoopt en als kind ben ik ook gedoopt. Als kind ben je al behouden, je kan zelf nog geen keuzes maken om je wel of niet te laten dopen en met een volwassen doop kan je zelf die keuze maken als je net zoals Jezus weer op staan in een nieuw leven. Ik heb mijn oude leven begraven en heb Jezus aanvaart als mijn verlosser. Want zo staat het toch ook in de bijbel. Als je mij gezien hebt heb je God gezien. En je kan alleen via Mij bij de Vader komen. Jezus staat zo centraal. Maar we hebben besloten dat we nu afstand nemen van elkaar om elkaar niet nog meer pijn te doen en 11 april gaat hij mee naar mijn gemeente om te kijken wat hij daar van vind. Hij vind dat daar een wonder moet gebeuren als hij met mij verder wilt. Maar ja dan blijven er hobbels voor hem. Zijn ouders waar hij een hele goede band mee heeft. Die zou hij in zijn ogen verlogenen. En hij wilt hun ook geen verdriet doen. Dus al met al zal het er allemaal niet makkelijker op worden. Dus eerst 11 april maar afwachten en voor blijven bidden en het in Zijn hand leggen en los laten. Dat is het enige wat wij op dit moment kunnen doen. Want hij denkt dat er bij hem in de kerk de waarheid wordt verteld en ik in die van mij. Het is gewoon een wereld van verschil deze geloven. En moet zeggen dat ik daar best moeite mee heb. dat ik daar best van baal dat er zo veel verschillende geloven zijn. De een weet niet zeker of ze behouden zijn en de ander van wel en bij de ene kerk moet je je aanpassen met je kleding en de ander weer niet. Zo vind je zoveel verschillen. Dus mocht er wat gebeuren dan zal het geen makkelijke strijd worden, maar weet wel dat God hier een bedoeling bij heeft. Zo dat was wel ff een verhaal hahaha |
Wel heftig verhaal hoor als je het zo leest. Ik hoop voor je dat er dan inderdaad een wonder gebeurd. Het is natuurlijk heel erg lastig als hij een hele familie heeft die hem dan gaan verloochenen. Ik ga zelf weleens naar de kerk van mn beste vriendin. Zij is gereformeerd vrijgemaakt. Ik vind het wel eens leuk om een andere kerk te zien maar ik kan me er niet zo bij vinden wat er wordt gezegd daar. Maar ik heb geen achterban die mij daarop veroordeeld.
Sterkte hoor en mocht je eens willen spuien........je mag me altijd mailen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:14
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw
Waarom werkt mijn link niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:15
|
|
|
GRACE585 schreef: | die muziek linc te plaatsen is idd niet moeilijk maar hoe laat ik dat nu werken zodat je em zo aan kunt klikken pfffffffffffffffffff ben ik blondtdtdt HELLUP |
- Selecteer het adres van de clip.
- Klik op 'kopiëren'.
- Klik hier op 'reageer'.
- Klik in het witte vak op 'plakken'.
- Zet voor het adres [ url ] en na het adres [ /url ] (alles zonder de tussenliggende spaties).
- Klik op 'OK' en je link staat op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:16
|
|
|
HENK710 schreef: | - Selecteer het adres van de clip.
- Klik op 'kopiëren'.
- Klik hier op 'reageer'.
- Klik in het witte vak op 'plakken'.
- Zet voor het adres [ url ] en na het adres [ /url ] (alles zonder de tussenliggende spaties).
- Klik op 'OK' en je link staat op het forum.
|
reeds gelukt henk de buurm kwam ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
MARIO216 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw
Waarom werkt mijn link niet |
Ben blind: zes berichten hiervoor staat het. Zal het proberen volgende keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
MARIO216 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw
Waarom werkt mijn link niet |
Je vergeet de [ url ] aan het begin en de [ /url ] aan het eind (zonder de spaties die er even tussen zijn gezet om de tekst goed zichtbaar te laten zijn).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:19
|
|
|
Alice
Ga 11 april samen genieten en praat na de tijd erover door. Houd verder gewoon in eerste instantie contact als vrienden. Succes!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|