Auteur |
Bericht |
|
GERT217
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:16
|
|
|
Velen kiezen de Heiland als Koning, maar weinigen dragen Zijn kruis, velen zoeken Zijn hulp en bescherming, maar weinigen off'ren hun goed en hun huis voor de zaak van de dierbare Meester.
Zij beminnen de wereld, beminnen de schijn Beminnen hun goederen die waardeloos zijn
Velen zitten aan Jezus' tafel maar weinigen willen vasten met Hem Zij beven en vluchten als de beker van het lijden tot de rand toe gevuld wordt, om de Naam van Hem.
Komt uit het boek: de vrouw met het Boek. Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:50
|
|
|
GERT217 schreef: | Velen kiezen de Heiland als Koning, maar weinigen dragen Zijn kruis, velen zoeken Zijn hulp en bescherming, maar weinigen off'ren hun goed en hun huis voor de zaak van de dierbare Meester.
Zij beminnen de wereld, beminnen de schijn Beminnen hun goederen die waardeloos zijn
Velen zitten aan Jezus' tafel maar weinigen willen vasten met Hem Zij beven en vluchten als de beker van het lijden tot de rand toe gevuld wordt, om de Naam van Hem.
Komt uit het boek: de vrouw met het Boek. Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden |
Afdeling gedichten??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT217
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 23:16
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Afdeling gedichten?????? |
Het kan wel zijn voor de afdeling gedichten maar het is toch belangrijk om er bij stil te staan en het op je inwerken. Op deze afdeling komt toch nog meer reacties dan op afd. Gedichten.
Hoe komt het eigenlijk dat er op afdeling gedichten zo weinig wordt gereageerd. Er wordt zowiezo weinig gereageerd op deze onderwerpen zoals gedichten, bijbel en Bijbelstudie, gebed. Terwijl de vergaarbak heel veel reacties hebben. Het is toch goed om samen het geloof te delen en er over te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 23:24
|
|
|
GERT217 schreef: | Het kan wel zijn voor de afdeling gedichten maar het is toch belangrijk om er bij stil te staan en het op je inwerken. Op deze afdeling komt toch nog meer reacties dan op afd. Gedichten.
Hoe komt het eigenlijk dat er op afdeling gedichten zo weinig wordt gereageerd. Er wordt zowiezo weinig gereageerd op deze onderwerpen zoals gedichten, bijbel en Bijbelstudie, gebed. Terwijl de vergaarbak heel veel reacties hebben. Het is toch goed om samen het geloof te delen en er over te hebben. |
hoe kun je discussieren over een gedicht dan? veel verder dan: mooi, of treffend, ik word er stil van, kom je niet vaak. zelf lees ik ze meestal niet, vaak zijn het veredelde sinterklaasgedichten met een chr. sausje. van mij hoeft dat niet zo, maar als n ander er lol in heeft... van mij mag het!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT217
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 09:54
|
|
|
PIETER649 schreef: | hoe kun je discussieren over een gedicht dan? veel verder dan: mooi, of treffend, ik word er stil van, kom je niet vaak. zelf lees ik ze meestal niet, vaak zijn het veredelde sinterklaasgedichten met een chr. sausje. van mij hoeft dat niet zo, maar als n ander er lol in heeft... van mij mag het! |
Het is jammer dat het zulke reacties zijn en ik ben wel geschokt over de woorden die er zijn gebruikt. Je bent hier op een christelijke datingsite en een beetje fatsoen hoort er bij. Trouwens het onderwerp is bijbel en bijbelstudie. Lezen en nog eens lezen. Hoe beleef jij het geloof is het net zo in het gedicht of doe jij het toch anders. Ben jij de velen of de weinigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 10:53
|
|
|
idd lezen is ook ene topic forum gedichten... denk echt eerlijk dat het daar thuis hoort... als je overal maar je dingen neer pleurt sja dan bietje chaos dacht ik
www.venlonaren.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 10:54
|
|
|
Jehebt inderdaad meer reacties gekregen als dat je bij de afdeling gedichten gekregen had......maar niet over de inhoud van je gedicht. Doel niet bereikt lijkt me? Die onderverdeling van topics is er niet voor niets, had je hem gewoon bij gedichten gezet had je ook deze negatieve reacties niet gekregen omdat degene die niet van gedichten houden die gewoon overslaan. Degene die er juist wel van houden lezen hem daar ook wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:51
|
|
|
GERT217 schreef: | Het is jammer dat het zulke reacties zijn en ik ben wel geschokt over de woorden die er zijn gebruikt. Je bent hier op een christelijke datingsite en een beetje fatsoen hoort er bij. Trouwens het onderwerp is bijbel en bijbelstudie. Lezen en nog eens lezen. Hoe beleef jij het geloof is het net zo in het gedicht of doe jij het toch anders. Ben jij de velen of de weinigen. |
Dan vraag ik me af welke reacties jij verwacht. Een reactie als MOOI is het hoogst haalbare hoor. Het is per slot van rekening maar n gedichtje!! Wat heeft het er trouwens mee te maken of dit een chr. site is? Ik gaf mijn waardeoordeel over het gemiddelde gedicht dat ik hier op deze site heb gelezen, en dat overstijgt in 99% van de gevallen het niveau sinterklaasgedicht niet. Sorry, maar het is meestal rijmelarij van likmevestje
En het laatste waar ik aan begin is het toetsen van mijn geloof aan een gedichie van een onbekende. Net of dat gedicht de opperste en enige waarheid verkondigd? Ik gun ieder zn hobby en als jij wilt zwijmelen bij een liedje of gedicht, is dat jouw goed recht. Mijn goed recht is het daar absoluut niets mee te hebben.
Maar ik wens je veul plezier met je gedichies hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 19:12
|
|
|
Goed, jij wilt een inhoudelijke reactie. bijbel en bijbelstudie topic is het niet, er is geen enkele verwijzing of uitleg van een bijbeltekst.
Eerlijk gezegd, herken ik me totaal niet in het beeld wat ze beschrijft. Het klinkt zo veroordelend naar mensen toe. Terwijl er voldoende mensen zijn, die wel toegewijd zijn en de Here ook in hun dagelijks leven toelaten. Ik vraag me af waarom we elkaar altijd een schuldgevoel aan moeten praten? Bovendien denk ik ook dat dit gedicht averechts werkt op je geloofsleven. Hoe schuldiger je je voelt, hoe onvolmaakter je je voelt, hoe minder je zin hebt om Gods liefde uit te dragen. Want wat je ook probeert, het is nooit goed genoeg. Nee dit gedicht maakt me depri en daar spreekt geen geloof uit. Is het bijbels? Nee, ik denk het niet. Nog een reden om het hier niet te plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 20:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, jij wilt een inhoudelijke reactie. bijbel en bijbelstudie topic is het niet, er is geen enkele verwijzing of uitleg van een bijbeltekst.
Eerlijk gezegd, herken ik me totaal niet in het beeld wat ze beschrijft. Het klinkt zo veroordelend naar mensen toe. Terwijl er voldoende mensen zijn, die wel toegewijd zijn en de Here ook in hun dagelijks leven toelaten. Ik vraag me af waarom we elkaar altijd een schuldgevoel aan moeten praten? Bovendien denk ik ook dat dit gedicht averechts werkt op je geloofsleven. Hoe schuldiger je je voelt, hoe onvolmaakter je je voelt, hoe minder je zin hebt om Gods liefde uit te dragen. Want wat je ook probeert, het is nooit goed genoeg. Nee dit gedicht maakt me depri en daar spreekt geen geloof uit. Is het bijbels? Nee, ik denk het niet. Nog een reden om het hier niet te plaatsen. |
Deze beschrijving is een mogelijke uitwerking van het gedicht. Maar er kan ook anders mee omgegaan worden. Zo kun je het gedicht ook zien als oproep om kritisch naar jezelf te kijken hoe jij met aardse zaken omgaat. Hoever gaan wij in ons leven als het gaat om het opofferen van dingen als het erop aankomt? Op deze manier doe je denk ik de woorden van het gedicht meer recht.
Het is dus maar hoe je een en ander leest... Want eigenlijk zegt mevrouw Mijnders hetzelfde als wat Jezus al eens zei: "Velen zijn geroepen, weinigen verstaan"!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 17 februari 2010, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Deze beschrijving is een mogelijke uitwerking van het gedicht. Maar er kan ook anders mee omgegaan worden. Zo kun je het gedicht ook zien als oproep om kritisch naar jezelf te kijken hoe jij met aardse zaken omgaat. Hoever gaan wij in ons leven als het gaat om het opofferen van dingen als het erop aankomt? Op deze manier doe je denk ik de woorden van het gedicht meer recht.
Het is dus maar hoe je een en ander leest... Want eigenlijk zegt mevrouw Mijnders hetzelfde als wat Jezus al eens zei: "Velen zijn geroepen, weinigen verstaan"! | Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen. |
Dat is voor mij precies het grote wonder van Gods liefde en genade... Ik ben nooit goed genoeg bezig, en toch (met een ouderwets, maar prachtig woord: nochtans) houdt Hij van me en neemt mij zoals ik ben. Dat kan dan calvinistisch heten, het is ook waar. Wat een geweldige God hebben we toch!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen. |
Nogmaals, het is maar net hoe je het gedicht wilt lezen. Nergens wordt in het gedicht ingepeperd dat je het niet kan, er wordt enkel opgeroepen om kritsich naar jezelf te kijken, om jezelf de spiegel voor te houden, zoals Jezus dat ook deed naar de mensen. Dus nergens is echt te vinden dat het over het nooit goed genoeg bezig zijn gaat. Enkel over de wil tot overgave vanuit Gods liefde voor Zijn hele schepping, dwars door alles heen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:21
|
|
|
Als calvinist,vind ik dit gedicht ook niet eens calvinistisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:16
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Dat is voor mij precies het grote wonder van Gods liefde en genade... Ik ben nooit goed genoeg bezig, en toch (met een ouderwets, maar prachtig woord: nochtans) houdt Hij van me en neemt mij zoals ik ben. Dat kan dan calvinistisch heten, het is ook waar. Wat een geweldige God hebben we toch!! | Maar jij legt de nadruk juist op het positieve van de genade, niet het negatieve.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 12:14
|
|
|
GERT217 schreef: | Velen kiezen de Heiland als Koning, maar weinigen dragen Zijn kruis, velen zoeken Zijn hulp en bescherming, maar weinigen off'ren hun goed en hun huis voor de zaak van de dierbare Meester.
Komt uit het boek: de vrouw met het Boek. Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden |
roerend mee eens, daar kunnen wij allemaal een voorbeeld aan nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 02:15
|
|
|
GERT217 schreef: Velen kiezen de Heiland als Koning, maar weinigen dragen Zijn kruis, velen zoeken Zijn hulp en bescherming, maar weinigen off'ren hun goed en hun huis voor de zaak van de dierbare Meester.
Komt uit het boek: de vrouw met het Boek. Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden
Toen Jezus ervoor stond, bad Jezus: Vader, als U wilt,neem dan deze beker van Mij weg. Maar laat niet wat Ik wil, maar U wilt gebeuren. Uit de hemel verscheen een engel om Hem kracht te geven.
Velen van ons zijn bang om te lijden als ze weten dat het uit kan lopen tot de dood. Maar in Hem zijn we meer dan overwinnaars. Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op donderdag 25 februari 2010, 02:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 17:14
|
|
|
JILL658 schreef: | GERT217 schreef: Velen kiezen de Heiland als Koning, maar weinigen dragen Zijn kruis, velen zoeken Zijn hulp en bescherming, maar weinigen off'ren hun goed en hun huis voor de zaak van de dierbare Meester.
Toen Jezus ervoor stond, bad Jezus: Vader, als U wilt,neem dan deze beker van Mij weg. Maar laat niet wat Ik wil, maar U wilt gebeuren. Uit de hemel verscheen een engel om Hem kracht te geven.
Velen van ons zijn bang om te lijden als ze weten dat het uit kan lopen tot de dood. Maar in Hem zijn we meer dan overwinnaars. Jill |
hoe kom je aan die woorden jill die rood zijn gemaakt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 18:04
|
|
|
Lukas 22,43: En aan hem verscheen een engel uit de hemel, die Hem versterkte.
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op donderdag 25 februari 2010, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:48
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Lukas 22,43: En aan hem verscheen een engel uit de hemel, die Hem versterkte. |
in de bijbelverklaring van dachsel lees ik dat anders. ik lees dat als of de dicipelen dat zien als dat gebeurt. lees ik het dan zo verkeert? en je mag gerust weten, ik heb dat eerlijk gezegd nooit geweten dat dat er stond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:59
|
|
|
KAT125 schreef: | in de bijbelverklaring van dachsel lees ik dat anders. ik lees dat als of de dicipelen dat zien als dat gebeurt. lees ik het dan zo verkeert? en je mag gerust weten, ik heb dat eerlijk gezegd nooit geweten dat dat er stond. |
Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
|
|
|
JILL658 schreef: | Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... |
het ging over Bijbels... en het boek voldoet daar niet aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:52
|
|
|
JILL658 schreef: | Misschien Kat een andere bijbel erbij kopen, Het Boek bijv............... |
vraagje, weet jij wat dat is?
gezien je antwoord zeker niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | het ging over Bijbels... en het boek voldoet daar niet aan |
Dachsel hoort daar toch ook niet bij, das een bijbelverklaring ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KAT125
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:05
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dachsel hoort daar toch ook niet bij, das een bijbelverklaring ...... |
is de bijbel verklaring niet bijbels dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 12:49
|
|
|
KAT125 schreef: | vraagje, weet jij wat dat is?
gezien je antwoord zeker niet. |
Een verklaring is nog steeds geen bijbel voor mij. Iedere verklaring van de bijbel heeft nl een persoonlijke kijk en idee van wat hij denkt te lezen in de bijbel. Vandaar zoveel kerkgenootschappen Toch maar een echte bijbel kopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:24
|
|
|
JILL658 schreef: | Een verklaring is nog steeds geen bijbel voor mij. Iedere verklaring van de bijbel heeft nl een persoonlijke kijk en idee van wat hij denkt te lezen in de bijbel. Vandaar zoveel kerkgenootschappen Toch maar een echte bijbel kopen |
Maar wat is een echte Bijbel dan? Want elke vertaling is een interpretatie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:27
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar wat is een echte Bijbel dan? Want elke vertaling is een interpretatie! |
De Dode Zee-rollen misschien
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 26 februari 2010, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:26
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | De Dode Zee-rollen misschien |
Misschien dat we daar nog eens achter komen Maar de King James vertaling is naar verluid het dichts bij de originele bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGENTA106
|
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:02
|
|
|
Wel Gert, ik leef met je mee . Ik merk dat velen niet schijnen te weten dat je een gedicht leest om de vorm maar zékèr ook om de inhoud. Maar om zoiets te lezen, én op een eerlijke manier te 'willen' verteren is nog een andere zaak. Je 'schuldig voelen' is inderdaad niet van God; maar ik wil gerust toegeven, jou gedicht heeft me wel een vorm van 'bekering' opgeleverd. Maar . . . ipv het van me af te praten moest ik al wel 'willen' toelaten om het eerlijk en open naar mezelf toe onder ogen te zien, samen met de Heer. Trouwens er zijn er die een soort 'gespletenheid' aan de dag leggen want het leven dat je dagdagelijks leeft lééf je óf voor en met God, óf voor jezelf. Er is geen zone bij God waar je je eens lekker kan laten gaan zonder met Hem rekening te houden en een zone waar je Hem hebt aangedaan. Of God is 'in' jou ; of Hij is er niet. 't is niet zo efkens aan en uit. En dus is HIJ Koning of Hij is het niet. Persoonlijk leef ik binnen Zijn Koninkrijk, nù al, wat mij betreft . En ik verlang ernaar dat er steeds meer ruimte in mijn binnenste mag komen waardoor er ook meer van Jezus binnenkan.
|
|
Naar boven |
|
|