ChristianMatch

Forum

Berichten van MAGENTA106
ChristianMatch forum index » Berichten van MAGENTA106
Auteur Bericht
MAGENTA106 (73)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:56
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning

ik denk ergens iets verkeerds gedaan te hebben want ineens was de tekst die ik bezig was te schrijven weg ... ???? effe dit als checkpoint, navenant herbegin ik wel, ... misschien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAGENTA106 (73)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 10:22

JONATHAN890 schreef:
Niks mis mee, om een gedicht te gebruiken
om eens na te denken er eens aan te ruiken,

Toen ik dit las moest ik gelijk denken aan de zeven brieven van Jezus aan de gemeente in klein Azie, die opgetekend staan in Openbaring.

Daar worden de christenen ook gewaarschuwd, met dingen die Jezus anders zou willen zien. Maar daar hangt hij ook steeds een belofte aan, als ze breken met de fout ingeslagen weg.
Ook de Jacobus brief leert ons, dat geloof zonder werken niets is.

t Kruis opnemen is soms zo moeilijk voor ons, wanneer verwacht God van ons dat te doen? Ervaren wij niet vaker dingen die een last zijn, als zijnde iets wat ongewenst is. Dan bidden we of God ons wil bevrijden van dat?
Maar t zou ook zomaar een zaak van God kunnen zijn die Hij in ons leven brengt.

Ook de woorden van Jezus die Hij sprak over de wederkomst komt bij mij naar voren:
Math 25: 31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links. 34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe. ” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan. ” 41 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet. ” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan. ”
Naar boven

Auteur Bericht
MAGENTA106 (73)

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:02

Wel Gert, ik leef met je mee . Ik merk dat velen niet schijnen te weten dat je een gedicht leest om de vorm maar zékèr ook om de inhoud.
Maar om zoiets te lezen, én op een eerlijke manier te 'willen' verteren is nog een andere zaak. Je 'schuldig voelen' is inderdaad niet van God; maar ik wil gerust toegeven, jou gedicht heeft me wel een vorm van 'bekering' opgeleverd. Maar . . . ipv het van me af te praten moest ik al wel 'willen' toelaten om het eerlijk en open naar mezelf toe onder ogen te zien, samen met de Heer. Trouwens er zijn er die een soort 'gespletenheid' aan de dag leggen want het leven dat je dagdagelijks leeft lééf je óf voor en met God, óf voor jezelf. Er is geen zone bij God waar je je eens lekker kan laten gaan zonder met Hem rekening te houden en een zone waar je Hem hebt aangedaan.
Of God is 'in' jou ; of Hij is er niet. 't is niet zo efkens aan en uit. En dus is HIJ Koning of Hij is het niet.
Persoonlijk leef ik binnen Zijn Koninkrijk, nù al, wat mij betreft .
En ik verlang ernaar dat er steeds meer ruimte in mijn binnenste mag komen waardoor er ook meer van Jezus binnenkan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAGENTA106
Pagina 1 van 1