Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 februari 2018, 18:35
Onderwerp: woordenspel
|
|
|
GRACE742 schreef: | ingeloot
oot |
Notenkraam
Eén pond cashewnoten a.u.b. ongezouten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2017, 19:27
Onderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
|
|
|
PIETJUH343 schreef: | Na een uitnodiging van een vriend om eens naar cabaretier Herman Boon te gaan ben ik eens gaan googlen naar wat hij doet en zegt. Al heel snel kom je op dwaalleer(aar) uit. Het is voorzegt dat er in de laatste tijd veel valse leraren zullen zijn, die ook wonderen en tekenen doen ! |
Veel christenen die in de publiciteit staan worden door anderen al snel als dwaalleraar bestempeld, dus ik zou aan dergelijke sites niet teveel waarde hechten. Ik ben zelf naar een bidden en vasten van Herman Boon geweest. Er vonden inderdaad confrontaties plaats met demonen. Of dat verkeerd is? Ik zie niet in waarom. Het staat in de bijbel. Dat we er niet gewend aan zijn is een ander verhaal. Ik ben zelf niet echt een fan van Herman Boon. Hij is mij wat te druk en verschillende dingen zie ik anders, dan dat hij ze ziet. Hij is echt een evangelist en voor zijn gedrevenheid heb ik respect. Ik zie hem zelf niet als een dwaalleraar. Hij heeft m.i. zijn hart goed zitten en wil mensen echt tot Jezus brengen en brengt daarbij geen 'kromme leer'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 19:47
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit in lotgenoten groepen voor getraumatiseerde ooit evangelische.
Mensen die net als ik niets van bijbel of geloof afwisten en die allerlei angst en schuldcomplexen werden aangepraat, met name met vergeven. En dreigementen met de hel. Maar ik begrijp wel dat jij dat niet snapt....ja, ik kan me vergissen in mensen. |
Ik denk dat de meesten hier wel begrip hebben voor je houding naar Evangelische Gemeenten en waarvoor je mensen wil waarschuwen. Toch zijn de meeste Evangelische Gemeenten gewone normale gemeenten met mensen die God oprecht willen dienen en volgen. Deze mensen incl. de voorgangers etc hebben Jezus aangenomen in hun leven en zijn daarmee ook Gods kinderen. Ik vraag me daarom af of je echt goed bezig bent om hier systematisch je gal te spuwen over alles wat evangelisch is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:54
Onderwerp: Bevrijding!
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wie kent dat gevoel, als je voor jezelf opkomt, de ongelofelijke bevrijding die dát geeft. Dat je luistert naar je hart, en niet hoe anderen Bijbelgedeelten invullen hoe je die moet opvatten.
Heerlijk, ik voel me zo opgelucht en ontdaan van een last dat wou ik toch ff delen!
En dit topic gebruiken voor ervaringen waar je je blij voelt door bevrijding van slavenjukken die je jezelf op hebt laten leggen.
Galaten 5 De christelijke vrijheid 5 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.
Is dat niet heerlijk, niemand anders kan met zijn Bijbeluitleggingen, etc, je een slaven juk opleggen.
Want we zijn vrij, ja ze kunnen het proberen maar ja het lukt niet als je het niet toelaat! |
Hoi Shanita,
Kun je dit toelichten... het lijkt er anders op dat Christus je vrij heeft gemaakt zodat je toch vooral zelf kan gaan doen waar je zin in hebt, puur laat leiden door je gevoel en verder niet voor correctie vatbaar bent. Uitsluitend hoe jij het ziet is de juiste zienswijze? Sta je ook open voor andere meningen dan? In verschillende topics merk ik steeds weer een houding van je van: "zij hebben het gedaan, zij hebben jou onoprecht en onheus behandeld/benaderd en anderen hebben het allemaal verkeerd". Je schrijft veel hier op het forum. Ik vraag me soms af waarom? Is het constructief of destructief bedoeld?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|