Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 10:50
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden.
Ik weet weinig van de joodse wetten etc. maar zou er graag van willen leren. ik ga het aanbevolen boek lezen. Toch wil ik je ook vragen om toch een aantal dingen hier al uit te leggen van die verordeningen en wat ze betekenen waardoor we God beter leren kennen. Dat zou ik heel fijn vinden zodat we elkaar beter leren begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 10:30
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
ok, acceptatie van mezelf is geen probleem, ik ben zo..ik heb er niet om gevraagd maar ik zal het er mee moeten doen....zo iets, maar dan positief bedoelt....dan blijft er nog een probleem over: de omstanders, je naaste, die moeten óók accepteren dat je "anders" bent.......en daardoor anders reageerd......en dat ben ik nog niet tegen gekomen....daardoor lopen sommige relaties errug moeizaam op dit moment en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen......
ja dat is vervelend als mensen je niet accepteren. Uit mijn ervaring komt dat eerder uit onbegrip dan dat mensen je niet willen accepteren. Zodra ik uitleg wat bepaalde dingen met mij doen of overkomen, omdat ik gevoeliger ben snappen ze ook meer. Andersom is het ook belangrijk dat ik begrip toon voor mensen die anders in elkaar steken als ik. Als ik ook naar hen verhaal luister. En rekening met hun probeer te houden dan ontstaat er wederzijds acceptatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:19
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
SJAOULSKI206 schreef: | Beste Broeders en Zusters,
Als Messians Jood en als persoon zie ik helaas dat wat ik wilde zetten als begin van een onveroordeelde liefdevolle discussie nu uit loopt op verwijten met weinig liefde. Laat ons niet vergeten dat 1 van de geboden is dat we altijd liefdevol met elkaar spreken, ook al zijn we aan het aanmanen van iemand. Het aanvallen van een persoon is altijd de werk van de Satan. Daarom verzoek ik jullie als Broeder om hem niet tussen ons te laten komen, maar laat een ieder van ons als hij iets schrijft het schrijven met de Liefdevolle Woorden van de Heilige Heer!
Ook zie ik mooie meningen en zuivere bedoelingen in de meningen, en ongeacht of ik mee eens ben of niet, dat is de manier van met elkaar spreken en discussieren. Zeker als we aan het praten over de Eeuwige en Zijn verordeningen.
Als ik door mijn woorden andere intentie heb laten zien, dan vraag ik jullie om mij hierin te vergeven.
Misschien zou dit een hele leuke discussie onderwerp voor een keer af te spreken en face to face erover te hebben en te bestuderen.
Als een kleinzoon van een Cohen, wil ik jullie Zegenen en Wensen dat de Eeuwige in ons allemaal Zijn Werk zal doen voor Zijn Glorie en Grootheid.
Sjalom B'Adonai Yeshua HaMasjiach,
Sjaoul Bin-David |
Beste Sjaoul, ik ben zeer dankbaar voor jou liefdevolle reactie op deze forum. Ik denk inderdaad dat het belangrijkste is om respectvol met elkaar om te gaan. Zo kan je namelijk toenadering creëren in plaats van verwijdering. Want dat is wie onze God is:) Ik ben zelf nieuwsgierig naar de joodse feestdagen etc. om dat meer uitgelegd te krijgen om de bijbel hierin ook beter te begrijpen. Dus mocht er een face to face ontmoeting plaatsvinden met wat mensen dan sluit ik mij daarbij graag aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 21:30
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
Hai allemaal, Fijn om jullie verhalen te lezen en de tips te horen:) Zoveel herkenbaar!
Ik ben er sinds een tijdje ook achter gekomen dat ik hoog sensitief ben.o.a. ook door een burnout. Toen ik er net achter kwam had ik zeer gemengde gevoelens erover. Enerzijds vielen de puzzelplaatjes op hun plek anderzijds moest het acceptatieproces komen. Het is iets wat je je hele leven mee draagt. Ik geloof dat je hoogsensitief geboren wordt. Gevoeliger voor reuk,geur,geluid,sfeer etc. Daarbij kun je ook overgevoelig zijn. Dit kan te maken hebben met wat je aan nare ervaringen mee hebt gemaakt in je leven. Voor die overgevoeligheid kun je therapie volgen en genezing ervaren,zodat je van die overgevoeligheid afkomt. Maar je bent en blijft nog steeds hoogsensitief.
Ik had laatst een positieve ervaring opgedaan tijdens een kringavond. Een ander meisje die ik ken is ook hooggevoelig. Door onze hoogsensitiviteit voelen we ook wat er gebeurt aan sfeer in de groep en weten we ook wat we kunnen doen om op God gefocused te blijven of als de sfeer te oppervlakkig blijft meer diepe vragen te stellen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hoe je hoogsensitiviteit als positief ervaart. Ook wat voor banen geschikt zijn
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|