Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 01:31
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
Lieve mensen,
wat een stortvloed van woorden, meningen en adviezen. Geweldig al die reacties! Hoe de één de ander ook zal ontmoeten, hetzij via CM, hetzij via een andere weg. Ik hoop voor jullie allemaal, dat je de ware zult vinden. Dat hoop ik voor mijzelf ook natuurlijk. En dat we samen met die partner heel gelukkig mogen worden. Als we Hem maar kennen in al onze wegen.
Voor nu welterusten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 juni 2012, 02:39
Onderwerp: Dilemma of niet………..
|
|
|
Dilemma of niet………..
Hoe weet je of de partner die je kiest ook de man/vrouw is die de Heer voor je in petto heeft. Als de Heer iemand voor je in petto heeft, op welke wijze komt deze dan op je pad. En hoe/wanneer/waar zal dat dan blijken, dat deze persoon voor jou de ware is. Op welke wijze werkt de Heer, Zijn wegen zijn immers ondoorgrondelijk. Die vragen komen regelmatig weer naar boven.
- Stel dat je er van uitgaat, dat de ware vanzelf wel op je pad komt. Hoe zou de Heer dan werken, als je (bijna) nooit de deur uit komt, gewoon niets onderneemt. Werkt de Heer ook via internet? Dat kun je je afvragen en welke criteria hanteer je dan.
Ik hoorde eens van een vrouw die in de dienst op zondagmorgen een woord kreeg van de Heer, via de gastspreekster. Ze liep rechtstreeks op deze vrouw af en zei:”de Heer heeft een man voor jou. Kijk op het internet”. De gastspreekster was juist iemand die heel huiverig was voor dit soort voorspellingen, maar ze moest wel want de Heer gaf haar deze woorden in en leidde haar rechtstreeks naar deze vrouw. Deze vrouw echter dacht, als de Heer iemand voor mij bestemd heeft, komt hij sowieso wel op mijn pad. Zij heeft dagen, maanden, jaren gewacht en niet het internet geraadpleegd en is nog steeds alleen.
Waarom zou de Heer niet via de hedendaagse communicatiemiddelen kunnen werken?
Ik geloof dat de Heer zeer zeker 2 mensen bij elkaar kan brengen, die hij voor elkaar bestemd heeft. Echter heb je ook met 2 persoonlijkheden te maken met elk eigen keuzes en eigen interpretaties van signalen. Als één van beiden deze signalen of woorden van de Heer mist of niet verstaat, dan sla je de plank volledig mis. Zouden beiden dan toch niet het recht hebben op geluk, zou de Heer hen dan op aarde bewust alleen laten blijven? Ik geloof dat de Heer ons in die gevallen ook een eigen keuze laat maken, zo staat het ook in de bijbel. Dat wij mogen huwen met wie wij willen, mits in den Here !
- Is dat niet wonderbaarlijk, dat als wij bang zijn, dat wij Zijn signalen niet zullen verstaan, niet zullen oppakken of gewoon niet zo lang kunnen wachten en wij zo eenzaam zijn, zo ongelukkig, zo zielsalleen tussen zo veel mensen om ons heen. Is het niet geweldig, dat de Heer dan zegt:”Toe maar mijn kind, kies je partner, je zielsverwant, een lieve man/vrouw om samen het leven te delen en elkaar tot steun te zijn. Alleen gun ik je iemand die ook Mij liefheeft en zijn/haar leven aan mij heeft gegeven. Slechts dan rust hierop Mijn zegen!” Is dat niet geweldig dat de Heer zoveel vertrouwen in ons heeft, dat Hij gelooft dat wij het goede zullen kiezen en dan vierkant achter deze keuze zal gaan staan, mits de partner Hem ook liefheeft, Hem ook toebehoort!”
Heer, leer mij Uw weg te gaan, Uw wil te verstaan juist als het gaat om een partner voor dit aardse leven. U weet wat goed is voor mij. Heer, leer mij wat U wilt dat ik doen zal. Uw wil geschiede. Dank U Heer. Amen.
Laat mij niet mijn lot beslissen: zo ik mocht, ik durfde niet. Ach, hoe zou ik mij vergissen, als Gij mij de keuze liet! Wil mij als een kind behand'len, dat alleen de weg niet vindt: neem mijn hand in uwe handen en geleid mij als een kind.
--------------------------------
Laatst aangepast door
|
ROOSJE140
|
op zondag 10 juni 2012, 02:47
|
|
Naar boven |
|
|
|