ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRUS738
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRUS738
Auteur Bericht
PETRUS738 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 17:11
BerichtOnderwerp: Inwoner

Helemaal goed !

Mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRUS738 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 10:10
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

TINK100 schreef:
privacy?? moet je es op google kijken wat er allemaal van je bekend is....word je niet vrolijk van.....
Dus hier een nick name??? in de wijde wereld ben je veel bekender.

En... onze Vader kent ons allemaal "door en door". Gelukkig maar dat Hij alles ziet Lachende smiley

Ja, ik ben ervan doordrongen dat onze privacy op internet vaak minder gewaarborgd is dan we ( mogelijk ) aannemen.

Echter, als wij onszelf zijn in Zijn naam, "wat" is het dan, wat we zo nodig, "voor wie dan ook" dienen te verbergen ?
Zolang Here Jezus nog niet op een wolk verschenen is, is er zonde in deze wereld, zijn er mensen die over elkaar oordelen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die juist van elkaar willen leren.

Laat mij leren Here !

Voor mij persoonlijk is het van belang te weten "wie iemand is" en "waarom iemand" zo is (geworden). Zijn of haar naam, leeftijd, ras, afkomst enz. maken hier onderdeel vanuit en aangezien ik "maar mens ben" en dus niet in staat ben een ander "volledig te kennen", kan ik niet anders dan genieten van wat ik van de mens die voor mij staat mag leren. Het feit dat deze mens mij vanuit een positieve of negatieve houding benaderd geeft iets aan over wie hij of zij (op dat moment) is en leert mij daarnaast hoe ik "vanuit Here`s woord" met deze mens om mag gaan zonder m`n eigen door God gegeven unieke identiteit te verliezen.

Ik denk dus dat het een ieder zijn of haar persoonlijke keuze betreft ( voortkomende uit persoonlijke overwegingen) of dat hij of zij, zijn of haar echte naam gebruikt of kiest voor een nickname.

Soms wordt een nickname gekozen omdat iemand iets van zichzelf uit wil drukken ( "weet jij veel" ? Lachende smiley een zinnetje met dubbele betekenis haha). Zijn wij in staat in de ander zijn of haar koppie te kijken ?

Het enige wat we kunnen doen als we ons er mogelijk aan storen is, op de man / vrouw af te vragen waarom iemand een nickname gebruikt.
Tal van redenen kunnen ons dan ter ore komen. Tal van redenen waardoor we ineens begrip voor elkaar krijgen. En dan zitten we naar ik denk op de weg die Here Jezus ons wil leren.

U mag mij naïef noemen

Naast de weg... ( idd, by the way Lachende smiley )
M`n tweede naam is Petrus en het is vast niet voor niets dat ik die bij m`n kleine doop ontvangen heb haha.

Gods zegen !
Naar boven

Auteur Bericht
PETRUS738 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: Waarom is het forum openbaar?

Mmhh, al lezende stel ik mezelf de volgende "serieuze" vraag...

"Wat zou onze Lieve Heer zeggen ? Afschermen voor buitenstaanders of openheid ?

Als nieuwgeborene weet ik nog niet veel. Daarbij laat ik anderen graag in hun waarde. Toch wil ik in deze "mijn" gevoel graag ventileren :

Als je het mij persoonlijk vraagt zie ik de voor en nadelen maar zou ik ervoor kiezen de site, evenals de kerk ( zoals reeds aangegeven wordt, ben ik blij mee Lachende smiley ) open te houden.

Onderbouwing:

Zijn wij het als Christenen niet, die onszelf, met onze Vader als getuige, open dienen te stellen voor wie of wat dan ook. Liefde dienen te geven aan wie dan ook ? Al zijn het mensen die niet om kunnen gaan met een verwijdering van de site, familieleden die een scheiding niet weten te handelen omdat het wettisme bij hen overheerst boven onze Vaders echte bedoeling met "de Bijbel" ? Is het niet onze Vader die oordeelt ? Zegt Marcus niet dat onze Vader in onze harten kijkt ? ( dus ook in de harten van mensen die mogelijk misbruik kunnen maken van een open forum )
En staat er ook niet geschreven over de balk en de splinter ?

Nee, ik ken alle verwijzingen en nummers nog niet en ik geef toe, ik heb nog veel te leren maar m`n hart zegt dat onze Vader wil dat we Zijn Liefde uitstralen.
( vaak bereik je het juist met het geven van Liefde dat je mensen om weet te buigen naar begrip )

M`n leven lang heb ik nooit begrepen waarom mensen elkaar betwisten om geloof, ras, afkomst of wat dan ook ?

Zit de wereld al niet vol genoeg met dubbele agenda`s ?
Volledige openheid is mijn inziens één van de sleutels naar Agapa...

Wij als oprechte Christenen kunnen niet anders dan onszelf de vruchten van Zijn geest eigen maken en uitstralen aan wie of wat dat nodig heeft.

( sorry voor m`n openheid, mocht ik hiermee iemand voor het hoofd stoten dan sta ik open voor zijn of haar kritiek, beloof ik het te overdenken en zal ik, vanuit mijn gevoel over Zijn wensen, reageren )
Naar boven

Auteur Bericht
PETRUS738 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juli 2011, 21:30
BerichtOnderwerp: wie gaat wel eens naar de wellness ?

Dag broerders en zusters,

Als nieuwgeborene ( 1e Paasdag aangeraakt Lachende smiley ) en ex bedrijfsleider van een beautyfarm ( Ridderrode ) heb ik hier wel een mening over Lachende smiley

Allereerst gaat het erom dat je jezelf er al dan niet prettig bij voelt. Dat is iets heel persoonlijks.
T.a.v. het geloof, Adam en Eva liepen nakend tot de zonde in de wereld kwam en dit sluit eigenlijk wel goed aan op m`n onderstaande verhaal.

Een sauna is om het lichaam te ontdoen van gifstoffen, gereinigd te worden, te ontspannen, een weldaad voor lichaam en geest dus.
Sommige saunacomplexen hebben meerdere soorten sauna`s. B.v. met lichttherapie, Finse natte of juist droge sauna`s, of infraroodsauna`s die veel dieper inwerken ( op de spieren )

Waar het om gaat, en dat is niet alleen zo met saunabezoek maar met alles wat je doet in de maatschappij, "met welke intentie ga je ergens heen" ?
En...
"wat zijn de intentie`s van de andere mensen die je daar tegenkomt" ?

Tja, dat is niet voor iedereen altijd even makkelijk in te schatten al spreek ik uit ervaring dat "zogenaamde" gluurders er in een sauna door andere saunagangers en personeel letterlijk "uitgekeken" worden ( en als een strenge blik niet werkt wordt volgt er een zachte hand met een zwarte lijst vermelding ) Zo iemand hoort niet in een sauna thuis. Punt !

Onkuis gedrag wordt op geen enkele wijze getolereerd in elk zichzelf respecterende sauna. Mocht je het gevoel hebben dat iemand zit te gluren dan meldt je dit meteen bij het personeel en bij een zichzelf respecterende sauna worden er dan onmiddellijk maatregelen getroffen.

Als iemand een opmerking maakt over het feit dat jij je handdoek om houdt, dan zegt mij dat ( helaas ) iets over de intentie waarmee de persoon die dat zegt, in de sauna zit. Het is helemaal niet verboden met handdoek om te zitten dus waar bemoeit deze persoon zich mee ?

Het is jammer dat net dit moment alleen aangetipt wordt want over het algemeen is het juist zo dat in sauna`s de normen en waarden heel hoog liggen en is het mijn ervaring dat mensen "juist door het feit dat allen ongekleed zijn" makkelijker in gesprek raken. De eerste bariërre die oordeelsvorming met zich meebrengt te weten "kleding" is namelijk niet aanwezig waardoor je niet anders kan dan een mens op uiterlijk en door gesprek leren kennen. ( op een terras zal je niet zo snel naast iemand gaan zitten die alleen zit en een praatje gaan zitten maken. Dat gebeurd in de sauna dus wel ( mits je ziet "aanvoelt"dat de ander daarvoor openstaat )
Overigens staan er meestal duidelijk gedragscode`s aangegeven en zijn er ook gedragscode`s die niet aangegeven worden maar wel gehanteerd worden.
Als je ziet dat iemand languit ligt met zijn of haar ogen dicht dan ga je daar geen praatje mee maken ( lijkt me logisch Lachende smiley ) elkaar in de waarde laten dus net als in de "gewone wereld" Lachende smiley

Zelf heb ik het in twee jaar tijd twee keer meegemaakt dat ik een persoon vanwege onkuis gedrag uit de sauna heb gezet. Daar was ik dan heel vlot klaar mee want het kastje ging open, de kleding eruit en zo voor de hoofdingang op de stoep met een flinke preek erbij. Konden ze zich daar omkleden !!! ( ook werd deze persoon dan meteen op de zwarte lijst gezet )
( Overigens is er ook één maal een dame uitgezet die zich niet passend gedroeg. Dat kan dus ook. Het zijn echter incidenten )
Erg maar waar, niet lachen hoor ... ik ben zelf "in 20 jaar sauna" ook eens "achtervolgt" door een vieze vent en toen hij bij de 3e saunagang weer strak naar me ging zitten kijken, ben ik opgestaan en heb hem in de aanwezigheid van alle anderen luid en duidelijk verteld dat als hij me nu nog 1x zou volgen, ik hem met z`n blote billen op de saunakachel zou zetten !!! Lachende smiley Het schaamrood kwam op z`n kaken en binnen een kwartier was hij aangekleed en de deur uit Lachende smiley

Voor de broeders en zusters die zekerheid willen betreffende het feit dat ze niet de kans lopen dat ze een uitwas als bovenstaand eens meemaken kan ik zeggen dat er bij veel sauna`s naast "badpakkendagen", ook speciale "vrouwendagen"zijn waarop mannen geen toegang hebben c.q. tot een bepaalde tijd geen toegang hebben. Mogelijkheden te over.

Speciaal voor Christenen..., een echte aanrader is sauna Drome in Putten ( wat toch echt een hele gelovige gemeente is en waar ook veel gelovigen ter ontspanning komen, natuurlijke omgeving, mooie ambiance, uitstekende sfeer, goede prijs kwaliteitsverhouding, goede service )

Ik zou zeggen "geniet ervan" want je voelt je weer helemaal opgeladen en als een kieviet als je eruit komt. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRUS738
Pagina 1 van 1