ChristianMatch

Forum

Berichten van LIESJE076
ChristianMatch forum index » Berichten van LIESJE076
Auteur Bericht
LIESJE076 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:30
BerichtOnderwerp: daten Bijbels?

Ik heb dit alles even zitten lezen en om eerlijk te zijn: Ik ben te nuchter voor dit onderwerp.

Inderdaad, de meeste mensen die hier ingeschreven staan zijn op zoek naar een serieuze relatie. En wat is nou mooier dat er christelijke datingsites bestaan waar christenen contact kunnen leggen met elkaar en waar misschien een relatie uit voortvloeit. En ja, ik heb ook ervaringen met mensen die van alles van mij gaan verwachten. Maar dan kan je toch daarin je grens in aangeven en zeggen dat jij het anders ziet?

En of een afspraak in real life nou daten heet of ontmoeten... So what? Ik denk dat wij Nederlanders het woord daten heel anders interpreteren dan de Amerikanen.
En bovendien geloof ik dat God alle middelen gebruikt om twee mensen tot elkaar te brengen. Hou vooral Gods plan voor ogen en vertrouw op Hem, ook in je partnerkeuze.

En verwacht gewoon niet zoveel van je eerste date, afspraakje of hoe-het-ook-mag-heten en vooral: bewaak je eigen grens en blijf trouw aan je eigen principes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESJE076 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

Na alle reacties doorgelezen te hebben op deze topic voel ik ook even de behoefte om te reageren. Want ik merk dat dit de laatste tijd binnen de kerken ook nogal een issue is.

Vaak wordt er geroepen dat je toch met de tijd mee moet gaan en dat samenwonen daar een stukje van is. Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ikzelf heb in het verleden samengewoond en het heeft mij juist bij God vandaan gehouden, omdat ik wist dat ik iets deed wat God niet zo bedoeld had. God heeft het huwelijk bedacht met alle privileges die daarbij horen en ik wist dat. Uiteindelijk ben ik toch getrouwd met de man waarmee ik samenwoonde en helaas heeft het huwelijk ook niet standgehouden.

Toch geloof ik nog steeds in het huwelijk zoals God het bedoeld heeft, en ik zal er dan ook niet voor kiezen om te gaan samenwonen. Puur en alleen omdat ik wil leven naar Gods wil. Voor mij is de Bijbel daarin een leidraad en is God duidelijk over het huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIESJE076
Pagina 1 van 1