ChristianMatch

Forum

Berichten van ALISSA764
ChristianMatch forum index » Berichten van ALISSA764
Auteur Bericht
ALISSA764 (46)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

MARTIN695 schreef:
Hallo Queline

Zou dan de GOD van Adam en Eva een andere GOD zijn dan nu deze tijd???
Ik denk zelf van niet HIJ is heel duidelijk in zijn woorden en wetten lijkt mij .
Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik er ook vaak moeite mee heb en dat ik toch elke keer weer om mn knieƫn ga om vergeveing te vragen.
Maar ik ga er ook wel vanuit dat als je de HEER vraagt wat jou lot zl zijn dat hij je dat verteld of laat merken en dat is wel een zekerheid omdat ik dat zalf al een keer heb meegemaakt.
Sjalom.
Martin

Ik ben het met je eens dat God dezelfde is, zowel in het OT als in het NT. Toch is er een groot verschil. God heeft in het OT de wet aan mensen gegeven om ze te laten beseffen dat ze zelf nooit de lat van God kunnen halen. Voor die tijd dachten mensen dat ze het zelf wel goed deden en dat ze God niet zozeer nodig hadden. De wet die God toen ingesteld heeft was er voor bedoeld om je als mens in te laten zien hoe zondig je eigenlijk bent. Want Gods lat is altijd hoger dan haalbaar is voor de mens op eigen kracht. Niemand kon alle facetten vd wet houden en er staat geschreven dat als je je aan 1 ding niet kunt houden, dan dat niets meer telt. Inmiddels is het ons ook allemaal duidelijk dat we de maatstaf die de wet vh OT neerlegt niet kunnen houden. We kunnen zelf niets doen om Gods gunst te verdienen. Daarom heeft God de Here Jezus gestuurd en Hij is aan het kruis bezweken onder onze zonden. Alleen door dat in genade aan te nemen, zijn we weer in staat om bij God te komen. God kijkt naar ons door de Here Jezus en ziet ons daardoor vlekkeloos staan. Hierdoor kunnen wij nu weer een echte relatie met God hebben en dicht bij Hem komen. Als we dat doen (wat de bedoeling is vh offer van Jezus), dan geeft het ons geen vrijbrief om er maar op los te leven. Want de Heilige Geest gaat je dan sturen van binnenuit. Gods wil legt Hij in je hart, mits je je op Hem richt.

In het kader van scheiden betekent dit voor mij dat ik zeker weet dat dit niet hoort bij het originele doel van God met het huwelijk. Hoe het ideaal zou moeten zijn, is hetzelfde als de beschrijving vd bruid en de bruidegom: de kerk en Jezus. Maar dat beeld is nu helaas slechts een streven doordat er zonde in de wereld is gekomen. Omdat mensen niet 100% volgens Gods manier met elkaar omgaan, zijn scheidingen realiteit geworden. Niet Gods doel, en dus zonde, maar ook iets dat onder het grote offer van Jezus valt in mijn ogen. Ik heb vergeving gevraagd en weet dat God het me vergeven heeft. Mijn scheiding is ook aan het kruis gegaan en mijn schuld weggenomen. Daarom mag ik ook nu weer heel dicht bij God leven, want deze zonde is weggenomen! En vanuit mijn leven dicht bij God, mag ik weten dat ik overnieuw mag beginnen. Maar wel vanuit mijn verlangen om dichtbij God te leven en van daaruit mijn toekomstkeuzes te maken. Ik zie dat de deur naar een nieuwe relatie/huwelijk niet dicht is gegooid, want ik heb mij bekeerd van hetgeen dat fout is gegaan en God heeft mij door de Here Jezus heen alles vergeven. Ik ben geliefd en mag opnieuw beginnen, wat heerlijk!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALISSA764
Pagina 1 van 1