|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 16:34
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik vind opwekkingsliederen ontzettend mooi!
* Juist, omdat ze in "normale bewoordingen" geschreven zijn en je dus daadwerkelijk wéét wat je zingt... * Ze door die makkelijke woorden ook heel laagdrempelig zijn; iedereen begrijpt ze, en kan ze makkelijk mee zingen... *Ze alles behalve oppervlakkig zijn! De meeste liederen die mij na aan het hart liggen zijn opwekkingsliederen..zoals "De kracht van Uw liefde"...
De term mens-emotioneel een negatieve lading geven vind ik een beetje raar ...het gaat er toch juist om dat liederen die de Heer prijzen ons juist in ons mensenhart raken, zodat we bewogen worden door Zijn liefde die al ons verstand én gevoel te boven gaat? Ieder zijn meug, de traditionele liederen zijn ook héél mooi, maar ik heb zelf de ervaring dat men toch wel bekend moet zijn met al die traditionele woorden om ze ook te kunnen waarderen. Bij opwekkingsliederen is dit juist niet het geval, waardoor iemand die (nog) helemaal niet zo bekend is met God en het christendom ze ook begrijpt en kan waarderen |
Ik ben het hier mee eens,zoals je aan mijn profiel kan zien werdt ik destijds geraakt,en nu ik ook die muziek luister, is heel bijzonder en ik geniet ervan. Ik zie het als een vorm van aanbidding met God.
|
|