ChristianMatch

Forum

Berichten van JAN553
ChristianMatch forum index » Berichten van JAN553
Auteur Bericht
JAN553 (34)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?

Als God mensen had gemaakt die Hem alleen dienden, dan kreeg Hij willoze en liefdeloze robotten als dienaren want van tevoren was al voorgeprogrammeerd dat ze Hem zouden volgen. Maar dat heeft Hij niet gedaan. Hij heeft de aarde gemaakt en ons als kroon daarop gezet.

Hij wilden dat wij konden kiezen: of Hem dienen, of iets of iemand anders. Wat hij wil, dat weten we allemaal, namelijk dat een ieder zal behouden worden. Aan ons de vraag of we dat door Zijn liefde en genade geloven, waarna we dat kunnen bevestigen door Hem uit liefde te dienen, te loven en te prijzen.

Ik ben docent. Een klein voorbeeld over dat met en zonder liefde dienen. Je kunt leerlingen de les lezen en ze vanuit je positie dwingen te doen wat je wilt. Je kunt ook liefdevol met ze omgaan en kijken naar de mensen zelf, waardoor ze niets anders zullen en moreel kunnen dan je uit liefde te gehoorzamen; uit liefde voor wat die docent heeft gedaan voor hem of haar. Dat is praktijk! In het onderwijs, en de geestelijke variant is praktijk vanuit de Bijbel..

Hartelijke groet,
A Dieu,
Jan Grisnich
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN553 (34)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 16:36
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

Een mooie discussie. Ik ben het eens met de stelling dat er weinig respect voor elkaar is in de discussie. Ben het ook eens met de felheid waarmee de discussie wordt gevoerd. Binnen de fatsoensgrenzen natuurlijk.