ChristianMatch

Forum

Berichten van DANIELLA263
ChristianMatch forum index » Berichten van DANIELLA263
Auteur Bericht
DANIELLA263 (66)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
Daniele, je hebt volkomen gelijk. Vaak zoeken mensen naar redenen om hun gedrag goed te praten, ze gebruiken God om hun zonde te bedekken. Maar om te zeggen dat je voor God getrouwd bent, vind ik een hele erge vorm van misbruik van de naam van God.

Verklaar je eens nader, waarom vind je dat misbruik van de naam van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIELLA263 (66)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 14:35

Ik kan me voorstellen dat mijn reactie nogal hard aan komt en veroordelend klinkt. Dit is echt niet mijn bedoeling. Als je mijn leven zou kennen dan zou je dit ook wel begrijpen. Ik veroordeel niemand, iedereen doet met zijn leven wat hij of zij wil.

Het is natuurlijk ook zo dat je voor seks niet de zegen van de kerkleden nodig hebt. Dit is iets tussen God en het koppel. Ik geloof wel dat God mensen gebruikt om een zegen uit te spreken maar spijtig genoeg verbinden sommige christenen hun eigen voorwaarden aan zo'n zegen.

Als iemand met God leeft dan zal die ongetwijfeld met God overleggen alvorens met iemand te trouwen of samen te wonen. En het is fijn als je andere christenen kunt betrekken in zo'n belangrijke stappen van je leven. Als je je veilig genoeg voelt om over zulke dingen te spreken. Ik ben ooit met iemand getrouwd die de kerkleiding niet zag zitten. Ze hebben zelfs gebeden of het vliegtuig dat ons naar de plaats van het huwelijk zou brengen niet zou opstijgen, en ik op mijn beurt bad op de luchthaven of als God misschien toch niet zou willen dat ik met deze man huwde hij zou verhinderen dat we konden vertrekken. We zijn vertrokken, en we zijn getrouwd (voor de wet) . Spijtig genoeg zijn we later terug gescheiden.

Een boterbriefje is geen garantie dat een huwelijk stand houdt, zelfs geen inzegening in de kerk. Ook niet het feit dat je allebei christen bent. Om iets van je huwelijk of je relatie te maken moet je met twee keihard werken . Het is een keuze die je maakt en blijkbaar wordt er over die keuze niet altijd evenveel nagedacht als je ziet hoeveel scheidingen er zijn. En dit zeg ik niet om iemand te veroordelen het is gewoon de harde realitieit. Ik denk dat wanneer je wacht met seks tot je gehuwd bent en als je huwt in plaats van samen te wonen je beter over die keuze nadenkt. Maar het staat iedereen vrij hier anders over te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIELLA263 (66)

BerichtGeplaatst: maandag 18 oktober 2010, 11:11

FRANKT627 schreef:
Waarom wordt toch steeds dat bed erbij gehaald? Alsof er niets anders is bij te pas komt. Samenwonen is ook een verbintenis aangaan. Het is ook ontstaan uit liefde en respect en vertrouwen. Waarom toch zo halstarig blijven hangen in regeltjes en oude teksten? Als je je beter voelt met het samenwonen waarom zou dat dan niet mogen of kunnen? Het samenwonen heeft net zoals een huwelijk ook een bestaansrecht. Als God ziet dat het goed is, dat het goed gaat tijdens dat samenwonen zal Hij heus niet kwaad of verdrietig zijn. Neen, daar geloof ik echt niet in. Gods zegen heb je altijd als er iets ontsproten is uit wederzijdse liefde en alle andere belangrijke begrippen die bij het leven horen.

Frank

Samenwonen is volgens mij leven als man en vrouw zonder aan mekaar en aan God bepaalde beloftes te doen. Zonder zijn zegen te vragen. Waarom zou je dat doen.

Samenwonen is een proefhuwelijk. Maar zo werkt het niet. Of je geeft je helemaal en gaat de verbintenis aan in goede en slechte dagen en tot de dood ons scheidt, en waarom zou je dan niet trouwen. Of je geeft jezelf niet helemaal en gaat samenwonen.

Ik had nog niet geantwoord op de reactie van Leanne maar ik wil dat hier nog even doen als aanvulling.

Je stelt de vraag is het zondiger om seks buiten het huwelijk te hebben dan om te scheiden.

Het gaat toch helemaal niet om zonde. God staat toch niet ergens met een werkschriftje streepjes te trekken om te tellen hoe dikwijls je zondigt.

Het gaat om hoe Hij het leven bedoelt heeft. Waarom Hij mannen en vrouwen gemaakt heeft. Om elkaar aan te vullen en één te zijn. Dat is geen vrijblijvende relatie waarin je elkaar uitprobeert maar een commitment. Een verbond met rechten en plichten, een gezin stichten, een veilige thuishaven voor kinderen.

Het gaat er niet om hoe je vroeger leefde maar hoe je nu terug onder Zijn bescherming kunt komen.

Daniella
Naar boven

Auteur Bericht
DANIELLA263 (66)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 19:06

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en het is wel wat moeilijk om je in zo'n onderwerp als nieuweling meteen te moeien. Maar ik wil het toch doen

Bij het lezen van al de reacties lijkt het me toch een beetje of er allerlei uitvluchten gezocht en gevonden worden waarom sex voor het huwelijk ok is.

Jezus zegt het zo :
5 Een man zal zijn vader en moeder verlaten om te trouwen. Hij en zijn vrouw zijn dan aan elkaar verbonden.
6 Zij zijn één. Niet langer twee, maar één. En geen mens mag scheiden wat God heeft samengebracht.

Jullie kennen waarschijnlijk wel het verhaal van Jacob, Lea en Rachel. Jacob ontdekte dat hij met Lea getrouwd was nadat hij de volgende ochtend wakker werd naast haar. Ik maak hieruit op dat het moment waarop je seks hebt het moment is waarop je één wordt voor God En dat je dat als mens niet meer kunt scheiden.

Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat je met één persoon trouwt en met één persoon seks hebt.

Ik vind dat je dan ook eerlijk tegenover jezelf (en enkel tegenover jezelf) moet zijn als je niet meer met die persoon samen bent waarmee je voor de eerste keer seks gehad hebt. En inzien dat je Gods doel hiermee mist.

Ik wil hier niet iemand met de vinger nawijzen want ik heb al werk genoeg als ik naar mezelf kijk. Uit ervaring weet ik ook dat afwijken van Gods plan en bedoeling een pijnlijke ervaring is. Gelukkig kan en wil God herstel brengen. En heeft hij dat ook bij mij gedaan. Maar sommige gevolgen kunnen niet meer hersteld worden.

Om jezelf te beschermen denk ik dat het een goede volgorde is om eerst elkaar goed te leren kennen, dan te trouwen en dan seks te hebben. Zo loop je het minste risico om op een verkeerde manier aan iemand gebonden te zijn.

Ik haal hier seks voor het huwelijk en scheiden door elkaar. Omdat je waarschijnlijk wanneer je verliefd bent op iemand en je seks hebt met iemand je er van uit gaat die je liefde voor altijd zal blijven bestaan. Toch zul je in geval van problemen gemakkelijker met elkaar breken als je nog niet getrouwd bent. En zul je meer gemotiveerd zijn om aan je relatie te werken als je getrouwd bent.

Er werd ook gevraagd : Wat versta je onder seks ? Hoe ver kan je gaan.
Ik denk dat het heel onverstandig is om elkaar op te winden als je geen seks wil hebben. Misschien is het dan zelfs niet verstandig om te zoenen op een afgelegen plek. Het gaat er niet om wat mag, wanneer is het zonde, maar hoe kan ik mezelf het beste beschermen door Gods bedoeling voor mij waar te maken.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DANIELLA263
Pagina 1 van 1