Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 november 2010, 11:24
Onderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten
|
|
|
Hoi Anita ,zit nu een tijdje op cm zou het heel leuk vinden samen met anderen naar conserten ,goeie sprekers en andere evangelische aktiviteiten te gaan.Woon zelf in friesland tussen Drachten en heerenveen waar vooral in het fries paardencentrum wel interessante dingen gebeuren heb altijd ruimte voor logees!!Wat is voor mij het handigst om te doen jij draait al een tijd mee lijkt me ,heb je advies.Heb op het moment geen vervoer maar dat komt wel weer.Zoek ook iemand waar ik zondags mee naar de kerk kan rijden ,is er een plek waar je een oproep kunt zetten.Hoop dat je al mn gevraag niet vervelend vind vriendelijke groetjes ,Grytsje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 november 2010, 12:07
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
DAVID923 schreef: | Persoonlijk ben ik er een beetje allergisch voor. Omdat ik de meeste erg oppervlakkig vind en mens-emotie gericht. (let maar eens op hoe vaak je ik, mij of ons zingt)
maar toen ik me er in verdiepte las ik dat meerdere christenen er zo overdachten, wat citaten van een voorganger die ik hoog acht:
Henk Bakker is huiverig voor de waarde van het 'oppervlakkige gevoel' dat volgens hem in veel Opwekkingsliederen naar voren komt.
Enkele citaten
"De armoede aan historische, bijbelse identiteit van die bundel is zo groot, dat alle voordeel er bij verbleekt."
"De God van Opwekking bouwt als wij aanbidden en blijft ons altijd maar liefhebben. Ik moet zingen dat ik Zijn liefde liefheb."
"De 'gele' God van Opwekking heeft meer weg van een westerse psychotherapeut. Ik vraag me af of de Nederlandse Opwekkings-God niet meer is dan een projectie van postmoderne, beschadigde en onvervulde verlangens, dus van onze leegte"
http://www.toetsalles.nl/opwekkingbundel.htm |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|