ChristianMatch

Forum

Berichten van ELVY502
ChristianMatch forum index » Berichten van ELVY502
Auteur Bericht
ELVY502 (40)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Ik wil graag reageren op n stukje tekst van iemand op blz 1 (moet je ff heel stuk teruglezen, maar dat kwam ik dus gelijk tegen toen ik dit forum zag!)

"En verder: als Jezus ook waarlijk mens is geweest, dan moet hij toch ook wel eens verlangd hebben naar een lekkere vrijpartij?? "

Ten 1e: Diegene zet Jezus neer als 1 of nader 'normaal' persoon! Zo spreek je niet over Jezus!
Ten 2e: Iemand twijfelt aan hetgeen of Jezus wel echt waarlijk mens is geweest...namelijk door het woordje "als" !! Het is niet "als" het IS zo!
Ten 3e: Vind ik 't ook heel respectloos...we hebben het nu niet over Jezus of die wel of niet ergens behoefte aan had, want wij kunnen niet voor HEM denken!!
Ten 4e: Er zijn binnen het christelijk geloof, versch. stromingen waar ieder op zn eigen manier over bep. zaken denkt en handelt. Je kan de Bijbel er letterlijk bij nemen met teksten/psalmen enz...maar wat schiet 't op? Moeten wij nou aan elkaar uitleggen/ bewijzen of overhalen hoe t nou zit met sex voor of na het huwelijk?

Ik ben opgevoed dat sex na het huwelijk pas hoort! Omdat je, zoals anderen hier al eerder beschreven, dan als man en vrouw (voor eeuwig) in het huwlijk treden! Maar wat zie je now-a-days? Mensen die jong gaan trouwen, niet voor het huwelijk, maar voor de sex! :S Da's ook weer niet hoe God het bedoelt heeft, toch?
Maarja, wij kunnen niet rechters gaan spelen, want er is maar 1 baas, 1 rechter, 1 GOD!
En ik ben er ook n voorstander van, het is n mooi gegeven tegenover God de Vader maar ook tegenover je partner.

(dan moet ik wel bekennen dat ik dat al weggegeven heb..helaas.achteraf, maar ben ik dan egoistisch? Nee, ik zeg wel hoe het er voor staat, wat ik denk, en een forum is daar toch ook voor?!)

Reacties zijn welkom btw

Fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ELVY502
Pagina 1 van 1