|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:13
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
Hallo allemaal!
Interessant onderwerp om over te praten! Ik snap best dat jou dat het je bezig houd hoor bloempjuh!! Ik merk persoonlijk heel vaak dat de reacties echt gebaseerd zijn op uiterlijk! Vind je iemand er niet leuk uitzien (eerste indruk van oog dus) dan komt er al snel geen reactie! Vind ik best heel jammer! Zelf ben ik iemand die eerder naar de binnenkant van de mensen kijk, dan naar hun buitenkant. Iemand kan heel knap van buiten zijn, maar als diegene niet knap van binnen is, heb je er toch niks aan. Bij minder knappe mensen kan het ook!!
Maar ik vind het ook altijd jammer om te horen dat mensen hun gesprekken beginnen met: Hey.. jij ziet er leuk uit zeg! Is spontaan en een leuk compliment, maar of het verder ook leuk is moet altijd blijken! Daarom praat ik altijd eerst liever met de mensen, meisjes in mijn geval voor misschien wat moois! (+ gezelligheid ook!!), jongens voor gezelligheid:P
Wel fijn om te weten is inderdaad dat God naar de binnenkant van ons kijkt, en niet naar de buitenkant! Ieder mens is naar Gods Beeld geschapen. We mogen allemaal beelddragers van Hem zijn. Mooi als dit in een relatie ook mag blijken! Maar ook naar de mensen om ons heen! Dat we elkaar ook respecteren zoals we zijn! Ik hoorde een keer zo mooi in een preek dat schoonheid ligt in verhoudingen (wist ik niet.. of was er niet op gekomen) maar als voorbeeld: een meisje heeft een hele mooie en zachte huid in dr gezicht, maar als dr flaporen aan zitten, oogt het voor velen al een stuk minder! Vond ik wel mooi!
Maar goed... ikzelf kijk eerst veel liever naar de binnenkant!!
|
|