Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:59
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb echt wel genoten zeg, als was 't volume aan de hoge kant. Maar ja, dat ligt vast aan m'n leeftijd.
Hillsong vond ik geweldig om live mee te maken (met zo'n enthousiast publiek), maar ook Kees Kraayenoord blijft een toppertje hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=-08YZF87OBQ&feature=related |
Jaa klopt, ik was er ook! Vond het volume wel meevallen, maar ik zat op de achterste tribune dus misschien dat het daaraan ligt!
Dat lied 'tears of the saints' is echt supermooi! Had ik nog nooit gehoord maar werd direct een favoriet :)
welke ik ook mooi vond is het lied van Hawk Nelson: Friend like that. :) die hadden trouwens wel veel leuke liedjes, maar niet allemaal met Christelijke tekst volgens mij!
Baal nu al dat ik er volgend jaar niet bij kan zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:14
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | ‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald. |
Ik las dit, en wilde graag even reageren. Ben zelf een 'jongere' van 19 jaar. Wat een van de belangrijkste redenen is om je kind te beschermen tegen sex voor het huwelijk, of te vroeg seks hebben is in mijn ogen vroeg beginnen met voorlichting. Maak er geen taboe over, en bespreek het openlijk met je kind. Voor ik naar de middelbare school ging had ik HET GESPREK al gehad.
Verder is het ook belangrijk hoe je ouders in het leven staan. De mijne hebben geen 30 bedpartners gehad en staan daar ook negatief tegenover.
Nou ben ik niet tegen seks voor het huwelijk, zolang je het maar met liefde doet, met iemand waar je veel van houdt.
Ik ben het wel met anderen eens dat de leeftijd tegenwoordig wel snel daalt. En dan bedoel ik de leeftijd waarop mensen van 14/15 het voor het eerst doen. Dat lijkt me niet goed, maar het verbieden als ouder lost in dat geval niets op.
Dus het is een menging van je eigen karakter, de vroege voorlichting en de houding van je ouders tegenover seks.
In ieder geval, ik wacht gewoon tot ik een lief persoon heb ontmoet, en als ik dan moet wachten tot mijn 24e, dan is dat maar zo
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|