Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 19:18
Onderwerp: Nicodemus
|
|
|
Nicodemus. *** Ik vroeg mij altijd af waarom toch Nicodemus in ’t donker van de nacht tot Jezus ging. Hij was toch zelf ook wel een leraar en een theoloog. Waarom dan toch zo stiekem ’s nachts naar Jezus gaan. Men achtte hem als leraar Israëls zelf heel hoog.
Hij wist toch ook wel heel veel van de bijbel. Waarom dan in ’t geheim naar Jezus gaan met vragen over ’t Koninkrijk van God? Ik denk dat hij zich schaamde voor collega’s. En dat hij bang was dat men hem bespot.
Ondanks zijn vele kennis van het woord van God wist hij toch niets van wederomgeboren moeten zijn. om in Gods Koninkrijk te kunnen binnengaan. Met al zijn studie en zijn kennis als een theoloog zou hij dan toch nog buiten moeten blijven staan.
Zijn er vandaag niet ook nog velen zoals Nicodemus? Een jarenlange studie aan een hogeschool. Zo werd men dominee of pastor of een theoloog. In aanzien bij de mensen met veel roem n eer. Maar ach, wat is de mens dan met dit alles in Gods oog?
Wat goed dat Nicodemus in de bijbel wordt genoemd. Als voorbeeld voor zo velen die ondanks hun kennis niet weten van het wederomgeboren moeten zijn Waardoor zij zelven buiten blijven staan. En anderen beletten om te kunnen binnengaan.
DORUS318
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:19
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
Margreet,
Jij bent een fantast. Maar op deze manier mag het volgens mij. Ken je dat mooie lied? O wat zal 't zijn, o wat zal 't zijn; voor eeuwig bij de Heer te zijn!
Dorus
Laatst aangepast door
|
DORUS318
|
op woensdag 4 augustus 2010, 08:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:50
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
Als je direct na sterven naar de hemel gaat, dan is er geen opstanding meer nodig als Jezus terug komt. Dan hoeft Hij ons niet ophalen! Lees Prediker 9:5 (en ook andere teksten) De mens blijft ontslapen totdat Jezus komt met grote macht en heerlijkheid. Bazuinen zullen klinken, en elk oog zal Hem zien! De mensen die nu al in de hemel zijn, dat zijn: Henoch-Mozes, en Elia. Die zijn niet ontslapen.
De mensen houden van collectief denken. Wat anderen altijd geloofd hebben dat wil men ook geloven. Men heeft het dan over iemand die ontslapen is, en zegt dan: Die is bij de Heer. Klinkt misschien wel mooi, maar 't is niet waar! Als Jezus terug komt. dan zullen de doden opstaan, en met de levenden Hem tegemoet gaan, (die Hem toebehoren!) Dan, dan pas...zullen wij altijd met de Heere zijn! Wat een toekomst voor Gods kinderen! Het is beter zelf na te denken, en de bijbel te raadplegen! Dan leer je de Waarheid verstaan. Als je er ook bidend mee bezig bent.
DORUS318
Laatst aangepast door
|
DORUS318
|
op woensdag 4 augustus 2010, 08:42
|
|
Naar boven |
|
|
|