ChristianMatch

Forum

Berichten van EMMA803
ChristianMatch forum index » Berichten van EMMA803
Auteur Bericht
EMMA803 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:06
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

Ben er weer!

En wil daarom maar gelijk de lessen en valkuilen uit het verleden voorkomen met mijn onderstaande gebruiksaanwijzing... Waar is de gebruiksaanwijzing? Ik Lees waarom je terugbent, niet hoe je “gebruikt”wilt worden.
Dus beter zou je kunnen zeggen, onderstaande beredenering.:>) ( helaas lukt het me niet om een licht grimasje neer te pennen……….)
Ik zit hier op CM niet om Christus te vereren. Was ze “te”gefocust op onze lieve heer?
Ik zit hier voor mezelf. En hoop daarmee Hem te dienen. Geloof het maar, vertrouw erop. Je dient hem.Ik zit hier op CM om een christelijke vrouw te ontmoeten. Dat doen de meeste, of wanneer je een vrouw bent vise versa. ( weet even niet of ik dit correct schrijf en helaas woord correctie pakt hem niet)
Een vrouw die christelijk en vrouwelijk is, in goed balans. Over het algemeen voldoe ik aan deze voorwaarde, maar…, ik raak er ook wel eens uit.Niet om geloofsstandpunten uit te wisselen, maar om samen gevoelens te zoeken. Dat is nou lastig. Door die gevoelens is de balans juist weg, Ik zoek meestal niet zo naar gevoelens, die dienen zich zomaar aan, mijn zoektocht is meer richting balans.Niet om vast te houden aan wat je al kent, maar om samen een nieuwe weg te bewandelen. Niet alles loslaten hoor, dat maakt zo gebrekkig.
Ik zit hier om te flirten en niet om een halve theoloog uit te hangen.
Hoewel ik valse stellingen op dit forum makkelijk kan weerleggen.
Liever stel ik hoe mooi, lief en zachtaardig je bent.
Maar dan moet je wel genoeg pit hebben om dat in mij te bewerken.
Want soms lijk ik wel getrouwd met mijn werk... ja dat is lekker veilig. En als je het uit je prive niet haalt, dan maar uit het werk, of heb ik het nu over mezelf?
Ik wil hier zeker bijdragen aan beter Nederlands.
Want wat je schrijft, is belangrijk.
Maar wil 't goed overkomen, dan is 't van belang hoe je 't schreift...
't Geeft mij een indruk van hoe zorgzaam jij kunt zijn.
Met taal en met intelligentie.
Hier wil ik graag even serieus op reageren. Ik ben zelf ook nogal oordelend over schrijffouten, en het staat ook ontzettend knullig wanneer woorden fout geschreven zijn. Toch is dit oordeel een negatieve eigenschap van mij, het heeft niet altijd met intelligentie te maken. Niet iedereen is in staat foutloos te schrijven, en eerlijkheidshalve geef ik toe, zit ik er ook wel eens naast.
Als jij schrijft dat je 1.65m bent met een 'normaal postuur' en 90k weegt, dan moet mijn opmerking over jouw bijzonder groot achterwerk als humor worden opgevat.
Oh... nee, echt niet!? Ik had er zelfs een smiley achter gezet...

Verder wil ik je waarschuwen voor stalkers die hier aanwezig zijn. Mensen die emotioneel te kort schieten en te veel op zichzelf gefocust zijn.
Maar er zijn er ook die te veel op hun aanstaande focussen. Zelfs als die niet in beeld is. Mee eens met beide stellingen. Ik val in de 2e categorie.

Hey, ik ben er weer. Je durft.Durf jij dit keer wel? Vorige keer had ik ook wel gedurfd, ben ik bang:>).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EMMA803 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:34
BerichtOnderwerp: Dagje "strand" ...

Hoi
Ik noteer het in mijn agenda, ik weet de weg, ben daar bekend. Dus misschien tot de 21 -ste .

Groetjes Marijke
Naar boven

Auteur Bericht
EMMA803 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:13
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen ant ik heb nog niet eerder gereageerd op dit forum. Hannah heb ik ontmoet even heel kort tijdens de picknick in ede. Het was die dag erg wennen voor mij en ik zat niet zo goed in mijn vel dus heb ik nauwelijks echt contact gemaakt met anderen. Eerder keek ik de kat uit de boom. Maar goed dit even terzijde.......

Geeft god naar kracht of naar behoefte?

Het is een vraag die mij ook regelmatig bezighoud. En eerlijk gezegd vraag ik tijdens gebed vaak om "een onsje minder". Leed ( mijn leed maar ook dat van anderen) is me soms te zwaar. Vaak ook ervaar ik "de koperen hemel". Dan kan ik het contact met God, of de aanwijzingen van de heilige geest niet ontvangen. Dit ervaar ik als de moeilijkste perioden in mijn leven. Het zelfde gevoel als Adam en eva ervaarden?? Na het eten van de verboden vrucht? Van God afgesneden zijn, geen contact kunnen maken, verbinding is weg.
Een periode ben ik weer 'afgesneden' geweest. Het gekke is dat ik dat afsgesneden zijn niet eens doorheb de hele tijd. maar vanmorgen vond ik weer "de verbinding".

Komt tot mij en ik zal je rust geven.

Altijd is dit het waar ik naar verlang. Rust, om te kunnen overzien, rust om kracht te mogen ontvangen. Rust om ontspannen te kunnen zijn, rust om het leven aan te kunnen.
Of God naar kracht geeft of naar behoefte. Ik weet het niet. Wel weet ik dat de belofte, de rust, de vrede die Jezus ons heeft beloofd, steeds weer opnieuw gegeven wordt. Roep hem aan, ook al lijkt de hemel van koper.

Mijn echte naam is Marijke. Ik gebruik deze liever.

Groet Marijke
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van EMMA803
Pagina 1 van 1