Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 17:34
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
Ik heb een keer een leuk experiment gedaan. Ik stond als proef een tijdje op een (christelijke) datingsite, met vermeld dat ik arts ben. Heb daar nauwelijks reakties gekregen op mijn profiel. Na dat proefabonnement heb ik tijd niet op de site gestaan. Na een paar maanden nam ik opnieuw een proefabonnenment, met precies hetzelfde profiel als eerder. Met 1 verschil: er stond niet in dat ik arts ben, maar dat ik in de gezondheidszorg werk (wat gewoon waar is natuurlijk). Resultaat: VEEL meer reakties.
Ik heb absoluut het idee dat een vrouw met een hoog opleidingsniveau mannen kan afschrikken. Ikzelf zou wel graag een man met HBO/uni willen, maar uiteindelijk hangt het gewoon van de persoon af. Een universitaire man kan heel dom overkomen, terwijl er heel slimme MBO'ers zijn. Ik mag het graag per individu bekijken.
Groetjes, Jessica
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 19:58
Onderwerp: Christen en milieu
|
|
|
Ik vergeet een hele leuke website! www.timetoturn.nl. Staan ook veel achtergrond verhalen op. Je kan wel schrijven dat "de politiek" er te weinig aandoet, of "men" etc en dat het "big business" is. Maar uiteindelijk gaat het er toch om wat jij en ik concreet doen. En dan zijn er best heel veel dingen. Inderdaad de auto eens laten staan, minder vlees eten, duurzame produkten kopen, fair trade produkten, spaarlampen, een watersparende douchekop etc. En niet altijd willen wat de buren ook willen. (er is laatst een onderzoek geweest onder lottowinnaars. Wat blijkt? In de hele straat van z'n winnaar, hebben binnen korte tijd heel veel mensen een nieuwe(re) auto, dus ook de mensen die niets gewonnen hebben. Het begint ermee dat de winnaar een nieuwe auto kopen, en dan volgen de buren onder het mom van: "wat de buren hebben,willen wij ook".) Daar gaat dus ook dat boekje over: dat wij als christenen in ons consumptiegedrag, ons best mogen onderscheiden van niet-christenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:49
Onderwerp: Christen en milieu
|
|
|
Ds. Jaap van der Windt uit Delfgauw heeft hier een leuk boekje over geschreven: "Niet meer dan eerlijk. Bijbels pleidooi voor sober leven.". Hierin schrijft hij onder andere hoe wij onze CO2 uitstoot kunnen verminderen door ander consumptiegedrag. Websites voor meer info over dit soort onderwerpen zijn: www.tear.nl en www.cenet.nl (christelijk ecologisch netwerk). Ds van der Windt heeft ook een website gemaakt over zijn op te richten "deltagroepen", waarin hij zijn soberheidsmodel in praktijk wil brengen. www. deltagroepen.nl
Ik vind het ook jammer dat het niet meer leeft. Maar als we over 500 jaar een leefbare planeet willen hebben, moet er wel wat gebeuren. En een beter milieu...begint bij jezelf!
Groetjes, Anna
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:33
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Je kunt ook best iemand heel "neutraal afwijzen". Bijvoorbeeld door te schrijven: "Leuk dat je mailde en dat mijn profiel je aansprak. Op dit moment heb ik echter al een ander contact lopen (of meerdere) en wil zien hoe dit verder gaat. Aangezien ik niet teveel contacten tegelijk wil, is verder contact dus niet zo handig. Ik wens je veel succes met je verdere zoektocht". Ik ben een keer op die manier "afgewezen", en ik vond dat de desbetreffende jongen dit goed had verwoord. Ik voelde me dan eigenlijk ook helemaal niet afgewezen. Groetjes, Anna
Laatst aangepast door
|
ANNA472
|
op maandag 25 januari 2010, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 18:02
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
Hallo allemaal,
Leek me best leuk, een avondje uit in Groningen. Ik woon zelf ook in het noorden. Maar het weekend van 12-13-14 maart is ook het 25+ weekend van de Stichting 25+, in Zelhem. Dat is een christelijke organisatie die zich richt op jongeren boven de 25. Zij houden een paar keer per jaar conferenties en weekenden. Kijk maar op www.25-plus.nl. Ik dacht: ik noem het maar even, misschien vinden sommigen van jullie dat ook wel leuk. Succes verder! Groetjes, Anna
Laatst aangepast door
|
ANNA472
|
op maandag 25 januari 2010, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
|
|