Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 00:00
Onderwerp: strafgericht het woord
|
|
|
God als een losse stap mij Aan het wankelen brengt Een wissel is verlegd dwars door de Wijde velden, heen waar ik, Raadslaag met de duivel
Treft, mij dan met U woord als Pijlen en laat mij als een angstig hert mijn hart Bij U, verschuilen Laat U mij mijn schande buigen in schuldig vol Berouw tot U zich heb verstout God vrezend zing ik van U daad
diamant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:21
Onderwerp: Naar: Lucas:22:42
|
|
|
God? Onze Vader in de Hof van Getshèmanè droeg Jezus Uw Zoon U toorn! Om ons zondige mensen waar In het beeld van onrecht U laat Zien en begrijpen en belicht, U, Uw Woord op nieuw tot reiniging van zonden
Daar waar in het lijden van Gods Zoon Geschiede, daar Kromp het hart en scheurde de ziel van Al de Goddeloze!
De duisternis trok Op! Jezus Zijn deel aan God de Vader Is geschied en nam God Zijn, Zoon en Kroonde Hem in Zijn Woning aan Zijn rechterhand! Des Vaders!
En leeft Hij voort te heiligen in levend Woord van God tot Heiliging Loutert, Hij, Tot inkeer en buiging! Naar Zijn Woord! Opnieuw!
Auteur Kathy Groeneveld [ diamant 178]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:23
Onderwerp: Marcus:15 Jezus op weg naar Golgotha
|
|
|
Soldaten!Drukten de doornen kroon op het Hoofd van Jezus. De scherpe doornen Drukten diep in Zijn huid en de wrede soldaten lachten om Hem en bespotte, Hem. En Jezus Hij gaf geen Krimp en de tot bloedens toe geslagen Jezus moest ook nog eens Zelf Zijn kruis dragen en stortte bijna in, elkaar waar op de soldaten een man die Simon werd genoemd opdroegen, om het kruis van Jezus verder tedragen naar de berg Golgotha! Waar Jezus gekruisigd zou worden. Ook werden er twee misdadigers, tegelijk met Jezus gekruisigd. Maar, Jezus was onschuldig en de twee misdadigers, zij vonden dat ze hun straf hadden verdiend en Jezus onschuldig is van welk Hij beschuldigd werd.
De harde draadnagels drongen wreed door De handen en voeten van Jezus en zo werd Jezus met het Kruis liggend op de grond daaraan vast gespijkerd wat daarna overeind getrokken werd met Jezus daaraan vast genageld. In het midden Van de twee anderen veroordeelden hing Hij! Jezus daar! En verdroeg, langdurig vreselijk lijden. Hem werd ontzettend wreed onrecht aangedaan. En Jezus? Hij deed een gebed naar God Zijn Vader om voor de mensen welke Hem de wreedse dingen hebben aan gedaan. Voor hen vergeving tevragen bij God Zijn Vader.Want! Vader? Vergeef hen want ze weten niet wat ze doen. Daarna nadat Jezus nog uren heeft geleden. Werd het pik donker en riep Jezus het is volbracht! Ik heb gedaan wat de Vader Mij bevolen heeft te doen.
Diamant178
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 december 2009, 21:47
Onderwerp: Gedicht uit geopende hand
|
|
|
Uit geopende hand
De vlinder Bevleugeld de lente en Plukt de dag in een ontmoeting van De tijd welk God Geef
Als de mens God erkent Geeft men Vorm aan Gods bedoeling waar Kleit''t Zijn gronding
God is een levende inwoning En legt Zijn heerlijkheid in de Genade van Zijn waarheid
De wet stempelt Door Mozes maar God heeft het laatste woord
Iemand wie gelooft ziet God en iemand wie Gelooft en ziet heeft God leren kennen en getuigd in Hem Het oor is uit de boezem des Vaders
Diamant 178 Auteur Kathy Groeneveld [geinspireert op de bijbel]
Laatst aangepast door
|
DIAMANT178
|
op woensdag 23 december 2009, 00:02
|
|
Naar boven |
|
|
|