ChristianMatch

Forum

Berichten van DRUIFJE096
ChristianMatch forum index » Berichten van DRUIFJE096
Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873

van harte gefeliciteerd en God's zegen toegewenst over jullie huwelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:15
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...

Iets is pas goed als het goed voelt.

Is dat werkelijk zo? Want dat zou betekenen dat eerlijkheid belangrijker wordt dan trouw... Zo las ik in een boeiend opinie-artikel uit het Nederlands Dagblad.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/07/het-uiterlijk-is-belangrijker-dan-het-innerlijk

Het zet me in ieder geval aan het denken... hoezeer laat ik me leiden door wat m'n gevoel mij zegt? Doe ik daarmee altijd recht aan anderen??[/quote]

Tja ik heb het artikel gelezen en wat is wijsheid?
Ik kreeg wel even een schuldgevoel, ben ik dan te egoistisch geweest dat ik voor mezelf heb gekozen en een scheiding heb ingezet?
Nee dat vind ik niet, ik heb het bijna 17 jaar geprobeerd, trouw geweest aan die huwelijks belofte. Vaak het gevoel hebben het alleen te moeten doen, niet opgeven, want "mensen scheiden tegenwoordig zo snel"en "ze vechten er niet meer voor". Niet scheiden want dat mag niet van de kerk. Dan komen er kinderen en het is niet goed voor de kinderen om te scheiden.
Uiteindelijk ben je zelf helemaal kapot en reageer je al je frustraties af op iedereen om je heen (inclusief de kinderen) zodat het voor hun ook niet meer goed is om bij elkaar te blijven.
Wat er allemaal gebeurt is maakt verder niet uit, maar sinds de scheiding (nu 2 jaar geleden) ben ik helemaal opgebloeid, ik kan weer mezelf zijn.
Tja ik heb dus meer dan 16 jaar geprobeert voor die belofte te gaan, maar als je het alleen moet doen dan hou je het niet langer vol. Het moet van 2 kanten komen.
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

THOMAS968 schreef:
De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft.
Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn.
Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? Hoe kan het dat je twee jaar nadat je haar zag verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.

Thomas, die dit ook niet kon snappen.

Je hebt helemaal gelijk thomas, liefde is onbegrijpelijk of ongrijpbaar. Niet te doorgronden.
Je kan niet een pasklaar antwoord geven op de vraag wie past bij jou. Je moet blijven zoeken tot je diegene vindt of gewoon je dingen doen en mischien vind je hem of haar wel spontaan.
Een collega van mij is jarenlang bevriend geweest met iemand en heeft er pas 2 jaar een relatie mee. Dus dat kan ook nog.
Ik denk dat een ontmoeting wel van wezenlijk belang is, want van een foto vind ik het moeilijk te beoordelen hoe iemand er uit ziet. Nou wil dat niet zeggen dat de ander super knap moet zijn, maar je moet elkaar leuk vinden en met elkaar kunnen praten.
Ook al kan je nog zo leuk met elkaar mailen, dat is nog geen garantie voor succes.
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Hokjes

[quote=ANITA324]Elk mens gelovig of niet gelovig een ieder krijgt hem of haar loon.
Elk ander die in het Boek des Levens staan hebben het eeuwig leven.
Die niet in het Boek des Levens staan heeft het leven niet en verliest.
Elk ander is zelf verantwoordelijk in hun doen en laten.
Ga elkaar niet contenu te lijf.
Als een trechter in iemand keel douwen krijgt de ander des te meer afkeer waarop het niets met geloof te maken wil hebben.
Je mag een waarschuwing geven en elkaar onderwijzen maar niet iemand de grond in boren dat zijn niet de ware vruchten van een christenen.

Shalom,

Een zuster

Helemaal mee eens, ik vind dat jullie nogal oordelen over elkaar.
Je mag een andere mening hebben, maar laat de ander in zijn waarde.
En wie zegt dat jouw mening de enige juiste mening is.
Als ik sommige dingen hier lees dan vind ik dat niet een christelijke manier van met elkaar omgaan
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Hokjes

wat een diepgaande discussie, maar ik denk als mensen nooit van Jezus gehoord hebben en dus niet zijn vergeving kennen, ze toch behouden kunnen worden.
Als mensen wel van hem gehoord hebben en bewust iets anders kiezen is het een ander verhaal. Maar dan is het niet aan mij om over hun te oordelen.

Maar volgens mij ging deze discussie over welk geloof iemand op zijn profiel heeft staan of niet. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:20
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...

ik vind dat jullie dingen onderling maar uit moeten vechten en niet zo aanvallend naar elkaar moeten reageren, laat een ander in zijn waarde.
En als het onderwerp je niet aanstaat, zeg dat dan gewoon, of reageer gewoon niet en ga een ander onderwerp lezen.
Maar een oordeel geven over iemand zonder dat je die persoon kent vind ik niet kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: Belachelijk

Ja dan weet ik er nog wel een,
Het ziekenhuis waar ik werk wil nieuwe ok's gaan bouwen en voor de crisis waren hier al plannen voor, ook een nieuwe vleugel zou er bij komen.
Nu wil Menzis niet in nieuwe ok's investeren hier, want er moet een nieuw ok-complex komen bij de A7 ergens bij Winschoten en Hoogezand ofzo.
Dat houd dus in dat mijn ziekenhuis niet kan investeren terwijl we dat wel willen.
Ik vind het belachelijk dat een zorgverzekeraar zoveel macht heeft dat nieuwe investeringen niet gedaan kunnen worden en dat ze over een aantal jaren vinden dat mijn ziekenhuis wel weg kan.
Maar kijk vanavond maar naar hart van nederland, die zijn volgens mij vandaag geweest om opnames te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
DRUIFJE096 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 19:03
BerichtOnderwerp: Belachelijk

ik ben het wel met jonathan eens, hij kan best zoiets denken, maar dat moet hij gewoon voor zichzelf houden.
Zoiets hoort gewoon niet openbaar te worden en heeft ook zeker geen nieuwswaarde. Maar dat is vaker zo dat er dingen op het nieuws komen die geen nieuwswaarde hebben in mijn ogen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DRUIFJE096
Pagina 1 van 1