|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 12:42
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Efeze 1:4;
Als er een voorwaarden zou zijn kunnen wij gaan zitten wachten tot we het licht zouden zien, maar geloven en behouden worden blijft een actieve daad van ons zelf. Wij kunnen ja zeggen en Jezus verlossing aannemen, maar we kunnen ook nee zeggen.
|
Je posting komt op mij symphatiek en oprecht over, maar bij de uiteindelijke conclusie zijn veel vraagtekens te plaatsen. Dat is ook logisch; David zou niet al twee jaar met dit onderwerp bezig zijn als de conclusie zo eenvoudig zou zijn.
Je geeft de mens de laatste en beslissende stap in handen en laat de leer van alleen genade daarmee los. Dat is strijdig met veel Bijbelteksten. Laat ik de bekende tekst uit Efeze 2 noemen; Uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat (zowel de genade als het geloof) niet uit u, het is Gods gave. Of Handelingen 13:48 waar staat dat er zoveel geloofden als er verordineerd waren tot het leven van de toekomende eeuw.
Maar belangrijker dan dat vind ik dat je God tot een machteloos iemand maakt die maar af moet wachten of de mens bereid is de laatste en beslissende stap te zetten. God wil wel maar is afhankelijk van Zijn schepselen of die wel of niet willen. Hopelijk hoef ik geen teksten te noemen die laten zien dat dit niet echt Bijbels is.
|
|