Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:18
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Er is een tijd van komen èn een tijd van gaan.... òòk op CM. Voor mij is het tijdstip gekomen om cm te verlaten.
Ik wens ieder veel liefde en geluk toe, maar bovenal Gods zegen!
Groetjes van Cootje |
ga met God,tbeste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 10:32
Onderwerp: Pinksteren
|
|
|
Zelf kon ik even niks met pinksteren..nee ik lieg..dochter van 18 kwam bij me..heerlijk! Maar verder deed pinksteren me toch niet veel afgelopen dagen,ik weet het..zo hoort het niet! Ongeloof,twijfels..van alles wat zegmaar..
Enja..misschien heb ik het zelfde nadeel..dat aan de buitenkant alles goed lijkt maar...
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 29 mei 2012, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 10:26
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Nou.. we mankeren niks aan onze hormonen als ik zo lees hier
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 29 mei 2012, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 20:15
Onderwerp: Als de tijd vliegt,rust ik even uit..
|
|
|
De Titel kwam in mij op,toen ik hier op scheveningen een meeuw op een muurtje zag liggen rusten..maar dit een gedachte die ik even wilde delen.
Tijdstippen; Ja,op welk tijdstip van de de dag voel jij je op je best of t'lekkerst Je kan uiteraard ook meer zeggen dan sóchtends..s'middags of s'avonds. Hoewel je t'meeste op de profielen kan terug lezen,toch ook hier even..
Zelf ben ik meer een ochtend mens,vooral zomers lig ik vaak met de eerste vogels die fluiten al te draaien om er ook uit te kunnen gaan.
Ook een ritme is vaak erg verstandig hoorde ik ooit! oh.. m'n aardappelen koken over..
Hoe heb jij dat?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 27 mei 2012, 21:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
Onderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
|
|
|
Zelf heb ik ook even nagedacht over je onderwerp. Ik vindt het in zoverre belangrijk wanneer je het hebt over geloven en dan hoe,wanneer waar,en waarom en..in wie of wat..
Meestal krijg je veel in je opvoeding mee. En raakt of ben je nu geworteld in de belijdenis van je geloof.
Wanneer iemand je raakt in meerdere opzichten Dan kan je terecht komen in de liefde maakt blind fase Begrijpelijk..maar niet altijd zonder gevolgen..nee..er zijn altijd gevolgen.
Het is vaak moeilijk om via chat of op een digitale methode goed op te merken..hoe gevoelig sommige uitspraken liggen. ook wanneer je het ook geloof hebt.. Ik bedoel te zeggen..wanneer je met iemand aan een tafeltje zou zitten dan kan je elkaar vaak door het elkaar aankijken of de evt. gebaren te weten komen Hoe diep en hoe gevoelig iets ligt voor of in de persoon.
Samen geloven! Een vaak ook moeilijk iets..kan gelukkig ook gemakkelijk gemaakt worden. God stuurt aan op ZIJN eer,wat door HEM gewerkt en bewerkt is.
(Ja ook bijvoorbeeld voor of na een scheiding)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 27 mei 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28
Onderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
|
|
|
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat In beslissingen nemen ect.. Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte. Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.
Hoewel we zoals ik eerder zei,we zoveel kwijt zijn na het paradijs. Is alles soms zo betrekkelijk in alles naar de beleving. Je weet het zelf ook wel..we gunnen soms.. als mensen.. elkaar het licht in de ogen niet.(ja.. zelf het ECHTE LICHT niet)
Maar goed.. Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijn
God in Jezus biedt ons ware vriendschap!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 27 mei 2012, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:43
|
|
|
ist zo moeilijk dan? Iemand bevredig zich met roken ------------------------------geld ------------------------------bloemen ------------------------------massage ------------------------------haar doen ------------------------------sport ------------------------------eten ------------------------------een tattoo enz.. Maar goed het ging over zelfbevrediging
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:30
Onderwerp: De Heer ziet het hart aan
|
|
|
MANNA420 schreef: | Ik denk dat het betekent Hem liefhebben boven alles. Zijn Woord serieus nemen en weten dat wat er ook gebeurd in je leven dat God voor je zorgt en dat Hij alles doet mee werken ten goede.
Een kwestie van vertrouwen en van liefde dus. Niet altijd eenvoudig. |
Bedankt voor je reactie..het is idd mooi wanneer je dit samen zo beleefd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:15
|
|
|
Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:42
Onderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je de ander gelukkig kunt maken, voel je jezelf toch ook happy?
op een man die de hele dag druk is om naar mijn pijpen te dansen, zou ik persoonlijk enorm afknappen! ik krijg al de rillingen als ik het me probeer voor te stellen!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:43
Onderwerp: De Heer ziet het hart aan
|
|
|
Manna hoe ervaar jij de woorden ..je hart aan Jezus gegeven?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:14
Onderwerp: Preek uit 5 woorden
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat vond je zo byzonder aan dat kruikje dat je het zo specifiek noemt, als ik vragen mag, heide? |
Dat is terug te vinden in de bijbel Hannah De hele gebeurtenis rondom het kruikje zegmaar.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:50
|
|
|
YES356 schreef: | Haha ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. |
Vol nog wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:48
|
|
|
pff..niet wat te warrum voor dit onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:40
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De preek van Jezus aan Mattheus
VOLG MIJ
Een erg korte preek, maar Jezus zag eerst de mens Mattheus aan, en daarna die preek, en gevolg was er meteen.
Is een even groot wonder als het kruikje, al was het kruikje voor het oog wonderlijker. |
Zoist Willem..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:23
|
|
|
Het kruikje te Sarfath..Amen
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 10:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:18
Onderwerp: Jesaja 61
|
|
|
Bijzonder mooi gedeelte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 12:29
Onderwerp: Jezus zegt:
|
|
|
Want VADER ik wil dat degenen die GIJ mij gegeven hebt ook bij mij zullen zijn. (want hij bad ook als mens..in alles gelijk geworden)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 23 mei 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 19:52
Onderwerp: Vermaning?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je Heide, ik krijg hier regelmatig mailtjes met 'vermaningen'om het feit dat ik op yoga zit......En niet altijd de vriendelijkste mailtjes..... Nu is het echter nog altijd zo dat ik heel goed zelf die keuze kan maken wat ik wel of niet doe daar hoeft een ander mij niet om te 'vermanen' De toonzetting van de mailtjes is dat de duivel me toch wel op de hielen zit....Maar...het is de mening van een ander die dat aan mij probeert op te dringen omdat in de ogen van diegene de verkeerde weg is.... Maar wie ben jij om dat te zeggen? Ik vind het altijd nogal een brutaliteit.....Je kan er met me over discussiëren en de messen slijpen, helemaal goed....maar om een ander te veroordelen en over duivel en satanistische praktijken te spreken terwijl iemand het vaak alleen van horen zeggen heeft? Ik vind het een brug te ver.... |
Het ligt niet in mijn bedoeling hier strijd over te gaan voeren.. Maar dat zal je inmiddels een beetje duidelijk zijn. Ook wil ik op passen hier teveel over te gaan zeggen. Ik schilder liever een portret op doek,dan dat ik woorden moet schilderen.
Maar goed..
Ook ik vindt yoga zelf wel een punt waar over nagedacht moet worden dit bijvoorbeeld in een profiel als ook op cm neer te zetten..dit omdat je wel kan aan voelen dat het in de(onze) chr.kringen vaak in strijd staat met.. ff voorzichtig.. bepaalde ''gewoontes'' van het wel en niet doen van dingen.. Ook al kunnen ook bepaalde ''gewoontes'' door de mensen zelf verzonnen of aangeleerd en door gegeven zijn. Maar voor velen zal ik hiermee niet direct iets nieuws zeggen.
Natuurlijk zal iemand die jou profiel bekijkt.. En ontdekt dat je aan yoga doet..zelf wel zich daardoor aangetrokken voelen of niet. En wanneer niet..dan lijkt het mij idd wel verstandig wanneer iemand dan toch iets kwijt wilt daarover(het doen aan yoga dus) jou uit liefde te vragen waarom jij je er wel mee bezig houdt..zodat jij kan uit leggen wat jij wel bij yoga ontdekt..een gewoon gesprek dus lijkt mij?
Een niet alleen wijse met die vinger dus.
Nu..wanneer ik zelf nog iets naar jou persoonlijk wilt zeggen. Is het dat..dat ik in een hele moeilijke fase een paar jaar terug..yoga hebt leren kennen..en kan zeggen dat de ontspanning daarvan goed is dit te ervaren.(in die fase) Maar toch inmiddels verder gegaan met fitness.
Tip:Deel als dit mogelijk niet te snel je dingen zomaar overal te pas en te onpas..vooral wanneer dit stukje in ''jou'' leven zo belangrijk is. Neem vooral.. wanneer het over of om ontspanning gaat de tijd om dit naar buiten te brengen(of gewoon helemaal niet) Dit is geen egoisme..sommige zullen dit begrijpen.
En,alles mag je doen zeg ik wel is..wanneer je het eerst met God hebt kunnen delen..niet altijd gemakkelijk..maar wel de weg.
Ik hebt geprobeerd er iets over te zeggen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 22 mei 2012, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 12:13
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
YES356 schreef: | Het doel van kunst is niet het uiterlijk van dingen weer te geven, maar het innerlijk... dat is de echte werkelijkheid. God maakte hele mooie “kunstwerken” die van de buitenkant vaak uitstalen wat er van binnen leeft.
Of probeer ik me nu te verschuilen achter een spreuk van een Grieks filosoof om (te veel) waarde te hechten aan “de buitenkant” ? (lees fotos op profielen te bekijken) Fotos zeggen voor mij veel. Staan vaak dingen bij op bv inrichting van iemands huis, huisdieren, zijn haar kledingstijl, hobbys,enz enz. die zeggen weer dingen over het innerlijk denk ik. “men”zet niet zonder reden al of geen foto op zijn of haar profiel. Ik heb mijn afbeeldingen er niet opgezet met de hoop dat ze niet bekeken worden. Ik kijk ook graag fotos. Maar net als in een fotoboek vind ik de tekst onder een foto minstens zo interessant. Met de opmerking van Silvia ben ik het wel eens “het is geen vlees keuring hier”. In de hoop dat niet alle mannen een “inwendig onderzoek” ondergaan en er een diagnose wordt vastgesteld op basis van wat er in een profiel geschreven staat. Best een lang verhaal haha ik vind het uiterlijk van een vrouw best belangrijk. |
Echt Yes weer T'punt is alleen denk ik met jou..dat wat jij belangrijk vindt..de meeste mannen wel belangrijk vinden..ik hou je in de gaten..haha..
Waar je mee begon..mooi! De echte werkelijkheid..het innerlijke..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 11:36
Onderwerp: Gebed om liefde
|
|
|
AMEN..DRAAG ELKANDERS LASTEN..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 11:27
|
|
|
Wat je aanbreekt is idd iets wat veel gebeurd Vermaningen zijn in de goede zin ook zeker op zijn plek.
Als eerste..Bij God staat niets in de weg bij iemand in het hart te werken.
De hier niet gelovige kan..vooral we deze persoon niet kennen..met zijn achtergrond wel van God af weten..en vragen hebben over dood en eeuwigheid..niet niks wanneer dit zo is.
De persoon die jij hier wilde of hebt vermaand,kon dit als een aanval zien op haar innige verhouding met deze persoon..(nieuw in haar leven). En kent daardoor ook de ongelovige denk ik ook veel meer als jij.. en zij.. geeft de niet gelovige ruimte..om hem te laten zien wie God voor haar betekend in haar leven..
Zo zie je dat ik of jij en wij moeten leren geduld te hebben..met die ander die op onze weg geplaatst wordt..
Iets anders kan zijn..dat je haar echt wilt bewaren voor dingen die jij zelf ook al hebt meegemaakt..of om je heen hebt zien gebeuren. Dan is het de liefde die in de vermaning duidelijk gevoeld zal moeten worden.
En niet alleen een wijse met de vinger.
Er valt meer over te zeggen.. Maar nog even dit..als we met die ander niet over God meer kunnen praten..Ga dan met die persoon tot God.
p.s sommige fouten woorden zijn bewust gemaakt
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 22 mei 2012, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 11:01
|
|
|
JOL252 schreef: | Vermaning.. zucht, inderdaad ouderwets woord. Ik denk dat iemand voor jouw "wijze maar dwingende raad cq advies" wel open moet staan. Allereerst: heeft de persoon om jouw advies gevraagd en zit ze er op te wachten? In welke relatie/verhouding sta je tot die ander oftewel: heb je credits? Daarnaast is MSN wel een vorm van communicatie maar een gesprek live lijkt me beter dan achter je schermpje naar de ander achter haar/zijn schermpje "een dwingende raad" te geven. Ik denk dat je dan ook veel eerder aan kunt voelen of het beter is om je advies in te slikken. |
Inderdaad zo..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 21:11
Onderwerp: een hand vol..klachten
|
|
|
PIETER619 schreef: | Prachtig verhaal. Zo ken ik ook mesne die ondanks wat hun overkomt getuigen van d egoedheid van d eHeer omdat er zoveel meer mesne zijn die het slechter hebben dan zij. En men wil absoluut niet meemaken wat zij hebben meegemaakt neem dat maar van mij aan.
Ik denk dat we soms vaker eens moeten danken. Als ik bid en dank vraag ik weleens om mij in te laten zien wat vooor zegeningen ik allemaal krijg, dit omdat er heel veel zo "gewoon" geworden is. |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|