Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 01:42
Onderwerp: Topics omhoog halen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je had gisteren en vandaag weer heel wat in te halen zeker? |
Ja idd en heb een afspraak met een dame wie als eerste de.............1000 bereikt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 00:02
Onderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Iedere maand een andere provincie. Iedere maand een ander soort kerk. |
Goed idee Mariska
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 00:00
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Mag ik ff weten hoe dit precies is bedoeld????? Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als iemand de indruk wekt dat wie dan ook voor mij een "all in the game" voor mij zou zijn.
Ik hou niet van spelletjes spelen, tenzij het gaat om gewone spelletjes, aan tafel, met mijn kids.. dat is uiteraard erg gezellig. |
mar is van slag lisa ziet het verschil blijkbaar niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:08
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
LISA610 schreef: | Ha ha ha.. wist het wel hoor dat er iemand zou zijn die zo reageerde... jullie mannen zijn zoooooooooo voorspelbaar. |
Wel heel blij dat je het erkent lisa pfff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 23:01
|
|
|
LISA610 schreef: | Ach er zit bij de mannen wel eens een uitschieter tussen, maar da's bij de vrouwen niet anders. So don't wury... wij weten best dat het gros van de mannen ok is.
MANNEN ZIJN OK... EN VROUWEN OOK |
Wij zijn ok wij zijn ok wij zijn ok!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk was het de bedoeling begrip op te brengen voor elkaar. Als een vrouw hoort hoe moeilijk het voor een man kan zijn en ook andersom...Vaak zit men maar één kant te belichten, terwijl er twee kanten aan alles zit. Ook hoor ik regelmatig geklaag in de chatbox, met name over het gedrag van mannen. Als mensen dat in de chatbox benoemen lijkt het me een kleine stap er over te praten op het forum. Het lijkt maar het beste dit topic te sluiten.. |
Begrip opbrengen is vaak heel relatief en ook spelen de emoties hoog op.. Ben het wel met je eens Chat dat het topic nu aan zijn einde loopt en de meerwaarde zie ik nu niet meer voor dit forum en daardoor ook voorstander voor het sluiten van de topic..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:28
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
MADELIEF469 schreef: | Herman, zou je je reactie weg willen halen???
Voor de laatste keer (hoop ik ) het is een picknick en géén date gebeuren....hoe moeilijk kan het zijn om dat te snappen en dit topic dan ook 'schoon' te houden van die onzin? |
Madelief het is inderdaad geen dating gebeuren ...een gezellige ontmoeting....zeg maar en er is al zoveel hierover geschreven dat het me inderdaad logisch is om het nu puur alleen op het picknick gebeuren te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:18
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
LORETTA033 schreef: |
Een goede relatie met je vriend en vriendin daar bouw je dagelijks aan ongedwongen ontspannen spontaan door te investeren in die ander
En als er eens hobbels komen op je levenspad kan altijd gebeuren keer dan terug naar de basis naar het begin dus blijf van bouwen houwen en betrek altijd daar in de Derde Persoon Het werkt vast en zeker
shalom |
Heel mooi Loretta...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:16
Onderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
|
|
|
LISA610 schreef: | Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. Het complete lijstje is nu als volgt:
- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur. - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 20/3 of 17/4 of... - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - Dienst in de kerk van Mar te ??? op ......... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op |
Verder heeft Susannah aangegeven dat het haar leuk lijkt om ook eens een dienst in een Vineyard-gemeente bij te wonen.
http://web.me.com/misspettie/Vineyard_Benelux/contact.html
Zijn er CM-leden die lid zijn van zo'n gemeente?[/quote]
Blijft opvallend stil in de rest van Nederland of vergis ik me???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:14
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
MAR907 schreef: | De bijbel leert ons hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
De bijbel leert ons hoe wij een goede relatie kunnen hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden. Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.
Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe horen wij ermee om te gaan, wanneer het niet goed gaat in de relatie? Als er problemen zijn horen we er wel over praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als wij het probleem hebben uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.
Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... |
En hoe ervaar jij de term persoonlijk Mar .......mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:11
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik ben niet van gisteren Leonard... Ik weet ook wel wat voor mannen er rond lopen.... |
O maar dat weet ik wel hoor Mar ...je bent kundig genoeg om dat te weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:10
|
|
|
MAR907 schreef: | Ben jij voor Lisa een "all in the game"..... |
Dat zijn jouw woorden Mar ....trek het even in een breder verband
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:08
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
MAR907 schreef: | Zo nuchter vind ik het niet, "de ware ontglipt je niet...." Dat ligt aan jezelf.... |
Wat is in jouw ogen de definitie van de "ware" Mar en wat te denken als mensen veranderen in hun leven...???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:05
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja, het huwelijk blijkt afhankelijk te zijn aan de man. Geweldig zo,n boekje... Je zou beter moeten weten... |
Even goed lezen Mar en laten we eerlijk zijn ...er lopen toch inderdaad van die mannen rond op deze aardbol en daar schaam ik me wel voor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 19:01
|
|
|
LISA610 schreef: | Belanden we hier nu in een discussie over naastenliefde? Is het dan niet beter om die discussie in een apart topic (of een reeds bestaand topic) te voeren en hier weer verder te gaan met waar we op afknappen bij een man of vrouw? |
Klopt helemaal lisa ..maar een naaste kan ook ver weg zijn he ...of een eventuele toekomstige vriend of vriendin (kan ook partner worden) of al dan niet meer zij ....het is ALL IN THE GAME zeg maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:32
Onderwerp: Drachten
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Geen idee Leonard... (heb die link trouwens nog niet bekeken). Er zit er wel 1 in Utrecht -van die site heb ik de dienst beluisterd- en 1 in Amersfoort. |
We kunnen natuurlijk ook een keertje inderdaad een met een groep naar zo'n dienst gaan natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:24
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MAR907 schreef: | Vandaag voor het laatst... Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."
doei doei zwaai zwaai... |
Tot ziens Mar en zeker ook Gods Rijke Zegen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:21
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | ...of zaten mensen 'gevangen' in een huwelijk. 'k Heb ooit een heel indrukwekkend boek gelezen (ben helaas de titel kwijt) over een vrouw die, vanwege de ellende in haar huwelijk, haar man vermoordde/vergiftigde. Ik begreep haar, maar ze kreeg uiteindelijk de doodstraf. Toen waren er minder echtscheidingen, maar of het toen (heb het nu niet over de tijd van de jagers) beter was? |
We kunnen en mogen geen oordeel geven en Marijan als ik dit lees is het in en in triest en onderschat ook vele problemen in huwelijken niet. Maar kwaad met kwaad vergelden mag zeker ook niet. Je moet helaas hierin de conclusie trekken dat die man geestelijk enorm ziek was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 13:15
|
|
|
LISA610 schreef: | Vroeger was het leven simpel en duidelijk...de vrouw achter de pot met haar wijsheden en de man ging op jacht met pijl en boog. |
Of het toen allemaal zo simpel was waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening kopen we nu het biefstukje gewoon in de supermarkt en da's een stuk simpeler dan urenlang op jacht zijn toch?
Afgezien daarvan: Leg eens ff uit wat dit met de rol van vader na de scheiding te maken heeft... want ook toen werd er gescheiden hoor.. dat gebeurde al in de tijd van de Bijbel.[/quote]
O lisa dat heb ik al eerder in een ander topic uitgelegd over de kwestie van scheidingen in de tijd van de Bijbel, maar er is wel wat verandert in de rol man/vrouw door de eeuwen heen. Mannen van nu lopen met een soort identiteitscrisis in de zin van zich nutteloos gaan voelen. Ook het egoïsme in de maatschappij treft ook de relatie man/vrouw. Het wordt vaak zelfs nog verstrekt door diezelfde maatschappij en vechten voor een relatie bestaat bij velen al niet meer, omdat het mensdom zich verhard in allerlei uitingen, gaat het ook door werken in de communicatie tussen de ex-partners als zo danig. Je kunt het zien als verwijt maar dat is niet mijn bedoeling, temeer dit ook voorspeld is in de Bijbel qua eindtijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:58
|
|
|
Wie is de Naaste?
Inleiding Veelal worden de woorden: "Je naaste liefhebben" te pas en te onpas toegepast onder de Christenen. Vaak gaat het om liefdadigheid voor mensen in nood, dat wordt gezien als naastenliefde. Maar anderen zeggen dat het gaat om mensen om je heen, de mensen die je dagelijks treft. Weer anderen zeggen, nee, dat zijn de mensen van je geloofsgemeenschap. Nog weer anderen zeggen dat het de arme mensen zijn, in de derde wereld..... Misschien rijst bij u ook de vraag: Wie is mijn naaste? Laten we eens kijken wat de Here Jezus hier zelf over zegt!
De barmhartige Samaritaan In de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan wordt uitgelegd wie de Naaste nu eigenlijk is. Maar hier gaat nog een zeer essentieel gedeelte aan vooraf (de context). Het begint namelijk met de vraag: Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven? Lukas 10:25-29 25 En zie, een wetgeleerde stond op om Hem te verzoeken en zeide : Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven? 26 En Hij zeide tot hem: Wat staat in de wet geschreven? Hoe leest gij? 27 Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf . 28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt juist geantwoord; doe dat en gij zult leven. 29 Maar hij wilde zich rechtvaardigen en zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste?
De hoofdvraag is dus: Hoe kan ik het eeuwige leven beërven? Daarbinnen ligt dan de vraag: Wie is mijn naaste? Lukas 10:30-37
30 Daarop hernam Jezus en zeide: Een zeker mens daalde af van Jeruzalem naar Jericho en viel in de handen van rovers, die hem niet alleen uitschudden, maar ook slagen gaven en weggingen, terwijl zij hem halfdood lieten liggen. 31 Bij geval daalde een priester af langs die weg; en deze zag hem, doch ging aan de overzijde voorbij. 32 Evenzo ging ook een Leviet langs die plaats, en hij zag hem en ging aan de overzijde voorbij. 33 Doch een Samaritaan, die op reis was , kwam in zijn nabijheid, en toen hij hem zag, werd hij met ontferming bewogen. 34 En hij ging naar hem toe, verbond zijn wonden, goot er olie en wijn op; en hij zette hem op zijn eigen rijdier, bracht hem naar een herberg en verzorgde hem. 35 En de volgende dag stelde hij de waard twee schellingen ter hand en zeide: Verzorg hem en mocht gij meer kosten hebben, dan zal ik ze u vergoeden, op mijn terugreis . 36 Wie van deze drie dunkt u , dat de naaste geweest is van de man, die in handen der rovers was gevallen? 37 Hij zeide: Die hem barmhartigheid bewezen heeft. En Jezus zeide tot hem: Ga heen, doe gij evenzo.
Als je oppervlakkering leest, lijkt de gelijkenis te vertellen dat wij de zwakkeren moeten helpen, maar deze gelijkenis vertelt iets anders: Want het antwoord op de vraag: Wie is de naaste? Volgens deze gelijkenis is diegene die barmhartigheid bewezen heeft de naaste en niet de zwakkere (vers 36, 37).
Wat betekent de gelijkenis?
De verkeerde kant op? In de Bijbel komt typologie veelal voor, zogezegd zaken verwijzen ergens naar. Alles in deze gelijkenis wijst een bepaalde richting op en wijst naar een bepaalde situatie. Het begint al bij de eerste zin, waar staat dat de weg die degene afloopt is naar Jericho toe, niet naar Jeruzalem toe, maar er vanaf. Kort gezegd is dit de verkeerde kant op, want in de typologie staat Jeruzalem voor de hemel en staat Jericho voor de wereld. Eigenlijk beeld dit meteen al een mens uit die zich van God afkeert en de wereld ingaat. Onderweg naar beneden wordt hij overvallen en hij was ten dode opgeschreven.
De religieuzen De priester ging ook niet naar Jeruzalem toe, hij ging de weg naar beneden. De priester en Leviet waren de wetgeleerden van die tijd, de priester leerde de mensen over de wet en dat de Leviet begeleidde de ceremoniële handelingen. Ze verwijzen beiden naar de wet, naar de twee kanten van de wet, de morele en ceremoniële. Maar noch de geboden, noch het bloed van de offerdieren kan ons het Leven geven (Hebr 10:4). De wet kan de doodgaande mens niet redden. Doordat de mens per definitie zondigt, zal hij sterven. En dat zie je ook in de gelijkenis naar voren komen, de wet kan de mens die ten dode opgeschreven is niet redden. Want beiden hielpen ze hem niet.
de Barmhartige Samaritaan De Samaritaan, waarheen ging die? Die reisde. Zo beschrijft de Heer zichzelf vaker in andere gelijkenissen, zoals bijvoorbeeld in de gelijkenis van ponden (Lukas 19), talenten (Matthëus 25) en de boze wijngaardeniers (Marcus 12). In tegenstelling tot priester en de Leviet, kon kon hij de man wel redden. De Barmhartige Samaritaan werd met ontferming bewogen, wat ook wederom een verwijzing is: Want dat wordt ook vaak over de Here Jezus gezegd door zowel Matthëus, Markus en Lukas. En de Here Jezus kon de mens die ten dode opgeschreven was wel redden, iets wat de wet niet kon (Galaten 3:21).
De gewonde Dan de gewonde, dat is iemand die ten dode opgeschreven is. Iemand die niet door de wet gered kan worden, maar wel gered wil worden. Dat zijn in eerste plaats de Joden. De wet kon hen niet redden (rechtvaardigen), maar de Heere Jezus wel. Vervolgens gaat het ook verder over op ons, gelovigen uit de heidenen.
De Barmhartige Samaritaan verbond onze wonden en goot er olie en wijn op. Olie is een beeld van de Heilige Geest en Wijn ook. Wij worden gered van de door dood en de opstanding van de Here Jezus. Zijn Geest maakt onze sterfelijke lichamen weer levend (Rom 8:11). De Here Jezus draagt ons naar de Herberg en laat ons daar verzorgen, Hij draagt zelf zorg voor ons. Hij heeft de prijs betaald voor ons en staat borg dat hij altijd de schuld zal voldoen.
Daarnaast verwijzen de 2 schellingen naar de 2 van de Gemeente, bijvoorbeeld de 2000 jaar van de Gemeente.
De Naaste is de Here Jezus
Wie is dus de Naaste? En dat is dat ook de vraag die de Here Jezus stelt: Niet wie is de naaste van de Samaritaan, maar wie is de Naaste van de man die daar lag! En dat is nu net waar het om gaat: Je naaste liefhebben is dus in de eerste plaats Jezus, je Redder liefhebben. Diegene liefhebben die jou barmhartigheid heeft getoond.
De hoofdvraag was ook: Hoe zou ik het Eeuwige Leven kunnen beërven? En dat is natuurlijk niet met goeddoen aan de zwakkeren (door werken), maar door God liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand en de Naaste lief te hebben als jezelf.
De twee geboden zijn één Als de Here Jezus dus Zelf de Naaste is, dan zijn de twee geboden dus eigenlijk éénzelfde gebod. En dit wordt ook bevestigd in andere schriftgedeelten: Markus 12 29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere. 30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. 31 En het tweede aan dit gelijk, is dit : Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod , groter dan deze. Dus het tweede gebod is aan het eerste gelijk! En er staat groter dan deze, niet dezen, dus enkelvoud. Wat dus betekent dat het hier om eigelijk 1 gebod gaat. Zo staat ook in Matthëus het volgende: Matthëus 22 36 Meester! welk is het grote gebod in de wet? 37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart,en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand . 38 Dit is het eerste en het grote gebod. 39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven . 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten Dus ook hier blijkt dat de twee geboden gelijk zijn, wat ook in de gelijkenis naar voren komt.
De conclusie De Here Jezus is onze Naaste en hem zouden we liefhebben als onszelf. Als Israël dat gedaan had, dan hadden ze het eeuwige leven kunnen beërven. Maar zij hadden hun naaste niet lief. Wij Christenen hebben wel de Here Jezus lief, door ons geloof in Hem. Daarmee komen we weer terug bij wat altijd de voorwaarde is om het eeuwige Leven te beërven: Geloof in Jezus Christus als de Zoon van God.
Omdat de Here Jezus onze Naaste is, moeten wij hem liefhebben. En de Here Jezus Christus woont ook in onze broeder of zuster: Die broeder/zuster zou je ook lief moeten hebben omdat Christus in hem/haar is. Dit is ook waar 1Johannes 2 en 3 over spreekt. 1Johannes 3:23 3: 23 En dit is Zijn gebod, dat wij geloven in den Naam van Zijn Zoon Jezus Christus, en elkander liefhebben , gelijk Hij ons een gebod gegeven heeft. Als we Christus liefhebben, dan zouden we ook zijn Lichaam liefhebben. Dat zijn onze broeders en zusters, waarmee Hij één is en wij met hen.
tot slot
In de gelijkenis is de naaste de Here Jezus zelf
In de Gemeentelijke brieven is de naaste de medegelovige
In het oude testament is de naaste de mede-Israëliet
Mocht u toch denken dat de iemand anders uw naaste is? Denkt u eens over het volgende stukje na: Mattheus 5:43 43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen; Het is duidelijk dat er vijanden zijn en naasten. Jacobus geeft aan dat de wereld onze vijand is (Jakobus 4:4). Dus de naasten zijn niet de wereld, toch?
De Engelse vertaling van naaste is Neighbour, wat zoveel betekent als buurman. Het is dan ook wel vreemd dat iemand bedacht heeft dat mensen die ver weg wonen een naaste/buurman kunnen zijn. Naaste is toch verwant aan naast, niet aan ver?
Als toegift nog een paar teksten waar geïmpliceerd wordt dat de naaste je broeder/zuster is: Romeinen 15:1-2 Efeze 4:25 Galaten 5:13-15
http://www.bijbeluitleg.nl/wie%20is%20de%20naaste.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 02:08
|
|
|
LISA610 schreef: | haha, ja hoor, de moeders ook (Maar het ging hier over "Rol vader na echtscheiding" hè ) |
Klopt... maar om de vader een rol te laten behouden, zijn ook de moeders wijsheid nodig [/quote]
Vroeger was het leven simpel en duidelijk...de vrouw achter de pot met haar wijsheden en de man ging op jacht met pijl en boog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 19:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sja, er zijn van die mensen.........die verdienen het gewoon. |
Ach wat is verdienen Visser ...we nemen het er gewoon van ..maar het is je gegunt hoor ...ehh of de vissen er zo blij mee zijn is een ander verhaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 18:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LISA610 schreef: | Kun je moeilijk het slechtste moment van de dag noemen |
Ha als iedereen vertrekt naar het Noorden wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:57
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
HERMINA461 schreef: | Ik begreep ook wel dat het niet serieus is,maar ja,moet toch een binnenkomer hebben hè. |
Alle begin is moeilijk Hermina ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:55
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
HENK710 schreef: | Die 4 kleine gangen valt best mee (of tegen, net hoe je het bekijkt). 4 Gangen blijft voor sommige mensen een behoorlijke hap... |
Gewoon rustig eten Henk ..komt alles wel goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:53
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
INEZ910 schreef: | Mijn dochter: 16 is ze nu.. een geweldige leeftijd |
Van harte gefeliciteerd met je dochter Inez en dat het nog een mooie avond voor haar en jou mag worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:47
|
|
|
INEZ910 schreef: | Ieder heeft zijn/haar eigen verhaal Chat en niet iedereen vertelt dit op dit forum. Je zoekt volgens mij naar iets wat er niet is danwel wat nu niet gedeeld wordt..
En waarom er nu met allerlei psychiatrische termen gegooid moet worden begrijp ik niet. Het zijn allebei ingrijpende stoornissen die je niet even aan en uit doet.. dus je gedragen als borderliner /autist vind ik een niet passende opmerking. |
Naar mate je zelf de ervaring mee heb gekregen, te leven met een borderliner is al heftig genoeg toch Inez en is niet per direct typisch vrouwelijk, al is het wel een groot probleem na een scheiding en dan nog steeds geconfronteerd te worden met een borderliner.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:34
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Wat schrijf je dat mooi, Thomas, Vrouwen met kort haar zijn net zo goed Gods kinderen, wat de jongen in Staphorst ook beweert.Ik ben nederlands hervormd opgegroeid met ruimdenkende doch zeer gelovige ouders. Mijn zus en ik droegen het haar lang omdat het haar van de vrouw een sieraad is, vond en vind ik ook. Als het haar dunner wordt is het beter het kort(er) te dragen. Nu draag ik het heel kort, gewoon zin in en het staat ook mooi. Toch kan ik het mooie lange haar van mijn jonge geloofsgenoten bewonderen, het is echt een sieraad. Ze dragen het lang omdat ze het mooi vinden en daar is niks mis mee. |
Mieke en Thomas helemaal mee eens en laten we ook eerlijk zijn bij sommige staat nou eenmaal beter kort haar en de ander weer lang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 17:30
|
|
|
LISA610 schreef: | Mijn verhaal is geen theoretisch verhaal maar dagelijkse praktijk chat. En om eerlijk te zijn ben ik daar heel erg blij om, juist omdat ik best weet dat het ook anders kan. |
Een voorbeeld voor velen Lisa en ik kan me heel goed voorstellen, ondanks het verdriet dat je dit toch dankbaar mag aanvaarden ten voordelen van je kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|