Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:20
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
YELNIN491 schreef: | stampen doet zeer hoor |
Ik heb nooit een aardappel, wortel of ui au horen roepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 15:05
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Ik vind hutspot zielig, daarom eet ik alleen de worst |
vertel... wat is er zielig aan de hutspot?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:57
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
geen inkomen.... heb suikeroompje...
en maak zo de lijst maar langer..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 11:53
|
|
|
COOTJE711 schreef: | kijk Erika met jou ben ik het eens Avonden gezwoegd op deze lijst en nu dit......
Maarre wat dacht je van: - gemiddeld inkomen - mij staat een rijke erfenis te wachten - ik rij bmw
ook allemaal niet onbelangerijk...... |
bmw=bezem met wielen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 10:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Het mooiste moment van vandaag zal hopelijk zijn: nieuwe ventilatoren. een maand geleden zouden ze al zijn geweest, maar de afspraak werd iedere keer verzet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:28
Onderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping
|
|
|
MOMO697 schreef: | Als zelfs de Zoon niet weet wanneer het is hoe zou dan een mens dit kunnen weten??? Zijn wij meer dan de Zoon??? |
menig "profeet" zegt de stem van de God te horen van wanneer en hoe....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:12
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Nou weet ik waarom ik op zondag de wasmachine niet mag laten draaien....
Ik wilde een gordijn wassen... Als straf daarop werd ie niet echt schoon en is ie gekrompen ook nog...
Gordijn is op dag af 25 jaar oud en ca 3 maanden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 17:42
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
een relatie opbouwen doe je mijns inziens net als met een huis
Fundament : vertrouwen Muren: genegenheid en geborgenheid Dak: bescherming
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 11:52
|
|
|
Als we toch zulke kniesoren zijn:
aleenstaand met 1hond. aleenstaand met 1hond en 2 katten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:17
Onderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nu er hier toch even een link was met de Bethelkerk, wat vinden jullie hiervan? Arie Boomsma mag die kerk niet in, door gedoe met de EO.
Je moet wel een beetje Fries kunnen verstaan, maar zelfs als je dat niet kan, is zeker de helft wel te volgen, ook door voorkennis van het onderwerp.
Trouwens, die zogenaamde 'prikkelende foto's', ik word er niet koud of warm van...Vind ze 'best wel mooi', verder niet. |
dat is allemaal oud nieuws.
btw wel erg offtopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 22:50
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
Ik heb daar ook inderdaad weleens over nagedacht, al die wereldse artiesten die kerstliederen zingen. 2 dagen in het jaar zijn die artiesten bezig met hun vorm van kerst. En de overige dagen van het jaar is hun levensstijl vaak niet echt christelijk.
Wat er in de kerk met kerst gezongen wordt zijn toch meestal de oude vertrouwde liederen waarvan ik vind dat er niks mis mee is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:17
Onderwerp: Concert Jan Vayne, Martin Mans en ....
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat kan. Maar je slingert me nu wel een tekst uit Matt. 7 naar mn hoofd , ( moet je zelf weten) , maar kan jij me dan vertellen waar in dit topic ik over iemand oordeel? Ik heb idd . gezegd dat er in de muziekwereld afgoderij is , niet alleen bij popmuziek maar ook bij klassieke muziek ......maar wie kan dat ontkennen? En verder heb ik gezegd dat het mij geen duppie waard is zolang die ene persoon erbij staat. Is dat een oordeel? |
Dat is een mening, en die mag je hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jawel...klapstuk kan maar draadjesvlees ook hoor... Hier is het simpel spruiten, maar dat komt omdat dochter en ik ze zo graag lusten... |
Het is ook spruitjesweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:43
|
|
|
Bij hutpot hoort klapstuk. Dat aten wij vroeger thuis. Ik eet het soms met gehaktbal of rookworst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:17
|
|
|
Als je niet zou invullen dat je gescheiden bent, ontken je in mijn ogen de situatie waarin je verkeerd.
Je leeft tenslotte gescheiden van je partner waarbij je kinderen hebt gekregen. d.m.v. de kinderen ben je toch enigszin verbonden met je ex: Bezoekregelingen. Alimentatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier zon en wat gespetter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:06
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als je zelf aangeeft dat het Woord niet recht gepredikt wordt, vindt je dan dat je dan in die kerk aanwezig hoorde te zijn?
Dan kan je zeggen in de Bijbel staat ook: Onderzoek alle dingen. Maar daar staat ook nog wat achter nl. MAAR BEHOUDT HET GOEDE.
visser , die na het lezen van de reacties weer moest denken aan de beruchte ds. Hendrikse |
Is hij nog steeds predikant? Hoe kan zo'n dominee nou predikant zijn als hij God verloochend. En moet er binnen een kerkverband ruimte gegeven worden voor zulke voorgangers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:30
Onderwerp: einde lidmaatschap
|
|
|
aan alle cm leden,
het is voor mij weer eens tijd een time out te nemen.
groetjes van mariska601
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | haha ja dat was schrikken he, voor Jacob... die dacht toen ook: wat heb ik nou weer aan mn fiets hangen!! |
hadden ze toen al fietsen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 21:35
|
|
|
Ik zie geen weer, want het is donker. Gordijnen zijn dicht en 1 lampje brand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 21:29
|
|
|
JOLAN931 schreef: | De laatste tijd verschijnen er op CM steeds meer profielfoto's van katten honden en weet ik allemaal niet wat nog meer.
Ja, zelfs van personen die ik graag mag
Persoonlijk zie ik dan liever geen profiel foto als een foto die niets zegt. Als we nu toch aan het doorzagen zijn over de eerlijkheid van de profielfoto, en je hebt niets te verbergen en geen angst voor enge exen etc....waarom dan niet gewoon je eigen kop op je profiel? |
Gewoon omdat ik beoordeeldm wil worden niet van hoe ik eruitzie , maar om wie ik ben. Aangezien ik een forumschrijster ben vind ik dit plaatje van een konijn achter een pc wel een leuke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:53
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
de bijbeltekst luid: velen zijn geroepen, weinig uitverkoren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 19:51
Onderwerp: Moeten we bang zijn voor boze geesten?
|
|
|
PIETER649 schreef: | mis!!!
ik ken de term maar weet niet wattie betekend, het was dus oprechte interesse |
nav artikel 31 zijn er 2 kerken ontstaan: de geref kerk vrijgemaakt en de gereformeerde kerk synodaal . het gebeurde in 1944.
Dit stond toen in artikel 31(kerkorde):
Zoo iemand zich beklaagt door de uitspraak der mindere vergadering verongelijkt te zijn, dezelve zal zich op eene meerdere kerkelijke vergadering beroepen mogen; en 't gene door de meeste stemmen goedgevonden is, zal voor vast en bondig gehouden worden. Tenzij dat het bewezen worde te strijden tegen het Woord Gods, of tegen de Artikelen in deze Generale Synode besloten, zoo lang als dezelve door geene andere Generale Synode veranderd zijn.
Wat er aan vooraf ging:
Bij deze scheuring splitste een vleugel van de Gereformeerde Kerk onder leiding van professor Klaas Schilder zich af en ging de Gereformeerde Kerken (onderhoudende art. 31) vormen, later zijn die de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt gaan heten. De aanleiding tot deze ontwikkeling was onder meer de onenigheid die ontstaan was over de precieze betekenis van de doop. Eenvoudig gesteld was dit het probleem: was de doop alleen geldig als de gedoopte de rest van zijn/haar leven gelovig bleef, en doopte je op grond van een veronderstelde wedergeboorte (de synodalen)? Of is de doop een teken van Gods belofte dat je Zijn kind mag zijn, waarbij de dopeling geroepen wordt om ook als kind van God te leven (de vrijgemaakten)? Daarnaast speelde kerkrechtelijke zaken een belangrijke rol, vooral of kerken synodebesluiten moesten goedkeuren (vrijgemaakten) of moesten accepteren en bij volgende synode bezwaar maken (Synodalen). Naast verschil over de leer speelden ook meer persoonlijke elementen bij deze kerkscheuring een rol. Schilder was een polemisch gezind man, die zijn opponenten nogal eens tegen zich in het harnas joeg.
De Vrijmaking kwam op een uiterst ongelukkig moment in de geschiedenis. In 1944 was de Duitse bezetting op zijn ergst en het was dan ook niet eenvoudig een synode bijeen te roepen. Openbaar vervoer was er nauwelijks en liep het risico bestookt te worden door de geallieerde luchtmacht. Een aantal kopstukken (waaronder Schilder) van de Kerk was ondergedoken, vanwege hun aandeel in ondergrondse activiteiten. Op de synode van 1944 zijn de latere "vrijgemaakten" - zo beweren zij zelf - niet netjes behandeld. Maar ook de koppige houding van Schilder heeft bijgedragen aan het conflict. Er werden besluiten doorgedrukt, waarvoor een - volgens de vrijgemaakten - onreglementaire verlenging van die synode nodig was. Belangrijke opponenten konden er door oorlogsomstandigheden niet bij zijn. Er werd een uitspraak gedaan over de doop die noodzakelijk werd gevonden om de erfenis van Abraham Kuyper te beschermen. Hiermee werd een compromisformule opengebroken over Kuyper's leer van de 'veronderstelde wedergeboorte', die in 1905, dus in Kuyper's tijd, tot stand was gekomen. De synode handelde - zo beweren de vrijgemaakten - in strijd met artikel 31 van haar eigen Dordtse Kerkenordening, en de nieuwe uitspraak werd als enig aanvaardbare uitleg opgelegd, waarmee de synode verder ging dan Kuyper zelf ooit had gedaan; de synode vroeg van ieder die zich kandidaat wilde stellen voor het ambt van predikant de recente synodebesluiten te onderschrijven, de zgn. "kandidatenbinding". Schilder (en ook zijn collega Greijdanus) verzetten zich tegen deze besluiten. Reden voor de synode om Schilder en Greijdanus te schorsen en uiteindelijk te ontslaan en uit zijn ambt te zetten. Schilder kwam van zijn onderduikadres om de "Acte van vrijmaking of wederkeer" voor te lezen Den Haag 1944).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:17
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dan zag je meer dan ik, kon amper mn vijver zien liggen vanwege de mist. En ik zie mn buren nu, maar meer ook niet. |
Word het niet tijd dat je de ramen gaat zemen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 10:01
|
|
|
Toen ik van morgen naar buiten keek, ik wist niet wat ik zag. Een gouden bol aan de hemel.
|
|
Naar boven |
|
|