ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:39
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...

Als je die angst hebt, is er wel een gevaar: doordat je zo bang bent, ervaar je mogelijk minder waar het op het moment zelf bij de doop om gaat.
Het klinkt wat vervelend maar je zou met water kunnen oefenen. Dan heb ik het puur over de technische kant van de onderdompeling. Doe het in een bad of zo met een of twee mensen die je vasthouden, of in het ondiepe deel van het zwembad. Angst overwin je geleidelijk door te ervaren dat de angst ongegrond is. Wat dat betreft ben ik het ook zeker met Bert eens. Dan kun je straks ook onbevreesd de technische kant tijdens de doop ervaren en komt het ervaren van de doop zelf veel beter tot zijn recht.

Gelukgewenst met je beslissing!

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juni 2012, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:13
BerichtOnderwerp: Taize liederen

Voor een aantal mensen is een andere vorm of beleving dan de eigen van het Christendom fout en als dat niet helpt, roept men dat het van Satan is. Dat komt ook op CM voor en veelal vanuit dezelfde achtergrond. En dat terwijl de gebruikte teksten in Taize vanuit de Christeljke traditie komen. Kennelijk is er buiten de eigen kerkmuren geen christelijk geloof. Of iemand charismatisch door de kerk huppelt of reformatorisch lang stil zit of - zoals de meesten - er wat tussen in, voor mij maakt het niet zoveel uit. Met Taize is niks mis.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:08
BerichtOnderwerp: Privechat niet kunnen zien

http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_52

Ik denk dat je je browser popup-menus moet toestaan.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 20:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

Misschien dat mensen zich er eens in moeten verdiepen wat het betekent voor het welbevinden, het zelfbeeld en de gezondheid om bij elk door God zelf geschapen seksueel gevoel een schuldgevoel te voelen ontstaan. Tel eens op: Schuldgevoel bij seksueel verlangen, schuldgevoel bij seksuele fantasieen, schuldgevoel bij seks met de partner omdat je nog niet getrouwd bent, schuldgevoel omdat je masturbeert, angst om verder te gaan voor een vrouw in haar fantasieen dan de daad zelf en dan haar man dus maar zijn gang te laten gaan, angst om aan scheiden te denken wanneer de relatie niet werkt, angst om je niet volgens de norm te kleden omdat het je te aantrekkelijk maakt, zwijgen terwijl je weet dat er incest plaatsvindt omdat je je vader moet eren...

Willen we dat nou echt? Zou een wat gezondere kijk op het fenomeen seksualiteit niet veel ellende voorkomen? Wat doet angst en schuldgevoel allemaal wel met mensen? Moeten we ons niet eens afvragen wat dit soort opvattingen aan geestelijke schade toebrengt bij Christenen, met bovendien alle llichamelijke gevolgen van dien?

Thomas, opvattingen kunnen vromer klinken dan ze in de praktijk uitwerken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 1 juni 2012, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:08

Het bestaan van lichaam en geest is een Griekse vorm van denken. Paulus leefde in de Griekse cultuur. We weten nu dat je ze wel kunt onderscheiden maar scheiden is niet mogelijk. Lichaam en geest worden tegenwoordig vaak als psychosomatische eenhied aangeduid. Onder invloed van medicijnen of door het ontbreken ervan, gaat ons lichaam anders reageren. De geest en het lichaam hangen samen. Denk hierbij ook aan overspannenheid, depressie en bijvoorbeeld uitval door een gebrek aan glucose bij diabetes. Het feit dat lichaam en geest niet gescheiden zijn en kunnen worden, wil overigens nog niet zeggen dat er geen (immateriele) ziel zou kunnen zijn.
En we zijn ook als seksuele wezens geschapen. En wat hier ook beweerd wordt door sommigen: God heeft zich, ook op dit punt, echt niet vergist bij de Schepping.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 1 juni 2012, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:02

Los daarvan: het is echt een redeneerfout van Daaf: Als God het niet nadrukkelijk heeft toegestaan, is het dus verboden? Dat is toch volstrekt onhoudbaar. Dan zou je niet eens meer mogen fietsen.

Verder is er geen plek in de Bijbel te vinden waar zelfbevrediging wordt verboden.

Dat er mensen zijn die vanuit hun opvoeding niet met seksuele gevoelens om kunnen gaan, is al triest. Het koppelen van zonde/schuldbesef en zelfbevrediging is ronduit onbijbels. Als je het wel doet is dat een uiting van cultuur van je kerk, niet van het Christelijk geloof.

Het lijkt wel of de Bijbel zich moet aanpassen aan inzichten van sommige mensen hier. Er is echt een verschil tussen gewoontes en opvattingen die in sommige kerken bestaan en het Christendom zelf. Kerkelijke cultuur is niet hetzelfde als het Christendom. Als je bijvoorbeeld met bepaalde gewoontes en opvattingen in de oud-gereformeerde gemeente moeite hebt dan val je het Christendom zelf niet aan maar de kerkelijke cultuur daar.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 1 juni 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 11:15
BerichtOnderwerp: Christelijke films

As it is in heaven.

Een man die als kind het dorp verlaten heeft, komt terug en verandert mensen. De dominee wordt op de korrel genomen, dus niet geschikt voor bevooroordeelde kijkers. Een christeljke praktijk, hoewel niet speciaal benoemd, brengt de echte verandering in mensen te weeg.

Staat met Nederlandse ondertiteling in zijn geheel op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=-KbiCDJkwfQ&feature=related

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juni 2012, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:47
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw

MANNA420 schreef:
Daar gaat het hier niet om. Mijn denkt dat ik hier een oordeel heb over opnieuw getrouwde vrouwen, maar dat is helemaal niet zo.

Dat kan, er treden snel misverstanden op. Volgens mij deed je al een poging en herhaal dat desnoods. Probeer te verwoorden hoe je het wel bedoelt, daarmee haal je de angel er uit. Bovendien is er zoiets als voortschrijdend inzicht, je mag toch ook iets van anderen opsteken en je standpunt bijstellen?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:07

Manna, dat kun je niet. Ook al start je een topic, het is niet van jou en het blijft staan. Terecht want over de reacties heb je geen enkele zeggenschap.
En zo hoort het ook. Wil je een discussie dan word je altijd geconfronteerd met andere opvattingen. Als je daar niet tegen kunt, ga dan geen discussie aan. En het kan ook heel anders lopen dan je denkt. Ik val op het forum het standpunt aan dat de de cultuur en opvattingen in de bevindelijke kerken de exclusief christelijke zijn. Toch krijg ik juist uit die kringen de meeste positieve reacties.

Thomas, niet bevindelijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:00
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=-vmUfL2xVoM&feature=related

Möge die Straße
uns zusammen führen
und der Wind in deinem
Rücken sein.
Sanft falle Regen
auf deine Felder
und warm auf dein Gesicht
der Sonnenschein.

Und bis wir uns wiedersehen
halte Gott dich fest in seiner Hand.

Führe die Straße
die du gehest
immer nur zu deinem Ziel bergab.
Hab, wenn es kühl wird
warme Gedanken und den vollen Mond
in dunkler Nacht.

Hab unterm Kopf ein weiches Kissen,
habe Kleidung
und das täglich Brot.
Sei über 40 Jahre im Himmel
bevor der Teufel merkt du
bist schon tot.

Bis wir uns mal wiedersehen,
hoffe ich, dass Gott dich nicht verlässt.
Er halte dich in seinen Händen,
doch drücke seine Faust dich nicht zu fest.

http://www.youtube.com/watch?v=m1Mn-ZEu15k&feature=related

Muzikaal grapje:

http://www.youtube.com/watch?v=sUjrlWlTEJg&feature=related

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 20:20

MANNA420 schreef:
De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.

Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.

Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?

Wetten worden in een bepaalde tijd en in een bepaalde cultuur opgesteld. De wetgeving is hier anders dan in Sri Lanka en was 150 jaar geleden in Nedrland heel anders dan nu.

In het Oude Testament was de cultuur zo dat vrouwen als eigendom van de man werden beschouwd. Een huweljk vond doorgaans plaats kort nadat de vrouw, het meisje eigenlijk, ongesteld was geworden. Maagdeljkheid was een garantie dat het nageslacht echt van de man zou zijn. De hang naar maagdelijkheid wordt daatdoor verklaard. In een dergelijke samenleving gelden dus andere wetten dan bij ons. Een huwelijk was veeleer een contract en in die tijd was het niet zoals nu dat er een lange periode was tussen lichamelijke volwassenheid en maatschappelijke volwassenheid.. In principe geldt dat een huwelijk uit liefde wordt gesloten als je je ook maatschappelijk kunt redden en trouw je niet met een meisje dat pas ongesteld is geworden.

Het klinkt heel vroom naar de wetten te willen leven maar bedenk wel dat de cultuur in Nederland heel anders is. De wetten in die tijd hadden nut en ze boden vrouwen nog enige bescherming. In de Bijbel staat dat als een man een vrouw had verkracht, dat hij verplicht was met haar te trouwen. Dat klinkt in onze ogen idioot maar had in die cultuur wel nut want dan hadden vrouwen nog enige bescherming. Naar hun mening en liefdesopvatting werd niet gevraagd. Nu kom je in de gevangenis als je de sommige wetten van Mozes volgt en wat mij betreft terecht. in de Bijbel lees je soms: zo soreekt de Heer en dan komt er een wet dat als je een vrouw veroverd hebt van een ander volk dat je een maand moet wachten voor je gemeenschap met haar mag hebben. Wij noemen dat slavernij en verkrachting. Ondanks dat het in de Bijbel staat, ga je dan hopelijk lang de gevangenis in en de Nederlandse wet is ook duidelijk in dat geval.

Die wetten kun je dus niet volledig volgen.Berdenk dat er wel echtscheiden staat maar dat was in de Joodse cultuur geen echtscheiding zoals we die nu kennen. Het was verstoten. Een man kon tegen zijn vrouw zeggen dat hij haar verstootte doordat drie keer te herhalen. De vrouw was dan verstoten en had geen enkele maatschappelijke positie. De pooiers van diet tijd wisten er wel raad mee, Daarom verbood God het ook.

Als je een gescheiden vrouw niet wilt trouwen, lijk je Bijbels te handelen maar je doet het helemaal niet. Christus heeft zelf aangegeven dat er een nieuw verbond is. De wetten om een vrouw te stenigen bij overspel lapte hij aan zijn laars omdat hij de wet van de liefde voorop stelde. Hij is, juridisch gezien, gekruisigd omdat hij de Joodse wetten niet wilde toepassen in al hun wreedheid,

De wetten die enige rechtvaardigheid brachten voor vrouwen zijn nu vervangen door de wet van de liefde en vergeving van Christus. Hijzelf ging tegen de wrede toepassing in.

Als je een vrouw niet wilt trouwen omdat ze gescheiden is, pas je de wet van Christus dus niet toe. De mozaische wetten handhaven in de huidige tijd is wreed en in strijd met de joods-christelijke beschaving. Het is wel goed te lezen wat Gods bedoeling was achter die wetgeving: nog enig recht doen aan vrouwen die onderdrukt werden.

Iemand die gescheiden is met de Bijbel in de hand nog een trap nageven is in strijd met de wet van Christus. Zo ga je niet met Gods Woord om.

Als Christus zelf de wet niet toepast (Joh 8) , waarom meen jij het dan wel te moeten doen?

Thomas, nog varkensvlees gegeten. Manna?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 mei 2012, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:35

Er is wel een discussie over sex voor het huwelijk maar die is, als je naar de cijfers kijkt, wel heel erg theoretisch hoor. Minder dan vijf procent verklaart als maagd het huwelijk in te gaan en als je beseft dat het percentage islamitische vrouwen al hoger is, dan gaat het maar om zeer weinig. Het is weer een type discussie die dus niet zo over de werkelijkheid gaat.

Mijn inziens heeft Inge volkomen gelijk. Als het verlangen zo groot niet is dat het er toch van komt, vraag ik me af of de basis wel sterk genoeg is. Ik vind het veel erger dan mensen er kort na hun huwelijk achter komen dat ze niet bij elkaar passen en nog een leven lang met elkaar door moeten gaan. Want ja het Gij zult niet echtscheiden nemen we serieus. En dat is ook mensen op CM wel overkomen.

Verder vind ik dat we liefde en seksualitiet niet zo moeten vergeestelijken. Kenneljk moet iedereen die bij zichzelf vaststelt dat lust toch ook een belangrijk deel van de relatie is, wij allemaal dus, het gevoel krijgen dat het fout is. Alsof we niet allemaal met dezelfde hormonen en lustgevoelens geboren zijn. Er zijn echt niet speciale christelijke hormonen. Wie hier op CM wil nou niet een lliefdesrelatie met passende inimitiet waar je beiden tot bloei komt? Zouden sommige gelovigen zich wel realiseren hoezeer dat bijdraagt tot een gelukkig leven? Dat geldt voor christenen net zo goed hoor.

Mensen die me wat langer volgen, weten dat ik nimmer pleit voor losbandigheid en aanverwante zaken. Maar we moeten als Christenen af van het beeld dat we mensen zijn met verwrongen opvattingen over seksualiteit. Je hoeft het nieuws maar half te volgen om te weten wat voor schade het aanricht. Al vind ik het aangeprate zondebesef waar met name veel vrouwen in stilte aan lijden, veel erger.

God heeft in het begin de mensen voor elkaars geluk geschapen.

Thomas, er is niks mis mee als Christen

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 30 mei 2012, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:15

HERMAN968 schreef:
Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! Knipoog smiley Lachende smiley

Ben ik wel met je eens, Herman maar zou je die twee dingen niet door elkaar willen halen? Bovendien kunnen we alleen als mensen over God spreken. En als mensen kunnen we nu eenmaal alleen vanaf beneden dingen zeggen en dus nooit van boven. Het is een grote valkuil om God voor je karretje te willen spannen.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

Voer en niet vaarde, Visser.

Als je dat zo ziet, denk je inderdaad: erg he die crisis. Geen wonder want deze groep is al jaren ontzien. Met het Kunduz-akkoord komen de minima wel iets beter uit: in plaats van ongeveer anderhalf in de min bij de vorige coalitie nu een heel klein beetje in de plus en verder leveren we in behalve de hoge inkomens. Voor hen allleen wat meer BTW, net als voor iedereen. Alle woningen zijn onverkoopbaar dus niemand kan kiezen om de korting op het woon-werkverkeer te ontlopen. Maar hoe dan ook, dit voorstel is beter dan dat van VVD, christelijke VVD en PVV. De alleramsten zijn nu niet het meest de klos. Met andere partners kan het CDA zowaar een beetje sociaal beleid accepteren.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 27 mei 2012, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:47
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Men lost het bij tablets op door de warmte via en groot oppervlak aan aluminium af te geven. Dat voert de wamte af. Apple doet dat ook met de IMac en de Macbooks. Daarom zit er ook geen hinderlijk geluid makende ventilator in. Wie zijn computer uit doet, merkt hoeveel herrie die dingen maken. Beun jheeft echter wel gelijk, als het te warm wordt, krijg je ellende. Ook al ben je nog zo netjes in huis: laat je computer om de twee jaar schoonmaken, zeker als je rookt. En vervang de ventilator als hij rare geluiden maakt.

Thomas, je hoeft niet te stoppen met roken, het roken stopt jou wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 26 mei 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 16:07

In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05.
Er is toen ook een beetje op gereageerd.

Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 26 mei 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:38

Voor als je een romantische bui hebt:

http://www.youtube.com/watch?v=4F_MBAgMLSI&feature=endscreen&NR=1

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:07
BerichtOnderwerp: Wllem Wilmink

Ook van hem al is het heel wat anders:

Ben Ali Libi

Op een lijst van artiesten, in de oorlog vermoord,
staat een naam waarvan ik nog nooit had gehoord,
dus keek ik er met verwondering naar:
Ben Ali Libi. Goochelaar.

Met een lach en een smoes en een goocheldoos
en een alibi dat-ie zorgvuldig koos,
scharrelde hij de kost bij elkaar:
Ben Ali Libi, de goochelaar.

Toen vonden de vrienden van de Weduwe Rost
dat Nederland nodig moest worden verlost
van het wereldwijd joods-bosjewistisch gevaar.
Ze bedoelden natuurlijk die goochelaar.

Wie zo dikwijls een duif of een bloem had verstopt,
kon zichzelf niet verstoppen, toen er hard werd geklopt.
Er stond al een overvalwagen klaar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

In 't concentratiekamp heeft hij misschien
zijn aardigste trucs nog wel eens laten zien
met een lach en een smoes, een misleidend gebaar,
Ben Ali Libi, de goochelaar.

En altijd als ik een schreeuwer zie
met een alternatief voor de democratie,
denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

http://www.youtube.com/watch?v=iiyLxa6MfVs

Ontroerend, van die dingen ja, van die dingen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 mei 2012, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Geert Wilders: de Jager is een Eurofiel! LOL!

BEUN656 schreef:
Duidelijk. Maar ik ben sowieso blij dat Geert Wilders de stekker uit het Catshuisgeneuzel heeft gehaald want daar werden idioten maatregelen genomen.

Wilders is een uitgetreden VVD-er en zat daar in de rechtse hoek. Mensen die denken dat er iets sociaals van hem te verwachten valt, komen bedrogen uit. Hij speelt in op angst voor de Islam maar de mensen die om die reden op hem stemmen, kiezen wel voor een weinig sociaal programma. Velen en juist de mensen die voor hem kiezen, doorzien dat niet allemaal. Kijk maar naar het beleid wat hij heeft gesteund. The proof of the pudding is the eating.

Thomas, niet zo rouwig om de val van dit kabinet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 mei 2012, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 18:34

BEUN656 schreef:
Goed, maar mag ik dan eens vragen wat de link zou kunnen zijn tussen het allochtonentopic en de Eurocrisis? Knipoog smiley

Geen maar het zijn de beide onderwerpen waar Wilders zich mee profileert. Al zal hij mogelijk verbanden proberen te leggen. De allochtonen als schuldigen voor de Eurocrisis gaat wel erg ver, overigens. Ik denk vooral en heb dat ook proberen aan te geven dat zijn positie nu wel erg lastig is. Het CDA wil niet met hem verder en waar vind je een partij die wel voor tweederde deel met hem mee wil? Maar ik ben mogelijk minder onder de indruk van Wilders. Politiek is de kunst van het haalbare en juist op dat punt scoorde hij nauwelijks en dat vanuit een schitterende positie: hij was nodig en hoefde geen eigen ministers te verdedigen. Zwak als je vanuit een dergelijke machtspositie niks klaarspeelt en nog wegloopt ook.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 mei 2012, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 18:09

Een populistische partij moet blijven scoren in de publiciteit. Niemand gelooft nog dat Wilders iets zal kunnen met het allochtonentopic want dat is niet gebleken toen Wilders daar als gedoogpartner de mogelijkheid toe had. Alleen de VVD wil in potentie nog met Wilders regeren en die basis is te smal. Europa is een ingewikkeld onderwerp dus dan kun je makkelijk dingen roepen wat Wilders ook wel zal doen. Ik ben benieuwd naar het effect. Met anti-Islam scoor je makkelijker dan met Europa. We zullen het zien in september.
Een afstraffing zou heel goed kunnen. Weglopen uiit een kabinet is de macht weggeven. En zonder regeringsmacht bereik je niks.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 mei 2012, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:10
BerichtOnderwerp: samengaan kerken, parochies en gemeenten

PAULUS636 schreef:

Het aantal kerkgangers is dramatisch afgenomen. Dan is het op een gegeven moment niet meer mogeljjk de gebouwen te behouden en ook het aantal personeelsleden moet omlaag. Een kerk is wel een samenkomst van gelovigen, het is ook een instelling die met het geld uit moet komen. Het feit dat parochies of gemeenten worden opgeheven en samen moeten gaan met andere is onontkoombaar. Het levert altijd verlies op aan leden bij de kerk die opgeheven wordt. Gevoeligheden kunnen een grote rol spelen: in Leeuwarden was het plan om alle goed verkoopbare gereformeerde kerken ten gelde te maken en alle PKN-leden moesten maar naar de gebouwen van de Hervormde kerk. Economisch gezien juist maar qua gevoel viel dat wel heel slecht en vooral bij de gereformeerde ouderen met een hoge kerkelijke bijdrage. Wat? alle gereformeerde kerken opheffen en alle hervormde behouden? Dat heeft nogal wat geld gekost. Moraal: laat een fusie doen door mensen die kunnen rekenen maar ook een antenne hebben voor wat er leeft onder de mensen. De PKN is een nuttig organisatorisch geheel maar het is natuurlijk niet een kerkgenootschap met dezelfde geloofsbeleving. Zelfs tussen midden-orthodox hervormd en gereformeerd synodaal is het nog geen koek en ei. Verder blijven de bevindelijke kerken dankzij het geboortencijfer nog net constant maar de rek is er bij de evangelischen ook al lang uit. De PKN verliest momenteel 50000 leden per jaar en dat zijn er duizend per week. Als je dat extrapoleert, moet je maatregelen nemen. De eens zo machtige katholieke kerk heeft veel moreel gezag verloren door het autoritaire karakter en het toedekken van misbruik, Deze kerk zal nog verder in de marge verdwijnen. Een kerk die ongeloofwaardig wordt, daar hoef je je handen niet voor op te houden en je hoeft er ook echt je tong niet naar uit te steken: die keer je gewoon de rug toe.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 mei 2012, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 22:18

The Bee Gees hoorden tot de grote groepen in de gouden eeuw van de popmuziek. Het waren ook goede componisten: het wonderschone Woman in love van Barbara Streisand maakte Robin samen met zijn broer:

http://www.youtube.com/watch?v=1C5Lggk88TE

Life is a moment in space
When the dream is gone
it's a lonelier place

I kiss the morning goodbye
But down inside, you know we never know why
The road is narrow and long
When eyes meet eyes and the feeling is strong
I turn away from the wall,
I stumble and fall, but I give you it all

Chrous:
I am a woman in love
And I'd do anything to get you into my world and hold you within
It's a right, I defend, over and over again
What do I do?

With you eternally mine
In love there is no measure of time
We planned it all at the start
That you and I live in each other's heart
We may be oceans away
You feel my love, I hear what you say.
No truth is ever a lie,
I stumble and fall, but I give you it all.

(Chrorus)

Ooooh Yes I am a woman in love and I'm talking to you,
You know I know how you feel, what a woman can do.
It's a right, I defend, over and over again.
What do I do.
I'm a woman in love
And I'll do anything to get you into my world
And hold you within

Mooi he....

Thomas, wat een stem ook, niet te geloven.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 mei 2012, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 14:12
BerichtOnderwerp: forum openbaar, jammer!

HERMAN968 schreef:
Ik ben van een andere mening Linny en vindt het niet direct een probleem. 'k Geef wel toe dat het ff slikken is als je compromiterende reacties krijgt, en achteraf bewust wordt van het feit dat het een publiek forum is.
[color=#FF0000]Aangezien christenen onderling in zachtmoedigheid en in broederlijkheid met elkaar communiceren is publiek geen probleem, toch.
Christenen zijn al "kerkje" genoeg. Is ook een unieke kans om een licht te zijn, zoutend zout.
Knipoog smiley Lachende smiley
[/color]

De laatste weken het forum nog gevolgd, Herman? Op niet-christelijke fora gaat het er vaak netter en beleefder aan toe dan hier. Nogal wat Christenen denken met hun eigen (vaak cultureel bepaalde) standpunt de waarheid te vertegenwoordigen en dat maakt nu eenmaal niet bescheiden.
Al helemaal niet als er nog een paar bijbelteksten aan de haren bijgesleurd worden. En denk je nou werkelijk dat die achterlijke roddeldiscussie van vorige week het Christendom en de omgang van Christenen onderling op een positieve wijze naar buiten brengt?

Thomas, de goede dingen die wij op het forum schrijven, liggen om commerciele redenen te grabbel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 mei 2012, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 18:20

Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 mei 2012, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:02

LEANNE226 schreef:
Nuancering is erg moeilijk over te brengen op een forum,ik ben het met je eens maar vergeet de alleenstaande ouders niet,die kunnen niet meer werken dan ze al doen en die hebben de afgelopen jaren erg veel ingeleverd.Bijvoorbeeld de alleenstaande ouderkorting,voorheen liep die tot kinderen 18 waren,nu tot hun 12de,scheelt bijna 1000 euro op een jaar........

Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.

Thomas, die het overigens wel goed heeft.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 mei 2012, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 09:35
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke

Op alle relatiesites staan meer vrouwen dan mannen. Dat is op CM ook zo, de verhouding is hier 55/45.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juni 2012, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 18:21

...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 mei 2012, 18:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 13:37

LEANNE226 schreef:
Ik heb niemand horen zeuren toen we elk jaar een loonsverhoging kregen,de huizenprijzen stegen,de leningen voor het oprapen lagen en daar gretig gebruik van gemaakt werd en we voor elke blaar een uitkering konden krijgen.......

Hadden jullie verwacht dat dat eeuwig door zou gaan???????

Haal je kop uit het zand,als we het samen opbrengen redden we het.........kun je ondertussen mooi sparen(een vergeten woord)voor die nieuwe i-pad of die loungeset ipv er weer een lening voor af te sluiten

Leanne,vind een boterham met hagelslag lekkerder dan sushi......

Nou, Leanne, als ik hier op het forum lees dat er mensen zijn die vinden dat als ze CM kunnen betalen, ze niet mogen mopperen, dan vind ik toch dat het tijd wordt tussen de regels door te lezen. De meeste maatregelen pakken erg slecht uit voor de mensen die volledig afhankelijk zijn van het werk dat ze verrichten. Het is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, nog aan een vaste baan te komen. En bij ontslag is de uitkering ook niet zo geweldig. Het klinkt voor velen vroom en christelijk in de oren om te vertellen dat ze het prima redden met een bijstandsuitkering, de werkelijkheid is een andere. Een ding staat vast: bij alle beleidsombuigingen sinds het kabinet Lubbers, hebben de hogere inkomens niet ingeleverd en is het sociale systeem sterk verslechterd. Dat is niet een economische noodzaak maar een politieke keuze. Dat het misbruik van voorzieningen er is, zeker in derde wereldkringen, heeft de solidariteit ondergraven. Toch moet het onbestaanbaar zijn in dit rijke land dat er mensen gebruik moeten maken van voedselbanken. Ook bij het Kunduz-akkoord vallen de klappen niet waat het geld zit maar het meest bij AOW-ers met een aanvullend pensioen. En velen van hen waren al veel eerder op dan met 66. Ik erger me ook aan de luie profiteurs maar enige nuancering is wel op zijn plaats. Steeds meer mensen kunnen domweg niet meer aan de eisen van onze samenleving voldoen.

Thomas, die erg blij is aan de goede kant te zitten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 mei 2012, 15:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 23:19

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=Gu6Uge1wSLQ

Prachtige taalvondst: Mag ik dan bij jou...

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 mei 2012, 23:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 91 Volgende
Pagina 34 van 91