Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:56
Onderwerp: Advent : Het licht
|
|
|
Het licht is er inderdaad altijd. Maar er kan iets gebeuren in je leven dat zo`n impact op je heeft en tussen jou en het Licht in komt te staan, zodat je zelf in de schaduw zit. Dan weet je wel dat het Licht er is, maar je hebt er weinig aan als anderen dat tegen je zeggen. Zelf ervaar/zie je het immers (op dat moment) niet! Wat is het dan fijn als je mensen om je heen hebt die lichtdrager zijn, zodat het donker iets minder donker wordt! ``Maak ons tot sterren in de nacht voor al wie met ons ademhalen!``
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 20:29
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Jans en Jol jullie hebben gelijk echt gezellig word het zo niet. Zal mn best doen om het positief te houden. |
Echt fijn van je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 19:45
|
|
|
Kunnen we misschien -juist nu- even slikken en nadenken voordat we van alles hier op het forum gooien?
(en het is voor mij niet duidelijk wat nu humor is en wat niet)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 15 december 2012, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 17:40
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Willemijn, ik had je al een mail gestuurd, mijn kaarsjes zitten in één of andere verhuisdoos, maar morgen zal ik er één voor je aansteken in de kerk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 december 2012, 16:48
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Jol, alvast voor jou ook dit lied. (de werkelijkheid is iets anders)
[url]www.youtube.com/watch?v=mhcFOMJUxfY[/url]
en hij doet het ook niet!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 15 december 2012, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:53
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Je hebt gelijk hoor Jans, heb het al veranderd in geven en ontvangen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:44
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Straks patat met kroket en een flinke klodder mayonaise. Even ter aanvulling op de vandaag verbruikte calorietjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Daar heeft een mens aan voorafgaand eerst (zelf)inzicht bij nodig.. en dan nog kan het verschil in inzicht blijven.
De mens heeft jarenlang, eeuwenlang de bijbel zo ingegoten gekregen die veelal in perioden vertaald is waar vrouwen in de samenleving met vijandelijke- en argusogen bekeken werden en onderdrukking leden. Binnen deze culturen ontstonden vertalingen en interpretaties. Ook onder toezicht van een vrouw-vijandelijk gezinde keizer, Constantijn die een grote vinger in de pap had bij het verspreiden van deze vertaling. In die vertalingen en interpretaties stond de vrouw ergens in het rijtje van goederen en vee. Sommige omschrijvingen van hoe men de vrouw ervoer spreken hun eigen taal.
Hoe dan ook, ik geloof dat het anders bedoeld is dan de visie zoals hier in dit topic meermalen neergezet. Hoe anders kan er ooit een liefdesrelatie ontstaan in alle vrijheid en zonder wantrouwen aan de basis jegens je partner?
En ja aan de ene kant zijn vrouwen ... maar ook mannen ... slachtoffer van dergelijke overtuigingen. Aan de andere kant hebben we ons eigen verstand, onderscheidingsvermogen én verantwoordelijkheid om te onderzoeken wat God bedoelde en te strijden tegen de leugens (bolwerken) in ons leven.
Persoonlijk doet het me ongelooflijk zeer dat ik jaren en jaren geloofd heb in de hiërarchie zoals hier uit de doeken gedaan... Maar ik geloofde er in met heel mijn hart. Dus in dienstbaarheid aan God vocht ik om die vrouw te zijn en te blijven door die "liefde" waarover hier gesproken wordt na te streven, uit verlangen naar gehoorzaamheid. Wat kom je dan bedrogen uit als je wakker bent en ontdekt hoe het je als mens, als vrouw heeft ondermijnd. |
Goed verwoord, Jol, en heel herkenbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kijk das nog eens lekker zulke hulpjes Wanneer ga je over Jans? |
Ik hoop a.s. dinsdag en woensdag te verhuizen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 16:34
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Er wordt steeds gesproken over de hierarchie tussen man en vrouw, en dat beiden gelijk zijn.
Ik geloof dat er wel degelijk verschillen zijn, maar dat het om elkaars aanvulling gaat.
De man is meer een jager, een vrouw bescherming biedend, zorgt voor haar, zodat zij kan zorgen voor de kinderen. De vrouw is meer zorgend, en ondersteund haar man met kennis en wijsheid. De man doet meestal 1 ding tegelijk en de vrouw is meestal multitaskend. Dit houdt niet in dat er een hierarchie heerst, maar dat er een soort kredietrekening ontstaat, nemen en geven, waarbij de partners elkaar aanvullen in een levensbalans. Ik denk ook dat dit de kwaliteit van leven verhoogd, en ik geloof heilig dat God ons dit als roos uit het paradijs heeft nagelaten. |
Er is gezegd dat man en vrouw gelijkwaardig zijn, dat is iets anders dan gelijk zijn. En het is geven en ontvangen, niet geven en nemen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 14 december 2012, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 december 2012, 12:07
|
|
|
Ik word blij van mijn dochter. Ze is met 7 vrienden van de studentenvereniging hier in huis bezig om alles te demonteren, bedden, kasten etc. Alles wordt beneden in de garage gezet. Vanavond blijven ze allemaal eten en ook blijven ze met z`n zevenen op zolder slapen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 22:59
|
|
|
PIETER619 schreef: | WHAT WOULD JESUS DO, WAT ZOU JEZUSDOENEn allemaaL maar BLIJVEN doordrammen als blinde paarden op de loop, geen oog voor objectiviteit meer puur eigen interpretatie niet willen lezen wat anderen schrijven en hoe men daar op reageerd, het grootste gebod negerend, komt bij mij de vraag op vrezen wij God wel en doen dat wel op de juiste wijze? Laten we nu eerst maar eens beginnen met het antwoordop de vraag te vinden van WWJD oftewel WHAT WOULD JESUS DO?, WAT ZOU JEZUS DOEN?
Wie of wat regeert momenteel deze topic, Gods liefde of nijd? |
Jezus zou opkomen voor de onderdrukten en opstaan tegen onrecht!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 22:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 19:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en toch kan het een heel vertekend beeld zijn, jans!!
gedachten in woorden vangen doet ieder mens op een eigen manier, he? |
Hannah, ik ben het met je eens dat niet iedereen zijn gedachten even goed in woorden kan vangen en dat een ieder dat op zijn eigen manier doet. Maar dat het een heel vertekend beeld geeft, kan ik niet geloven. Dat het iets anders is dan je je voorgesteld had wel. Maar ik mag toch hopen dat hetgeen hier op het forum gezegd wordt, ook datgene is wat men zegt als men elkaar ontmoet. Het is hier toch vooral de toon die de muziek maakt. En als de toon hier vals is, kan ik me niet voorstellen dat ik daar niets van zal merken bij een ontmoeting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:38
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben verbaast;
ik ken een aantal mensen uit bovenstaande discussie enigszins van picknicks en andere cm-uitjes. hoe iemand blijkbaar overkomt op anderen hier op het forum kan werkelijk HEEL anders zijn dan wanneer je iemand in levende lijve ontmoet.
jammer dat er zo allergisch gereageert wordt op elkaar. |
Dan is de vraag waarom mensen op het forum anders overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn! Ik meen toch dat ik wel enigszins kan weten hoe iemand is, door wat hij/zij schrijft op het forum!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:10
|
|
|
JOL252 schreef: | tja dan houd het op. Maar doe dan alles in het Gronings, dan past het. |
Ja, en te volgen is het toch al niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:02
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is
De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.
De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.
Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze |
Wie dendert er niet aan voorbij?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:41
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat begrijp ik heel goed. Er hoeft maar een persoon te zijn dat mij betiteld als een oud testamentisch persoon dan volgt de rest en ziet het dan ook zo op het forum.
Daardoor wordt ik ook niet begrepen. Laat staan hetgeen in de bijbel voor ons als lering is geschreven. |
Ik volg de rest niet, ik stel je vragen! Daar antwoord jij niet op. Dat jij niet begrepen wordt, ligt volgens jou dus aan anderen en omdat anderen jou niet begrijpen, begrijpen ze ook niet wat er in de bijbel staat! Als ik de bijbel pas ga begrijpen als ik jou begrijp, dan duurt dat nog wel even!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 17:26
|
|
|
MARITIME853 schreef: | En maar denken dat ik oud-testamentisch ben. hahaha Wat een lol.
Mijn broek zakt ervan af. haha |
Enig idee hoe dat komt Maritime, dat mensen jou niet meer begrijpen? Jij roept hier van alles, niemand begrijpt het en als je een vraag stelt, krijg je geen antwoord. Daar ga ik niet op in, zeg je dan! Komt op mij behoorlijke dom over. Dat `haha` komt nog dommer over!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 17:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 16:00
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Vannacht zijn er boven Nederland veel vallende sterren te zien. Omdat het vannacht nieuwe maan is en het ook overwegend helder zal zijn, zullen ze goed te zien zijn. Dus blijf vannacht op en doe een wens bij elke vallende ster die je ziet. Je mag alles wensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:40
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je vergelijkt mij met jou verleden. Dat is het beeld dat je blijkbaar hebt van mannen.
Ik ben niet heftig op zoek naar een vrouw. Er is al een vrouw dat in mijn hartje aanwezig is en zal blijven. Hoop wel een waardige vrouw wederom te ontmoeten. Gezien de op en aanmerkingen hier op het forum van vrouwen ontdek ik dat de kans zeer klein is. |
Ja, dat denk ik ook! Je zou je eens af kunnen gaan vragen waar dat aan ligt. En als je er zelf niet uitkomt, is het misschien een idee om eens naar andere mensen te luisteren, die je wellicht daarmee kunnen helpen. Daar moet je dan wel voor open staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Jawel maar ga daar niet op in. |
Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd waarom je daar niet op in gaat??! En ik ben niet alleen benieuwd, ik vind het ook heel erg jammer dat je op een serieuze vraag geen antwoord geeft!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:12
|
|
|
MARITIME853 schreef: | tjee, heb geen idee waar jij het over hebt. |
Nee, dat hadden wij al begrepen, dat is jouw probleem juist! Had je maar een idee waar je het over had!
Heb je mijn vraag wel begrepen?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 13 december 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 13:32
Onderwerp: Het weer
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gisteravond was het inderdaad weg maar vanmorgen lag er een nieuwe lading..........heerlijk,zo voelt het echt als winter |
Stuur het eens een eindje deze kant op, ik wil ook sneeuw!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 december 2012, 10:54
Onderwerp: Advent : Het licht
|
|
|
Mooie zin, Frank, van Augustinus: het verlangen bidt altijd!!! En ik denk dat het allebei mag: zelf iets ondernemen en verwachten. Eigenlijk vind ik verwachten mooier dan afwachten. In het woord verwachten klinkt iets door van hoop, verlangen, vertrouwen. En ik leef met jou samen in de hoop dat er ons nog veel moois te wachten staat.
Een ster geboren, die ons wijst waar God zich hier laat vinden. (zin uit het gedicht van Sytze de Vries) Ik vind het een prachtzin! God laat zich vinden! Hij kwam naar ons toe. En zo mogen wij ook verlangen dat wij sterren in de nacht mogen zijn voor al wie met ons ademhalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:25
|
|
|
ROADY558 schreef: | Als het aan de kat lag....
zou er wat meer vriendelijkheid op het forum te zien zijn. Als levend getuigenis naar de niet-leden die dit forum lezen.
En ook voor de wel-leden natuurlijk... |
Verbeter het forum, begin zelf......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 21:21
|
|
|
[quote=ROADY558]Dank je beste Jol. Ik voel mij werkelijk zeer vereerd. Ik wens je oprecht de liefde en shalom van Jezus toe.
Roady, ik zou graag zien dat je serieus zou reageren. Ik vind dit te dom voor woorden.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 12 december 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:55
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is de maatschappij Tink, 2012. Zelf zoek ik niet naar zo'n vrouw.... Wel een vrouw dat sterk staat in deze maatschappij om een waardevolle vrouw te kunnnen zijn naar Gods beeld. |
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 12 december 2012, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|