ChristianMatch

Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 09:53
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Wat zijn we heerlijk in het jeugdsentiment en de rocksferen. Toch zou ik voor geen goud terug willen naar die tijd.
Nog 1tje om het af te leren...

http://www.youtube.com/watch?v=hsfkAXuho6s

Met mij is gelukkig alles goed gekomen Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=BOFUMTW_bv4&feature=related

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 09:23
BerichtOnderwerp: Herstelweek

Voor degenen die tijdens de vakantie extra tijd willen besteden aan bijbelonderwijs, lofprijs en aanbidding e.d.: er is nog plaats op de Herstelweek. Als daggast of op de camping. Zie link hieronder.

http://www.herstelteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=16

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:25

IMKE917 schreef:
Ik heb hem in mijn mediabibliotheek staan op album;

Hungry uit 2001 en
Hillsong ook uit 2001

Misschien heb je hier iets aan.

Dank je Imke! Helaas zijn deze cd's nergens te vinden. Niet op internet en ook niet via de boekhandel. Weet je zeker dat deze titels kloppen?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:13

Oooooh, deze heeft het ook overleefd!!

http://www.youtube.com/watch?v=rMbATaj7Il8&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

LEANNE226 schreef:
Wellukuh foto???
Wat ga je nemen?Blauw permanentje? Clown smiley

Het resultaat is verbluffend! Werd onderweg al achternagezeten. Verraste, verbaasde smiley Hellup! Bodyguard gezocht!! Geschokte, onthutste smiley

Wel es n kameel met een pony gezien? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:05

Wie weet op welk album van Hillsong ik het lied: "This is the air I breathe" kan vinden? k Wil een cd van ze kopen maar wèl met dat lied erop! (Zie volledige tekst hieronder.)

GrZing

This is the air I breathe
This is the air I breathe
Your holy presence
Living in me

This is my daily bread
This is my daily bread
Your very word
Spoken to me

And I ... I'm desparate for you
And I ... I'm lost without you

Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 23 juli 2010, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:53

TESSYBEAR731 schreef:
Jaja...het is écht waar...

Ook ik heb de 1000 voor elkaar!
Lachende smiley met blinkend witte tanden

En niemand online om mee te feesten!

Van harte gevéélisiteert!! Feessie op 3-hoog? Kwijlende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:52

Ga zo naar de kapper. Bekijk m'n foto dus nog maarres goed...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:43

CROSSROAD317 schreef:
Jammer dat Larry niet meer leeft, gelukkig zijn muziek nog wel .... Coole smiley met zonnebril

Tuurlijk leeft Larry wel! Mééér dan ooit! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:17

CARIN303 schreef:
Zinga, je MOET gewoon mee op onze dance date, super!!
Gaan we al deze nummers aanvragen , wordt een topavond!
ZIN IN!!!!

Veeery tempting Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 23:11

TESSYBEAR731 schreef:
Zelfs voor mij, en we schelen nog wel een paar jaartjes Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Eén ding weet ik wel...christelijk of niet...ik ga volgende keer met je mee dansen! Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ONwOkTVCzIo

Offeh...deze:

http://www.youtube.com/watch?v=z8rQ575DWD8

Yeah...let's rock!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Nog meer jeugdsentiment....

Het ultieme dansnummer Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=ZO3m1hkdAUo&feature=related

En vlak voor de grote verdwijntruc:

http://www.youtube.com/watch?v=xoz8iXjfH4Y&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:33

TRIJNIE671 schreef:
erg mooi zinga die van deep purple , Clown smiley Kwijlende smiley

Ja, best wel tijdloos hé. Heb jij ook zo'n jeugdsentiment hitplaatje?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?

LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Harp Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Liever iets anders.

Ik troost me soms met de gedachte dat ik in de hemel al die dingen kan doen waar ik nu niet aan toekom, of waarvoor ik de kans niet heb gehad. Dus de leukste en mooiste dingen die ik kan bedenken; heeft God voor mij in de hemel bewaard. En als dat niet zo is, dan is dat omdat hetgeen Hij wel heeft nog veeeeeeel mooier is! Lachende smiley

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 18:48
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje

Hoi Tess,

Je kunt overwegen de ombudsman in te schakelen; ik weet niet of de woningstichting (nog) onder overheid valt?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 18:39
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

WILLIE400 schreef:
PFFFF kan dit soort "bemoedigingen en advies" niet per mail of zo?
Vond het een interresant stuk voor forum maar door al die persoonlijke dingen die blijkbaar hoog zitten verstomt de hele discussie over het topic

Is ook maar mijn mening maar moest het even kwijt

willie

Wille je hebt helemaal gelijk en normaal zou ik dat ook hebben gedaan. Het is per mail helaas nog erger. En hier stop ik er mee want verder doorpraten is zinloos. En mijn excuses voor het verstoren van de discussie, maar ik wil ook niet alles over mijn kant laten gaan.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:28

SUSANNAH475 schreef:
Dat heb je wel goed gezien Zinga, ik kan reageren op wat je schreef, maar ik vind het errrrg lastig om met jou te communiceren.
Je hebt dit ook live met me meegemaakt en daarom lijkt het me soms gewoon verstandiger om te zwijgen.

Groetjes, Susannah

Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.

En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat.
Nou ja; voor mij geen folder iig.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:11
BerichtOnderwerp: Heimwee naar de Hemel

CARIN303 schreef:
Heimwee....bekend woord voor mij Verlegen lachende smiley , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.

Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".

Waar dat vlagerige aan ligt?
Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel.
Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.

Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan?
Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!

Kom, Here Jezus, KOM spoedig!!

Hey Carin, weet je dat je eigenlijk alleen die goede daden hoeft te doen die God al voor je heeft klaargelegd? Relax! In ieder geval heeft Hij het voorwerk al voor je gedaan! Je hoeft ze alleen nog maar te vinden.... Engeltje smiley Efeziërs 2:10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:52

TESSYBEAR731 schreef:
Oew...oew...oew!

Jeugsentiment!!

http://www.youtube.com/watch?v=U-Gz8CP0HS0&feature=related

en...Verlegen lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=5d8bUKUB7Hg

Zucht ja jeugdsentiment... wat er allemaal niet komt bovendrijven. Echt zomerhitje dacht ik Smiley die vol vragen zit

http://www.youtube.com/watch?v=2zJdbpzfJMs

En om weer ff bij de tijd te blijven...

http://www.youtube.com/watch?v=PfAWReBmxEs

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Heimwee naar de Hemel

JONATHAN890 schreef:
Ik las vandaag dit stukje:

Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn.
Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.

De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit?
Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij.
Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?

Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.

Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.

Sja, dat doe ik al heel lang... Ik wortel hier niet; heaven 's my home. Maar ik denk dat ik hier nog ben omdat er nog een taak te vervullen is. Die eerst afmaken dus, en dan durf ik naar huis.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:23

PIETER649 schreef:
ik heb mijn bijdrage zo vriendelijk en opbouwend mogelijk gehouden.
schijnbaar stel je alleen prijs op reacties die jou bevestigen in deze nieuwe opwelling van je...
dan spijt het me, ik geef mijn mening op basis van de persoon Sus die ik ken....

Ik sluit me geheel bij je aan.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Zie de mens

De menswording van God heeft door de eeuwen heen mensen verward, verbaasd en in aanbidding gebracht. De almachtige God die alle sterrenstelsels schiep en de diepste oceanen in zijn hand houdt, werd mens? Maar voor de Heer is niets onmogelijk. God werd mens. Hij werd God met ons...

“Jezus kwam naar buiten met de doornenkroon op en het purperen bovenkleed aan. En Pilatus zei tegen hem: Zie, de Mens!” (Joh. 19:5) Pilatus sprak met deze woorden een profetie uit die in Zacharia 6:12 staat. Daar staat namelijk: “Zie, een man!” De woorden van Zacharia gaan over de hogepriester Jozua die de tempel des Heren zou bouwen; deze woorden wijzen ten diepste vooruit naar Jezus.
Al in het Oude Testament voorzegden de profeten de menswording van God in de persoon van Jezus. Jesaja verklaarde: “Zie, de maagd zal zwanger worden. Zij zal een Zoon baren en Hem de naam Immanuël geven” (Jesaja 7:14).

Zoon van mensen
De naam die Jezus het meest voor zichzelf gebruikte, was ‘Zoon des mensen’. Deze benaming is verbonden met de Hebreeuwse term ‘ben Adam’, oftewel ‘zoon van Adam’. Jezus vereenzelvigt zich volkomen met de nakomelingen van Adam. Paulus noemt Hem in 1 Korinthe 15:45 ‘de laatste Adam’.
De menselijkheid van Jezus wordt in het Nieuwe Testament steeds opnieuw bevestigd en benadrukt. Ook het geslachtsregister van Jezus in de evangeliën van Mattheüs en Lucas laten dit zien. Lucas traceert Jezus’ afkomst tot Adam, om te laten zien dat Hij zich identificeert met het hele menselijk ras (Lucas 3: 23-28).

Twee naturen in balans
Het mysterie dat Jezus tegelijkertijd volledig mens en volledig God was zien we op verschillende plaatsen in de evangeliën terug. In Johannes 4:5-14 lezen we dat Jezus als mens fysiek vermoeid was en neerzat bij de bron van Jakob. Maar korte tijd later sprak Hij tot de Samaritaanse vrouw als God: “Wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen. Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven.” (vers 14). Door deze woorden maakte Jezus zich bekend als de God van Israël, waarover het Oude Testament getuigt: “Want bij U is de bron van het leven" (Psalm 36:10).

Jezus, het voorbeeld van een zoon

In Efeze 1:5 schrijft Paulus dat God alle gelovigen heeft voorbestemd om als zijn kinderen aangenomen te worden. God wil dat we zijn kinderen zijn!
En in Romeinen 8:29 beschrijft Paulus vervolgens Gods doel voor zijn kinderen: “Want hen die Hij van tevoren gekend heeft, heeft Hij er ook van tevoren toe bestemd om aan het beeld van zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder vele broeders." Het is Gods bedoeling dat we sprekend op Jezus gaan lijken. Dat kunnen we bereiken door ons vertrouwen te stellen op Jezus en ons volledig met Hem te identificeren, net zoals Hij zichzelf vereenzelvigde met de mensheid.

Omdat Jezus volledig mens was, moest ook Hij leren leven in afhankelijkheid van God en van de Heilige Geest. De weg naar volwassenheid was voor Jezus niet makkelijker dan voor ons. Hij werd in alles op dezelfde wijze als wij verzocht, maar zonder te zondigen.
Waarom was Jezus in staat om in zijn menselijke natuur al die verleidingen te overwinnen? Ik geloof omdat Hij slechts één motivatie had in zijn leven: het doen van de wil van de Vader! Psalm 40:8-9: “Toen zei ik: Zie ik kom, in de boekrol is over mij geschreven. Ik vind er vreugde in, mijn God, uw welbehagen te doen.” Tijdens zijn bediening op aarde benoemde Jezus deze onderliggende motivatie voortdurend. Bij de bron van Jakob zei Hij tegen zijn discipelen: “Mijn voedsel is dat Ik de wil doe van Hem die Mij gezonden heeft en zijn werk volbreng.” (Johannes 4:34). In latere redes bevestigde Jezus dit tot 2x toe; “Ik zoek niet mijn wil, maar de wil van de Vader, die Mij gezonden heeft” (Johannes 5:30); “Want Ik ben uit de hemel neergedaald, niet opdat ik mijn wil zou doen, maar de wil van Hem die Mij gezonden heeft” (Johannes 6:38). In de laatste momenten van zijn lijdensweg aan het kruis, riep Hij nog een laatste overwinningskreet: “Het is volbracht!” (Johannes 19:30).

Diezelfde motivatie die Jezus weghield van de zonde en die Hem leidde tot volledige en blijvende overwinning, kan ook ons diezelfde kracht geven. We moeten het hartsbesluit nemen: “Het ultieme doel van mijn leven als Gods kind is de wil te volbrengen van mijn hemelse Vader. Daar leef ik voor, daarvoor wil ik sterven aan mijzelf en als het nodig is, zal ik er mijn leven voor geven.”

De spanning tussen gerechtigheid en loyaliteit

Als we besluiten te leven voor God, doen we daarmee niet onze ogen dicht voor de wereld om ons heen. In Jesaja 11:15 beschrijft de profeet 2 samenhangende aspecten van Jezus’ karakter: “Gerechtigheid zal de gordel om zijn heupen zijn, en trouw de riem om zijn middel” (NIV). Gerechtigheid is een juiste houding naar God; trouw is een juiste houding naar mensen. Die volgorde is belangrijk. Gerechtigheid gaat voor loyaliteit. Onze verplichting ten opzichte van God gaat altijd voor.

In het leven en onderwijs van Jezus zien we verschillende voorbeelden van het vinden van de juiste balans tussen de verwachtingen die God van je heeft en de verwachtingen van mensen.
Wanneer Jezus als 12-jarige jongen met Jozef en Maria meegaat naar de tempel in Jeruzalem zien we voor de eerste keer de spanning tussen gerechtigheid en loyaliteit in het leven van Jezus. Na het feest bleef Jezus in de tempel, terwijl de rest van de familie al op de terugweg was. Uiteindelijk keerden Jozef en Maria terug naar Jeruzalem en “vonden Hem in de tempel, terwijl Hij te midden van de leraars zat, naar hen luisterde en vragen aan hen stelde” (Lucas 2:42-46). Jezus zei tegen zijn ouders: “Wist u niet dat Ik moet zijn in de dingen van mijn Vader?” (Lucas 2:48-49). Toch gaat Hij daarna met hen mee naar Nazareth en was Hij hen onderdanig. Nadat Jezus zijn verplichtingen ten opzichte van zijn hemelse Vader had vervuld, was Hij ook trouw in de verplichting die hij had naar Jozef als zijn aardse vader.

Toen Jezus later begon met zijn publieke bediening, kwamen zijn moeder en broers op een dag bij Hem om met Hem te praten, maar: “Hij strekte zijn hand uit over zijn discipelen en zei: Zie, mijn moeder en mijn broeders. Want wie de wil van mijn Vader doet, die in de hemelen is, die is mijn broeder en zuster en moeder.” (Mattheüs 12:46-50). Hier zien we opnieuw een subtiele aanpassing van prioriteiten. De geestelijke relatie van de discipelen ten opzichte van God de Vader, gebaseerd op hun gehoorzaamheid, was van een hogere orde dan de natuurlijke relatie met zijn moeder en broeders. Toch droeg Jezus aan het eind van zijn leven zijn moeder over aan de zorg van zijn geliefde discipel Johannes, waardoor Maria toch een zoon terugkreeg die voor haar zou zorgen als Hij zou gestorven zijn (Johannes 19:25-27).. Iets wat in die tijd en cultuur heel belangrijk was.

Als Jezus de wet van Mozes uitlegt, trekt Hij twee belangrijke conclusies, die samen ‘het grote gebod’ worden genoemd. Daarin is de volgorde bepalend: “U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart.... en uw naaste als uzelf” (Mattheüs 22: 36-40). Zijn eigen leven is een volmaakt voorbeeld van beide vormen van liefde, maar vooral ook in de juiste volgorde en met de juiste prioriteit.

Samenvatting van de onderwijsbrief van Derek Prince Ministries (juli 2010) / New Wine Magazine
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:19

CARIN303 schreef:
Iets heel anders;

Ik ga morgen met mijn kat naar de dierenarts en misschien is het dan haar laatste dag, heb haar ruim 15 jaar .
Ze heeft artrose en een hernia maar krijgt daar wel medicijnen voor.
Voor mijn idee heeft ze pijn en wil daarom morgen een eerlijk advies van de arts.
Zie er erg tegenop, willen jullie aan mij ( en aan mijn kat ) denken?

Sterkte Carin!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:18

LEANNE226 schreef:
Aiaiaiaiai!Zeeeeeeer pijnlijk!
Mag ik u vriendelijk doch enigszins dwingend om een foto van het aangedane lichaamsdeel verzoeken? Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland

CARIN303 schreef:
Aan alle CMers die op 20 augustus NIET mee kunnen te bbqen bij Erika de volgende oproep;[u]

Wie gaat er mee wokken op zaterdag 21 augustus in Veenendaal ?

Wokken en bbq-en zijn in strijd met het topic over een gezonde levensstijl....

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:09

En nu we het toch over beesten hebben...

Ik ben vanochtend door een bij / wesp in m'n oor gestoken! Huilende smiley, smiley in tranen Het beest zat vast in m'n haar en toen ik em wilde wegslaan begon ie boos te zzoemen en nòg harder te steken! Het deed pijn!!
Oor zag eruit alsof ik aan de waslijn gehangen had! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

. 2x dubbel....

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 21 juli 2010, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

Tessy; wat voor kleuren heeft die kamer? Mss kun je eens checken op welke kleuren je zoon goed reageert. Rood maakt bijv. agressief en schijnt de eetlust op te wekken... Koele kleuren kunnen rustgevend werken, maar een kamer ook te kil maken (als hij bijv. op het oosten is).

Is z'n junglekamer nu behoorlijk donker van kleur? Misschien kun je dan over op pasteltinten of heldere kleuren? Of misschien meer verlichting aan brengen? Ik noem maar wat...
Suc6 ermee!

GrZing!

En toch gaat er niets boven een mooie junglekamer met een Jumbootje op de wand Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:30

SUSANNAH475 schreef:
Omdat ik na de zomervakantie mijn dagen wil vullen heeft mijn therapeute aangegeven of evangelisatie niet iets voor me was.
Folders uitdelen over Jezus en praatje maken (omdat ik blijkbaar dingen weet uit te leggen).

Heeft iemand ervaringen hiermee ?
Ik ga er over nadenken, maar daarom zou ik ook graag meer erover weten, wat houdt het in, wat vond je moeilijk ?, want vond je leuk ? Denk je dat het ergens toe heeft geleidt ?
Ben benieuwd...

Evangeliseren (op straat) kan erg confronterend zijn; veel mensen nemen echt geen blad voor de mond. Je moet dus erg goed kunnen communiceren. Je moet aan een half woord genoeg hebben en mensen kunnen aanvoelen. Omdat je zelf al meerdere malen hebt aangegeven dat communicatie bij jou vaak 'anders landt' vraag ik me af of je hier een slimme keus maakt. Het komt heel raar over als je met evangelisatieblaadjes in je hand agressief of defensief gaat reageren omdat je de mensen niet goed begrijpt.

Ik denk eigenlijk ook dat je alleen kunt evangeliseren als het (in die bepaalde vorm) echt je hart heeft. Ik vind het ongeschikt als 'dagbesteding' omdat je graag je dagen wilt vullen.

Wat zijn je talenten en waar ligt je hart? Is (chr.) vrijwilligerswerk een optie? Er is best veel in deze regio dat je zou kunnen doen.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:15

MARIO216 schreef:
ZINGA, opletten: de komende drie dagen onweer voorspeld Clown smiley

Jaaaaah, dat zei je vorige x ook en toen kwam er niets! Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

PIETER649 schreef:
Op maandag 5 juli plaatste ik deze sarcastische bijdrage.
14 pagina's en 14 dagen later durf ik rustig te concluderen dat deze niet misplaatst was, maar juist vooruitziend en zeer treffend.

De reacties op dit artikel hebben duidelijk gemaakt dat er in hoofdzaak 2 meningen zijn.

De ene is die van degenen die menen dat homosexualiteit een gruwel in Gods ogen is.
Deze groep laat de homo als mens in ere maar keurt de zonde af.
Helaas word deze groep gezien als middeleeuws en/of fascistisch....

De andere mening is de mening dat "het allemaal maar moet kunnen"
Deze groep laat de homo niet alleen als mens in ere, maar erkent ook de zonde niet als zodanig.

Mijn mening over het topic is bekend...
Bij deze, voor zover nodig, mn excuses aan degenen die ik onheus bejegend heb.

De conclusie is dat we er geen millimeter mee opgeschoten zijn, maar dat voorzag ik 2 weken geleden al.
De herhaling van zetten heeft m.i. lang genoeg geduurd.
Over een week of 10 valt dit onderwerp vanzelf op slot Coole smiley met zonnebril

Biertje, iemand? Knipoog smiley

Pieter; niet voor iedereen is het een herhaling van zetten. Ik ben hier nog maar een paar maanden en heb de eerdere discussies niet meegemaakt.

En misschien zijn beide partijen elkaar idd geen millimeter genaderd, maar ik hoop wel dat mensen door de discussie tot nadenken zijn gestemd.

GrZing!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 40 Volgende
Pagina 32 van 40