ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

MARITIME853 schreef:
is dat zo?
Moeilijk om te accepteren dat "maritime" niet daarop reageer?

Mannen zijn OK!!! Lachende smiley

Het niet reageren op vragen die gesteld worden zegt mij genoeg! Dat ``mannen zijn OK`` zegt mij nog meer!

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 24 december 2012, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 19:08

JOL252 schreef:
Beetje over de top om alles onder projectie te scharen. Er zijn concrete antwoorden gevraagd om juist uit te zoeken of er niet verkeerd geïnterpreteerd werd. Dus beetje kort door de bocht en beetje alles op ene hoop geveegd waarmee men een en ander wenst te doven en te verklaren. Engeltje smiley

Mee eens Jol. Meerdere malen heb ik concrete vragen gesteld in de hoop om concrete antwoorden te krijgen. Op sommige vragen werd niet eens geantwoord of kreeg ik de opmerking: hier ga ik niet op in!
Dus: aan de kant van de zender had het e.e.a. gedaan kunnen worden om de boodschap te verduidelijken, hetgeen niet gedaan is!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 18:51
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?

CROSSROAD317 schreef:
Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)

Crossroad, Ik kan me er inderdaad nog steeds niets bij voorstellen, maar OK, ik ben blij voor jullie dat jullie nog steeds gelukkig zijn, en wens jullie verder ook fijne jaren samen toe.
Ikzelf zou meer tijd nemen om elkaar voor een huwelijk goed te leren kennen en niet 3 maanden na een eerste kennismaking trouwen. Al ben ik het met je eens, dat je altijd bezig blijft om elkaar goed te leren kennen. Dat is ook iets moois! Je schrijft dat je samen gebeden hebt of God jullie huwelijk wil zegenen, ik denk dat de meeste mensen op CM daar wel voor bidden. Maar meerderen weten ook dat dat geen garantie is voor blijvend geluk.
En een eventuele LAT-relatie hoeft niet voort te komen uit angst voor een huwelijk. Allerlei praktische zaken spelen ook mee. En met je laatste tekst kan ik niet zoveel. Er zijn genoeg mensen die door God geliefd zijn, maar die grote problemen op hun pad tegenkomen.
En ook ik blijf zeker geloven in nieuw geluk en in mogelijkheden voor een nieuwe relatie!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Afgoderij

Laverde, wat is daarop uw antwoord?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 20:31

Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:

Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 15:40

PIETER619 schreef:
Laten we allemaal hopen en bidden dat Laverde het WARE EVANGELIE mag leren kennen en afhaakt van de dwaalleer die hij nu uit puur eigen belang aanhangt.

Nou, nou Pieter, zo`n oproep tot gebed hoeft voor mij nu ook weer niet. We kunnen allemaal wel woorden in de mond nemen als ``het ware evangelie`` en ``dwaalleer``. Wel vind ik het terecht dat er opmerkingen geplaatst worden en er vragen gesteld worden. Maar laten we niet gelijk als we het ergens niet mee eens zijn te grote woorden in onze mond nemen. Let wel: ik ben het ook niet met Laverde eens.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 14:41
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

LEANNE226 schreef:
Wij bint de keuken ant kloarmoaken veur ut bakk'n van rollechies,hier wurden ze altiet bakt op de dag veur karst dus morg'n

"n Nijjoarsrollechie is n oprold kniepertje dij eten wordt om en bie nijjoar. Van oldsheer was t n traditsie om rollechies pas noa de joarwizzelen te eten, môr tegenswoordeg worden zai, net as kniepertjes, al vanôf kìrst af aan eten. De gedachte achter t eten noa de joarwizzelen is dat t nije joar nog onbekend was en dat t olle joar uutvaauwen was (as kniepertje).

Vrouger wuiren der ook hoorntjes van môkt, môr dij worden tegenswoordeg binoa nait meer môkt, veuraal ook deurdat kniepertjes ien grote getoalen môkt worden kinnen, o.a. bie deur kìrkgemainschoppen"

Noa karst komm'n de spekkedieken an beurt en noa de joarwizzelen de knieperties.

Leanne,geboren Drent,getogen Fries en er nog trots op ook Knipoog smiley

Als ze net zo smaken als het klinkt.... Kwijlende smiley (en gevuld met slagroom???)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 13:04

Gelezen op de site van het ekklesia-evangeliekops:

``Vandaag de dag worden door de gehele wereld gepredikt over de Geboorte van onze Verlosser. Maar van al die zogenoemde “Christelijke kerken” geeft geen enkele de juiste boodschap.
…….Ziet u dat de boodschap in het nieuwe testament niet is veranderd? God zegt in het Oude Testament dat Hij de Verlosser is van Israël en dat Hij Israël zal verlossen van hun zonden. Ik lees dus ook nergens dat Hij een andere volk zou verlossen, dan alleen Israël.``

Laverde, als ik het goed begrijp zijn de teksten die voor het volk Israël geschreven zijn nu van toepassing op het Ekklesia-evangeliekorps? Zijn zij in de plaats van Israël gekomen?
(Ik begrijp nu in elk geval waar jij je informatie vandaan haalt.)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 12:24

LEANNE226 schreef:
Ik heb stukken op die site gelezen,keer op keer kwam ik dit soort teksten tegen:

De zuivere nakomelingen van de Verloren Tien Stammen van Israël worden vandaag gevonden onder de Anglo- Saksische, Keltische, Germaanse en met hen verwante natiën van West-Europa. Zij zullen tezamen met de zuivere afstammelingen van Juda en Benjamin, die nog dezelfde roeping en opdracht van God hebben optrekken, om aan alle natiën het licht van de eeuwige, waarachtige God en zijn verlossingsplan te demonstreren. Israël moet haar bloed zuiver houden om haar identiteit te bewaren, omdat integratie noodwendig verbastering tot gevolg heeft. Zo geloven wij aan segregatie (afscheiding, heiligheid).

en:

Zij weten dat als het bloed vermengd wordt, verdwijnt de verhevene, gezamenlijke en geestelijke eigenschappen van een mens, het intellect en streven die van de blanken, leiders gemaakt hebben. Dan verloor de blanke man z’n bijzondere vatbaarheid van het verhevenste van alle invloeden, namelijk het Evangelie.

En luister U goed! De Afrikaner is de sleutel tot het bestaan van de gehele Westerse wereld. U moet niet toelaten dat de duivel zegt tegen u, dit is vergezocht. Dan vraag ik u om deze feiten te weerleggen. Verdwijnt of zwicht de Afrikaner, dan is er voor Zuid-Afrika en de Westerse beschaving geen hoop meer. ­Zuid-Afrika zal in duigen storten en samen met hem de Westerse wereld, dit gebeurd er als de Afrikaner ten onder gaat.

Laten we Gods duidelijke bevelen in de zaak eerbiedigen en het bloed van onze blanke natie zuiver houden.

Ik heb even genoeg gelezen.......... Zieke smiley

het bloed van onze blanke natie zuiver houden.....waar heb ik dat eerder gehoord? Verraste, verbaasde smiley ik ga het ook eens lezen....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 00:49

[quote=ELOY676]Beste Laverde,

ik kan een heel eind met je meegaan wat afgoderij betreft en in de huidige maatschappij is het niet altijd even makkelijk om mijn gedachte zuiver te houden.

Nu zie ik zelf als Rooms Katholiek niet zozeer het probleem bij een beeldje op zich.

Ik weet dat vele Christenen daar anders over denken, in die zin is mijn probleem eerder dat ik me schuldig zou voelen dat ik door het in huis hebben van beeldjes aanstoot zou kunnen geven aan iemand die daar veroordelende gedachtes bij kan krijgen. (hoe zuiver wil je zijn) , met alle respect en mijn excuus aan degene voor wie dat inderdaad zo is.
Ik verwacht dat God ook mij, door het aannemen van Christus als mijn verlosser, genadig zal zijn.

God is een ieder genadig die hem aanneemt, zowel rooms-katholiek als protestant.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 00:40
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn mooiste moment vandaag is dat ik me realiseerde dat mijn nieuwe huis nu al voor mij een thuis is. Een eigen huis, een nieuwe plek, een nieuw hoofdstuk!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 23 december 2012, 00:31
BerichtOnderwerp: Advent : Het licht

Advent - René van Loenen

Wat hier begint is meer
dan een woord dat gedrukt staat.
Meer dan wat men doorgaans noemt
een boodschap, een bericht. Meer
dan een blauwdruk van leven.
Meer dan getekende vrede.

Want wat zich in dit woord
voltrekt, kruipt door het oog
van ons bestaan en legt zich neer
om op te staan te zijner tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 21:27

MARITIME853 schreef:
Wat ik ermee wil zeggen. Dat het leven en een relatie met God en de Here Jezus hebben niks met materialisme te maken heeft. Ook een relatie daarin.
God geeft dat gene waar je Hem om vraagt, ook een gezonde gezamelijke huwelijk zonder te latten.
Wie gelooft daar nog in dat Hij daarin voorziet?

Weet ook dat de "dream" waar leanne over heeft, niet onmogelijk is voor God.
Ken er onderhand ook CMers waar dat wel tot stand is gekomen.

Wie heeft het dan over materialisme gehad en dat in combinatie met een relatie met God? Er is hier gezegd dat een nieuw huis met nieuwe meubels om samen opnieuw te beginnen niet tot de mogelijkheden behoorde. En de wens om opnieuw zo te beginnen lijkt mij niet verkeerd.
Ik geloof dat voor God niets onmogelijk is, maar ik geloof er niet in dat God datgene waar je Hem om vraagt, zoals jij b.v. noemt `` een gezonde gezamenlijke huwelijk zonder te latten`` aan iedereen geeft. De werkelijkheid is anders. Al sluit ik daarmee niet uit dat het onmogelijk is. Maar dat had ik al gezegd.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 22 december 2012, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: Het weer

Hier regen, regen en nog eens regen. En dat ook nog de komende dagen, en met een graad of 12 is het niet echt koud te noemen!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 22:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOL252 schreef:
I did. Clown smiley

Die knoflooklucht hou je zo niet tegen, Jol Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (wel leuke foto)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:54

MARITIME853 schreef:
Wat wil je hiermee zeggen??

Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.

Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst.
En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen.
Waar is het werkelijke vertrouwen in God?

Inge schrijft dat het voor haar onmogelijk is om helemaal opnieuw te beginnen met een nieuw huis en nieuwe meubels etc. Vervolgens schrijf jij dat voor God niets onmogelijk is. Dat beaam ik, maar wel met de opmerking dat God niet aan iedereen opeens een huis en nieuwe meubels etc. geeft. Net zoals Inge al aangeeft.
Jij komt dan opeens met twee Bijbelteksten aan, die over het volgen van Jezus gaan. Ik begrijp niet wat die hiermee te maken hebben. Waarom toch steeds zomaar Bijbelteksten uit de Bijbel plukken en die ergens op een topic plaatsen? Kan je mij uitleggen wat deze teksten te maken hebben met het aangaan van een nieuwe relatie?
God geeft ons inderdaad een hoopvolle toekomst, maar hier op aarde zullen we toch echt zelf ook na moeten denken. En dat heeft niets te maken met het niet vertrouwen op God, maar wel met het dragen van je eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 18:32

MARITIME853 schreef:
Absoluut, behalve, voor God is niks onmogelijk. Geloof, hoop en liefde.
Dat is hetgeen hij ons geeft in deze tijd, ook al lijkt het moeilijk vanuit ons vleselijk denken!!

Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 13:31

Ja Laverde, maak het eens wat concreter en zeg waar je aan denkt?!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 08:09

JOL252 schreef:
Even off-topic.. de dood sluipt soms op een andere manier je huwelijk in.

Je hebt gelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 06:30

VORDIS244 schreef:
Mooi geschreven Jans.

Als je leest dat van alle eerste huwelijken een kwart op een scheiding uitloopt en dat van alle tweede huwelijken of relaties 50 procent binnen 3 - 6 jaar eindigt, dan is het blijkbaar niet eenvoudig om succesvol een relatie op te bouwen. Zeker niet op latere leeftijd en of met kinderen.

Latten biedt de gelegenheid om elkaar goed te leren kennen, om te ontdekken of je je aan kunt passen aan gewoontes of onhebbelijkheden van de ander. En als het toch niet gaat zoals gewenst en gehoopt, dan kun je terugvallen op de eigen vertrouwde omgeving.

Ik zou er niet lichtvaardig aan beginnen maar een LAT relatie lijkt me een veilige en praktische relatievorm. Waarbij je m.i. Net zo veel of net zo weinig grip hebt op je relatie als in andere samenlevingsvormen. Het gaat om liefde, respect en vertrouwen. Wederzijds.

Ik ben toentertijd het huwelijk ingestapt met (net als anderen) de bedoeling om bij elkaar te blijven tot de dood ons zou scheiden. Helaas kan zoiets anders lopen dan je gedacht hebt.
Ik ben me er nu van bewust dat het niet eenvoudig zal zijn om een nieuwe relatie op te bouwen. Aan de andere kant blijf ik erin geloven dat het mogelijk is. Het terug kunnen vallen op je eigen omgeving, hoeft niets te maken te hebben met het niet altijd bij elkaar willen zijn of het niet genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Het heeft gewoon te maken met de nuchtere werkelijkheid. Het is ook niet zo dat ik samenwonen of trouwen daarmee uit wil sluiten, maar de stap is nu eenmaal groter/moeilijker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd. Maar daarom hoeft een nieuwe liefde niet minder te zijn, wel anders.
Het blijft iets moois als twee mensen elkaar kunnen vinden, liefhebben, respecteren en vertrouwen en samen een manier kunnen vinden om een relatie op te bouwen in welke vorm dan ook.

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 21 december 2012, 06:31
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

JOL252 schreef:
Je moet toch wat met de kerst ...

Ik heb wel wat voor de kerst voor jou!

http://www.youtube.com/watch?v=pW1pbuyGlQ0
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 08:34

LEANNE226 schreef:
Er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen.
Latten betekent dat je er voor kiest niet samen te gaan wonen(en in sommige gevallen ook een vrije relatie te hebben).
Ik denk dat de meeste mensen een relatie beginnen met de hoop de rest van je leven samen te zijn en dat begin je met wat je vroeger verkering zou noemen.Je bouwt je relatie langzaamaan op en houdt daarbij rekening met je eigen voorkeuren,je kinderen,je werk etc.etc.In de ene situatie is daar meer tijd voor nodig dan in de andere.Het is in alle gevallen verstandig ruim de tijd te nemen,zeker als er kinderen in het spel zijn.
Een huwelijksbelofte geven is een serieuze zaak en die geef je niet even na een paar weken.........

Hoe je die relatie in opbouw vorm geeft is een persoonlijke zaak.

Leanne, je hebt zeker gelijk: er zit nog een heleboel tussen latten en trouwen. Ik bedoelde eigenlijk meer, dat er zeker in de begintijd, een soort LAT-relatie zal zijn. Of je dat zo willen laten bestaan of uiteindelijk toch kiest om samen te gaan wonen is de volgende vraag. Ik wou er mee aan geven dat het niet altijd zo makkelijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 07:59

Ik denk dat je hier op CM (bijna) niet aan een LAT-relatie ontkomt, of je dat nu wilt of niet. En zeker de eerste tijd, nadat je elkaar hebt leren kennen. En dat heeft niet alleen met afstand te maken. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er maar weinig mensen zijn die in een nieuwe relatie kunnen wachten met het beleven en genieten van seksualiteit tot ze weer getrouwd zijn. Dat is geen jaren vol te houden, of in dit geval tegen te houden. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Maar uiteraard zullen er mensen zijn, die hier een andere mening over hebben, en dat mag.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand na 6 weken al over trouwen kan praten. Je kunt nog zo verliefd zijn en graag bij elkaar willen zijn, er zal toch in een moment van nuchterheid nagedacht en gepraat moeten worden. En om te gaan trouwen omdat men graag verder wil gaan dan elkaars handje vasthouden lijkt mij geen optie.
Over seks voor het huwelijk zijn al pagina s volgeschreven. Teksten opzoeken die seks voor het huwelijk goedkeurden, zijn er niet te vinden. Evenmin kun je teksten uit de Bijbel over het huwelijk en seksualiteit gebruiken voor nu. De wetten die toen golden waren geschreven voor toen. En in die tijd waren de wetten goed en gaven een stuk bescherming, juist voor vrouwen.
Hiermee heb ik dus in geen geval bedoeld dat ik het goed vind om zomaar met iedereen het bed te delen. Een (LAT-)relatie die voortkomt uit liefde tot elkaar en gebaseerd is op wederzijds respect is mijns inziens wel een vereiste.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 20 december 2012, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=mpgyTl8yqbw

Gabriel Faure: Pavane, Opus 50.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 18:42
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Wat ik gedaan heb? Verhuizen!

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 19 december 2012, 18:43
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:16

MARITIME853 schreef:
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...

Maritime, zo het allemaal al waar is wat je nu zegt, dan nog moet je jezelf de vraag stellen hoe het komt dat je zo (anders) over komt op verschillende mensen.

Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Neem alleen deze zin al: je schrijft nu dat ik -en anderen met mij- het gewoon ben om een houding te hebben die oordelend en veroordelend is. Ik kan me vergissen, maar zeg je nu zelf niet iets over anderen?

Ik denk dat je alvorens het af te schuiven op een ander, je eerst eens moet kijken of jouw manier van communiceren hier op dit forum niet wat verbetering behoeft. Je schijnt anders over te komen dan je in het echt bent. Laten we dat dan maar hopen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 08:07
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat ik één dezer dagen ook maar eens een stamppot ga maken. Het ergste, vind ik, is dat het steeds zo'n grote hoeveelheid is. Ik ben maar alleen en mijn Floshke lust geen stamppot en Prikkie ook niet... Boze smiley

Hoe komt het nu dat ik denk dat jij hier iets mee wil zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 06:38

JOL252 schreef:
Jij en te keer gaan??? Verraste, verbaasde smiley

Nee, ik reageerde omdat Pieter christenen tussen aanhalingstekens plaatste. Die aanhalingstekens liet ik weg, voor anderen en voor mijzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 21:25

PIETER619 schreef:
Ja men wil alleen maar eigen gelijk halen en niet begrijpen dat anderen via een andere weg het zelfde zien, namelijk dat men in liefde , aan elkaar gelijk word, Dat Jezus ons heeft voorgeleefd de dienende liefde zo ook behoren man-vrouw elkaar te dienen.

kijk eens op de topic de "Vreze des Heren" ,gaan je de haren recht overeind staan hoe "christenen"met elkaar omgaan.Een geluk dat de Heer is opgestaan, anders zou Hij zich omdraaien in Zijn graf, van hoe sommige volgelingen te keer gaan.

Een van die christenen was (ben) ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 16:38
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Vanmorgen om 10.00 uur de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen! Lachende smiley met blinkend witte tanden

(............en in 1 dag grijs geworden...huiskamer is gewit!)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 54 Volgende
Pagina 31 van 54