ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:54
BerichtOnderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?

WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET

Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.

Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?

God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:01
BerichtOnderwerp: Raadsels

ff rekenen en nadenken, er zijn 3 personen en 5 hoeden.
De hoeden zijn verdeeld in 3 witte en 2 rode.
Men zet van de 5 ieder een hoed op in willekeurige volorde, du se rblijven 2 over, zo dat men niet eigen kleur kan zien.

Alle 3 komen achter elkaar t estaan zodta d e achterste de 2 vorhem wel kan zien en de middelste alleen de voorste, d evoorst edu sniets.

Men vraagt aan de achterste welek kleur hij op heeft en hij kan geen antwoord geven ondanks dat hij 2 hoeden zag. Dus de middelste gevraagd en die wist het ook niet.

Toen men aan de voorste (die niets zag) vroeg welke kleur hij op had, gaf hij het juiste antwoord, wat voor kleur had hij op en waarom wist hij dit?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 20:47

ANNA415 schreef:
Jezelf

Z'n moeder

juist
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: BZV Topic

Thomas, ere wie ere toekomt dus heb ik hem verwijderd

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 10 oktober 2012, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 00:06

Het is niet mijn broer, maar de zoon van mijn vader, rara wie is dat?

Nog eentje, in een gezin gaat to tnu ote alles naa rwens. Op ee n morgwen gaat pa, di echirutg is in Amsterdam nar zijn werk, eve na hem vetrek de zoon nar Utrecht voor zijn studie. hij krijgt een zwaar ongeval vlak bij Utrecht en moet terstond geopreerd worden in het UMC. Daar gebracht in de ambulance, komt op de OK en de chrirug zegt roep een andere chirurg, ik kan hem niet opereren het is mijn zoon, waarom zegt die chirurg dat?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:50
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOL252 schreef:
Aan de voordeur zit al wat aan extra veiligheid.. de achterkant leent zich niet voor deze oplossing maar dankjewel voor meedenken :)

Geen dank, misschien is er wat bij of kan het je op een idee brengen als je op Googlle afbeeldingen en dan deurbeveiliging ziet.

Sterkte met alles
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

PIETER649 schreef:
dat is maar net hoe je je definitie hebt... in mijn beleving is 98% van de Ieren Katholiek.
Maar dat valt niet onder jouw definitie van christen, begrijp ik?

Voorop gesteld er zijn oo kbewust belijdend Katholieken, dat wil ik best geloven.

Mar nu over Ierland. Als er een Roomse kerk verbouwd moet worden en men een bord bij de weg heeft om bijdrages te verkrijgen en men haast al geen geld heeft om eten te kopen, maar toch gaat geven om zo hun plaats in de Hemel te verkrijgen, is men dan wel goed bezig in die Roomse gemeenschap?

Wij hebben iemand van Operatie Mobilisatie gehad, je schrikt hoeveel misverstanden er zijn aangaande Jezus, vooral onder de bevolking welke ook naar de Roomskatholiek kerk gaan.

Voor de aardigheid wie is de Paus, kan hij vergeving schenken door mensen maar wat weesgegroetjes te laten bidden? Kan en mag een dienaar Gods zich laten vereren?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 23:17
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOL252 schreef:
Nee is geen prettig gevoel... heb voor mijn veiligheidsgevoel de achterdeur op ouderwetse manier flink onder de klink gebarricadeerd (met stoelpoten op Dietrich Bonhoeffer om erbij te kunnen) en ga denk ik de eerste tijd van de nacht met open ogen slapen.

Je kunt ook bij een bouwmarkt raamboompjes halen, kun aan de binnenkant van de deur schroeven. Hier een vorbeeld van wat ik bedoel, wel rekening houden met links of rechts, anders moet hij op de kop vastgezet worden, werkt wel maar gewoon is beter http://www.bouwshoponline.nl/10831-artikel/hoppe-013hn-446-2-raamboompje-met-nok-2-gats-f-2-dr-2-3.html.

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 9 oktober 2012, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Even wat buitenlands wat toch zeer verstaanbaar is en natuurlijk een pracht lied ter ere van Hem die alles gemaakt heeft http://www.youtube.com/watch?v=FDepldB3FEI&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 11:15
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 13 oktober voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6)
Djes101, 43 jaar, regio 070
Erika129, 37 jaar, regio 0318
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
Jans221, 51 jaar, regio 0180
Willemien943, 45 jaar, regio 010'
xabia, 48 jaar, regio belgie
flower953, 49 jaar, regio 030
joelle246, 52 jaar, regio 070
mieke962, 41 jaar, regio 0181
mirrie240, 21 jaar, regio 0341 (met kids?)
sabine999, 26 jaar, regio 0342

willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3)
heide115, 45 jaar, regio 070
Harald940, 37 jaar, regio 038
jesse968, 36 jaar, regio 078
johanurd092, 36 jaar, regio 0521
pieter619, 58 jaar, regio 0514 met huisdier

Ik heb me zelf er ook bij gezet, ik kom wel met mijn grote vriend (zie fotoalbum) denk ik. Het is een pracht lief beest een Bullmastiff, wil alleen maar aangehaald worden, maar mag niet gevoerd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 09:52
BerichtOnderwerp: wonderen

SHANITA, Als er geen wonderen bestonden, bestond God niet en was de Bijbel een verhaaltjes boek.
Natuurlijk ben je vaak zaken tegen gekomen warvan jij meende dat het niet goed is en was en dat zal ook het geval zijn geweeest er zijn veel charletans bezig onder verkeerde voorwendselen.

Ga eens op zoek naar wat er oa. gebeurde bij Heidie en Rolland Baker, hoe zij beslist niet zonder de wonderen van God kunnen en konden.

Als baby's (een neefje van mij, stofwisselings probleem en een baby van iemand uit de gemeente met leukemie) worden op geven door doktoren een kerk aan het bidden gaat en dokoteren voor raadsels staan, is het voor mij wel bewezen dat God wonderen verricht.

Toeval bestaat niet, God wel.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 8 oktober 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:11
BerichtOnderwerp: Hoe was jou kerkdienst

Drukke dag Lachende smiley vanmorgen beeldregie gedaan en vanavond weer.
vanavond was er iemand van Operatie Mobilisatie die sprak over christenen in Ierland, er zijn daar maar een paar van, ik meende dat 1.5 % van de Ieren bewust belijdend christen is.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

WILLEMIJN232 schreef:
Is het ook niet belangrijk in een relatie dat je heel gewoon (en dat is niet zo gewoon als ik nu schrijf) jezelf kan zijn? Vaak is het zo in relaties dat je je anders moet voordoen dan je bent om maar de lieve vrede of je relatie te redden of omdat de ander dat van je verwacht........
Laat de ander in zijn eigenaardigheden, niets mis mee en je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn in een goede relatie.....

Volkomen juist, alleen door je zelf te zijn kun je een goede relatie opbouwen. Dat is nu juist het geval als men geeft en krijgt, dit houd in dat je de ander respecteerd om wie hij/zij is.

Natuurlijk heb je zaken waar je het niet eens over zal zijn in je relatie, maar als men gelijk eist, ben je verkeerd bezig en dat is dus, willen nemen (ik wil). Je kan het in goed overleg, de ander blijven respecteren ondanks je het niet eens bent en dat ook eerlijk tegen elkaar uitspreekt, ja gaat dan op zoek naar een compromie (dat is ahw.krijgen), je eigen ego niet boventoon laten voeren.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 20:00

http://www.youtube.com/watch?v=aGzDz9zIIVk&feature=related beter als die doemevangelisten elders op het forum.

http://www.youtube.com/watch?v=eu2jVHsld1w&feature=related
Vooral op het laatste stuk maar ff lekker mee brullen allemaal van af 3.03

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: het plaatsen van een link

PIETER619 schreef:
Voor hen die nog niet weten hoe je een link op de juiste wijze neerzet.

1. heb je de link gekopiëerd plak hem dan in je tekstvak van het forum.
2. Nu kun je hem weer kopiéren en dan rechtsboven het tekstvak op URL klikken, zie je [url] voor je link staan en [/url] er na dan moet het goed komen.

Als je alles hebt geplaats aan teksten en linken en zal bij het plaatsen van je item de link op juiste wijze worden getoond.

Even wat proberen [/url]http://www.youtube.com/watch?v=NyPBVwOCYmM&feature=related[url] werkt dus niet

http://www.youtube.com/watch?v=NyPBVwOCYmM&feature=related Zorg wel dat alles wat bij de link hoort gekopiëerd word.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: het plaatsen van een link

Voor hen die nog niet weten hoe je een link op de juiste wijze neerzet.

1. heb je de link gekopiëerd plak hem dan in je tekstvak van het forum.
2. Nu kun je hem weer kopiéren en dan rechtsboven het tekstvak op URL klikken, zie je [url] voor je link staan en [/url] er na danmoet het goed komen.

Als je alles hebt geplaats aan teksten en linken en zal bij het plaatsen van je item de link op juiste wijze worden getoond.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:29
BerichtOnderwerp: wilmer liendo

Leek mij dubbel dus wegehaald

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 19:26
BerichtOnderwerp: wilmer liendo

CORTAZAR588 schreef:
Este es el testimonio vivo del hermano wilmer liendo.

Sumergido en el trabajo y el amor por el dinero dejando al
señor jesucristo de un lado para saciar su ambicion
ignorando por completo el llamado de Dios en su vida.
Dios Todopòderoso lo llamo varias veces y de necio no
le hizo caso. Desde entoces Dios decidio llamarlo por
las malas, donde un automovil taxi que conducia fue tomado
por unos ladrones y arremetieron contra el con un tiro en
la cabeza.

vertaling :

dit is het getuigenis van broeder Wilmer Liendo

Ondergedompeld in het werk en de liefde voor geld , liet hij de Heer Jezus voor wat het was, en negeerde totaal de roepstem van God in
zijn leven.
God had hem al meerdere keren geroepen en hardnekkig wigerde hij hier gehoor aan te geven.
Vanaf toen besloot God om hem te roepen door het kwade, toen de taxi die hij bestuurde werd overvallen door 3 boeven en hem een kogel in het hoofd schoten.
Hierbij werd de linkerhelft van zijn hersenen vernield en bleef hij ha;fzijdig verlamd achter.
Hij werd gered door God , de Heer gaf hem een totaal vernieuwd brein en redde zijn leven.

Maar , God toonde Wilmer ook dat Hij naast Liefde een verterend Vuur is , waarmee niet valt te spotten.

Wilmer Liendo is nu evangelist , brengt de boodschap van God en waarschuwt de wereld , dat de Hel echt is , dat God niet een spelletje speelt en dat het tijd is om te bekeren.

Las gracias a mi querida amiga Nela por recomendar este testimonio

http://www.youtube.com/watch?v=auF0ZwMU_nk&feature=player_embedded

Wat voor nieuws word hier gebracht, het doemevangelie of Gods liefde door het offer van Zijn Zoon?

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 15:25

Heeft een ieder zijn/haar links veranderd of zijn ze mee veranderd toen ik ze plaatste?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 14:07
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Even een hart onder de riem beste dames, gewoon een aardigheidje.

Een huisvrouw, lieve mensen,
is de spil van haar gezin.
Zij is als eerste wakker en
slaapt als laatste in.
Is zij een dagje stappen,
dan jammert heel de troep.
Want niemand kan haar missen....
,,Toch heeft zij geen beroep!??

Zij tovert met de centjes,
en brengt de kinders groot.
Droogt tranen en snuit neusjes,
is net een 1000-poot.
Als iedereen de griep heeft,
verpleegt zij heel de troep.
Loopt zelf van de koorts te bibberen....
,,Toch heeft zij geen beroep!??

Zij is een troost der kleinen,
en vaders grootste schat.
Het aanrecht is haar altaar,
de pan haar wierookvat.
Zij is in het drukke leven,
het rustpunt voor haar troep.
Haar wapenspreuk is ,,DIENEN??.

HUISVROUW
S`ochtendsvroeg maak ik het ontbijt
Manlief gaat werken en heeft weinig tijd
Zoonlief roept van boven aan de trap
"ik wil geen brood, maar ik wil pap,"
De wasmachine draait,de stofzuiger loopt
Tussendoor geen rust, wat ik wel had gehoopt

De bedden opmaken, de kamer stoffen
Ik loop inmiddels al op m`n sloffen
De deurbel gaat, weer iemand aan de deur
Of ik mee wil doen aan een of ander gekeur
Gauw naar de bank, het geld is op
Dan naar de winkel, wat schaft de pot?

De hond uit laten, niet vergeten
Mijn schoenen zijn al helemaal versleten
Gauw gaan koken, manlief komt thuis
Ploft neer op de bank, zit voor de buis
Roept om zijn sloffen en vraagt spontaan;
En wat heb jij de hele dag gedaan???

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 13:55

Men zegt dat liefde een kwestie van geven en nemen is, dit is haast de grootste fout die men begaat in en relatie, want bij nemen wil men vaak meer dan de partner kan geven en dan gaat eigen ik nog mee rol spelen.

Liefde is een kwestie van geven en KRIJGEN.
Waarom dit zo is, is dat als men zaken wil de liefde niet maar aan bod komt, maar materialistische zaken (ook in fysiek bijv, knuffelen)belangrijker worden en men dingen verwacht die een ander soms niet kan opbrengen en wel begint te eisen soms.

Stel je metgezel is ernstig ziek, en is zeer verzwakt, dan kan je niet verwachten dat hij/zij alle taken nog doet die voorheen normaal waren en jij dus een gedeelte moet overnemen. Als je toch een belonig verwacht voor wat je extra doet, ben je aan het nemen en loopt de zooi in het honderd, doe je het uit liefe zonder verwachtingen zal je beloning groter zijn dan je verwacht, de liefde groeit juist door de ander te helpen.

Dus bij geven en krijgen groeit de liefde en bij geven en nemen (ik wil) koelt zij. Ik heb een fantastisch huwelijk gehad totdat (door verkeerde invloeden) het eigen ik hoogtij ging vieren bij haar. Letwel als er iets mis gaat ligt de schuld heel vaak ook mde bij de ander, dus heb ik weldegelijk ook schuld aan de zooi.

Helaas konden wij niet met elkaar in gesprek omdat het hoofdzakelijk eenrichting verkeer was. Ze was een fantastische moeder maar heeft even niet in de gaten dat ook naar de kinderen toe, liefde geven en krijgen is. Gelukkig heb ik contact met hun en hun moeder kunnen hertstellen.

Eerlijk zijn is een groot goed, vooral in de liefde

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 19:11
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 13:32

ROELANDE345 schreef:
Zal ook weer mijn weg alleen moeten zoeken, heb mijn relatie helaas moeten verbreken.......

Sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 12:52

http://www.youtube.com/watch?v=5ywsxs5fZkA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bwAw9ThDQmk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jGLsAkeRd84&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=w-5xDSmygg4

Even een tip als je een link wilt neerzetten
Kopieer de link en plak hem hier neer, daarna hier kopieren en even bovenaan op URL klikken.

Ik heb jullie links in words gezet en allemaal gelijk weer hier neergezet, in één keer de boel gekopiëerd en één keer op URL gedrukt, ze staan nu allemaal er in 1x op, genieten maar

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 6 oktober 2012, 12:57
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 01:09
BerichtOnderwerp: Gods plan met je leven.

Wie, wat en waarom God hemel en aarde gemaakt heeft zullen wij mooit te weten komen, denk ik. Ik weet wel dat wij deel uitmakenvan wat Hij heeft gemaakt. De schepping was onvoorstelbaar mooi, tot in de finesse, RNA en DNA en en nog kleinere materie, waar wij nog geen weet van hebben, gemaakt.

Satan heeft ellende gebracht en een kink in de kabel gemaakt, hij dacht heerschappij te kunnen uitvoeren in hemel en op aarde, niets is meer waar. Mede door Jezus strijd tegen het kwaad, zal Zijn overwinning groter zijn dan wij kunne beseffen. Satan momenteel onze aanklager in de hemel zal voorgoed het zwijgen worden opgelegd.

Jezus is in het dodenrijk geweest, was dat met het doel om ook daar verkondigen wie Hij is en was. De Geest moest Hem er weg halen, maar voor mij staat vast dat wij in Gods plan horen, maar onze keuzes wel van groot belang zijn, omdat ze van toepassing zijn op onze toekomstige situatie als Jezus terug komt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 00:49
BerichtOnderwerp: Discussiëren

PETRA944 schreef:
misschien heeft iemand wat aan deze getuigenis. wat mijn fout i geweest in mijn huwelijk is dat ik bij god had moeten blijven, dan was het denk ik niet zo afgelopen. had moeten bidden en strijden voor me man in Jezus naam. niet van uit me zelf met praten etc. dat hielp niet. ma ja achteraf...

Helaas zien somige mensen niet hoe groot en goed God is, gelijk jij hier getuigd over Hem. Moedig om je verhaal neer te zetten, niets om je voor te schamen en zo komt het ook niet over.

Geniet nu van Zijn bevrijding en alle goeds dat God nog voor je als zegeningen voor je in petto heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:23

er zijn gelukkig vele soorten muziek en ik kan ook van bijvoorbeeld Venia tot slagje zwaarder of lichter wel waarderen. dus deze vind ik ook mooi, zit ook een bemoediging in.

http://www.youtube.com/watch?v=ejpmdf-DI7M&feature=plcp
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:44

LEANNE226 schreef:
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........

Verklaar, ieders mening is van belang, of men is het er mee eens, of men kan tot nadenken gestemd woren indien men het er niet mee eens is.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:02

PETRA944 schreef:
laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven.

Ondanks dat ik de essentie miste van wat Zwaan haar drijfveer was, heb ik totaal geen schuldgevoel dat ze er niet meer is en jij hoeft dat beslist ook niet te hebben, zoals ik hier lees, komt ze wel weer eens voor de dag. Zwaan is niets mis mee maar mist misschien nog wat levens ervaring of de juiste manier van het brengen van Gods goedheid.

Wij zijn hier bezig om elkaars mening te lezen en het er mee eens of oneens te zijn. Zwaan (zo heb ik het idee) had wel de juiste intenties, maar begreep niet waar het op zo'n openbaar forum, in eerste plaats moet gaan, Jezus opdracht te leven vanuit het Grote Gebod.

Bijbelstudies leken het, wat zij hier met ons wilde delen, helaas werkt zoiets averechts op hen die "simpel" van geloof zijn en kan juist het tegenovergestelde teweeg brengen.

Ik hoop dat we hier allemaal in goed fatsoen hier met elkaar om kunnen blijven gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 16:48
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel

CARMEN073 schreef:
Waar komt toch die overtuiging vandaan dat de Geest van God uitsluitend lieve zachte woordjes spreekt en nooit iets of iemand veroordeelt?

In Johannes 16 staat over de Heilige Geest: "En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is."

Deze tekst spreekt helemaal niet over het toestaan van zonde, noch over het oprekken van normen of waarden. Integendeel!!

De overste van deze wereld is geoordeeld. Daar wordt satan mee bedoeld. Hij en zijn trawanten zijn volledig openbaar tentoongesteld, ontwapend en overwonnen. Zowel de satan als de duisternis en de werken van de duisternis zijn einde verhaal. De werken van de duisternis worden niet langer getolereerd in het Lichaam (of de kerk) van Jezus Christus. En, als Jezus terugkomt ook niet meer op deze aarde.
Uiteindelijk zal iedereen die de duisternis doet heel verkeerd eindigen en het is veel verstandiger om daar nu alvast rekening mee te houden.

Zoals zo velen dus zwaar onderschatten wat de Geest doet, nog gaat doen maar vooral ook wat Hij heeft gedaan. DE GEEST IS GOD,we eren Hem te weinig, terwijl Hij ons wil gebruiken om Jezus groot te maken
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 13:36
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

ANNA415 schreef:
Wang Sné Wang Pang ook

So langh is zijn broer en dat wang sneepang gebeuren is gewoon afvalwinderij of zoiets, geproduceerd na eten van sterk gasontwikkelende stoffen gelijk bruine bonen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 Volgende
Pagina 31 van 39