ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

MARISKA601 schreef:
Misschien luister jij wel niet naar de waarheid Anita.
Jij komt bij mij over , als iemand die de waarheid in pacht heeft.
En het juiste geloof heeft.

Het lijkt of jij alles een beetje vervloekt , wat niet in jouw straatje past.

Ik kan me voorstellen dat mensen je niet meer serieus willen nemen.
Vaak vragen ze naar jouw persoonlijke mening naar dan kom je weer aandraven met een lang verhaal van een of ander persoon.

ANITA324 19:56 uur:
mijnt tong is zo scherp als een zwaard.

Waarom weer een persoonlijke aanval op iemand.

ANITA324 19:56 uur:
zwaard der gerichtigheid

Dit Zijn 2 uitspraken van jouw heden avond in de chatbox

Ben jij hier om een oordeel over ons te vellen?

Waarom weer een persoonlijke aanval op iemand?
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:07

ANITA324 schreef:
Mannen broeders die zuiver en geestelijk op 1 rij hebben de dingen onderzoeken en daar een Bijbelstudie`s van maken. Mag dat ter getuigenis overal geplaatst worden. Waarom mijn meningen plaatsen dat word al teveel gedaan door derde hier op cm en ik proef weinig kennis uit hun want men is uit eigen ikzelf bezig. Wat het mij om gaat is dat God meer centraal komen te staan. Gods Woord de Bijbel is de kostbare Bron.
Laten we dat nooit en te nimmer los laten !!!
Ik mij in het nouw gedreven voelen neej hoor ik ben daar niet warm of koud van dat men mij als tegen God zo tegen aanschopt. Omdat de Waarheid niet meer gezegt mag worden. !!!

Shalom,

Amen Anita, je bent een "PAREL IN GODS HAND...". Hij heeft Zijn kinderen lief welke naar Hem luisteren.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:58

Wat is er op en eraf gedaan met het Woord van God.

Een paar voorbeelden.

SV: Job 1:7: Toen zeide de HEERE tot den satan: Van waar komt gij? En de satan antwoordde den HEERE, en zeide: Van om te trekken op de aarde, en van die te doorwandelen.

NBV: Job 1:7: De HEER vroeg aan Satan: "Waar kom je vandaan?" Hij antwoordde: "Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde."

In de NBV wordt “de satan” (= de tegenstander) consequent vertaald alsof het om een eigennaam zou gaan, dus met een hoofdletter! Daarmee wordt de duivel beslist te veel eer gegeven. Denk daar maar even over door: deze nietswaardige heeft namelijk ooit heel dicht bij God gestaan maar is desondanks verworden tot een monster. Wie dat op zijn geweten heeft is geen naam met een hoofdletter waard! Het feit dat in de NBV de satan een eigennaam met een hoofdletter heeft gekregen maakt heel duidelijk wie de opdrachtgever van deze parafrase “vertaling” is die op deze wijze wordt geëerd....

SV: Jes. 53:4-5: Waarlijk, Hij heeft onze krankheden op Zich genomen, en onze smarten heeft Hij gedragen; doch wij achtten Hem, dat Hij geplaagd, van God geslagen en verdrukt was. Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden is Hij verbrijzeld; de straf, die ons den vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.

NBV:Jes. 53:4-5: Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing.

Het lijden dat Jezus onderging wordt in de NBV veranderd in een tuchtiging. Ook al is tuchtiging meestal geen aangename ervaring, het is desondanks een wereld van verschil met het lijden van Jezus op Golgotha. Dat lijden wordt in de NBV dus afgezwakt. Dan is het ook nog eens zo dat Jezus' lijden niet in de eerste plaats ten behoeve van ons welzijn plaatsvond maar om de kloof tussen God en ons, die door onze zonden is ontstaan, te overbruggen. Niet ons “welzijn” was de aanleiding maar onze zonden waren de oorzaak van Jezus' lijden!! En uitgerekend die zonden worden hier op een sluwe wijze weggemoffeld.

SV: Matth. 1:25: En bekende haar niet, totdat zij deze haar eerstgeboren Zoon gebaard had; en noemde Zijn naam JEZUS.

NBV: Matth. 1:25: maar hij had geen gemeenschap met haar voordat ze haar zoon gebaard had. En hij gaf hem de naam Jezus.

Jezus mag in de NBG en de NBV geen eerstgeboren zoon meer zijn. Aangezien de NBV tot stand is gekomen in samenwerking met de katholieke bijbelstichting (de NBV is namelijk een “oecumenische vertaling”) en één van de vele roomse dwalingen leert dat Maria na Jezus geen kinderen meer heeft gekregen ligt het voor de hand dat ook hier weer eens opvallend creatief met de waarheid is omgesprongen.

SV:Matth. 9:13: Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

NBG en NBV: Matth. 9:13: Overdenk eens goed wat dit wil zeggen: "Barmhartigheid wil ik, geen offers." Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

In de beide vertalingen wordt het voor zondaars niet zo noodzakelijk geacht zich te bekeren. En uitgerekend daarvoor was Jezus gekomen.

SV:Matth. 20:16: Alzo zullen de laatsten de eersten zijn, en de eersten de laatsten; want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

NBV: Matth. 20:16: Zo zullen de laatsten de eersten zijn en de eersten de laatsten.

Het wordt eentonig maar ook hier hebben de breinen achter de beide vertalingen geen moeite gedaan om de waarheid in zijn volle glorie weer te geven. Die waarheid is overigens: “Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.” (Matth. 7:14 uit de Statenvertaling).

http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 01:45
BerichtOnderwerp: Cranio sacraal therapie

LOES550 schreef:
Clown smiley haha stelletje malloten.....

heerlijk cm! Lachen schijnt erg gezond te zijn: een vrolijk hart bevordert genezing, las ik ergens.
Ga door mensen met jullie leuke stukjes. Ik word er heel vrolijk van, dank jullie wel. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley

heerlijk off topic zijn Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 01:51
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 01:17

Wat ik begrijp dat de NBV de echte bijbel is, omdat dit vertaald is voor alle religies...

Dus het schrijft over een God van alle religie's...

Mijn God is anders.... Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 01:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 01:10

MARIJAN072 schreef:
Dat is misschien maar beter, want ik begrijp je inderdaad niet. Twijfelende smiley

Laat het zo ik ben blij dat je Anita nu beter begrijpt.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 01:10
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:44

MARIJAN072 schreef:
Er zijn meer vertalingen, dan de NVB. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor een bepaalde vertaling. Anita beweert dat alleen de SV goed is. Dat vind ik zo beperkt, omdat ook deze vertaling door mensen is geschreven. Sowieso lezen ze in andere landen al een andere vertaling, dan de SV.

Je snapt het niet...
Het is vertaling op vertaling met een doel.....
Verder wil ik er niet op ingaan.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 01:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:41

WILLEMIJN232 schreef:
Het is ook jammer dat zoveel christenen gekwetst worden door die opmerkingen.......Laat een ieder lezen waar hij of zij behoefte aan heeft en veroordeel dat niet zo......, lijkt mij wijzer in ieder geval....
En het feit dat men de NBV zo beledigend betitelt getuigt van weinig fatsoen volgens mij....

Wat als dat met liefde genoemd wordt????
Hetgeen wat ik verneem is dat iemnd de wijsheid van God heeft niks mag zeggen omdat dat te hard over komt???

Paulus werd gevangen genomen daardoor, de Here Jezus aan het kruis.....
De apostellen gedood....
De leugen is makkelijker te aanvaarden dan de waarheid....

Maar heb ook respect voor iemand die radicaal is.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:34

MARIJAN072 schreef:
Sorry, ik begrijp je reactie niet.

Inderdaad is de NBV een bijbel geschreven door mensen(kerken van nu): de oecumenische Nieuwe Bijbelvertaling (2005)

http://www.nieuwsbronnen.com/tenbunderen/diocesaan.html
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:24

MARIJAN072 schreef:
Erg jammer, dat je in de slachtofferrol gaat zitten. Wat een overdreven reactie. Hierdoor kun je anderen het gevoel geven, dat je jezelf een betere gelovige voelt. Je praat tegen mede-christenen, die misschien een andere bijbelvertaling (die ze beter begrijpen) gebruiken. Waar gaat het hier nu eigenlijk over? Ook de SV is door mensen vertaald.

Gooi de bijbel dan maar door het raam zou ik zeggen.

Anita heeft gelijk daarin. Jammer dat er zoveel "christenen" zijn, welke niet (willen) weten wat er met de bijbel (Gods Woord) is gebeurd.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 6 november 2010, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:20

TRIJNIE671 schreef:
Wij kunnen alleen uit genade leven , Mijn genade is u genoeg .

Bijzondere opmerking. De andere helft, wordt negen van de tien keer achterwege gehouden.

Wanneer kent iemand dat ten volle??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: Leugentje om best wil?

Eerlijkheid duurt het langst, want daar is God ook bij....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Leugentje om best wil?

LAURENS814 schreef:
Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen.
Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.

Mijn vraag aan jullie:
Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?

Graag jullie reacties.

Groet,
Laurens

Moeten wij dat bepalen???
God weet het, en je zou Hem moeten kennen hoe Hij daarover reageert.
Iemand die de Heilige Geest heeft, is een Geest van waarheid.

Vraag vergeving wanneer je er niet goed bij voelt...

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 november 2010, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:40

wie kwaadspreekt heeft geen deel aan het koninkrijk van God (1 Kor. 6:10). Net zo min als iemand die aan hoererij doet of steelt.

Het klinkt hard. Maar God moet soms hard zijn. Juist omdat Hij zo teder, zo genadig en zo liefdevol is. Heel zijn hart is liefde, bewogenheid en vergeving. Tegenover zij die zelf genadeloos zijn, is Hij echter keihard. Hij geeft genade, maar niet aan mensen die zelf geen genade geven. Geef genade en je ontvangt het zelf (Lukas 6:38). Speel zelf voor rechter over anderen en beschuldig hen nog eens extra zwaar... dan doet God hetzelfde met jou (Matth. 7:1). Gods Woord is helder.

'Oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen', zegt Spreuken. Laat deze scherpe woorden Gods loutering brengen in je hart. Veel van wat je nu ziet in de christelijke wereld, heeft geen deel aan Gods koninkrijk.
God is liefde en wie God liefheeft hoort zijn broer en zus liefhebben (1 Joh. 4:21). Wie dat niet doet, kent God niet, want God is liefde.
Laat jezelf niet voor de gek houden.

Durf jij echt te zijn?

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 november 2010, 18:08
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: Kerstavond in Sappemeer

HANNAH810 schreef:
welke maat draag je willemijn? Lachende smiley met blinkend witte tanden

twee keer die van mij... Coole smiley met zonnebril

Bedankt Chat voor de uitnodiging.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

JOSINA022 schreef:
Nee, schijndood is wat anders, nl: dat het hart en de bloedsomloop nog wel werken, maar dat er geen hersenactiviteit meer is. Oftewel: iemand is eigenlijk echt dood. Niemand kan nl leven zonder hersenactiviteit.

Een veranderde bewustzijnsstaat is een diepe bewusteloosheid (dus niet flauwvallen), een comateuze toestand, maar nog geen volledige coma. Ergens daar tussenin dus.

Zo, ff een stukje anatomie, fysiologie en pathologie Knipoog smiley

Schijndood is een staat van bewusteloosheid waarbij er onvoldoende en onwaarneembare ademhaling en bloedsomloop is. Daardoor lijkt het alsof de dood is ingetreden. Het lichaam vertoont een blauwe kleur.

Bij Vita reducta of vita minima lijkt men hersendood te zijn, omdat de reflexen niet meer zichtbaar zijn voor het blote oog.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 02:39

ZINGA672 schreef:
Prediker 12:6 "...voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft."

GrZing!

De grondtekst spreekt hierover de geest (adem van God) die in de mens geblazen is. Niet je persoonlijke "geest".
De verbinding van de adem van God en stoffelijke lichaam maakt een "levende ziel (een levende mens)".
Als die verbinding verbroken word, dan is het een dode ziel.....

David zegt ook niet zomaar "loofd de Here mijn ziel" in plaats van "mijn geest"....

Als het zo zou zijn dat wat jij beweerd; is een wederopstanding in openbaringen "bull shit". Smiley die vol vragen zit
Waarom een wederopstanding als men al in de Hemel of in de hel is???

Overigens ervaar ik niet in de bijbel, een liefdevolle God die mensen voor duizenden jaren laat krimperen in de hel.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 31 oktober 2010, 02:02
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 31 oktober 2010, 02:23

ZINGA672 schreef:
De satan is bij mijn weten nu nog niet in de hel, iig niet voorgoed; hij waart helaas hier op aarde rond.

Mijn lichaam bleef overigens op aarde. Jezus zelf heeft mij eruit gehaald.

GrZ

Als ik het goed begrijp is jou "geest" ergens geweest.
Dus een uittreden van je geest naar ergens.
Naar mijn weten is dat hetzelfde als "het uitreden van je geest".
Dat is spiritisme.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 31 oktober 2010, 02:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

ZINGA672 schreef:
Dat vind ik een ongezonde houding. Nergens roept de bijbel op om te gaan navelstaren en te 'theologiseren' over de gevolgen van zonde in je leven. Integendeel, de bijbel roept op om onze focus te richten op Jezus, en ons door Hem te laten leiden.

Waar haal jij uit de bijbel dat wij verder moeten kijken? Bedoel je dat wij verder moeten kijken dan de bijbel? Geschokte, onthutste smiley

Als de Heilige Geest Gods licht over zonde in je leven laat schijnen; dan laat je het vanzelf wel.
Als je contemplatief over zonde, existentie, je doel missen (hoe ik-gericht) gaat nadenken kom je misschien wel wat te weten, maar de zonde nalaten zal er niet makkelijker van worden. Ik vermoed dat het zelfs averechts werkt, immers; hoe meer je nadenkt over datgene wat je niet moet doen, hoe groter de kans dat je het juist doet.

Wij zijn VERLOST van de zonde. Als je er dan over wilt nadenken, richt dan je blik op het kruis op Golgotha. Kijk naar wat het je Heer heeft gekost. Dan bedenk je je wel 2x voordat je de fout ingaat.

In Hebreeën 12 staat waarmee wij ons moeten bezig houden:

"Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die voor ons ligt.
Laat ons oog daarbij alleen gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke voor Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods. Vestigt uw aandacht dan op Hem, die zulk een tegenspraak van de zondaren tegen Zich heeft verdragen, opdat gij niet door matheid van ziel verslapt. Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt: Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt, want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt. Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt?"

GrZing!

dat is wat Chat ook zegt....
Bedenk wel dat dit gezegt wordt tegen diegenen welke de oude testament hadden, de nieuwe testament niet hebben zoals wij.
De Here Jezus is getuchtigd door God wat wij eigenlijks zou moeten worden.....vanwege de zonde...(overtreden van Gods geboden)....
Zonde afleggen betekend: niet meer de geboden van God overtreden zoals de Heer dat ook niet deed. Dan volg je Zijn spoor.....

Je zegt het zelf God straft: 'Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering, en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt"

Tuchtiging is de liefde...van God....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:35

CHATULIEM619 schreef:
Precies Mar, zo is het ook bedoeld, prikkelend. En gezien de reacties mag ik wel zeggen dat die opzet geslaagd is.
Maar wat ik nog steeds jammer vind, is dat zonde en straf van God nog steeds zo aan elkaar gekoppeld is, terwijl ik vind, dat je verder moet kijken dan alleen straf van God en jezelf de vraag moet stellen, wat doet de zonde in mijn leven en wat richt het eigenlijk aan? En dat is zowel een theologische vraag, maar ook evenzeer een existentiële vraag.

Ik begrijp wat je bedoeld.
Zonde zorgt ervoor, dat ik mijn indentiteit en ook mijn doel zal missen, waar ik naar streef te halen.... Dus ook in relatie's inclusief met God.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: depri

Hoezo depri?

Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: emoticons

FRANKT627 schreef:

Smiley die vol vragen zit wat is dat nu weer...een borrel???

Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: emoticons

LEPELTJE037 schreef:
Het is maar een vertaling Knipoog smiley

grijns..

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

MARIJAN072 schreef:
Een duidelijk stukje. Ik denk overigens dat veel mensen uit een (behoudende) traditionele kerk, enorm zouden schrikken van zo'n dienst. Dat keuren ze bij voorbaat af. Toch denk ik wel eens dat de eerste gemeenten meer leken op een evangelische gemeente, dan op een traditionele gemeente.

Marijan, kijkt graag over kerkmuren heen

Ik denk zelfs dat de evangelische gemeenten er ook niet op lijken.
Paulus heeft toen niet voorniets al zijn briefen geschreven aan de evangelische gemeentes waar het mis mee ging.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

DAVID923 schreef:
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Ik ook Knipoog smiley

Maar een ding wil ik niet... dat is mijn persoonlijkheid verliezen.....door de kerk.
Het vierde gebod is bij mij bepalend want dat is een identiteit binnen de kerken en voor mij.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:18

DAVID923 schreef:
ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je.

Toch staat Chat open voor andere "ideen" zolang het bijbels gegrond is....
De titel kan ook een bewuste uitdaging zijn....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 19:22

ZINGA672 schreef:
Die verklaring van het verschijnsel is vooral in het leven geroepen om die ervaringen van hel en of hemel van hun (veront)rustende lading te ontdoen.

Als je denkt zonder hersenactiviteit niets te kunnen ervaren dan geloof je dus feitelijk niet in het hiernamaals. Je kunt je hersens immers niet meenemen; dus dan ervaar je hierna niets meer. Spiritisten, hindoeïsten, moslims, christenen en bijna ieder ander geloof kan je vertellen dat de mens een eeuwig voortbestaand onderdeel bezit. In het christendom zijn dit de geest èn de ziel van de mens.

Wetenschappelijke pogingen om hel- en hemelverklaringen van hun betekenis te ontdoen bewijzen eens te meer wat Jezus vertelt in de gelijkenis over de rijke man en de bedelaar Lazarus. De rijke man die zijn ogen opslaat in de hel wil dat Lazarus, die in de hemel bij Abraham is, zijn familie waarschuwt. Abraham antwoordt: "Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen."
Helaas heeft Hij gelijk.

GrZing

Hetgeen je schrijft over Lazarus was een vergelijking....
Wat zegt de bijbel???

Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag.
Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.

Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood.
De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.

Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.

De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.

Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven.
Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?

Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.

Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.

Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.

1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat.
2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.

De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren.
Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.

De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’.
Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.

Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theo­logische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age.
Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc­tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.

Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis­me.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:56
BerichtOnderwerp: voorziening

AANGENAAM334 schreef:
't is ook andersom als ik de 10 woorden lees; En doe barmhartigheid aan degenen die Mij liefhebben. Het ene sluit het andere niet uit.

juist...
Nu een stap verder waarom toont de "kerk" geen barmhartigheid naar de zwakken in hun kringen???
Zij zouden juist diegene moeten helpen omdat dezen de Heer liefhebben???
Ook bij financiële problemen.....

De kerk zegt het andersom omdat ze daarmee het probleem niet willen zien
en zo dus ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen....
De "kerk" hoort een naaste te zijn...zoals elke kind van God...

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 26 oktober 2010, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:12

RUTH485 schreef:
Mar , gewoon het hele antwoord lezen en niet een klein stukje.

De Here Jezus is juist gekomen om de straf die wij hebben verdiend te dragen. Niet voor de zonde op zich, wel de straf die daaraan vast zit.
Want anders zou er geen enkele mens in de Hemel kunnen komen en zou de Here Jezus geen Koning kunnen zijn omdat er geen volk zou bestaan waar Hij Koning over is.

Het is toch de blijde boodschap dat Hij de straf (de dood) voor ons gedragen heeft????

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 26 oktober 2010, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 19:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........

Ik herken je zorg daarin...
Mijn vrouw had er ook regelmatig daarmee te maken doordat ze in de zorg werkte.

Het is heel frustrerend om liefdevolle mensen te kennen in zulke situatie's waarvan je weet dat ze niet geloven en verloren gaan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 47 Volgende
Pagina 31 van 47