ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:58
BerichtOnderwerp: Vergeving

ROELANDE345 schreef:
Ja dat mag je hebben natuurlijk, als ik iemand om vergeving vraag om iets wat ik fout gedaan heb, kan ik natuurlijk nooit eisen dat hij/zij me dat geeft.
Is jammer als dat niet gebeurd maar niet het belangrijkste. het belangrijkste is dat mijn geweten gezuiverd is als ik om vergeving heb gevraagd zodat ik weer gereinigd verder kan. Sommige dingen zijn misschien voor die ander te erg om te vergeven of de ander kan haatdragend zijn. Maar de gevolgen van je daden moet je zelf dragen he, daar helpt vergeving soms niets aan

Dat vind ik nu juist zo makkelijk gedacht...Ik weet dat er in Evangeliekringen zo gedacht wordt.....Dus je kan iemand vermoorden zeggen dat je vergeeft en weer rustig verder leven met een rein kleed?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:44

ROELANDE345 schreef:
Tja de woorden die ik in de Bijbel lees zijn , in mijn optiek, Gods woorden.
En als er dan iets staat over hoe je moet vergeven dan ga ik er van uit dat je dat dus zo het beste kan doen. En ik ben het deze keer helemaal met je eens :Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen... Zo vind ik het ook in de bijbel terug.
En voor de rest er zijn maar weinig dingen waar de mens geen misbruik van heeft gemaakt dat is bekend Willemijn en triest genoeg. Maar geen reden om de Bijbel er dan maar niet meer op na te slaan vind ik .

Voor jou gelukkig ook niet en voor mij ook niet......maar het trieste is dat er veel mensen zijn waar dat wel zo gaat........
Vergeven moet geen eigen belang zijn he? Maar iets wat je meent......en daar heb ik regelmatig mijn twijfels over......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:37

ROELANDE345 schreef:
Ja inzicht is inderdaad belangrijk!
Hoe krijgen we dat inzicht volgens de Bijbel toch door Gods woorden Zijn instellingen. Die werden toch door Carmen geciteerd en overwogen?

God woorden worden vaak de woorden van de mensen he? Kijk maar eens naar incestzaken in de kerk , naar het grote aantal mensen wat trauma"s heeft van de kerk om wat voor reden dan ook......En als je dan die verhalen hoort? Dan zijn het juist de mensen van die kerk die voor God denken te spreken ...........
Waarvoor denk je dat er een Gaaz is opgericht, waarom denk je dat er werkgroepen zijn over machtsmisbruik in kerken en gemeentes.....Waarom denk je dat er mensen zijn die vol afschuw over de kerk denken alleen omdat de mens vond(niet God dus) er van alles van vond.......
Vergeving is en blijft iets wat geen loze kreet moet zijn maar wat je met een oprecht hart kan en mag doen...
En tja, hoe je de Bijbel leest en interpreteert blijft een persoonlijk iets......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:29

CARMEN073 schreef:
Hoewel het mogelijk is dat mensen te gemakkelijk met vergeving omgaan denk ik dat we ons niet mogen laten leiden door onvergevingsgezindheid.

Jezus vertelt in Matth 18 (vs 23-35) niet voor niets de gelijkenis van iemand die veel was kwijtgescholden, maar zelf niet wilde vergeven. De koning trekt alsnog zijn vergeving in. En Jezus besluit met de woorden: "Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft."

In het gebed dat Jezus ons geleerd heeft vind je dit principe ook weer duidelijk terug:en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;.

Het gaat erom dat wij niet kunnen bevatten hoeveel God ons eigenlijk heeft kwijtgescholden. Wanneer wij wachten met vergeven totdat iemand volgens ons voldoende besef heeft wat hij/zij heeft aangericht, dan gaan we op Gods troon zitten. Daarbij laten we zien dat we zelf niet beseffen hoeveel God ons heeft kwijtgescholden.

Tenslotte is het goed om te beseffen dat het schuldig houden van een broeder/zuster eigenlijk het werk is van de satan. Van hem staat geschreven: "... want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen." Openb.12:10
Zouden wij aan satans zijde willen staan om onze medegelovigen aan te klagen bij God?

Zo zou het moeten zijn, de praktijk des levens is een stuk weerbarstiger.... en inzicht is belangrijker dan wat termen hoe het moet.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:39

ZWAAN995 schreef:
een lieverd ben ik helaas ook niet en geef ik ook scherpe antwoorden alleen het is niet om je bewust te kwetsen maar om dingen aan te wijzen als het gaat om geloof. Mocht ik mede broeder/zuster gekwetst hebben dan spijt mij dat van mijn kant. Alleen is het wel dat ik niet van beide partij wil gaan staan en het alleen voor de waarheid van God sta na Zijn Woord. We mogen elkaar onderbouwen en bemoedigen in geloof. Het is alleen wat doe je als mens daarmee.

<><

Zwaan

Ik vind het knap dat je dat zo zegt Zwaan.......mijn complimenten......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Het gaat om de intentie toch? En die is goed! Lachende smiley

Ik wil je ook wel helpen maar woon te ver weg....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:16

JOSINA022 schreef:
Dank je wel!

Maar het is wel makkelijk aanbieden als je weet dat diegene toch te ver weg woont......... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:13

ANNETTE792 schreef:
Ik herkende hem vooral heel er in de verhalen, en de aanwezige cm-vrienden hebben zwijgplicht gekregen Verraste, verbaasde smiley

Terecht! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:42
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

SVEN797 schreef:

Nou, zou je niet even wachten op prinsjesdag,misschien heeft de VVD met Marc Rutte wel goede ( plannen ).

positivo.......;-0
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:38

ANNETTE792 schreef:
Ja das leuk met vaders en schoonvaders..die verhalen komen pas tijdens de toespraak voor het eten....als je er al aan vast zit.
Ik heb verhalen over Pieter gehoord tijdens mn huwelijksdiner..... Geschokte, onthutste smiley

Ja, en dan ben je net getrouwd en dan worden de details nog eens uit de doekjes gedaan.....gekrulde tenen he???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:37

SVEN797 schreef:
souvereiniteit is goud waard , gedoogsteun blijkbaar niet.

Sinds ik Gordon zag optreden bij de VVD is de geloofwaardigheid van die partij voor mij helemaal weg..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:31

SVEN797 schreef:
Doe ji dat dan niet Willemijn??? Lachende smiley

Sven.....Laat ik het zo zeggen dat mijn kwaliteiten ergens anders liggen..... Knipoog smiley
Ik heb trouwens wel een diploma van de Vormingsklas, in mijn jonge jaren moest je als meisje na je middelbare school naar de Vormingsklas....want dan leerde je het huishouden.....ik haalde daar slechte cijfers tot ik met mijn vader de afspraak had gemaakt dat als ik zou slagen ik een jaar naar de kibboets in Israël mocht, zo gezegd zo gedaan...
Toen ik ging trouwen en hij zijn vaderlijke toespraak hield vertelde hij wel dat er dingen waren waar hij spijt van had in mijn opvoeding en dat was dat jaar Vormingsklas.....mijn man kon niet meer terug want we waren al getrouwd..... Knipoog smiley
Ik heb dan ook de grootste bewondering voor mijn hulp die mijn dekbedhoezen wel zo mooi kan opvouwen..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 13 september 2012, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:00

JOSINA022 schreef:
Binnen zijn ze nu klaar: nieuwe ramen, vensterbanken en balkondeuren. In de komende 2 weken komen ze m'n hele balkon afspuiten en de buitenkant van de ramen doen.

Soppen heb ik nog niet gedaan, daar heb ik hulp voor nodig en dat wordt nog geregeld voor mij!

Maar het is erg mooi geworden en fijn dat dat bij jou ook zo is!

Jullie kunnen wel een huishoudelijk topic starten...........over al dat gepoets..........je kan er maar druk mee zijn.....
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ROELANDE345 schreef:
als dat elke dag zo gaat haal je je abonnementskosten er makkelijk uit Lachende smiley

en goed voor de lijn..... Knipoog smiley ieder nadeel hep zijn voordeel sprak Johan Cruyff.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:46

INGE721 schreef:
Ik verlies tegenwoodig veel te vaak naar mijn zin Boze smiley Clown smiley

Ik krijg het nooit goed dat Wordfeud en ik snap niet wat ik verkeerd doe....
Je moet toch vanuit het midden beginnen op dat sterretje???
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:31
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

JOL252 schreef:
Verschillende dingen bedacht ik me tegelijkertijd...
- dochterlief is gaan slaapwandelen en sloot zich in het donker in (maar na een check bleek dat het niet te zijn
- inbreker of zwerver is binnengekomen Zieke smiley

Maar inderdaad wel even eng ja. De vraag blijft hoe dit zomaar Verraste, verbaasde smiley kan... Nu weer dat slot in elkaar knutselen ... Gefrustreerde smiley

Ik zou bijna iets heel flauws gaan schrijven wat begint met een o.....maar ik doe het niet.....twaalfde gebod..... Engeltje smiley
Maar het blijft een raar verhaal.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ZEELAND736 schreef:
En straks weer goudrenetten uit de boomgaard rapen....en dan...APPELTAART...en verse warme appelmoes!!!

Maar vandaag was het ijsbergsla aardappels en een slavink...Gele vla als toetje...

Ik had al gegeten en gedronken toen ik het forum had gelezen.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:14

JOL252 schreef:
Badkamerdeur zit op slot en niemand zit er in, kindlief ligt gewoon in bed te slapen. Hoe draait zo'n deur vanzelf dicht? Smiley die vol vragen zit

Ik zou dan denken dat ik een inbreker had die zich ingesloten had. Anders kan dat toch niet?????
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:12

ZEELAND736 schreef:
En die ouwe waren super!!!!

net wat je zegt, waren....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:07

ERIKA129 schreef:
Your very welcome Lachende smiley met blinkend witte tanden

Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:06

PIETER649 schreef:
nee, ik heb de vorige keer zwaar getwijfeld tussen vvd en pvv, uiteindelijk toen vvd gestemd.
naar mijn mening geeft de vvd veel te veel toe aan de brusselse potentaten, pvv is, naast de sp, de enige die daar tegengas aan geeft.
en tja, sp is nu eenmaal geen optie.

dat wil niet zeggen dat ik het in alles met wilders eens ben, maar het onbeperkt storten van zuurverdiende gemeenschapscentjes is voor mij een doorslaggevend item deze verkiezingen.

De VVD gaat zich wel sterk maken om de uitkeringen te verminderen he?Ook van degene die al langer een uitkering krijgen....Mensen moeten uit het medisch circuit en de uitkeringen sprak Rutten......moet jou toch wel aanspreken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 18:56

ZEELAND736 schreef:
Ook ik schreef een mail naar iemand...dat ik spijt had...van woorden die ik had gezegd...
Het was op een Christelijke datingsite...
Daarbij schreef ik een persoonlijke mail...dat ik die woorden WEL had gezegd...maar heb ik uitgelegd....dat het een misverstand betrof...

Mijn excuus werd niet aanvaard...maar ach...christenen blijven mensen...
Maar mij heeft het een naar gevoel gegeven...

Ach...God weet er van...

Flauw Zeeland, jij schreef mij een uitgebreide mail dat jij er allemaal niets aankon doen en dat je een heel goed mens was en dat anderen dat vooral ook vonden. IK vind dat geen excuus.....je maakt het daar nog erger mee......toen ik je dat schreef kreeg ik een mail van jou: je zoekt het maar uit......
Dus nee, ik heb geen excuus gezien.....en je zet mij nu even op het forum in een kwaad daglicht wat ik niet verdien.....laag bij de grond doe je nu....
IK heb teveel fatsoen om op te schrijven wat voor laags je tegen me zei,,,,,,en als je maar één keer sorry had gezegd was het voor mij ook ok geweest.....ik heb de mail nog dus ik heb het net nog even nagelezen.....
Wat een vreselijke schijnheiligheid van jou zeg.....en het is olie op het vuur natuurlijk om het even op het forum uit te vechten??? Vooral nu?

En precies, God weet ervan.....ook wat jij tegen me zei.....

Ik las net een tekst van Sven: wat je niet aan jou is moet je dragen en niet jezelf beklagen........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 13 september 2012, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 september 2012, 18:35

JOB303 schreef:
hoi willemijn,

ik had je woorden eigelijk anders opgevat. sorry daarvoor.
maar wat je zegt is wel waar.
in die zin kan niemand zeggen, ik ben rein.
vergeven is, denk ik, niet iets menselijks maar iets van God.
voor ons is dat zo moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk. zeker wanneer iemand je iedere keer opnieuw onheus bejegend.
omdat de Heere Jezus ons leert om 70 maal 7 keer te vergeven, moeten we wel bij Hem om hulp om dat ook daadwerkelijk te doen.

werkelijke vergeving van onze zonden moet ook de uitwerking hebben dat je de je medemensen om vergeving vraagt voor wat je hun hebt aangedaan.

in een van de eerdere reacties schreef iemand dat je, wat jij ook zegt, in moet zien wat je verkeerd hebt gedaan, voor je op een goede manier om vergeving kunt vragen.
dit is veel meer waar dan wij met zn allen denken.
maar dit ik ook een erg vernederende waarheid, want iedereen wil de schone schijn ophouden dat ie best goed is. maar dan blijk het tegenovergestelde.
dat willen we helemaal niet weten he?

hier kan je niet makkelijk over praten of denken want het ligt zo ver buiten ons bereik, daar heb je echt gelijk in willemijn. in veel kerken gaat het een beetje zo van, zand erover, en klaar weer. maar het moet wel echt goed gemaakt worden.
hoe denk jij daarover, ik bedoel, waar zou die oppervlakkigheid vandaan komen?

gr hans

Hoi Hans/Job,

Ik heb ooit eens meegemaakt- jaren geleden- dat ik een prachtige gouden ketting kwijt was.Aan die ketting was ik gehecht want hij was van mijn overleden moeder geweest..Ik overal zoeken en ik was er erg van slag van omdat hij in emotionele waarde ook niet te vervangen was. Jaren later had ik een vriendin die bij de Evangeliegemeente ging en om lid te worden moest zich laten dopen want dan ben je hergeboren en vrij van zonden....Kort voor die doopplechtigheid kreeg ik een brief van haar waarin zij vertelde dat zij gedoopt werd en hergeboren en dat ze me toch wilde vertellen dat zij die ketting gestolen had jaren geleden in ingewisseld had voor geld....God ging haar nu vergeven en dat moest ik ook maar doen.Als ik dat niet deed deed God het alleen want zij had er wel spijt van.....
Nu, met zoiets kom je bij mij niet weg....Het minste wat je in zo'n situatie kan doen ik je persoonlijk excuus aanbieden en zeggen dat het je spijt...
En spijt hebben dat je een ander zo'n verdriet hebt gedaan en ook wat hebt gestolen dat niet van jou was.......en dat bedoel ik nu met inzicht hebben in wat je fout doet..........
Het moet niet allen gaan om een rein kleed te hebben maar je moet ook weten wat het voor die ander betekent heeft....
En dan heb ik het niet over onbenullige woordenwisselingen of verschil van mening....dat praat je uit en praat je het niet uit gaat het leven ook wel verder.....

Ook een mooi voorbeeld is in mijn stad was een grote evangeliegemeente met twee voorgangers. Die kregen ruzie en zijn dus gesplitst in twee gemeentes want ze konden elkaar niet vergeven....Flauwekul denk ik dan, ze konden niet samenwerken met elkaar...... Ze kunnen elkaar niet verdragen .En die preken dan iedere zondag over vergeving maar doen zelf anders???????? Dat vind ik hypocriet......Helaas vind ik dat op CM ook,mensen kwetsen je heel bewust in je visie en in je integriteit en noemen zich christen.......ook dan is een excuus op zijn plaats voor er vergeving plaatsvindt.........Snap je wat ik bedoel???? En dan vinden diegene blijkbaar dat ze ook een rein kleed hebben want God vergeeft wel......te makkelijk
Soms is vergeving een brug te ver, ook voor die twee voorgangers en dat houdt niet in dat je moeilijk met vergeving omgaat, nee, het gaat erom dat je ook integer in je geloof blijft en oprecht kan belijden waar je spijt van hebt.........
Nu noem ik twee eenvoudige dingen maar het leven kan je ook zo bezeren dat je daar littekens aan overhoudt. Dan is praten over vergeving een brug te ver, maar is dat fout?
Alles wat je als naar en akelig in je leven hebt ervaren hoeft niet per definitie fout te zijn. Pijnlijke ervaringen kunnen je inzicht geven. inzicht in vergeven of de onmogelijkheid daartoe en in macht en onmacht. Je kunt erdoor groeien in barmhartigheid en je kan het dan gaan zien als een ervaring die je leven verrijkt heeft. En dat litteken hoef je niet weg te poetsen dat mag er zijn want dat heb je opgelopen maar daardoor meer inzicht gekregen in wat mensen beweegt. Niets verkeerds mee toch?
Doe ik nu moeilijk over vergeving? Er zijn mensen die dat vinden en denken..maar ik geloof in de oprechtheid van de mens en dat verwacht ik ook van de ander en dan moet je wel eens met de billen bloot zoals men dat zegt.......
Begrijp je wat ik bedoel te zeggen Job/Hans

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 13 september 2012, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:47

SVEN797 schreef:
Ja,het kan nog erger hoor Gorden en Joling.

die combi is het allerergst......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:42

CORTAZAR588 schreef:
ja IPhone is helemaal in en als het mij uit een regenbui kan redden.
Toppie.

Ik zou alleen niet weten wat ik er verder mee zou moeten doen.
Bellen enzo.......

Maar wat is de meerwaarde van iphone ?
en wat is Whats Upp?

ik heb echt geen idee

met Whats up kan je een vriendinnen groepje aanmaken dan kan je tijdens BZV lekker smssen over de details.....lekker belangrijk he?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:05

SVEN797 schreef:
Nee, ik denk dat de Nederlandse kiezer heel goed beseft wat de gouden midden weg is, althans dat denk ik . Smiley die vol vragen zit

Het dieptepunt : Gordon treedt op bij de VVD.......kan het nog erger?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: Calvijn

HARALD940 schreef:
Ook, maar vernieuwingen in de theologie kan ook zijn weg vinden naar het geloof. Dit geeft natuurlijk geen grote veranderingen, maar eerder nuance verschillen.

Het geloof moet daarnaast niet statisch zijn, statisch geloof is dood geloof, maar juist dynamisch, groeiend. Zowel individueel als gemeente breed.

Dat ben ik helemaal met je eens, maar mensen moeten ook niet bang voor vernieuwingen zijn he? En dat is wat ik wel een beetje constateer en zie...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:34

ROELANDE345 schreef:
dan moeten ze wel hel dicht bij elkaar zitten toch Geschokte, onthutste smiley

Ik wordt weer erg serieus genomen merk ik...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

ANNETTE792 schreef:
als jullie trouwens zo graag schilderen........mn schoorsteen kan nog wel een verfje gebruiken......wel gewoon bruin he Knipoog smiley

Dat klinkt niet erg profetisch of spiritueel of wat voor naam je het ook geeft.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: Schilderkunst...

ROELANDE345 schreef:
ja dat gaat mij bij dat profetisch schilderen net zo hoor .
Soms met mn eigen schilderij.......

Heb ik ook bij dat schilderen en dan moet je het nog uitleggen ook terwijl je alleen maar lekker gekwast hebt.........
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 180 Volgende
Pagina 31 van 180